VIP ►اخبار دانشگاهی◄

☾♔TALAYEH_A♔☽

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/05/18
ارسالی ها
35,488
امتیاز واکنش
104,218
امتیاز
1,376
برترین دانشگاه های دنیا در میزان استخدام فارغ التحصیلان
.

رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: نظام رتبه بندی تایمز رتبه مربوط به جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در شرکت های معتبر را اعلام کرد.

جعفر مهراد گفت: تحصیل در دانشگاه ها به تنهایی دانشجو را برای اشتغال در حیطه مورد علاقه کمک نمی کند، اما انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی مناسب به یقین آینده دانشجویان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: رتبه بندی جهانی براساس «استخدام» که توسط نظام رتبه بندی تایمز انتشار یافته است نشان می دهد که شرکتهای معتبر فارغ التحصیلان کدامیک از دانشگاهها را برای جذب در اولویت قرار می دهند.

رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد: در این رتبه بندی نام ۱۵۰ دانشگاه از ۳۴ کشور مختلف مشاهده می شود.

مهراد تاکید کرد: کارفرمایان نیز به موسسات آموزش عالی کشورهای خود و به دانشگاه های سایر کشورها که از نظر بین المللی فارغ التحصیلان ممتازی را تربیت می کنند، رای داده اند.

وی اظهار داشت: در بعضی کشورها اشتغال برای جذب فارغ التحصیلان دوره های تحصیلات تکمیلی چندان آسان نیست، اما در کشورهای اروپایی مانند فرانسه، سوئیس و آلمان تجربه حرفه ای در برنامه های دانشگاهی قابل مشاهده است.

رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: بنابراین جای تعجب نیست که فرانسه، آلمان و سوئیس از نظر این رتبه بندی همراه با انگلستان و آمریکا در بین بهترین کشورهای جهان قرار دارند.

مهراد ادامه داد: از هر یک از کشورهای آلمان و ژاپن یک دانشگاه در بین ۱۰ دانشگاه برتر قرار دارد. دانشگاه های چین و کانادا نیز موفقیت های چشمگیری بدست آورده اند.

۱۰ دانشگاه برتر از نظر استخدام دانشجویان در سال ۲۰۱۶ میلادی
رتبه موسسه کشور امتیاز
۱ کالتک آمریکا ۹۲۷
۲ ام آی تی آمریکا ۸۸۷
۳ هاروارد آمریکا ۸۵۳
۴ کمبریج انگلستان ۸۳۶
۵ استنفورد آمریکا ۸۰۵
۶ ییل آمریکا ۸۰۰
۷ آکسفورد انگلیس ۷۷۳
۸ فنی مونیخ آلمان ۷۴۴
۹ پرینستون آمریکا ۷۱۳
۱۰ توکیو ژاپن ۶۷۷
وی عنوان کرد: از نظر کارفرمایان تقریبا ۱۰۰ دانشگاه آمریکا بهترین دانشگاه هایی هستند که فارغ التحصیلان را برای اشتغال آماده می کنند. تعدادی از دانشگاه های ایالتی در آمریکا که شهریه دانشجویی کمتری نیز دریافت می کنند از نظر کارفرمایان عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.

این چهره ماندگار علمی خاطرنشان کرد: پنج دانشگاه برتر این کشور کالتک، استنفورد، ام آی تی، هاروارد و پرینستون هستند و دانشگاه برکلی مشترکا با دانشگاه شیکاگو رتبه ششم را بدست آورده است.

مهراد تاکید کرد: رتبه های هشتم، نهم و دهم به ترتیب به ییل، پنسیلوانیا و UCLA تعلق دارد.

وی گفت: دانشگاه های انگلستان که توسط شرکت های انگلیسی به عنوان بهترین دانشگاه از نظر تربیت فارغ التحصیلان برای جذب در بازار کار انتخاب شده اند تعدادشان به ۶۳ دانشگاه می رسد.

چهره ماندگار علمی کشور خاطرنشان کرد: ۱۰ دانشگاه برتر انگستان از این نظر شامل کمبریج، آکسفورد، مدرسه علوم سیـاس*ـی و اقتصادی لندن، دانشگاه منچستر، امپریال کالج لندن، کینگز کالج لندن، دانشگاه ادینبورگ، یونیورسیتی کالج لندن، مدرسه بازرگانی لندن و دانشگاه بریستول است.

مهراد اضافه کرد: دانشگاه های کانادا با دانشجویان بین المللی و با شهریه اندک و فرایند آسان جذب دانشجو مقبولیت دارند و همچنین این دانشگاه ها از نظر کارفرمایان از شهرت خوبی برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: تعداد ۳۰ دانشگاه کانادا از نظر جذب دانشجو در بازار کار مورد توجه کارفرمایان هستند که دانشگاههای تورنتو و مک گیل در رتبه های اول و دوم، بریتش کلمبیا و واترلو مشترکا رتبه سوم، مک ماستر، کوینز و یورک نیز مشترکا در رتبه پنجم، اتاوا و انتاریوی غربی نیز مشترکا در جایگاه هشتم قرار دارند.

