- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
در امر فروش هیچ سدان میدسایزی محبوبتر از تویوتا کمری نیست. با شهرتی که به خاطر قابلیت اطمینان و مصرف سوخت به دست آمده، کمری قلب خریداران را تسخیر کرده است، مخصوصاً قلب آنهایی را که دنبال سدانی خانوادگی با کمترین دردسر هستند. کمری به همراه کرولا یکی از پرفروشترین و شناختهشدهترین خودروهای تویوتا است. از کمری سلیکا دیفرانسیل عقب ژاپنی که در سالهای 1979 تا 1982 تولید شده گرفته تا مدلهایی با دو دیفرانسیل، تویوتا انواع مختلفی از کمری را در طول سالیان مختلف تولید کرده است. بله مطمئناً کمری هیجانانگیزترین خودرو برای سواری نبوده اما موفقیت آن در امر فروش ثابت میکند که خودرویی نمادین است.
به مناسبت معرفی تویوتا کمری 2018 ما نگاهی داشتهایم به تاریخچهی تمامی نسلهای این سدان محبوب. با ما همراه باشید.
تویوتا اولین نسل کمری را با مدل 1983 معرفی نمود. 5 مدل با دو فرم بدنه: یک سدان و یک هاچبک. برخلاف کمری سلیکای سدان اسپورت و دیفرانسیل عقب که از سال 1979 تا 1983 در بازار ژاپن فروخته شد، اولین نسل کمری دیفرانسیل جلو بود. سه نوع پیشرانهی 4 سیلندر در این خودرو قابل سفارش بود. نسخههای 1.8 و 2 لیتری آن با گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک عرضه میشدند. تویوتا همچنین پیشرانهی 1.8 لیتری توربودیزل را در بازار آمریکا به عنوان سومین گزینه عرضه کرد اما این پیشرانه تنها با گیربکس دستی در دسترس بود.
نسل دوم کمری که از سال 1987 تا 1991 تولید شد اولین نسلی بود که پیشرانهی 6 سیلندر را ارائه میکرد. این پیشرانه همچنین جایگزین نسخهی دیزلی بازار آمریکای شمالی شد. همان پیشرانههای 1.8 و 2 لیتری نسل اول به همراه گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک در این نسل نیز دیده شدند. نسل دوم کمری اولین نسلی بود که فرم بدنهی واگن را نیز پیشنهاد میداد. مدلهای واگن جایگزین نسخهی هاچبک شده بودند. سیستم چهارچرخ محرک نیز در نسل دوم کمری عرضه شد و این تنها نسل کمری بود که بهصورت سفارشی از سیستم کشش چهارچرخ بهره میبرد.
برای مدل سال 1992، کمری رسماً از خودرویی کامپکت به مدلی میدسایز بدل شد و نسل سوم این خودرو بهطور قابلتوجهی بزرگتر از نسل قبلی بود. در این نسل سه نوع بدنه در دسترس بود. مدل کمری کوپه برای مدل سال 1993 در دسترس بود اما تولید آن در سال 1996 متوقف شد. تعداد پیشرانههای پیشنهادی نیز به دو نسخه کاهش یافته بود: پیشرانهی 4 سیلندر 2.2 لیتری استاندارد و پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری سفارشی.
اولین مدل تویوتا کمری که توسط موتور ترند تست شد نسل چهارم این سدان پرفروش با پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری سفارشی بود که قدرت 192 اسب بخاری داشت و از گیربکس 5 سرعته دستی استفاده میکرد. این خودرو در 7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسید و مسافت 400 متر را در زمان 15.4 ثانیه و با سرعت 146 کیلومتر در ساعت طی میکرد. این نسل کمری قادر بود شتاب جانبی 0.82 جی را تحمل کند.
بعدها سه کمری 6 سیلندر دیگر نیز تست شد. شتاب این مدلها بین 7.7 تا 7.8 ثانیه متغیر بود و مسافت 400 متر را در 15.8 و 15.9 ثانیه و با سرعت 138 تا 142 کیلومتر در ساعت طی میکردند. شتاب جانبی این مدلها نیز تنها 0.79 جی بود.
به مناسبت معرفی تویوتا کمری 2018 ما نگاهی داشتهایم به تاریخچهی تمامی نسلهای این سدان محبوب. با ما همراه باشید.
- سه نسل اول تویوتا کمری
تویوتا اولین نسل کمری را با مدل 1983 معرفی نمود. 5 مدل با دو فرم بدنه: یک سدان و یک هاچبک. برخلاف کمری سلیکای سدان اسپورت و دیفرانسیل عقب که از سال 1979 تا 1983 در بازار ژاپن فروخته شد، اولین نسل کمری دیفرانسیل جلو بود. سه نوع پیشرانهی 4 سیلندر در این خودرو قابل سفارش بود. نسخههای 1.8 و 2 لیتری آن با گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک عرضه میشدند. تویوتا همچنین پیشرانهی 1.8 لیتری توربودیزل را در بازار آمریکا به عنوان سومین گزینه عرضه کرد اما این پیشرانه تنها با گیربکس دستی در دسترس بود.
نسل دوم کمری که از سال 1987 تا 1991 تولید شد اولین نسلی بود که پیشرانهی 6 سیلندر را ارائه میکرد. این پیشرانه همچنین جایگزین نسخهی دیزلی بازار آمریکای شمالی شد. همان پیشرانههای 1.8 و 2 لیتری نسل اول به همراه گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک در این نسل نیز دیده شدند. نسل دوم کمری اولین نسلی بود که فرم بدنهی واگن را نیز پیشنهاد میداد. مدلهای واگن جایگزین نسخهی هاچبک شده بودند. سیستم چهارچرخ محرک نیز در نسل دوم کمری عرضه شد و این تنها نسل کمری بود که بهصورت سفارشی از سیستم کشش چهارچرخ بهره میبرد.
برای مدل سال 1992، کمری رسماً از خودرویی کامپکت به مدلی میدسایز بدل شد و نسل سوم این خودرو بهطور قابلتوجهی بزرگتر از نسل قبلی بود. در این نسل سه نوع بدنه در دسترس بود. مدل کمری کوپه برای مدل سال 1993 در دسترس بود اما تولید آن در سال 1996 متوقف شد. تعداد پیشرانههای پیشنهادی نیز به دو نسخه کاهش یافته بود: پیشرانهی 4 سیلندر 2.2 لیتری استاندارد و پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری سفارشی.
- نسل چهارم تویوتا کمری
اولین مدل تویوتا کمری که توسط موتور ترند تست شد نسل چهارم این سدان پرفروش با پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری سفارشی بود که قدرت 192 اسب بخاری داشت و از گیربکس 5 سرعته دستی استفاده میکرد. این خودرو در 7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسید و مسافت 400 متر را در زمان 15.4 ثانیه و با سرعت 146 کیلومتر در ساعت طی میکرد. این نسل کمری قادر بود شتاب جانبی 0.82 جی را تحمل کند.
بعدها سه کمری 6 سیلندر دیگر نیز تست شد. شتاب این مدلها بین 7.7 تا 7.8 ثانیه متغیر بود و مسافت 400 متر را در 15.8 و 15.9 ثانیه و با سرعت 138 تا 142 کیلومتر در ساعت طی میکردند. شتاب جانبی این مدلها نیز تنها 0.79 جی بود.