اتومبیل و موتور ♧ کانسپت‌های فراموش‌شده: دوج سوپر8 همی

Բ໐ՐງēԵ๓Ēຖ໐Ե

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/09/09
ارسالی ها
2,059
امتیاز واکنش
16,497
امتیاز
696
کانسپت دوج سوپر8 همی با طراحی رترو و باطنی مدرن، تلاشی برای ارائهٔ تصویری دوباره از سدان‌های خانوادگی سنتی بود

نام دوج سوپر 8 همی
معرفی نمایشگاه دیترویت 2001
ترکیب موتور جلو
پیشرانه 5.7 لیتری V8
قدرت 355 اسب بخار
گشتاور 535 نیوتن متر
گیربکس 4 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب 6 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت
کانسپت سوپر8 همی (Super8 Hemi) از طراحی عجیب‌وغریبی برخوردار بود و دوج قصد داشت با آن طراحی سدان‌های آمریکایی دههٔ 50 میلادی را احیا کند. در دوران شراکت دایملر-کرایسلر، دوج با این کانسپت، ایده‌ای جدید را امتحان کرد و مجدداً طرح سنتی سدان‌های دیفرانسیل عقب را احیا نمود. یکی از ویژگی‌های جالب سوپر8 همی ستون A معکوس آن بود که کاملاً مشابه سدان‌های قدیمی آمریکایی طراحی شده بود. علاوه بر این، عدم وجود ستون B و سقف شیب‌دار از این کانسپت خودرویی غیرمعمول برای اوایل قرن بیست و یکم ساخته بود.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


همچنین درهای سوپر8 همی به شیوهٔ موسوم به خودکشی طراحی شده بودند که دسترسی آسان به کابین را فراهم می‌کرد درحالی‌که ظاهر خودرو نیز به‌صورت رترو و با الهام از خودروهای کلاسیک قدیمی طراحی شده بود. گیربکس اتوماتیک چهار سرعتهٔ خودرو از طریق دکمه کار می‌کرد، دریچه‌های تهویه به شکل موتور جت طراحی شده و فرمان از چوب و آلومینیوم ساخته شده بود. این موارد، دوج سوپر8 همی را به خودرویی منحصربه‌فرد تبدیل کرده بودند.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


با فاصلهٔ محوری بسیار کشیدهٔ حدود 3 متری، سوپر8 همی خودروی بسیار بزرگی بود درحالی‌که تکنولوژی‌های زیادی هم در آن بکار رفته بود. برای این ماشین یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه شده بود که از طریق یک نمایشگر کوچک نصب شده روی کنسول جلو ارائه می‌شد. همچنین برای سرنشینان عقب هم امکان دسترسی به اینترنت فراهم شده بود.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


اما همهٔ ویژگی‌های دوج سوپر8 همی در ظاهر و داخل آن خلاصه نمی‌شد چراکه در زیر کاپوت آن‌هم یک نیروگاه عظیم 5.7 لیتری V8 همی نصب شده بود و کلمهٔ همی در نام خودرو هم اشاره به همین موتور داشت. این پیشرانه 355 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور داشت که کمک می‌کرد این کانسپت در کمتر از 6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بااین‌حال هرچند کانسپت دوج سوپر8 همی هرگز به تولید انبوه نرسید اما پیش‌نمایشی بود برای نسل اول کرایسلر 300 که دو سال بعد معرفی شد.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!
 

برخی موضوعات مشابه

پاسخ ها
0
بازدیدها
225
بالا