دانستنی ها ❃❁همه چیز راجع به سفر و صنعت گردشگری❃❁

ATENA_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/02/17
ارسالی ها
23,992
امتیاز واکنش
29,350
امتیاز
1,104
درباره کنیا ایرویز
کنیا ایرویز حامل پرچم کشور کنیا است. این شرکت در سال ۱۹۷۷ پس ار انحلال هواپیمایی آفریقای شرقی تاسیس شده است. دفتر مرکزی آن در شهر نایروبی قرار دارد و قطب آن فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا است. این شرکت تا سال ۱۹۹۵ کاملا متعلق به دولت کنیا بود و در سال ۱۹۹۶ خصوصی سازی شد، اولین حامل پرچم آفریقایی بود که موفق شد این کار را انجام دهد، برای آشنایی بیشتر با این ایرلاین در ادامه الی گشت را همراهی کنید.
مطالب مرتبط:
گشت و گذار در کنیای سحرانگیز
ایر آستانه، ایرلاین مهم قزاقستان
kenya-airways.jpg
کنیا ایرویز در حال حاضر یک شرکت خصوصی – عمومی است، بزرگ ترین سهام داران آن دولت کنیا با ۲۹٫۸ درصد سهام و شرکت کی ال ام با ۲۶٫۷۳ درصد هستند، بقیه سهام متعلق به افراد خصوصی است و در بازار بورس نایروبی معامله می شود. کنیا ایرویز یکی از اپراتورهای پیشروی آفریقای سیاه است چون در ژانویه ۲۰۱۳ به عنوان چهارمین ایرلاین آفریقایی بعد از آفریقای جنوبی ایرویز، هواپیمایی اتیوپی و اجیپت ایر شناخته شد. این شرکت در ژوئن سال ۲۰۱۰ عضو کامل اسکای تیم شد و همچنین از سال ۱۹۷۷ عضو انجمن ایرلاین های آفریقایی می باشد.
تاریخچه
کنیا ایرویز در ۲۲ ژانویه ۱۹۷۷ بعد از انحلال جامعه آفریقای شرقی و متعاقب آن از بین رفتن آفریقای شرقی ایرویز توسط دولت کنیا تاسیس شد. در ۴ فوریه ۱۹۷۷ دو هواپیمای بوئینگ که از شرکت میدلندز ایرویز بریتانیا کرایه شده بودند پروازهای این شرکت را افتتاح و مسیر نایروبی –فرانکفورت – لندن را طی کردند. در جولای ۱۹۸۰ این ایرلاین ۲۱۰۰ کارمند داشت و ناوگان آن شامل سه بوئینگ ۷۰۷-۳۲۰ Bs ، یک بوئینگ ۷۲۰B، یک بوئینگ DC-9-30 و سه فوکر F-27-200s بودند که مسیرهایی به سمت مقاصد آدیس آبابا، آتن، بمبئی، مصر، کوپنهاگ، فرانکفورت، جده، کامپالا، کراچی، لندن، اوزاکا، موریس، خارطوم، موگادیشو، رم، زوریخ، سالزبری، سیشل انجام می دادند، پروازهای داخلی آن هم از نایروبی به سمت شهرهای مومیاس، مومباسا، مالیندی، کیسومو بود. در سال ۱۹۸۲ این شرکت با بوئینگ ۷۰۷-۳۲۰Bs پرواز بدون توقف از نایروبی به سمت بمبئی را افتتاح کرد. سال بعد این شرکت پروازهایی به سمت تانزانیا را شروع کرد و در سال ۱۹۸۴ پرواز به سمت مقاصد بوروندی و مالاوی هم راه اندازی شد. در نوامبر ۱۹۸۵ با کرایه ایرباس A310-200 ظرفیت پروازهای اروپایی افزایش پیدا کرد. در سال ۱۹۸۶ برای اولین بار پروازی به سمت کلیمانجارو داشت، در همان سال این ایرلاین دو ایرباس A310-300S را سفارش داد، کنیا ایرویز اولین ایرلاین آفریقایی بود که اینهواپیما را خرید و برای آن ها ۲۰ میلیون دلار آمریکا (معادل حدود ۴۴ میلیون دلار آمریا در سال ۲۰۱۶) هزینه کرد، در می و سپتامبر ۱۹۸۶ این دو هواپیما به این شرکت تحویل داده شد.
 
