- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
درحالیکه شورولت هماکنون در حال کار بر روی نسخهٔ نهایی و پرچمدار ZR1 از نسل فعلی کوروت C7 است، همزمان در حال آمادهسازی نسل آینده یا همان کوروت C8 هم هست که تغییری چشمگیر و رادیکال در آن ایجاد شده است. کوروت در این مدل به خودرویی موتور وسط تبدیل شده است. چندی پیش پروتوتایپی از کوروت C8 موتور وسط شکار دوربین جاسوسان صنعتی شد و با توجه به این تصاویر مشخص شده که این مدل دارای دماغهای کوتاهتر و قسمت عقبی کشیدهتر جهت نصب موتور است. البته هنوز مشخص نیست که این مدل موتور وسط بهعنوان نسل جدید کوروت معرفی شده و جایگزین نسل موتورجلوی فعلی خواهد شد یا اینکه بهعنوان مدلی مکمل بهطور همزمان در کنار مدل موتورجلو به تولید خواهد رسید.
درهرحال، پروتوتایپی که بیش از یک ماه پیش دیده شد تا حد زیادی توسط پوششهای استتاری پنهان شده بود اما بااینوجود میتوان به طرح کلی آن پی برد. به همین دلیل سعی کردهایم با طراحی رندری تا حدودی نشان دهیم که چه چیزی در زیر استتار کوروت موتور وسط جدید پنهان شده است. سقف شیبدار کوروت C8 به همراه گلگیرهای عریضتر عقب، ظاهری تهاجمیتر به خودرو بخشیده و آنرا به یک سوپراسپرت تمامعیار تبدیل کرده است. همچنین در قسمت عقب نیز کوروت بار دیگر به اصالت و ریشههای اولیهٔ خود یعنی استفاده از چهار چراغ گرد بازگشته است.
گفته میشود نیروی موردنیاز کوروت C8 از یک پیشرانهٔ V8 بایتوربو با نام تجاری جدید LT5 تأمین خواهد شد که با کوروت C7 ZR1 مشترک است. انتظار میرود این موتور بیش از 700 اسب بخار قدرت داشته باشد. اگر این گفتهها درست باشد بدین معنی است که این موتور جدید حداقل 50 اسب بخار قویتر از موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ LT4 فعلی کوروت Z06 خواهد بود. در نسل آیندهٔ کوروت نیروی موتور تنها توسط یک گیربکس 7 سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه که بهتازگی توسعه یافته است انتقال پیدا میکند و گفته میشود که شورولت علیرغم ناامیدی طرفداران برنامهای جهت ارائهٔ گیربکس دستی برای کوروت C8 ندارد. علاوه بر سوئیچ کردن به طرح موتور وسط و ارائهٔ تنها یک گیربکس دوکلاچه، همچنین انتظار میرود که کوروت جدید جهت بهبود عملکرد برای اولین بار به قطعات آئرودینامیکی فعال مجهز گردد.
بازهم گفته میشود که کوروت C8 در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 رونمایی شده و چند ماه بعد با مدل 2019 به بازار خواهد آمد. برخی گزارشات نشان میدهند که کوروتهای C7 و C8 برای چندین سال در کنار هم تولید خواهند شد درحالیکه منابع نزدیک به جنرال موتورز میگویند تنها مدلهای گرند اسپرت و Z06 از نسل C7 کوروت تا سال 2021 و در کنار نسل جدید C8 تولید خواهند شد. در همین حال شورولت قرار است بهزودی در ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت 2017 مدل ZR1 کوروت C7 را رونمایی کند.
درهرحال، پروتوتایپی که بیش از یک ماه پیش دیده شد تا حد زیادی توسط پوششهای استتاری پنهان شده بود اما بااینوجود میتوان به طرح کلی آن پی برد. به همین دلیل سعی کردهایم با طراحی رندری تا حدودی نشان دهیم که چه چیزی در زیر استتار کوروت موتور وسط جدید پنهان شده است. سقف شیبدار کوروت C8 به همراه گلگیرهای عریضتر عقب، ظاهری تهاجمیتر به خودرو بخشیده و آنرا به یک سوپراسپرت تمامعیار تبدیل کرده است. همچنین در قسمت عقب نیز کوروت بار دیگر به اصالت و ریشههای اولیهٔ خود یعنی استفاده از چهار چراغ گرد بازگشته است.
گفته میشود نیروی موردنیاز کوروت C8 از یک پیشرانهٔ V8 بایتوربو با نام تجاری جدید LT5 تأمین خواهد شد که با کوروت C7 ZR1 مشترک است. انتظار میرود این موتور بیش از 700 اسب بخار قدرت داشته باشد. اگر این گفتهها درست باشد بدین معنی است که این موتور جدید حداقل 50 اسب بخار قویتر از موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ LT4 فعلی کوروت Z06 خواهد بود. در نسل آیندهٔ کوروت نیروی موتور تنها توسط یک گیربکس 7 سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه که بهتازگی توسعه یافته است انتقال پیدا میکند و گفته میشود که شورولت علیرغم ناامیدی طرفداران برنامهای جهت ارائهٔ گیربکس دستی برای کوروت C8 ندارد. علاوه بر سوئیچ کردن به طرح موتور وسط و ارائهٔ تنها یک گیربکس دوکلاچه، همچنین انتظار میرود که کوروت جدید جهت بهبود عملکرد برای اولین بار به قطعات آئرودینامیکی فعال مجهز گردد.
بازهم گفته میشود که کوروت C8 در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 رونمایی شده و چند ماه بعد با مدل 2019 به بازار خواهد آمد. برخی گزارشات نشان میدهند که کوروتهای C7 و C8 برای چندین سال در کنار هم تولید خواهند شد درحالیکه منابع نزدیک به جنرال موتورز میگویند تنها مدلهای گرند اسپرت و Z06 از نسل C7 کوروت تا سال 2021 و در کنار نسل جدید C8 تولید خواهند شد. در همین حال شورولت قرار است بهزودی در ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت 2017 مدل ZR1 کوروت C7 را رونمایی کند.