- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
مارانللو، 31 می 2016؛ جوانترین کُرهی فراری پرده از چهره برمیدارد!
458 MM اسپچاله، نسخهای تَک (one-off) از 458 دوستداشتنی که در جریان اولین حضور پرسروصدای خود در پیست فیورانو با رانندگی داریو بِنوزی (Dario Benuzzi) و حضور مالک بریتانیایی بسیار مشتاقش رونمایی میشود.
Ferrari 458 MM Speciale
مراحل طراحی در خانه و مرکز طراحی فِراری انجامشده و برای ساختمانش از شاسی و جعبهدنده گونه اسپچاله 458 استفادهشده است. نمای بیرون بر اساس سلیقه مالک اسپورت و وحشی بوده و همانند آفتابگردانی در یک گلخانه بزرگ، پیش چشمها میدرخشد! ستون A مشکیرنگ، فِراری GTO مدل 1984 را یادآور میشود و به مدد آن شیشه جلو و پنجرههای جانبی بهصورت یکپارچه و یکدست جلوه میکنند. این ویژگی همچنین خط سقف را پایینتر آورده و وضعیت هواسُری (آئرودینامیک) را در ناحیه ستون C بهبود بخشیده است.
Ferrari 458 MM Speciale
بدنه کاملاً جدید، کارِ دست و از جنس آلومینیوم است. سپرهای جلو و عقب از کامپوزیتِ فیبرکربن تولیدشده و درکنار ورودیهای هوای جانبی جدید که عضو مهمی از بسته هواسُری مخصوصِ MM اسپچاله هستند و نیز رینگهای انحصاری که هماهنگی بسیار خوبی با جلو و عقب خودرو دارند، باعث تمایز هرچه بیشتر آن نسبت به مدل استاندارد میشوند. بحث هواسُر اما به اینجا ختم نمیشود! در قسمت جلو، رادیاتورها با شیب بیشتری نصبشده و نسبت به 458 استاندارد به یکدیگر نزدیکترند. ورودیهای جانبی مذکور بهطور هوشمندانهای هوای خنک اضافی برای محفظهی پیشرانه محیا میکنند تا تغییرِ بهاصطلاح رِیک (Rake) این قسمت کاملاً جبران شود. در بخش عقب بالهی بزرگی تعبیهشده که نیروی رو به پایین را متعادل میکند و با ادامه پیدا کردن تا روی قوس گلگیرها نمای تنومند و بسیار زیابیی به نیمرخ عقب میدهد. حاصل کار هم درنهایت به رنگ بیانکو ایتالیا (Bianco Italia) منقششده و نواری با طرح پرچم کشور ایتالیا از دماغه تا انتهای آن امتدادیافته است.
Ferrari 458 MM Speciale
داخل اتاق 458 MM اسپچاله نیز بروزرسانیهایی ازجمله سامانه صوتی بهبودیافته، تغییر تریم، استفاده از روکش چرم چوکولاتو (Cioccolato) با دوخت سفیدرنگ، سطوح نرم و لـ*ـذتبخش فراوان و طراحیهای شاخص مثل حلقههای سفیدرنگ اطلسی دور برخی از کنترلکنندهها صورت گرفته تا همهچیز تماماً مطابق با سلیقه مالک باشد.
در پایان باید گفت فِراری با ارائه این گونه منحصربهفرد بار دیگر نشان داد که هر لحظه میتواند طرح و ترکیببندی جدیدی ارائه کرده و همگان را به مکث وا دارد؛ کاری که بهسختی از دست دیگر خودروسازان بر خواهد آمد!
458 MM اسپچاله، نسخهای تَک (one-off) از 458 دوستداشتنی که در جریان اولین حضور پرسروصدای خود در پیست فیورانو با رانندگی داریو بِنوزی (Dario Benuzzi) و حضور مالک بریتانیایی بسیار مشتاقش رونمایی میشود.
Ferrari 458 MM Speciale
مراحل طراحی در خانه و مرکز طراحی فِراری انجامشده و برای ساختمانش از شاسی و جعبهدنده گونه اسپچاله 458 استفادهشده است. نمای بیرون بر اساس سلیقه مالک اسپورت و وحشی بوده و همانند آفتابگردانی در یک گلخانه بزرگ، پیش چشمها میدرخشد! ستون A مشکیرنگ، فِراری GTO مدل 1984 را یادآور میشود و به مدد آن شیشه جلو و پنجرههای جانبی بهصورت یکپارچه و یکدست جلوه میکنند. این ویژگی همچنین خط سقف را پایینتر آورده و وضعیت هواسُری (آئرودینامیک) را در ناحیه ستون C بهبود بخشیده است.
Ferrari 458 MM Speciale
بدنه کاملاً جدید، کارِ دست و از جنس آلومینیوم است. سپرهای جلو و عقب از کامپوزیتِ فیبرکربن تولیدشده و درکنار ورودیهای هوای جانبی جدید که عضو مهمی از بسته هواسُری مخصوصِ MM اسپچاله هستند و نیز رینگهای انحصاری که هماهنگی بسیار خوبی با جلو و عقب خودرو دارند، باعث تمایز هرچه بیشتر آن نسبت به مدل استاندارد میشوند. بحث هواسُر اما به اینجا ختم نمیشود! در قسمت جلو، رادیاتورها با شیب بیشتری نصبشده و نسبت به 458 استاندارد به یکدیگر نزدیکترند. ورودیهای جانبی مذکور بهطور هوشمندانهای هوای خنک اضافی برای محفظهی پیشرانه محیا میکنند تا تغییرِ بهاصطلاح رِیک (Rake) این قسمت کاملاً جبران شود. در بخش عقب بالهی بزرگی تعبیهشده که نیروی رو به پایین را متعادل میکند و با ادامه پیدا کردن تا روی قوس گلگیرها نمای تنومند و بسیار زیابیی به نیمرخ عقب میدهد. حاصل کار هم درنهایت به رنگ بیانکو ایتالیا (Bianco Italia) منقششده و نواری با طرح پرچم کشور ایتالیا از دماغه تا انتهای آن امتدادیافته است.
Ferrari 458 MM Speciale
داخل اتاق 458 MM اسپچاله نیز بروزرسانیهایی ازجمله سامانه صوتی بهبودیافته، تغییر تریم، استفاده از روکش چرم چوکولاتو (Cioccolato) با دوخت سفیدرنگ، سطوح نرم و لـ*ـذتبخش فراوان و طراحیهای شاخص مثل حلقههای سفیدرنگ اطلسی دور برخی از کنترلکنندهها صورت گرفته تا همهچیز تماماً مطابق با سلیقه مالک باشد.
در پایان باید گفت فِراری با ارائه این گونه منحصربهفرد بار دیگر نشان داد که هر لحظه میتواند طرح و ترکیببندی جدیدی ارائه کرده و همگان را به مکث وا دارد؛ کاری که بهسختی از دست دیگر خودروسازان بر خواهد آمد!