  • پیشنهادات
  • ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    طرح روی بدنه های هواپیماهای کنیا ایرویز
    در سال ۲۰۰۵ این شرکت طرح روی بدنه هواپیماهای خود را عوض کرد. چهار خطی که برروی کل طول هواپیما کشیده شده بود با شعار «افتخار آفریقا» جایگزین شد و لوگویی که بر روی دم این هواپیما قرار داشت نیز تغییر پیدا کرد.
    حوادث
    در ۳۰ ژانویه ۲۰۰۰ هواپیمای ایرباس A310-304 این شرکت که از شهر آبیجان پایتخت ساحل عاج به سمت نایروبی در حرکت بود با ۱۷۹ مسافر که ۱۰ تای آن ها کادر و خدمه پرواز بودند به داخل اقیانوس اطلس سقوط کرد. در این حادثه ۱۶۹ نفر جان خود را از دست دادند، این نخستین حادثه منجر به مرگ برای این شرکت بود. در ۵ می ۲۰۰۷ پرواز شماره ۵۰۷ این شرکت که با بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ در حال پرواز بود چند دقیقه بعد از اینکه از روی باند فرودگاه نایروبی بلند شد به داخل باتلاق افتاد، همه ۱۱۴ مسافری که داخل این هواپیما بودند در این حادثه کشته
    پرواز با بدن ما چه می کند
    پرواز با هواپیما امروز یکی از معمول ترین کارهایی است که انجام می دهیم، اما هر چقدر هم مسافرت هوایی کار هیجان انگیزی باشد بدن ما برای پرواز طراحی نشده است در حقیقت پرواز با هواپیما باعث ایجاد مشکلاتی مثل شوک بر روی بدن ما می شوید، اگر کنجکاو شدید که بدانید پرواز با بدن ما چه می کند در ادامه با الی گشت همراه باشید.

    مطالب مرتبط:
    چگونه بعد از پرواز دوباره انرژی خود را به دست بیاوریم
    به دنبال پرواز راحتید؟ این مطلب برای شماست!
    cabin-800x500.jpg

    حس چشایی از بین می رود
    غذاهای هواپیما بی مزه است یا ما آن ها را بی مزه احساس می کنیم؟ ممکن است شرکت های هواپیمایی در جنبه های دیگر با مسافران خوب تا نکنند اما غذاهایی که آن ها به ما می دهند بی مزه نیستند بلکه بدن ما در فهیدن مزه غذاها دچار مشکل می شود و اگر همان غذا را بر روی زمین بخوریم به نظرمان خوشمزه می آید. شرایط در هواپیماهای مدرن به گونه ای است که حس چشایی و بویایی ما را با مشکلاتی روبرو می کند. هواپیماها را پرفشار می کنند تا ما در حین پرواز نیازی به ماسک اکسیژن نداشته باشیم اما باز هم فشار داخل هواپیما از فشار روی زمین کمتر است، به این مشکل این را هم اضافه کنید که هوای کابین خیلی خشک است و حس چشایی ما نمی تواند در این شرایط مثل وقتی که روی زمین هستیم کار کند. اما مقصر اصلی غذای بی مزه هواپیما ها، بینی ماست، ۸۰ درصد حسی که ما آن را چشایی می نامیم از بو کردن ایجاد می شود، بینی ما برای کار کردن در هوای خشک و محیطی با فشار پایین طراحی نشده است و به همین دلیل نمی تواند مثل وقتی که بر روی زمین است بو را تشخیص دهد. مطالعات نشان می دهد که سر و صدای توی کابین هواپیما هم در حس چشایی ما ایجاد مشکل می کند، پس اگر دفعه بعد از مزه غذای هواپیما خوشتان نیومد خدمه هواپیما را مقصر ندانید مقصر اصلی خود هواپیماست.