این استاد دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: در استرالیا دانشگاه موناش در ملبورن دارای رتبه اول و بعد از آن دانشگاه نیو ساوث ولز با کمی تفاوت رتبه دوم را در اختیار دارند. مدرسه تخصصی بازرگانی و مدیریت نیز در بین ۲۶ دانشگاه برتر این کشور مشاهده می شود.

مهراد ادامه داد: در آسیا بعد از دانشگاه توکیو که رتبه دهم را کسب کرده است
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ با کسب امتیاز ۵۵۸ در جایکاه ۱۳، دانشگاه ملی سنگاپور با کسب امتیاز ۵۳۰ در رتبه ۱۵، دانشگاه پکن با کسب امتیاز ۵۰۸ در مقام ۱۷ و انستیتو فناوری توکیو با کسب امتیاز ۴۶۶ در رتبه ۲۰ قرار دارند.

وی عنوان کرد: دومین دانشگاه چین یعنی فودان رتبه ۳۷ را بدست آورده است و در مجموع تعداد ۶ دانشگاه از کشور چین در بین ۱۵۰ دانشگاه برتر مشاهده می شود.

رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه عبری اورشلیم در رژیم اشغالگر قدس مشترکا با مدرسه عالی و مدیریت فرانکفورت در آلمان رتبه ۶۷ را به خود اختصاص داده اند.

مهراد تاکید کرد: سه دانشگاه از رژیم اشغالگر قدس در بین ۱۵۰ دانشگاه از نظر جذب فارغ التحصیلان در بازار کار قرار دارد.

وی گفت: از دید کارفرمایان در کره جنوبی دانشگاه ملی سئول با امتیاز ۱۴۷ و رتبه ۱۰۷ و دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ با امتیاز ۱۵۸ و رتبه ۱۲۱ بهترین دانشگاه های این کشور محسوب می شوند.

رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز افزود: دربین ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان از یک طرف و دانشگاه های کشورهای اسلامی از طرف دیگر از نظر تربیت فارغ التحصیلان برای بازار کار که نسبت به سایر دانشگاه ها ممتاز تلقی می شوند دانشگاه آمریکایی دوبی با امتیاز ۱۰۹ و رتبه ۱۴۷، دانشگاه یوام در مالزی با امتیاز ۱۱۰ و رتبه ۱۴۸ و دانشگاه ملک عبدالعزیز با امتیاز ۱۰۴ و رتبه ۱۴۹ مشاهده می شوند.

مهراد خاطرنشان کرد: در ایران رابـ ـطه صنعت با دانشگاه به یک مساله جدی تبدیل شده است. راهکارهای دولتی، برگزاری نشست ها و سمینارها و تلاش روسای دانشگاه ها برای تقویت این رابـ ـطه راه به جایی نبرده است.

وی اظهار داشت: اما، مثلا در آلمان که نام دانشگاه فنی مونیخ در بین ۱۰ دانشگاه نخست دیده می شود، این موفقیت در اصل به ارتباط عمیقی بستگی دارد که بین دانشگاه و صنعت وجود دارد.

رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: به علاوه اعضای هیات علمی این دانشگاه با شرکت هایی مانند بی ام دبلیو، زیمنس و لیندر همکاری دارند که دید دانشجویان این دانشگاه را به محیط کار و فعالیت روشن تر می کند.

مهراد عنوان کرد: تعدادی از موسسات آموزش عالی دیگر نیز مانند ام آی تی، کالتک و استنفورد به خاطر روابط با صنعت و محیط های کارآفرینی از شهرت کافی برخوردار است.

وی گفت: امروز اهمیت دارد تا دانشجویان برای ورود به بازار کار با افراد مختلف آشنا باشند و برنامه درسی به یقین در ایجاد ترکیبی از مهارت های رهبری، مهارت های تفکر انتقادی و مهارتهای فنی مورد نیاز که به طور موفقیت آمیز بازارهای کار را درنوردند حایز اهمیت است.
 
  • پیشنهادات
  • ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ثبت نام آزمون ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور بهمن ۹۵
    .

    ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور بهمن ماه سال ۱۳۹۵ (نوبت هفدهم) از فرداچهارشنبه ۳ آذرماه آغاز می شود.بر اساس مجوزهای اخذ شده از سوی شورای گسترش و شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور بهمن ماه سال ۱۳۹۵ (نوبت هفدهم) ۱۵ بهمن ماه ۹۵ برگزار می شود.

    داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال ۱۳۹۵ (نوبت هفدهم) می‌توانند جهت شرکت در این آزمون از فردا چهارشنبه ۳ آذر ۹۵ تا شنبه ۱۳ آذر ۹۵ با مراجعه به سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

    آزمون کارشناسی ارشد فراگیر نوبت هفدهم پیام نور، ۱۵ بهمن ۹۵ برگزار شده و نتایج این آزمون به نحوی اعلام خواهد شد که دانشجویان بتوانند از نیمسال دوم ۹۶-۹۵ تحصیل خود را آغاز کنند.

    این آزمون برای حدود یک هزار و ۴۰۰ رشته محل در بیش از ۱۹۰ رشته گرایش و در ۵ گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر برگزار خواهد شد.

    براساس این گزارش، یک سوم از ظرفیت مذکور به صورت الکترونیکی و مابقی به صورت آموزشی – پژوهشی بوده و دانشجویان در ۳۱ استان و در ۱۶۵ مرکز دانشجویی، پذیرش خواهند شد.

    همچنین دانشجویان می توانند با انتخاب محل آزمون خود، در هر یک از مراکز و واحدهای سراسر کشور و یا مراکز و واحدهای محل سکونت خود، در جلسه آزمون حضور یابند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    حضور ۱۱دانشگاه ایرانی در جمع هزار موسسه برتر دنیا
    .

    سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد: پایگاه خبری یو.اس.نیوز جدیدترین رتبه بندی دانشگاه ها را اعلام و بر اساس آن ایران در ۳ حیطه رتبه اول خاورمیانه را کسب کرد.

    به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دکتر محمدجواد دهقانی، با اعلام این خبر افزود: پایگاه خبری یو.اس.نیوز سومین فهرست سالانه دانشگاه های برتر دنیا را منتشر کرد.

    دهقانی گفت: یو.اس.نیوز یکی از نظام های رتبه بندی معتبر در سطح دنیاست و از سال ۱۹۸۳ دانشکده های آمریکا را مورد رتبه بندی قرار داده است. این پایگاه با بیش از ۳۰ سال تجربه در رتبه بندی دانشگاهی، از سال ۲۰۱۵ میلادی اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها در سطح جهانی کرده است.

    سرپرست ISC افزود: این پایگاه همچون دیگر نظام های رتبه بندی، تعداد دانشگاه های مورد ارزیابی خود را در سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش داد و از ۷۵۰ در سال ۲۰۱۶ میلادی به یک هزار دانشگاه رساند. بدین ترتیب تعداد دانشگاه های بیشتری توانستند ضمن حضور در این رتبه بندی، فرصت بررسی عملکرد خود را در سطح جهانی پیدا کنند.

    وی ادامه داد: دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست و استنفورد رتبه اول تا سوم جهانی را به دست آوردند. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و موسسه فناوری کالیفرنیا نیز موفق به کسب رتبه های ۴ و ۵ در سطح دنیا شدند. دو دانشگاه آکسفورد و کمبریج نیز از انگلستان توانستند رتبه های ۱ و ۲ اروپا و ۶ و ۷ جهانی را در سال ۲۰۱۷ کسب کنند.

    دهقانی اظهار داشت: یو.اس. نیوز از ۱۲ شاخص جهت ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها بهره می گیرد که این شاخص ها در جدول زیر نمایش داده شده است. همچنین این شاخص ها نسبت به سال گذشته، اندکی تفاوت کرده اند.

    شاخص های رتبه بندی یو.اس.نیوز سال ۲۰۱۷

    شاخص

    وزن (درصد)

    شاخص

    وزن (درصد)

    اعتبار جهانی پژوهش

    ۱۲.۵

    تعداد مقالات پر استناد (۱۰ درصد برتر)

    ۱۲.۵

    اعتبار منطقه ای پژوهش

    ۱۲.۵

    درصد مقالات پر استناد (۱۰ درصد برتر)

    ۱۰

    انتشارات

    ۱۰

    همکاری های بین المللی

    ۱۰

    تاثیر استناد نرمال شده

    ۱۰

    تعداد مقالات ۱ درصد برتر

    ۵

    کتاب

    ۲.۵

    کنفرانس

    ۲.۵

    مجموع استناد

    ۷.۵

    درصد مقالات ۱ درصد برتر

    ۵

    وی گفت: شاخص های کتاب سنجی بر اساس اطلاعات نمایه شده در پایگاه اطلاعاتی وب.آو.ساینس برای یک دوره ۵ ساله ۲۰۱۰-۲۰۱۴ مورد محاسبه قرار می گیرند.

    سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: بر اساس نتایج منتشر شده پایگاه خبری رتبه بندی سال ۲۰۱۷ یو.اس.نیوز ، ۱۱ دانشگاه از کشورمان توانستند خود را در فهرست دانشگاه های برتر جهان قرار دهند.

