اتومبیل و موتور ♧ تاریخچه تویوتا کمری، محبوب همیشگی

Բ໐ՐງēԵ๓Ēຖ໐Ե

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/09/09
ارسالی ها
2,059
امتیاز واکنش
16,497
امتیاز
696
در امر فروش هیچ سدان میدسایزی محبوب‌تر از تویوتا کمری نیست. با شهرتی که به خاطر قابلیت اطمینان و مصرف سوخت به دست آمده، کمری قلب خریداران را تسخیر کرده است، مخصوصاً قلب آن‌هایی را که دنبال سدانی خانوادگی با کمترین دردسر هستند. کمری به همراه کرولا یکی از پرفروش‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خودروهای تویوتا است. از کمری سلیکا دیفرانسیل عقب ژاپنی که در سال‌های 1979 تا 1982 تولید شده گرفته تا مدل‌هایی با دو دیفرانسیل، تویوتا انواع مختلفی از کمری را در طول سالیان مختلف تولید کرده است. بله مطمئناً کمری هیجان‌انگیزترین خودرو برای سواری نبوده اما موفقیت آن در امر فروش ثابت می‌کند که خودرویی نمادین است.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

به مناسبت معرفی تویوتا کمری 2018 ما نگاهی داشته‌ایم به تاریخچه‌ی تمامی نسل‌های این سدان محبوب. با ما همراه باشید.


  • سه نسل اول تویوتا کمری
Please, ورود or عضویت to view URLs content!

تویوتا اولین نسل کمری را با مدل 1983 معرفی نمود. 5 مدل با دو فرم بدنه: یک سدان و یک هاچبک. برخلاف کمری سلیکای سدان اسپورت و دیفرانسیل عقب که از سال 1979 تا 1983 در بازار ژاپن فروخته شد، اولین نسل کمری دیفرانسیل جلو بود. سه نوع پیشرانه‌ی 4 سیلندر در این خودرو قابل سفارش بود. نسخه‌های 1.8 و 2 لیتری آن با گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شدند. تویوتا همچنین پیشرانه‌ی 1.8 لیتری توربودیزل را در بازار آمریکا به عنوان سومین گزینه عرضه کرد اما این پیشرانه تنها با گیربکس دستی در دسترس بود.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!



نسل دوم کمری که از سال 1987 تا 1991 تولید شد اولین نسلی بود که پیشرانه‌ی 6 سیلندر را ارائه می‌کرد. این پیشرانه همچنین جایگزین نسخه‌ی دیزلی بازار آمریکای شمالی شد. همان پیشرانه‌های 1.8 و 2 لیتری نسل اول به همراه گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک در این نسل نیز دیده شدند. نسل دوم کمری اولین نسلی بود که فرم بدنه‌ی واگن را نیز پیشنهاد می‌داد. مدل‌های واگن جایگزین نسخه‌ی هاچبک شده بودند. سیستم چهارچرخ محرک نیز در نسل دوم کمری عرضه شد و این تنها نسل کمری بود که به‌صورت سفارشی از سیستم کشش چهارچرخ بهره می‌برد.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!



برای مدل سال 1992، کمری رسماً از خودرویی کامپکت به مدلی میدسایز بدل شد و نسل سوم این خودرو به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از نسل قبلی بود. در این نسل سه نوع بدنه در دسترس بود. مدل کمری کوپه برای مدل سال 1993 در دسترس بود اما تولید آن در سال 1996 متوقف شد. تعداد پیشرانه‌های پیشنهادی نیز به دو نسخه کاهش یافته بود: پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.2 لیتری استاندارد و پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری سفارشی.

  • نسل چهارم تویوتا کمری
Please, ورود or عضویت to view URLs content!

اولین مدل تویوتا کمری که توسط موتور ترند تست شد نسل چهارم این سدان پرفروش با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری سفارشی بود که قدرت 192 اسب بخاری داشت و از گیربکس 5 سرعته دستی استفاده می‌کرد. این خودرو در 7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسید و مسافت 400 متر را در زمان 15.4 ثانیه و با سرعت 146 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. این نسل کمری قادر بود شتاب جانبی 0.82 جی را تحمل کند.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!



بعدها سه کمری 6 سیلندر دیگر نیز تست شد. شتاب این مدل‌ها بین 7.7 تا 7.8 ثانیه متغیر بود و مسافت 400 متر را در 15.8 و 15.9 ثانیه و با سرعت 138 تا 142 کیلومتر در ساعت طی می‌کردند. شتاب جانبی این مدل‌ها نیز تنها 0.79 جی بود.
 