    keniya.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    خون در پاها جمع می شود
    هر کسی که در طول پرواز کفش های خود را در می آورد دردی را که در پوشیدن دوباره کفش ها بهش دست می دهد را تجربه کرده است. وقتی پرواز می کنیم پاهای ما ورم و پف می کند که این به دلیل این است که در حین پرواز خون از جاهای دیگر بدن ما به آرامی در زیر پاها جمع می شود اما این به دلیل مشکلات ارتفاع زیاد نیست بلکه برای این است که در پرواز جای پای کافی نداریم، می توانید با پوشیدن لباس های گشاد و گاهی ایستادن در هواپیما از ایجاد این مشکل جلوگیری کنید، شلوارهای جین چسبان هر چقدرم که زیبا به نظربرسند اما مناسب برای گردش در میان ابرها نیستند. مشکلات گردش خون از بزرگ ترین چالش هایی است که گروهی از افراد را درگیر می کند، مسافرت های هوایی می تواند در افراد مسن تر و کسانی که به تازگی عمل جراحی داشته اند لخته های خونی ایجاد کند، لخته های خونی مساله خیلی جدی ای است به همین خاطر در طول پرواز مراقب باشید، ترومبوز سیاهرگی عمقی (تشکیل لخته خون در دیواره داخلی یک سیاهرگ عمقی) می تواند بدترین سوغاتی باشد که از سفر خود به خانه می برید.

    بدن کم آب می شود
    تا حالا به این فکر کردید که سیستم تهویه چگونه در کابین هواپیما کار می کند؟ آن ها نمی توانند هوا را از بیرون پمپاژ کنند به همین دلیل هواپیماها هوا را از موتور به داخل می آورند که این باعث خشکی هوای کابین می شود. این مشکل فقط باعث تشنگی نمی شود بلکه بی آب شدن بدن، ریسک ابتلا به سرما خوردگی و بیماری های تنفسی را بالا می برد و حتی می تواند در کسانی که بیماری ها آسمی شدید دارند کشنده باشد، به همین دلیل حتما همراه خود آب کافی و کرم های مرطوب کننده داشته باشید و حتی اگر هر کدام را به قیمت ۱۵ دلار در کوسک های فرودگاه می فروشند حتما آن ها خریداری کنید.

    happy-man-seating-in-the-aircraft-and-drinking-water-before-his-trip-abroad-800x500.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    اولین پرواز این هواپیما در سال ۱۹۹۸ انجام شد اما در اصل در سال ۱۹۶۰ با سرمایه گذاری مشترک با یک شرکت هواپیمایی دیگر کار خود را شروع کرده بود. این هواپیمایی بیشتر به کشورهای آسیای جنوب شرقی و شرق آسیا پرواز دارد و در مقایسه با دیگر شرکت های هواپیمایی شرق آسیا، تعداد پروازهای بیشتری به اروپا دارد. این شرکت، پروازهای داخلی هم دارد که بیشتر در شهرهایی فرود می آید که فرودگاههای بین المللی داشته باشند. در گذشته این هواپیمایی، پروازهای طولانی و بدون توقفی بین بانکوک و لوس آنجلس و نیویورک انجام می داد که بعد از گران شدن سوخت، این پروازها را متوقف کرد. این شرکت اولین شرکتی بود که به فرودگاه هیترو لندن پرواز داشته است. هواپیمایی تای ایرویز به دلیل پروازهای باکیفیتی که انجام داده جایزه های بین لمللی زیادی برنده شده که از جمله آن ها جایزه سال ۲۰۰۶ بود که برای عنوان بهترین خدمه پروازی موفق به اخذ آن شده است. این هواپیما برای اینکه از ذرات گردوغبار جلوگیری کند هواپیماهای خود را به درجه فیـلتـ*ـر هوا مجهز کرد و به همین دلیل در سال ۲۰۰۴ به این شرکت نشان افتخار اعطا شد.

    این هواپیما به ۸۰ مکان مختلف دنیا پرواز دارد که از مهر ۹۵ تهران هم به مقاصد این هواپیمایی اضافه شده است. بیشتر هواپیماهای مورد استفاده این شرکت، بوئینگ و ایرباس هستند.

    کلاس های پروازی هواپیمایی تای ایرویز تایلند
    پروازهای این شرکت به سه کلاس مختلف اکونومی، رویال سیلک و رویال فرست کلاس انجام می شود.

    رویال فرست کلاس: در این کلاس به هواپیماهای ایرباس A340-600 مانیتور لمسی و سیستم ماساژ کمر اضافه کرده اند. در منوی ۲۲ غذای مختلف وجود دارد که غذا به دلخواه مسافران انتخاب می شود همچنین مسافران می توانند برنامه مورد علاقه خود را از تلویزیون تماشا و به موزیک مورد علاقه خود گوش دهند. مقدار مجاز حمل بار در این پرواز ۵۰ کیلو است .

