- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
نمایشگاه خودروی پاریس کمک کم به آخرین روزهای فعالیت خود نزدیک میشود و خودروسازان فرانسوی واقعاً در خانهی خود غوغایی به پا کردهاند.
خودروسازان فرانسوی با خودروی مفهومی خلاق و نوآورانهی خود شناخته میشوند و کمتر پیش آمده که ناامیدکننده عمل کنند. درحالیکه دیگر شرکتها با طراحیهای خاص خود گیرایی زیادی دارند، فرانسویها با خطوط نرم و سیال و شیک و نسبت های ساده چشمها را میربایند.
با هم نگاهی به 5 نمونه از بهترین خودروهای کانسپت نمایشگاه میاندازیم.
فولکسواگن روی خلق شخصیت و اعتباری جدید پس از رسوایی دیزل گیت تمرکز کرده و خودروهای الکتریکی بخش مهمی از این برنامه را تشکیل میدهند. کانسپت I.D. در نمایشگاه پاریس نشان دهندهی زبان طراحی کاملاً جدید فولکس بوده و ایدهای از شکل ظاهری خودروهای الکتریکی آیندهی این شرکت را به دست میدهد. به حرکت درآورنده ی این خودرو پیشرانهی الکتریکی 167 اسب بخاری است. محدودهی حرکتی آن نیز بین 400 تا 600 کیلومتر اعلام شده است.
کانسپت RN30 هیجانانگیز است زیرا پیشنمایشی از برند N هیوندای به شمار میرود. هیوندای هماکنون خودرویی پرفورمنس در سبد ندارد و تولید جنسیس کوپه نیز متوقف شده است بنابراین باید منتظر خبرهای زیادی از این بخش باشیم. کانسپت گیرای هیوندای از پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری توربو سود میبرد. این پیشرانه برای مدلهای تولیدی بخش N در حال توسعه است.
این خودرو کانسپتی دو قطبی بوده اما افراد قطعاً موافق هستند که طراحی آن افراطی است. خوب یا بد، لکسوس خودروهایش را حتی گیراتر و زاویهدار میسازد و این کانسپت نیز همهی کارها را وارد مرحلهی جدیدی کرده است. کابین خودرو دیوانهوارتر از بیرون بوده و طراحی آن از بیگانگان الهام گرفته شده است. احتمالاً نسخهی ملایمتری از این کانسپت در سالهای آینده روی خط تولید را به خود خواهد دید.
سیتروئن فرانسوی در خانهی خود کانسپت واگنی را معرفی کرده که ویژگیهای جالبی چون دربهای خودکشی و کابین منحصربهفرد زرد دارد که کنتراستی جالب را ایجاد میکند. این خودرو پلاگین هیبرید بوده و خروجی آن 300 اسب بخار است و هیچگونه آلایندگیای (در حالت تمام الکتریکی) ندارد. طراحی خودرو ترکیبی از عناصر واگن و سدان است.
برجستهترین و منحصربهفردترین خودروی کانسپت نمایشگاه خودروی پاریس بیتردید رنو Trezor است که معرفی جهانی آن همین چند روز پیش صورت گرفت. این کانسپت از نسبتهای طراحی کلاسیک سوده بـرده و از هر زاویهای بسیار زیبا به نظر میرسد. یکی از جالبترین ویژگیهای Trezor نحوهی سوار شدن به آن است به این صورت که کل شیشهی جلو و بخش بالایی باز شده و شما داخل خودرو میپرید! رنو میگوید که این کانسپت تمام الکتریکی بوده و میتواند بهصورت کاملاً خودران حرکت نماید. قدرت پیشرانهی آن نیز 350 اسب بخار اعلام شده است.
خودروسازان فرانسوی با خودروی مفهومی خلاق و نوآورانهی خود شناخته میشوند و کمتر پیش آمده که ناامیدکننده عمل کنند. درحالیکه دیگر شرکتها با طراحیهای خاص خود گیرایی زیادی دارند، فرانسویها با خطوط نرم و سیال و شیک و نسبت های ساده چشمها را میربایند.
با هم نگاهی به 5 نمونه از بهترین خودروهای کانسپت نمایشگاه میاندازیم.
فولکسواگن روی خلق شخصیت و اعتباری جدید پس از رسوایی دیزل گیت تمرکز کرده و خودروهای الکتریکی بخش مهمی از این برنامه را تشکیل میدهند. کانسپت I.D. در نمایشگاه پاریس نشان دهندهی زبان طراحی کاملاً جدید فولکس بوده و ایدهای از شکل ظاهری خودروهای الکتریکی آیندهی این شرکت را به دست میدهد. به حرکت درآورنده ی این خودرو پیشرانهی الکتریکی 167 اسب بخاری است. محدودهی حرکتی آن نیز بین 400 تا 600 کیلومتر اعلام شده است.
کانسپت RN30 هیجانانگیز است زیرا پیشنمایشی از برند N هیوندای به شمار میرود. هیوندای هماکنون خودرویی پرفورمنس در سبد ندارد و تولید جنسیس کوپه نیز متوقف شده است بنابراین باید منتظر خبرهای زیادی از این بخش باشیم. کانسپت گیرای هیوندای از پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری توربو سود میبرد. این پیشرانه برای مدلهای تولیدی بخش N در حال توسعه است.
این خودرو کانسپتی دو قطبی بوده اما افراد قطعاً موافق هستند که طراحی آن افراطی است. خوب یا بد، لکسوس خودروهایش را حتی گیراتر و زاویهدار میسازد و این کانسپت نیز همهی کارها را وارد مرحلهی جدیدی کرده است. کابین خودرو دیوانهوارتر از بیرون بوده و طراحی آن از بیگانگان الهام گرفته شده است. احتمالاً نسخهی ملایمتری از این کانسپت در سالهای آینده روی خط تولید را به خود خواهد دید.
سیتروئن فرانسوی در خانهی خود کانسپت واگنی را معرفی کرده که ویژگیهای جالبی چون دربهای خودکشی و کابین منحصربهفرد زرد دارد که کنتراستی جالب را ایجاد میکند. این خودرو پلاگین هیبرید بوده و خروجی آن 300 اسب بخار است و هیچگونه آلایندگیای (در حالت تمام الکتریکی) ندارد. طراحی خودرو ترکیبی از عناصر واگن و سدان است.
برجستهترین و منحصربهفردترین خودروی کانسپت نمایشگاه خودروی پاریس بیتردید رنو Trezor است که معرفی جهانی آن همین چند روز پیش صورت گرفت. این کانسپت از نسبتهای طراحی کلاسیک سوده بـرده و از هر زاویهای بسیار زیبا به نظر میرسد. یکی از جالبترین ویژگیهای Trezor نحوهی سوار شدن به آن است به این صورت که کل شیشهی جلو و بخش بالایی باز شده و شما داخل خودرو میپرید! رنو میگوید که این کانسپت تمام الکتریکی بوده و میتواند بهصورت کاملاً خودران حرکت نماید. قدرت پیشرانهی آن نیز 350 اسب بخار اعلام شده است.