اتومبیل و موتور ♧ جذاب مرموز! بررسی تویوتا 86

Բ໐ՐງēԵ๓Ēຖ໐Ե

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/09/09
ارسالی ها
2,059
امتیاز واکنش
16,497
امتیاز
696
تویوتا جی تی 86، سایون FR-S و پدر معنوی این دو یعنی سوبارو BRZ در بازارهای مختلف به عنوان کوپه های لـ*ـذت‌بخش و با قیمت مناسب حضور داشتند تا اینکه سایون رسماً در مجموعه تویوتا، به کنار نهاده شد و در بازارهای مخصوص آن، محصولات متناظر با نام تویوتا جایگزین شدند.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

سه مدل از ساخته‌های سایون حالا نام‌های دیگری گرفته‌اند: هاچبک iM به کرولا iM و سدان iA به یاریس iA تبدیل شده و یکی هم همین FR-S که به تویوتا 86 بدل شده است. این خودرو به عنوان عضوی از خانواده‌ی بزرگ تویوتا ویژگی‌های جدیدی را به دست آورده است. از نظر ظاهری می‌توانیم بخش‌های جلو و عقبی بازطراحی شده و چراغ‌های LED را به همراه طراحی جدید رینگ‌های 17 اینچی ببینیم. در کابین نیز غربیلک فرمان کوچک‌تر و تریم جدید برای صندلی‌ها، درب‌ها و داشبورد به چشم می‌خورند.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

از نظر فنی و مکانیکی تویوتا 86 برخی اصلاحات کوچک را پذیرا بوده که از آن جمله می‌توان به فنرهای بازنگری شده و تنظیمات دوباره‌ی ضربه‌گیرها، دستیار شروع حرکت در سربالایی‌ها و طراحی جدید منیفولد اگزوز اشاره کرد؛ و همانند سوبارو BRZ که برادر تویوتا 86 محسوب می‌شود، نسخه‌های مجهز به گیربکس دستی از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری بوکسوری با 5 اسب بخار قدرت بیشتر بهره می‌برند. قدرت این پیشرانه هم‌اکنون به 205 اسب بخار رسیده است. مدل‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک تغییری در خروجی پیشرانه نداشته‌اند و همان 200 اسب بخار سال قبل را دارند. البته هیچ‌یک از این تغییرات عمده و چشمگیر به حساب نمی‌آیند اما خب بودنشان نیز ضرری ندارد.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

تویوتا 86 با در نظر گرفتن لـ*ـذت رانندگی ساخته شده است. قدرت بسیار زیاد برای داشتن لـ*ـذت وافر مدنظر نبوده بنابراین شاهد چنین چیزی نیستیم. حتی با افزایش اندک در قدرت خروجی این خودرو کمترین نیروی پیشرانه را در سگمنت خود داراست اما این گفته به معنی عدم وجود هیجان نیست.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

تویوتا 86 شاید فاقد قدرت زیاد باشد اما با وزن کم خود جبران مافات می‌کند. این خودرو سبک‌وزن‌تر از شورولت کاماروی 4 سیلندر و ب ام و 230i است و درحالی‌که هر یک از این خودروها قدرت پیشرانه‌ی بیشتری نسبت به 86 دارند اما در پیچ‌ها این خودرو با هندلینگ چابک و شاسی پاسخگو و ارتباطی کنترل زیادی را ایجاد می‌کند. تنظیمات سیستم تعلیق خیلی سفت یا نرم نیست و با کمی انحراف به خوبی از پیچ‌ها رد می‌شود. تکان‌های بدنه نیز در حد مینیموم نگه داشته شده است. حتی با درگیر کردن حالت پیست و خاموش کردن سیستم کنترل کشش لـ*ـذت بسیار زیادی نصیب راننده می‌شود.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

دو گیربکس دستی و اتوماتیک 6 دنده نیز وجود دارد. تویوتا می‌گوید که 60 درصد خریداران گیربکس اتوماتیک و 40 درصد نیز گیربکس دستی را انتخاب می‌کنند و از نظر ما آن 60 درصد 100 درصد هیجان رانندگی را از دست می‌دهند!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

به نظر می‌رسد تنها راهی که می‌توان از گیربکس اتوماتیک لـ*ـذت برد این است که آن را در حالت اسپورت قرار داده و از پیشرانه دورهای بالا را بگیرید و به منظور بهره بردن از حداکثر قدرت در دنده‌های دو، سه و چهار بمانید. گیربکس دستی استفاده‌ی آسان‌تری برای اکثر افراد دارد. این نسخه بدون اینکه اشتباهی داشته باشد یک گیربکس درگیر کننده و لـ*ـذت‌بخش است. اگرچه که گیربکس دستی عالی نیست اما عملکرد مناسبی دارد.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


Please, ورود or عضویت to view URLs content!

کابین خودرو از مد افتاده به نظر می‌رسد و یکی از نقاط ضعف این خودرو به حساب می‌آید. درحالی‌که اکثر قطعات بکار رفته در کابین ظاهر و حس یک خودروی اسپورت را تداعی می‌کنند اما بقیه‌ی بخش‌ها نظیر کنسول مرکزی و اهرم‌های سیستم تهویه مطبوع ارزان‌قیمت هستند. در کنسول مرکزی شاهد سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی هستیم اما باید گفت که اطلاعات و سرگرمی چندانی نصیب شما نمی‌شود. این سیستم دارای رادیو HD، اینترفیس USB و آی پاد و اتصال بلوتوث است. برنامه‌ای برای هماهنگی با اپل کارپلی و اندروید اتو وجود ندارد.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!



از طرف دیگر ممکن است که کابین برای برخی افراد به حد کافی انتظارات را برآورده نکند.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!



همچنین باعث تأسف است که پکیج پرفورمنس قابل دسترس در سوبارو BRZ در تویوتا 86 موجود نیست. این پکیج شامل دامپرهای مخصوص، ترمزهای برمبو و رینگ و لاستیک‌های پهن‌تر است. هرچند تنظیمات بخش اسپورت تویوتا یعنی TRD شامل فنرهای کوتاه‌تر، میله‌های ضد لغزش ضخیم‌تر و گیربکس با تعویض‌های کوتاه‌تر قابل سفارش است؛ و بهتر از همه اینکه این کار گارانتی خودرو را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!



شاید برند سایون محو شده باشد اما اسانس جوانی آن هنوز زنده بوده و در تویوتا 86 به خوبی نمایان است. مطمئناً افراد جوان درباره‌ی نبود پیشرانه‌ای توربو گله و شکایت خواهند داشت اما این کوپه هیجانی را ارائه می‌کند که کمتر خودرویی قابل‌رقابت با آن است. تویوتا 86 همچنین پس از سال‌های طولانی اولین خودروی اسپورت کار درست شرکت ژاپنی در آمریکا است.
Please, ورود or عضویت to view URLs content!

نقاط قوت: هندلینگ چابک، سواری بالانس شده، هیجان بالا
نقاط ضعف: گیربکس اتوماتیک، احساس کلاچ نرم، کنسول مرکزی از مد افتاده

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!



Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


مشخصات تویوتا 86
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری تخت
قدرت/گشتاور: 205 اسب بخار/211 نیوتون متر
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی: 11.3/8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
شروع قیمت: از 27120 دلار
 

برخی موضوعات مشابه

پاسخ ها
8
بازدیدها
178
پاسخ ها
7
بازدیدها
149
پاسخ ها
3
بازدیدها
221
پاسخ ها
0
بازدیدها
562
پاسخ ها
0
بازدیدها
127
پاسخ ها
0
بازدیدها
237
بالا