    رویال سیلک کلاس: کلاس رویال سیلک در همه پروازها در دسترس است در این کلاس می توانید غذا و نوشیدنی انتخاب کرده و صندلی ها هم مجهز به ماساژور و مانیتور است.

    اکونومی کلاس: در این کلاس پتو و بالش در اختیار مسافران قرار می گیرد و یک وعده غذایی هم می دهند و میزان بار مجاز هر مسافر ۳۰ کیلوگرم است.

    در سال ۲۰۱۰ در جشن پنجاهمین سالروز تولد این هواپیمایی، رئیس جمهور و وزیر نیروی سابق این کشور برای آینده این شرکت برنامه های جدید تعیین کردند که این برنامه ها شامل نوسازی ناوگان هواپیمایی این شرکت و بالا بردن کیفیت خدمات موجود بود.

    در ژانویه ۲۰۱۷، نتیجه تحقیقات و بررسی ۴ ساله بر روی این شرکت نشان داد که سازنده موتورهای هواپیمای این شرکت به نماینده دولت تایلند و کارفرمایان این شرکت رشوه داده است تا سفارشات به این شرکت موتورسازی را تضمین کند. شرکت موتور سازی اتهام خود را پذیرفت و قبول کرد که جریمه بپردازد. پرداخت غیرمجاز ۳۶٫۳۸ میلیون دلار بین سال های ۹۱ تا ۲۰۰۵ انجام شده است.
    destination.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ۴ فرودگاه خطرناک جهان
    هدف مهم فرودگاه، بردن مردم و اجناس از یک محل به محل دیگر است. مکان های زیادی در جهان وجود دارند که موقعیت و شرایط لازم را برای فرودگاه شدن ندارند. مهندسان، ساعت های زیادی زمان می گذارند تا در این مکان های غیر ممکن باند بسازند. امکانات مهندسی مدرن به ما این اجازه را می دهد که فرودگاه را در جاههایی بسازیم که غیر ممکن بنظر می رسد. اگر محل باند و فرودگاه مناسب نباشد، مشکلاتی بوجود می آید. این فرودگاه ها به دلیل محل جغرافیایی خود و یا به سبب طراحی خاص خود مشکلاتی را ایجاد میکنند و به دلیل این مسائل مانور هواپیمامی تواند برای خلبانانی که به این فرودگاه ها می آیند مشکل ساز می شود. به دلیل چالش هایی که هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما ایجاد می شود این فردگاه ها را خطرناک ترین فرودگاه های جهان می نامند. با الی گشت همراه باشید تا شما را با این فرودگاه ها آشنا کنیم

    مطالب مرتبط:
    ۲ فرودگاه بین المللی امارات که شما را متحیر میکنند!
    راهنمای فرودگاه کوالالامپور
    فرودگاه بین المللی پرینسس جولیانا
    فرودگاه بین امللی پرینسس جولیانا دربخش هلندی جزیره سن مارتین قرار دارد. این فرودگاه در کنار یک ساحل توریستی واقع شده و پرواز هواپیماها با ارتفاع کم و قرار گیری باند این فرودگاه که دقیقا در کنار ساحل است، این فرودگاه را به محلی خطرناک تبدیل کرده است. فرودگاه پرینسس یکی از معدود فرودگاه های جهان است که باند آن بسیار نزدیک به محل رفت و آمد مردم است و برای کسانی که به تماشای بلند شدن و نشستن هواپیماها علاقه دارند این فرودگاه یکی از محبوب ترین فرودگاه ها است. به دلیل علاقه مندی مردم به تماشا، در انتهای این باند حصار کشیده شده است.

    فرودگاه کونگونیاس
    فرودگاه کونگونیاس در شهر سائو پائولو قرار دارد. به دلیل نوع طراحی باند این فرودگاه، آب باران برای آن خطرناک است و باند لغزنده در این فرودگاه تصادف های زیادی را ایجاد کرده است. برای کاهش تاثیر باران، باندهای جدیدی ساخته شده و شیارهایی در این باندهای جدید وجود دارد که آب باران را جمع آوری می کند، اما نگرانی ها درباره ایمنی این فرودگاه هنوز به پایان نرسیده است. به دلیل قرار گیری این فرودگاه در ناحیه پر جمعیت برای کاهش خطرات، تعداد پروازهای آن را کم کرده اند. و از دیگر اقدامات ایمن سازی که بر روی این فرودگاه انجام شده است، کاهش وزن ماکسیموم هواپیما بوده است.
    Princess-Juliana-800x500.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    فرودگاه بارا
    فرودگاه بارا در ساحلی در جزیره بارا کشور اسکاتلند قرار دارد و تنها فرودگاه جهان است که از ساحل شنی به عنوان باند استفاده می کند. این ساحل سه باند دارد که هر کدم با قطب های چوبی نشانه گذاری شده اند و جهش وزش باد تعیین می کند که از کدام باند استفاده شود. نکته جالب درباره این فرودگاه این است که در زمان جزر و مدهای بلند، هر سه باند این فرودگاه کاملا به زیر آب می روند و غیر قابل استفاده می شوند. با این که این فرودگاه نباید شب ها مورد استفاده قرار گیرد اما در آن پروازهای اضطراری در طول عصر انجام می شود.