    وی افزود: دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، آزاد اسلامی واحد کرج، علم و صنعت ایران، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس، تبریز، فردوسی مشهد و علوم پزشکی شهید بهشتی توانستند با کسب رتبه های ۱ الی ۱۱ در سطح کشور، در فهرست هزار دانشگاه برتر دنیا جا گیرند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    دهقانی گفت: این در حالی است که در سال گذشته تعداد دانشگاه های کشور در فهرست یو.اس.نیوز ۸ دانشگاه بود.

    وی خاطرنشان کرد: این اولین سالی است که ۳ دانشگاه تبریز، فردوسی مشهد و علوم پزشکی شهید بهشتی توانستند در رتبه بندی یو.اس.نیوز حاضر شوند. در جدول زیر وضعیت دانشگاههای کشور در رتبه بندی یو.اس.نیوز نشان داده شده است.

    وضعیت دانشگاههای کشور در رتبه بندی یواس نیوز
    دانشگاه رتبه جهانی سال ۲۰۱۵ رتبه جهانی سال ۲۰۱۶ رتبه جهانی سال ۲۰۱۷
    صنعتی شریف ۳۷۷ ۴۳۵ ۴۰۵
    تهران ۳۶۰ ۳۷۹ ۴۴۸
    صنعتی اصفهان ۴۷۲ ۵۴۷ ۵۲۳
    صنعتی امیرکبیر – ۵۹۹ ۶۰۱
    آزاد واحد کرج – ۷۳۶ ۶۲۹
    علم و صنعت ایران – ۷۱۷ ۷۲۴
    علوم پزشکی تهران – ۶۱۲ ۷۴۵
    تربیت مدرس – ۶۹۹ ۷۵۷
    تبریز – – ۷۷۷
    فردوسی مشهد – – ۸۲۰
    علوم پزشکی شهید بهشتی – – ۹۱۱
    وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف با ۳۰ پله رشد نسبت به سال گذشته توانست رتبه نخست ایران و ۴۰۵ جهان را کسب کند. دانشگاه تهران رتبه دوم ایران و صنعتی اصفهان رتبه سوم ایران را به دست آوردند.

    دهقانی یادآور شد: در بین ۱۱ دانشگاه ایران، دانشگاه آزاد اسلامی کرج رتبه ۵ ایران و ۶۲۹ جهان را کسب کرده است. این دانشگاه با ۱۰۷ رتبه رشد، بیشترین رشد رتبه را در بین دانشگاه های کشور داشته است.

    سرپرست ISC افزود: ایران همچون سال گذشته توانسته بعد از ترکیه رتبه دوم منطقه را به لحاظ تعداد دانشگاه برتر از آن خود کند. رژیم اشغالگر قدس و عربستان نیز بعد از ایران و به ترتیب با داشتن ۷ و ۴ دانشگاه رتبه های سوم و چهارم منطقه را کسب کرده اند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    در جدول زیر تعداد کل دانشگاه های حاضر در رتبه بندی یو.اس. نیوز و همچنین تعداد دانشگاه های ایران نمایش داده شده است.

    تعداد دانشگاه های ایران در رتبه بندی یو.اس.نیوز

    سال رتبه بندی

    ۲۰۱۷

    ۲۰۱۶

    ۲۰۱۵

    تعداد دانشگاه های ایران

    ۱۱

    ۸

    ۳

    تعداد کل دانشگاه ها

    ۱۰۰۰

    ۷۵۰

    ۵۰۰

    دهقانی تصریح کرد: علاوه بر رتبه بندی جهانی، این پایگاه در سال ۲۰۱۷میلادی دانشگاه های جهان را در ۲۲ حیطه موضوعی رتبه بندی و ۴۰۰ دانشگاه برتر را در هر شاخه معرفی کرد. لازم به ذکر است که در رتبه بندی موضوعی سال ۲۰۱۶ یو.اس.نیوز تعداد ۲۵۰ دانشگاه را در هر حیطه مورد رتبه بندی قرار داده بود.

    وی خاطرنشان کرد: ایران در سال ۲۰۱۷ در ۱۲ حیطه موضوعی دارای نماینده در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا است و این در حالی است که این رقم در سال گذشته برابر با ۸ حیطه بوده است.

    دهقانی گفت: ایران در ۳ حیطه داروشناسی و سم شناسی، علوم کشاورزی، و مهندسی بالاتر از ترکیه، عربستان و رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته است و بدین ترتیب توانست رتبه نخست منطقه را از آن خود کند. دانشگاه تهران در حیطه مهندسی توانست با ۵ پله رشد نسبت به سال گذشته رتبه ۴۵ جهان و اول خاورمیانه را کسب کند.