  • پیشنهادات
  • Բ໐ՐງēԵ๓Ēຖ໐Ե

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/09/09
    ارسالی ها
    2,059
    امتیاز واکنش
    16,497
    امتیاز
    696
    • اولین نسل تویوتا کمری سولارا
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    تویوتا نسخه‌ی کوپه‌ی کمری را با نام سولارا و با مدل سال 1999 عرضه کرد. نسخه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری و مجهز به گیربکس دستی این خودرو سریع‌تر از کمری سدان همان نسل و مجهز به همان پیشرانه بود. این خودرو شتاب 6.9 ثانیه‌ای داشت و مسافت 400 متر را در 15.3 ثانیه و با سرعت 147 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. هرچند در بحث چسبندگی این خودرو تنها شتاب جانبی 0.74 جی را می‌توانست تحمل کند.



    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!


    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!




    یکی از کندترین مدل‌های کمری که موتورترند تست کرده سولارا کانورتیبل بوده که شتاب 8.4 ثانیه‌ای داشته و رکورد مسافت 400 متر آن زمان 16.4 ثانیه‌ای و سرعت 136 کیلومتر در ساعت بوده است. به نظر می‌رسد وزن اضافی نسخه‌ی کانورتیبل روی شتاب جانبی تأثیری نگذاشته بود چراکه عدد 0.78 جی به دست آمد. این رکورد در تراز کمری سدان 6 سیلندر بوده و کمی بهتر از برادر کوپه‌ی خود بود.

    • نسل پنجم تویوتا کمری
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    تا به امروز کندترین مدل کمری که توسط موتورترند تست شده نمونه‌ی 2003 این خودرو بوده که پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.4 لیتری 157 اسبی متصل به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک داشته است. این خودروی ویژه در 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت 400 متر را نیز در مدت 17.1 ثانیه و با سرعت 131 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. البته عملکرد ترمز گیری آن با دیگر نسل‌های کمری برابر بود.



    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!


    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!


    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!


    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!




    علیرغم اینکه پیشرانه‌ی 6 سیلندر نسل پنجم کمری کمی قدرتمندتر از نسل قبلی خود بود اما در بحث شتاب خیلی سریع‌تر نشان نمی‌داد. سریع‌ترین نمونه‌ی این نسل که توسط موتور ترند تست شده شتاب 7.2 ثانیه‌ای داشته است. شتاب جانبی آن همانند نسل قبلی در حد 0.78 جی بوده است. این خودرو همچنین اولین نمونه‌ی کمری بود که در تست فیگور ایت شرکت کرد و آن را در زمان 28.3 ثانیه و با شتاب جانبی متوسط 0.58 جی به پایان رسانید.

    • دومین نسل تویوتا کمری سولارا
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    دومین نسل سولارا که از سال 2004 تا 2008 در دسترس بود کمری سریع‌تر از برادر کمری سدان خود نشان می‌داد. هر دو مدل کوپه و کانورتیبل این خودرو شتاب 7.1 ثانیه‌ای داشتند و مدل کوپه مسافت 400 متر را در 15.2 ثانیه و با سرعت 149 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. برادر کانورتیبل نیز خیلی عقب نبود و زمان 15.3 ثانیه‌ای و سرعت 146 کیلومتر در ساعتی را ثبت کرده بود؛ اما در بحث شتاب جانبی و تست فیگور ایت این برادر کوپه بود که خود را بالا کشیده بود. سولارا کوپه قادر به تحمل شتاب جانبی 0.78 جی بوده و تست فیگور ایت را با زمان 27.8 ثانیه و شتاب متوسط 0.64 جی به پایان رسانده بود. نسخه‌ی کانورتیبل شتاب جانبی 0.73 جی داشته و در تست فیگور ایت 1.3 ثانیه کندتر بود و شتاب متوسط 0.59 جی را بر جای گذاشته بود. عملکرد ترمز هر دو خودرو البته یکسان بوده است.



    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!


    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!


    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!


    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

     

    Բ໐ՐງēԵ๓Ēຖ໐Ե

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/09/09
    ارسالی ها
    2,059
    امتیاز واکنش
    16,497
    امتیاز
    696
    • نسل ششم تویوتا کمری
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    زمانی که نسل ششم تویوتا کمری در سال 2006 و به عنوان مدل 2007 عرضه شد، همه‌ی افراد به قدری تحت تأثیر قرار گرفتند که این خودرو عنوان خودروی سال 2007 موتورترند را از آن خود کرد. این نسل از کمری تنها نسل این خودرو بوده که عنوان یکی از سریع‌ترین سدان های میدسایز را به خود اختصاص داده است. مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری 268 اسب بخاری و دارای گیربکس اتوماتیک قادر بودند در حدود 6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسند و مسافت 400 متر را در زمان حدود 14 ثانیه و با سرعت حدود 160 کیلومتر در ساعت طی کنند.


    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    کارایی خودرو در بحث شتاب جانبی اندکی نسبت به قبل بهبود یافته بود و دو نمونه‌ی آن قادر به تحمل شتاب جانبی 0.79 و 0.80 جی بودند. کمری در این نسل نیز نشان داد که هندلینگ اولویت اصلی‌اش نیست. این خودرو در تست فیگور ایت تنها شتاب متوسط 0.64 جی را ثبت کرد.