    فرودگاه جبل الطارق
    فرودگاه جبل الطارق خطرناک ترین فرودگاه اروپا است و تا مرکز شهر جبل الطارق فقط ۵۰۰ متر فاصله دارد و باند این فرودگاه دقیقا به سمت شهر است. یکی از جنبه های ترسناک این فرودگاه، خیابان شلوغ “وینستون چرچیل” است که به باند فرودگاه متصل است و آن را قطع می کند؛ به همین دلیل وقتی که هواپیما در حال نشستن و برخاستن است خیابان باید بسته شود. فرودگاه جبل الطارق به عنوان یک فرودگاهاضطراری برای ارتش بریتانیا استفاده می شده که امروزه برای غیر نظامیان هم استفاده می شود.
    پرواز با هواپیما
    پرواز با هواپیما می تواند کمی ترسناک باشد مخصوصا اگر بار اولتان باشد که سوار آن می شوید. اما شمایی که بار اولتان است و یا شمایی که تا حالا سوار هواپیما نشده اید درباره هواپیما چه فکر می کنید؟ حتی کسانی که بارها سوار هواپیما شده اند هم ممکن است عصبی شوند. در حقیقت، گاهی، هر چه بیشتر پرواز کنید بیشتر عصبی می شوید و این چیزی است که تا حالا کسی درباره پرواز با هواپیما به شما نگفته است. اما برای خبرهای خوش آماده باشید این حالت فقط یک حالت احساسی است، هیچ دلیل منطقی ای برای عصبی شدن یا ترسیدن در هنگام پرواز وجود ندارد. پرواز یکی از ایمن ترین کارهاییست که می توانید انجام دهید. با ین حال، لیست زیر برای کم کردن ترس شما از پرواز نیست، قبلا هم از این لیست ها داشته ایم. قصد ما از این نوشته این است که اطلاعات شما را درباره پرواز بالا ببریم می خواهیم بعضی از نکات پشت پرده ای و ترفندهای خاص را به شما بگوییم. این نکته ها از کسانی که مستقیما با پرواز سر و کار دارند گرفته شده و در وقت شما صرفه جویی می کند و باعث می شود کمتر به زحمت بیفتید. با الی گشت همراه شوید تا شما را با نکاتی درباره پرواز با هواپیما آشنا کنیم که تا بحال نشنیده اید.

    مطالب مرتبط:
    قبل از پرواز این موارد را چک کنید
    نحوه مبارزه با پرواز زدگی
    • وقتی بر روی اقیانوس ها پرواز می کنید هیچ راداری هواپیمای شما را ردیابی نمی کند. زمانی که هواپیما در فاصله ۲۴۰ کیلومتری دریا است پوشش رادار محو می شود و کادر پروازی با رادیوی فرکانس بالا، با برج مراقبت در تماس می مانند.

    Barra-Airport-800x500.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    radar.jpg