    وی افزود: همچنین دانشگاه تهران در حیطه علوم کشاورزی نیز با کسب رتبه ۷۱ جهانی
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    به عنوان برترین دانشگاه منطقه در این حیطه معرفی شد. دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در حیطه دارو شناسی و سم شناسی برای اولین بار توانست حاضر شود و با کسب رتبه ۸۶ جهانی، بالاتر از کلیه دانشگاه های خاورمیانه قرار گیرد.

    سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) افزود: همچنین در حیطه ایمنی شناسی، ریاضی و علم مواد ایران رتبه دوم منطقه را کسب کرده است. لازم به ذکر است که در حیطه ایمنی شناسی هیچ دانشگاهی از عربستان و ترکیه در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا وجود ندارد.

    در جداول زیر عملکرد دانشگاه های کشور در ۱۲ حیطه موضوعی نمایش داده شده است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    جایگاه دانشگاه های ایران در ۱۲ حیطه موضوعی در جهان

    دانشگاه فیزیک علوم کامپیوتر علوم کشاورزی شیمی علم مواد مهندسی
    تهران – ۱۲۰ ۷۱ ۲۳۵ ۱۱۷ ۴۵
    صنعتی شریف ۱۹۶ ۱۵۸ – ۲۲۱ ۱۴۲ ۶۰
    آزاد واحد کرج ۲۶۰ ۱۳۰ ۱۶۸ ۲۶۴ ۱۹۷ ۶۳
    صنعتی امیرکبیر – ۸۵ – ۴۰۰ ۱۵۹ ۸۰
    علم و صنعت ایران – ۱۸۹ – – ۱۶۹ ۱۱۳
    تبریز – – – ۳۷۵ – ۱۵۲
    صنعتی اصفهان ۱۸۰ – ۱۹۱ ۳۰۹ ۱۴۰ ۱۸۸
    تربیت مدرس – – ۱۸۴ ۲۸۹ ۳۵۱ ۱۹۱
    فردوسی مشهد – – ۱۸۰ – ۳۶۸ ۲۵۲
    علوم پزشکی تهران – – – ۳۸۹ – –
    دانشگاه ریاضیات داروشناسی و سم شناسی ایمن شناسی پزشکی علوم گیاهی و حیوانی بیولوژی و بیوشیمی
    تهران – – – – ۲۴۲ ۳۰۷
    علوم پزشکی تهران – ۸۶ ۱۹۹ ۲۴۹ – ۳۷۲
    تربیت مدرس – – – – ۳۷۶ –
    آزاد واحد کرج ۷۲ – – – ۳۸۱ –
    صنعتی امیرکبیر ۹۳ – – – – –
    دهقانی خاطرنشان کرد: در آسیا نیز دانشگاه توکیو با کسب رتبه جهانی ۴۴ در برترین جایگاه این قاره قرار گرفت. دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه پکینگ چین نیز به ترتیب با کسب رتبه های ۵۰ و ۵۳ در جهان، مقام دوم و سوم آسیا را کسب کردند. چین بعد از آمریکا، بیشترین تعداد دانشگاه برتر دنیا را در خود جا داده است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    اقدام وزارت بهداشت برای پیشگیری از تخلف در پایان نامه
    .

    معاون وزیر بهداشت گفت: تدابیری را برای پایان نامه های دانشجویی اتخاذ می کنیم که اگر در موارد معدودی هم تخلفی رخ دهد بتوانیم با آن برخورد کنیم. دکتر باقر لاریجانی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: یکی از دلایلی که ممکن است در کشور ما در پایان نامه ها کارهای عمیق کمتر صورت بگیرد، این است که زیرساخت های آموزشی به خوبی توسعه نیافته است و باید متناسب با نیازهای کشور آن را توسعه دهیم.

    وی افزود: دانشگاهها درباره چالش های اعتباری و نیروی انسانی خود صحبت کردند. به هر حال محدودیت هایی در جذب اعضای هیات علمی داریم و اگر بخواهیم برنامه های بین رشته ای را گسترش دهیم باید به این مسئله توجه کنیم.

    لاریجانی یادآور شد: زیرساخت های دانشگاهها به ویژه برای تحصیلات تکمیلی باید ارتقاء پیدا کند چرا که در تحصیلات تکمیلی تجهیزات مناسب آموزشی اهمیت زیادی دارد.

    وی گفت: در طی سال گذشته دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حوزه آموزش یک حرکت وسیعی را شروع کردند. امیدوار هستیم برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی پس از گذشت زمانی نه چندان زیاد بتواند چهره دانشگاهها را تغییر دهد.

    معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: دانشگاه های علوم پزشکی سابقه و سبقه طولانی دارند و با توجه به زمینه هایی که دارند می توانند جایگاه ملی خودشان و جایگاه بین المللی خود را متناسب با وضعیت منطقه ای و جهانی ارتقاء دهند.