    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!




    عملکرد کمری‌های 4 سیلندر نیز بهبود یافته بود و شتاب آن‌ها در حدود 8 ثانیه ثبت می‌شد. مدل‌های 4 سیلندر کمری قادر به تحمل شتاب جانبی 0.78 جی بودند. هرچند این خودرو در تست فیگور ایت چندان خوب عمل نکرد. دو خودروی تست شده (مدل‌های 2008 و 2010) به ترتیب زمان‌های 28.9 و 28 ثانیه و شتاب متوسط 0.56 و 0.58 جی را ثبت کردند.


    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!




    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!




    نسل ششم تویوتا کمری اولین نسل از این خودرو بوده که مدل هیبریدی را نیز ارائه کرده است. این خودرو از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.4 لیتری و واحدی الکتریکی استفاده کرده و قدرت نهایی آن به 187 اسب بخار می‌رسد. در بحث کارایی و عملکرد این خودرو با مدل‌های 6 سیلندر قبلی برابری کرده و شتاب آن در حدود 7 ثانیه بود. مسافت 400 متر را نیز در حدود 15-16 ثانیه و با سرعت زیر 145 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. مدل‌های هیبرید تست شده توسط موتورترند شتاب‌های جانبی 0.72 و 0.76 جی را داشته‌اند.

    • هفتمین نسل تویوتا کمری
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    با به‌روزرسانی‌های اندک پیشرانه‌ی 4 سیلندر پایه و به‌روزرسانی چشمگیر نسخه‌ی هیبریدی، هفتمین نسل تویوتا کمری تا به امروز سریع‌ترین نسل این خودرو بوده است. کمری مجهز به پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری 268 اسب بخاری قادر است ظرف مدت 5.8 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت 400 متر را در زمان 14.2 ثانیه و با سرعت 162 کیلومتر در ساعت طی کند. این رکوردها نسل هفتم کمری را به یکی از سریع‌ترین سدان های میدسایز در دسترس تبدیل می‌کنند. این خودرو قادر به تحمل شتاب جانبی 0.81 جی بوده و تست فیگور ایت را در زمان 27.2 ثانیه و با شتاب متوسط 0.66 جی به پایان می‌رساند.



    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!


    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!


     

    Բ໐ՐງēԵ๓Ēຖ໐Ե

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/09/09
    ارسالی ها
    2,059
    امتیاز واکنش
    16,497
    امتیاز
    696

    مدل‌های 4 سیلندر این نسل از کمری برای اولین بار شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت زیر 8 ثانیه را ثبت می‌کنند. نسخه‌ی هیبریدی این خودرو که هم‌اکنون از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری و پیشرانه‌ای الکتریکی استفاده می‌کند خروجی 200 اسب بخاری داشته و از نظر عملکردی رقیب کمری‌های اواخر دهه‌ی 90 میلادی و اوایل قرن 21 است. نسخه‌ی هیبریدی تست شده توسط موتورترند در حدود 7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر رسیده است.


    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!


    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!




    سواری راحت همیشه یکی از بهترین ویژگی‌های کمری بوده است. این خودرو در راه‌های ناهموار عملکرد راحت و مناسبی دارد. حتی پس از به‌روزرسانی صورت گرفته در سال 2015 که بازنگری‌هایی در سیستم تعلیق و دینامیک رانندگی خودرو صورت گرفت، کمری بازهم سواری نرم و راحتی داشت.

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    ازآنجایی‌که نسل جدید تویوتا کمری از پلتفرم TNGA استفاده می‌کند، انتظار می‌رود این خودرو به لطف مرکز ثقل پایین‌تر، وزن کمتر و بدنه‌ای مستحکم‌تر عملکرد بسیار بهتری نسبت به پیشینیان خود داشته باشد. به علاوه فرم بدنه‌ی این خودرو نشان می‌دهد که با مدلی گیراتر طرف هستیم.



    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!


    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!




    علاوه بر پلتفرم یاد شده، هشتمین نسل کمری احتمالاً اولین خودرویی خواهد بود که از طیف پیشرانه‌های جدید تویوتا استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری جدید این خودرو احتمالاً در نسخه‌ی هیبریدی نیز بکار خواهد رفت.

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    با به‌کارگیری پیشرانه‌ی 6 سیلندر تزریق مستقیم هایلندر، احتمالاً سدان میدسایز تویوتا به این زودی‌ها از نسخه‌هایی توربو استفاده نخواهد کرد.



    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!




    باتوجه به تازه‌سازی قوای محرکه در تویوتا انتظار می‌رود کمری از گیربکس 8 سرعته دیگر مدل ها از جمله هایلندر، سیِ‌نا و لکسس RX 350 استفاده کند.
     

    برخی موضوعات مشابه

    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    143
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    603
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    222
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    428
    پاسخ ها
    2
    بازدیدها
    241
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    170
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    279
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    406
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    840
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    319
    بالا