    • مردم معمولا وانمود می کنند که نیازمند صندلی چرخ دار هستند تا زودتر از دیگران وارد هواپیما شوند. گاهی ۱۰ نفر را می بینید که با صندلی چرخ دار وارد هواپیما می شوند اما در حقیقت فقط یک نفر از آن ها واقعا نیازمند این صندلی است. خلبان و خدمه پرواز این عمل را پرواز جادویی می نامند. قانون فدرال، صندلی چرخ دار را در اختیار کسانی که به آن نیاز دارند قرار می دهد اما ایرلاین ها معمولا درباره اینکه واقعا کسی به این صندلی ها نیاز دارد یا نه تحقیق نمی کنند .
    • سگ ها حتی قبل از اینکه وارد هواپیما شوند دچار ترس می شوند اما گربه ها نمی ترسند.
    • تجهیزات زیادی از هواپیما می شکنند یا گم می شوند اما هواپیما باز هم اجازه پرواز پیدا می کند .
    • در هواپیما رمزهای روی کیف بی فایده است و ضامن آن با وسیله ای مثل خودکار باز می شوند .
    • دسته های صندلی ها راحت بالا می روند یک میله در زیر آن قرار دارد که باید کشیده شود.
    • دو خلبان هواپیما باید غذاهای متفاوتی از هم بخورند و نمی توانند غذا را بین هم تقسیم کنند.
    • این که هواپیما مورد اصابت رعد و برق قرار بگیرد چیز عجیبی نیست. در حقیقت، گاهی خود هواپیما با عبور از بین ابرهای باردار باعث ایجاد رعد و برق می شود.
    • یک قفل کوچک در داخل تابلوی دستشویی وجود دارد که در صورت کشیده شدن در را باز می کند حتی اگر در قفل باشد.
    • اگر برچسب های قدیمی را از چمدان خود جدا نکرده باشید ممکن است چمدان برگشت بخورد و یا هرگز به مقصد نرسد.
    • حتی هندزفری هایی که بسته بندی هستند نو و جدید نیستند آن ها تمیز و دوباره بسته بندی شده اند.
    • هیچ وقت در هواپیما نوشیدنی غیر بطری ای (چای/قهوه) سفارش ندهید چون ظرف های آن ها مرتب تمیز نمی شوند.
    • مراقب میزهای قابل حمل باشید چون مادران معمولا پوشک نوزاد خود را روی آن ها عوض می کنند.
    • مویایل در تجهیزات پروازی هواپیما اختلال ایجاد نمی کند، بعضی از ایرلاین ها در اروپا، خاورمیانه و آسیا اجازه استفاده موبایل در هواپیما را می دهند.
    • بیشتر جامبو جت ها یک اتاق سری دارند که در آنجا، کادر پروازی استراحت می کنند
      thunder.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    آنتالیا، یک مقصد فوق العاده گردشگری
    بندر توریستی آنتالیا که برای بسیاری از گردشگران ایرانی به خاطر حضور پرتعدادشان در این شهر بسیار آشناست، پایتخت گردشگری این کشور به شمار می رود. شهری که مردم مهمان نوازی دارد که همیشه آماده پذیرایی از گردشگرانی هستند که این شهر را به عنوان مقصد توریستی خود انتخاب می کنند. مجموعه ای خصوصیات انحصاری این شهر و منطقه، باعث شده است که بندر آنتالیا تصویر کاملی از یک سفر خیال انگیز را برای بیشتر کسانی که از آن بازدید می کنند برجای بگذارد. آنتالیا، با فرهنگ و تمدن و طبیعت بسیار بکر و خاصی که دارد، یکی از بنادر و شهرهای مهم ترکیه است. این شهر که از نظر موقعیت و اکوسیستم طبیعی نیز دارای خصوصیات انحصاری بسیاری است، در جوار رشته کوه های توروس واقع شده است که پوشیده از درختان کاج است و این کوه ها در کنار دریای شفاف مناظر بسیار زیبایی را شکل داده است که سواحل صخرهای زیبا و خلیج های پنهان بخشی از این زیبایی های طبیعی است. با الی گشت همراه باشید.

    مطالب مرتبط:
    شهر باستانی آسپاندوس در آنتالیا
    دیدنی های ناشناخته آنتالیا
    92b98e22-65a6-4a55-859f-514df8ffbff8-750x450.jpg

    با توجه به مجموعه ای از خصلت های توریستی که در این شهر جمع شده است می توان گفت که منطقه زیبای آنتالیا منطقه اصلی توریستی دریای مدیترانه است که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران را از سراسر جهان به خود جلب می کند که از آن میان گردشگران ایرانی و حتی روسی سهم قابل ملاحظه ای در این بازار پرمخاطب گردشگری ترکیه دارند.

    با چندی از جاذبه های این شهر زیبا آشنا شوید.

    شهر قدیمی در مرکز آنتالیا
    کاله ایچی به شهر قدیمی آنتالیا معروف است که توسط رومیها بنا گردید و با دیوارهای بلند که به دریا ختم شده محاصره و تحت حفاظت بوده است.