    وی افزود: در جلسه معاونان آموزشی کارهای مختلفی را که در حوزه آموزش پزشکی انجام شده است، مرور کردیم . ابتدای سال گذشته بحث آمایش سرزمین در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

    لاریجانی گفت: ما در هفته جاری در شورای نقشه جامع علمی کشور گزارشی از نحوه اجرای آمایش سرزمین سلامت ارائه دادیم و به زودی آن را در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش می کنیم.

    وی یادآور شد: این تجربه موفقی در این زمینه است و اولین جایی که آمایش آن تصویب شده، حوزه علوم پزشکی است و در یک بازه زمانی چند ماهه تاثیرات بسیار زیادی در گسترش دانشگاه ها به صورت هدفمند و اینکه دانشگاه ها در یک مسیر خوب پیش بروند، گذاشته است.

    معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: البته آمایش یک بستر است ما بر آن موضوع تحول و نوآوری در آموزش پزشکی را پیاده کردیم . این یک ماموریت گرایی خیلی خوب برای دانشگاه ها و مناطق آمایشی ایجاد کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: ما در حال پیشبرد چند هدف در این مجموعه هستیم. تصور ما این است که به کمک خداوند
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    آن مصوبات و تلاش هایی که دانشگاه ها داشته اند موجب شده که دانشگاهها به سمت هدفی روند که را در برخی از زمینه ها مرجعیت علمی را در کشور، منطقه و حتی در دنیا بتوانند رصد کنند.

    لاریجانی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور ظرفیت های زیادی دارند و هم اکنون یک سوم تولیدات علمی کشور را تولید می کنند و امیدوار هستیم آنچه که دغدغه های رهبر انقلاب است راجع به اینکه بتوانیم رشد علمی خوبی داشته باشیم، با یک برنامه ریزی خوب بتوانیم با کمک دانشگاهها آن را پیش ببریم.

    وی افزود: دانشگاه های ما باید بتوانند بر یک نقاطی متمرکز شوند و آن نقاط کلیدی و مرزهای دانش را کشف کنند و در آن زمینه کار کنند و بین رشته ای های متناسب با آن را توسعه دهند.

    معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به کارهایی که در یک بازه زمانی کوتاه خوب نتیجه داده است، گفت: به طور نمونه تاسیس دانشگاه مجازی که سامان پیدا کرد و اساتید در دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی به صورت مجازی آموزش می بینند. اساتید ممکن است تخصص های متعددی داشته باشند اما فن آموزش پزشکی، نیاز اساتید جوان است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    وزارت علوم متهم به تبعیض آموزشی شد ،جیب دانشجو محل دعوا
    .

    اختلاف بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد هر بار با بهانه های مختلف و در دوره های متفاوت بروز می کند و این بار تبعیض آموزشی میان دانشگاه آزاد با موسسات آموزش عالی غیردولتی محل این اختلاف است. جدال میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم از مطرح شدن رشته های بدون مجوز این دانشگاه در دو سال گذشته آغاز شده و طی چند روز اخیر با اظهار نظرهای رئیس دانشگاه آزاد در خصوص نظارت های دوگانه وزارت علوم بر این دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی شکل جدیدی به خود گرفته است با این تفاوت که این بار موضوعاتی که مسئولان دانشگاه آزاد به آن اشاره می کنند محل اعتراض موسسات غیرانتفاعی هم شده است. موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد طی روزهای اخیر بارها بر تبعیض آموزشی که وزارت علوم بین آنها قائل می شود اعتراض کردند.

    منشاء اصلی اختلاف نظرهای وزارت علوم و دانشگاه آزاد بر پایه تصویب رشته محل های این دانشگاه می چرخد. در جایی که وزارت علوم اعلام می کند برخی رشته های دانشگاه آزاد مجوز ندارند و یا به برخی فقط مجوز تنها یک بار پذیرش دانشجو داده است، دانشگاه آزاد همواره با تکیه بر مصوبات یک کمیته ۳ نفره تاکید دارد، تمامی رشته محل های این دانشگاه روال قانونی را دنبال کرده است. این اختلاف نظر اساسی باعث شده که رئیس دانشگاه آزاد در یکی از اظهارات خود ادعا کند وزارت علوم ضرر ۸۰۰ میلیارد تومانی به این دانشگاه وارد کرده است.

    همچنین از معاون حقوقی رئیس جمهور درخواست کرد با ورود به این موضوع تدبیری برای مشکل دانشگاه آزاد و وزارت علوم اندیشیده شود.

    از سوی دیگر مسئولان دانشگاه آزاد تاکید دارند که موسسات غیرانتفاعی از اختلاف ایجاد شده میان وزارت علوم و این دانشگاه به نفع خود بهره می‌برند و می‌خواهند ضعف‌های خود را از این طریق پنهان کنند.

    رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به این موضوع گفت: «ما انتظار داریم استانداردها وجود داشته باشد، اما استانداردها نباید برای برخی مراکز بیشتر باشد، یا اگر برای دانشگاه آزاد رعایت استانداردها ضروری است موسسات غیرانتفاعی نیز باید این استانداردها را رعایت کنند.»

    همچنین وی از عدم رعایت استانداردهای آموزشی در موسسات غیرانتفاعی گلایه کرد و با اشاره به یک اتفاق تازه در پذیرش دانشجوی موسسات غیر انتفاعی گفت: «برخی موسسات غیرانتفاعی اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون کرده اند.»

    پاسخ وزارت علوم به گلایه رئیس دانشگاه آزاد

    یک روز پس از اظهارات رئیس دانشگاه آزاد مبنی بر عدم رعایت قوانین آموزشی از سوی موسسات غیرانتفاعی وزارت علوم اطلاعیه ای منتشر و در آن تاکید کرد که پذیرش دانشجو در موسسات غیرانتفاعی در مقاطع تحصیلات تکمیلی تنها از طریق سازمان سنجش صورت می گیرد و پذیرش بدون آزمونی در کار نیست.

    وزارت علوم در این بیانیه اطلاعات منتقل شده به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره پذیرش بدون آزمون دانشجو در موسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیر انتفاعی را صحیح ندانست.

    وزارت علوم دانشگاه آزاد را تحمل می کند

    همچنین یکی از مسئولان آموزشی وزارت علوم به گلایه های دانشگاه آزاد واکنش نشان داد و گفت: وزارت علوم دانشگاه آزاد را بسیار تحمل کرده و اگر این وزارتخانه قصد داشت معیارها، شاخص ها و ضوابطی را که برای زیر نظام های دیگر خود اجرا می کند برای دانشگاه آزاد نیز اجرایی کند شاید تاکنون ۶۰ درصد فعالیت های این دانشگاه تعطیل می شد.

    طبق گفته های مدیرکل آموزش عالی دانشگاه های غیر دولتی وزارت علوم پس از تصویب و اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد، این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی محسوب می شود و باید از تمامی ضوابط این نوع موسسات پیروی کند و نمی تواند تافته جدا بافته باشد.

    وی تاکید کرد: دانشگاه های غیردولتی که تحت نظر وزارت علوم هستند، نمی توانند بیشتر از ۲۰ دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش کنند، اما از واحدهای دانشگاه آزاد گزارش های متعددی وجود دارد که در واحدهایی ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در کارشناسی ارشد پذیرفته است.

    ابری نیا همچنین با اشاره به بررسی ۴ هزار و ۶۰۰ کد رشته محل دانشگاه آزاد به این دانشگاه هشدار داد: اگر دانشگاه آزاد مشکلات این کد رشته محل ها را اصلاح نکند، سال آینده نمی تواند در این رشته محل ها پذیرش دانشجو داشته باشد.

    انتشار مدارک علیه غیرانتفاعی از سوی دانشگاه آزاد

    اختلاف نظر وزارت علوم و دانشگاه آزاد و ادعای دانشگاه آزاد مبنی بر تبعیض قایل شدن بین این دانشگاه و موسسات غیر انتفاعی پس از این اظهارات نیز همچنان ادامه داشت تا اینکه دانشگاه آزاد یک روز پس از انتشار اطلاعیه وزارت علوم و صحبت های مدیرکل آموزش عالی دانشگاه های غیر دولتی این وزارتخانه با انتشار تصاویری در قالب یک اطلاعیه مدارکی علیه موسسات غیرانتفاعی منتشر کرد.

    دانشگاه آزاد در آن اطلاعیه ادعای وزارت علوم درباره پذیرش دانشجو در موسسات غیرانتفاعی در مقاطع تحصیلات تکمیلی صرفا از طریق سازمان سنجش را رد و تاکید کرده است که وزارت علوم رفتار دوگانه ای را در برابر این دانشگاه پیش گرفته است.

    گلایه موسسات غیرانتفاعی به دلیل عدم رعایت قوانین در دانشگاه آزاد

    جالب اینجا است که در چنین شرایطی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی هم بر روند و نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد گلایه دارند و معتقدند این دانشگاه بدون رعایت ضوابط و قوانین آموزشی اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی می کند و این امر موجب شده تا بخشی از ظرفیت موسسات غیرانتفاعی خالی بماند.

    غیرانتفاعی ها نامه ای به وزیر علوم ارسال کردند و خواستار رعایت یکسان قوانین و مقررات برای تمامی مراکز آموزشی شدند. علی آهون منش، رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: «با ارسال نامه ای از وزیر علوم درخواست کرده ایم، هر گونه با سایر دانشگاه ها (دانشگاه آزاد) رفتار می کند، با دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی نیز رفتار کنند.»

