- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
برخی از خودروهای کانورتیبل موجود در بازار از ابتدا بدین صورت طراحی شدهاند مثلاً مزدا MX-5 یا فراری کالیفرنیا را در نظر بگیرید. اکثر این خودرو البته از کوپهها مشتق شدهاند و سپس سقف خود را از دست دادهاند که از این جمله خودروها میتوان به فورد موستانگ، آئودی TT، بامو سری 4 و بنتلی کانتیننتال GT اشاره نمود.
البته چندین مورد معدود نیز وجود دارد که ابتدا بهصورت کانورتیبل ساخته شده بودند و سپس به نسخههای کوپه تبدیل شدند. شاید این موضوع کمی غیرعادی باشد اما خب اتفاق افتاده است. اینجا 7 رودستری که در خلاف جهت معمول صنعت خودرو حرکت کردهاند و ابتدا بهصورت کانورتیبل بوده و سپس به کوپه تبدیل شدهاند را به شما معرفی میکنیم.
1953 Chevrolet Corvette C1
اگر به نظر میرسد که بسیاری از کوروت هایی که در جادهها تردد میکنند از نوع کانورتیبل هستند، دلیل آن میتواند به DNA خودرو بازگردد. کوروت اصلی تنها بهصورت رودستر عرضه میشده است. این موضوع به سال 1953 بازمیگردد و تا نسل دوم این خودرو C2 که در سال 1963 به بازار آمد کوروت همچنان رودستر بود. استینگری اصلی اولین کوروت کوپه بوده و دارای شیشهی عقبی جداشده است. در سال 1969 فروش نسخههای کوپه از مدلهای کانورتیبل پیشی گرفت.
1992 Dodge Viper
کوروت اولین خودروی اسپورت آمریکایی نیست که پیش از کوپه بودن فاقد سقف بوده است. همین امر دربارهی شلبی کبرا نیز صدق میکند. اولین نسل دوج وایپر در سال 1992 تنها به فرم رودستر ساخته شد و تا سال 1995 که نسخهی GTS بهصورت کوپه عرضه شد همان فرم رودستر خود را حفظ کرده بود. دومین نسل وایپر در هر دو فرم بدنه عرضه شد اما نسل سوم تنها نمونهی کوپه را تجربه کرد.
Porsche Boxster 2001
اجازه ندهید که نامگذاریهای جداگانه شما را گول بزنند: باکستر و کیمن اساساً یک مدل هستند. به همین دلیل میتوان گفت که چرا پورشه نهایتاً این دو را با عدد 718 به همدیگر وصل نمود؛ اما فراموش نکنیم که اولین بار باکستر کانورتیبل ساخته شد. در حقیقت اولین نسل باکستر (عرضه در سال 1996) هرگز سقفی ثابت نداشت و کیمن تنها در نسل دوم به برادر خود ملحق گردید.
البته چندین مورد معدود نیز وجود دارد که ابتدا بهصورت کانورتیبل ساخته شده بودند و سپس به نسخههای کوپه تبدیل شدند. شاید این موضوع کمی غیرعادی باشد اما خب اتفاق افتاده است. اینجا 7 رودستری که در خلاف جهت معمول صنعت خودرو حرکت کردهاند و ابتدا بهصورت کانورتیبل بوده و سپس به کوپه تبدیل شدهاند را به شما معرفی میکنیم.
- شورولت کوروت
1953 Chevrolet Corvette C1
اگر به نظر میرسد که بسیاری از کوروت هایی که در جادهها تردد میکنند از نوع کانورتیبل هستند، دلیل آن میتواند به DNA خودرو بازگردد. کوروت اصلی تنها بهصورت رودستر عرضه میشده است. این موضوع به سال 1953 بازمیگردد و تا نسل دوم این خودرو C2 که در سال 1963 به بازار آمد کوروت همچنان رودستر بود. استینگری اصلی اولین کوروت کوپه بوده و دارای شیشهی عقبی جداشده است. در سال 1969 فروش نسخههای کوپه از مدلهای کانورتیبل پیشی گرفت.
- دوج وایپر
1992 Dodge Viper
کوروت اولین خودروی اسپورت آمریکایی نیست که پیش از کوپه بودن فاقد سقف بوده است. همین امر دربارهی شلبی کبرا نیز صدق میکند. اولین نسل دوج وایپر در سال 1992 تنها به فرم رودستر ساخته شد و تا سال 1995 که نسخهی GTS بهصورت کوپه عرضه شد همان فرم رودستر خود را حفظ کرده بود. دومین نسل وایپر در هر دو فرم بدنه عرضه شد اما نسل سوم تنها نمونهی کوپه را تجربه کرد.
- پورشه باکستر
Porsche Boxster 2001
اجازه ندهید که نامگذاریهای جداگانه شما را گول بزنند: باکستر و کیمن اساساً یک مدل هستند. به همین دلیل میتوان گفت که چرا پورشه نهایتاً این دو را با عدد 718 به همدیگر وصل نمود؛ اما فراموش نکنیم که اولین بار باکستر کانورتیبل ساخته شد. در حقیقت اولین نسل باکستر (عرضه در سال 1996) هرگز سقفی ثابت نداشت و کیمن تنها در نسل دوم به برادر خود ملحق گردید.