    بندری قدیمی از خلیجی کوچک
    بندر قدیم آنتالیا در گذشته یک خلیج کوچک بوده که دور آن قلعه بوده و در دوران سلجوقیان ساخته شده. این بندر امروزه به عنوان گردشگاه از آن استفاده می شود و فقط لنگرگاه قایق های تفریحی است. خانه های قلعه امروزه بدون تغییر بازسازی شده و باعناوین مراکز تفریحی و پانسیون در خدمت جهانگردان قرار دارد.

    یادگاری از ده ها برج ساعت قدیمی
    برج های در معماری شهرهای قدیمی یکی از سمبل های فرهنگی و نشان های تاریخی هر مکانی به شمار می روند و نشان دهنده قدمت معماری وتمدن هر شهری هستند. پیش از این ۸۰ برج در دور شهر آنتالیا قرار داشته که اکنون از همه آنها فقط یک برج ساعت مانده میدان کاله کاپیسی به عنوان سمبل صلابت و پایداری جای خود را در این شهر قدیمی حفظ کرده است.
    %DA%A9%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C%DA%86%DB%8C-750x439.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مناره ای که سمبل شهر آنتالیاست
    در شهرهایی که به فرهنگ و تمدن اسلامی تعلق دارند، معمولا مناره ها نه تنها یکی از عوامل و نشان های اصلی تمدنی و معماری به شمار می روند، بلکه یکی از علایم و نمادهای فرهنگی نیز محسوب می شوند که این شهرها را با نمونه های غربی خود متمایز می کند. در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد مناره مسجد اعظمی است که سلطان سلجوقی علاءالدین کیقباد در سال ۱۲۳۰ از کلیسا به مسجد تبدیل کرده است. مناره شیار دار در اولین نگاه مانند یک بنای یادگاری چشم نواز است و به عوان سمبل شهر نیز می توان آن را قبول کرد. کف این مناره که از بنای مسجد جدا بوده و بلافاصله در کنار مسجد در میدان کاله کاپی سی ساخته شده به شکل مربع سنگفرش شده است. به این دلیل که بدنه اش از آجر و به شکل قاچ قاچ بوده، همچنین از هشت عدد نیم استوانه ساخته شده است به ییولی مناره مشهور شده است. تنه ضخیم مناره در سایه این شیارها صاحب بنایی بسیار زیباست. بدنه مناره مزین به آجرهایی سرخ با چین هایی فیروزه ای است.

    kaleici-750x450.jpg

    سمبل دیگری برای یک شهر کهن
    کسیک مناره آنتالیا Kesilk Minar در واقع نمایانگر تاریخ کهن شهر که زمان رومی ها، بیزانس، سلجوقیان، عثمانی ها تا به امروز را شامل می شود، است. در قرن پنجم میلادی از طرف بیزانس به نام مریم مقدس و به عنوان کلیسای Byzantine ساخته شد و در زمان بایزدید دوم از طرف شاهزاده کورکوت تبدیل به مسجد شده است.

    دروازه هادریا، برای توفان های سهمگین
    دروازه هادریان آنتالیا Hadrianus Gate یکی از آثار به جای مانده از زمان رومیان دروازه هادریان است. این دروازه شامل دیوار بلندی است که قسمتی از آن به عنوان موج شکن بوده و شهر را از طوفان های سهمگین حفظ می‌کرده است. دروازه هادریان در سال ۱۹۶۰ مرمت شده است.

    موزه آنتالیا
    این موزه که در سال ۱۹۸۸ برنده جایزه ویژه شورای عالی اروپا شد، اولین موزه این شهر است که در سال ۱۹۲۲ با جمع آوری آثار تاریخی از گوشه و کنار آنتالیا در مسجد علاء الدین تشکیل شد و با انتقال این اثرها به ییولی مناره و کلیه اش (دارالفنون) در سال ۱۹۳۷ برای بازدید عموم حاضر شد و در سال ۱۹۷۲ در بنای فعلی اش شروع به فعالیت نمود. این موزه از ۱۳ سالن نمایش، بخش کودکان و حیاط نمایش تشکیل شده و آثار تاریخی منطقه با توجه به دوره های تاریخی در این مکان به نمایش درآمده است