    وی افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی گرایش های ادغام شده وزارت علوم را قبول ندارد، این درحالی است که وزارت علوم ۵ تا ۶ گرایش را در یک رشته ادغام کرده و موسسات غیرانتفاعی را مکلف کرده که آن را اجرایی کنند.»

    به گزارش مهر، همه این کشمکشها برای پذیرش دانشجو در حالی است که پیش از این بارها از سوی مسئولان آموزش عالی بر خالی ماندن ظرفیت دوره های شهریه پرداز در دانشگاهها تاکید شده است. بیش از ۶۰۰ هزار صندلی در دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی و غیره که با شهریه دانشجو می گیرند خالی مانده است و داوطلبان علاقه ای به آنها ندارند.

    موسسات آموزش عالی غیردولتی اعم از موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد و پیام نور نیز با تبلیغات گسترده سعی در جذب مخاطبان خود دارند و هر کدام با روش های مختلف از مجازی و غیر مجازی، تراکت روی دیوار و پیامک های انبوه سعی دارند داوطلبان را به سمت خود متمایل کنند.

    این در حالی است که بر اساس آمار هر سال از تعداد داوطلبان کنکور سراسری و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی کاسته می شود که عواملی چون کاهش تعداد داوطلبان، کاهش تعداد دانش آموزان و در نهایت کاهش کیفیت صندلی های کنکور را می توان در این عدم تمایل موثر دانست.

    تنش اصلی این روزها در عرصه آموزش عالی بر سر پذیرش دانشجو است. دانشجویی که قرار است با قرض، وام و کمک خانواده، شهریه های میلیونی را پرداخت کند
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    شهریه هایی که منبع اصلی درآمد دانشگاههای خصوصی را تشکیل می دهند و اگر روزی پذیرش دانشجو به هر دلیلی حتی قوانین وزارت علوم در این دانشگاهها افت کند رابـ ـطه مستقیم با کاهش درآمد دانشگاه دارد.

    دعوای «حیدری و نعمتی» دانشگاه آزادی ها و غیرانتفاعی ها با حکمیت وزارت علوم افق روشنی را برای علم آموزی پیش روی نمی گذارد چرا که در این میان وزارت علوم نیز نتوانسته است کیفیت دانشگاه های غیردولتی را به خوبی کنترل کند و رویه ثابت و یکسانی را در این زمینه در پیش نگرفته است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    نمرات مردودی دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد در معدل بی‌تاثیر شد
    .

    معاونت آموزشی دانشگاه آزاد در بخشنامه ای اعلام کرد که نمرات مردودی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه در سوابق تحصیلی دانشجویان تاثیر ندارد. بخشنامه بلااثر شدن نمرات مردودی در سوابق تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در هیات رئیسه دانشگاه مصوب شده و از سوی معاونت آموزشی این دانشگاه به تمامی روسای واحدهای مراکز استان (دبیران هیات های امناء استان ها) واحدهای جامع مستقل، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه ابلاغ شده است.

    با توجه به مصوبه جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد و تبصره یک ماده ۱۶ آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد وزارت علوم تحقیقات و فناوری و تبصره یک ماده ۱۵ شیوه نامه اجرایی آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد موضوع بلااثر شدن نمرات مردودی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ابلاغ شده است.

    تمامی افرادی که از سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در این دانشگاه مشغول به تحصیل شده اند مشمول این بخشنامه قرار می گیرند، بر این اساس چنانچه در هر نیمسال در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نشود
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    نمره آن درس یا دروس در همان نیمسال بی اثر شده و تنها در کارنامه تحصیلی ثبت و باقی می ماند و در میانگین نیمسال و کل لحاظ نمی شود.

    آرای کمیته انضباطی دانشجویی (نمره ۰.۲۵) مشمول این بخشنامه نمی شود.

    مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه بر عهده معاونت آموزشی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ثبت نام آزمون EPT دانشگاه آزاد آبان ۹۵
    .

    ثبت نام آزمون «ای پی تی» دانشگاه آزاد اسلامی نوبت آبان ماه آغاز شد. به نقل از دانشگاه آزاد، ثبت نام آزمون EPT دانشگاه آزاد از امروز ۱۰ آبان آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه ادامه دارد.

    آزمون EPT نوبت آبان ماه در روز جمعه ۲۸ آبان ۹۵ به طور همزمان در شهرهای تهران، شیراز
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    تبریز، مشهد، اصفهان ، اهواز ، آمل و کرمان برگزار خواهد شد و کارت ورود به جلسه از روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

    داوطلبان می توانند در صورت تمایل با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی ENGLISH.IAU.AC.IR نسبت به ثبت نام اقدام کنند و همچنین از منابع و بودجه بندی سوالات این آزمون آگاهی یابند.

    پس از برگزاری آزمون، کلید و سوالات از طریق سامانه یاد شده در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.
     
    بالا