    غاری با مجموعه سنگ های زیبا
    اکوسیستم طبیعی منطقه آنتالیا صرفا به جنگل و درختان و کوه های آن ختم نمی شود، بلکه این اکوسیستم را می توان در قالب غارها و سایر عوامل طبیعی هم مشاهده کرد. برای مثال غار آلتین بشیک Altinbesik Dudensu Cave که در شهر ابرادی قرار دارد دارای دو دریاچه زیر زمینی است که طول یکی از آنها ۱۲۵ متر است. این غار یکی از بزرگترین و مهمترین غارهای ترکیه است. دریاچه ها و مجموعه سنگی زیبای موجود در داخل غار همگی از جنس سنگ تراورتن (سنگ آهک سفید) هستند.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    غار داملاتاش آنتالیا Damlatas Cave
    شناخته شده ترین و در دسترس ترین غاری که می توان از آنتالیا به آن رسید غار داملاتاش است. در این غار دیوارهای سنگی به طرز خارق العاده ای در طول زمان تغییر شکل یافته اند. دیدن مناظر خارق العاده طبیعی و سنگ های تغییر شکل یافته باعث شده امروزه گردشگران از این غار دیدن کنند.

    غار کارائینی آنتالیا Karain Cave
    این غار،‌ از جمله قدیمیترین مکانهای سکونت انسان ها در کشور ترکیه است. این مکان دارای یک ورودی مجزا است که با نور خورشید روشن می شود که در ادامه به ۳ تالار به هم پیوسته منتهی می گردد. در داخل موزه کوچک که در کنار در ورودی این غار قرار دارد برخی از آثار باستانی که قدمت آنها به۱۶۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد وجود دارد. ویرانه های شهر ترسوس با قرار گرفتن در بلندای یک فلات ۱۰۵۰ متری در ناحیه غربی کوهستان گوللوک از جمله نقاط دیدنی دیگر این منطقه است. علاوه بر موارد فوق به صورت تفصیلی معرفی شد، بخش های دیگری هم در این منطقه توریستی وجود دارند که شامل این موارد است:‌

    • Kocain Cave که در ۴۷ کیلومتری آنتالیا قرار دارد.
    • Beldibi Cave که بین شهر کمر و آنتالیا قرار دارد. فاصله آن تا آنتالیا ۲۵ کیلومتر است.
    همین طور پارک هایی که شامل پارک های زیر است:‌

    • پارک ها در آنتالیا
    • پارک کوه های المپوس بیگ
    • پارک ملی کویرولوکائیون
    • پارک ملی گوللوک داغی
    • پارک ملی غار آلتین بشیک
      ۱٫ عضو یک برنامه Frequent Flier شوید
      این بهترین و قابل اطمینان ترین روشی است که می توانید برای گرفتن صندلی های خوب استفاده کنید. اگر هنگام رزرو بلیت، شماره ی عضویت خود در این برنامه را وارد نمایید، از شانس بسیار بالایی برخوردار خواهید بود، به خصوص اگر جزو مشتریان وفادار و مهم باشید. اگر هنگام ورود به فرودگاه، هنوز صندلی تان مشخص نشده است، شماره عضویت خود در این برنامه را به پذیرش اطلاع دهید.

      ۲٫ بلیت های خود را زود خریداری کنید
      تعداد صندلی هایی که از قبل شماره شان مشخص شده باشد، با نزدیک شدن به تاریخ پرواز کاهش می یابد. اگر می توانید بهتر است بلیت خود را چند هفته زودتر بخرید، در غیر این صورت، باید هر چه سریع تر به طور اینترنتی نسبت به انتخاب شماره صندلی خود اقدام نمایید؛ و یا اگر به اینترنت دسترسی ندارید، به محض ورود به فرودگاه به پذیرش مراجعه کنید.

      ۳٫ توجه داشته باشید که می توانید صندلی بهتری هم بخرید
      امروزه بسیاری از شرکت های هواپیمایی به شما اجازه می دهند به ازای پرداخت مبلغی بیشتر، صندلی هایی راحت تر، با فضای پای وسیع تری داشته باشید. مثلا طرح «Even More Space» از شرکت JetBlue شامل صندلی هایی می شود که در ردیف خروجی قرار گرفته و بر خلاف صندلی های عادی که ۳۴-۳۶ اینچ ارتفاع دارند، این صندلی ها دارای ۳۸ اینچ ارتفاع هستند. شرکت United نیز طرحی دارد به نام «Economy Plus» که به مشتریان وفادار و همه ی مسافرانی که حاضر باشند مبلغ سالیانه ۴۹۹$ را بپردازند، این اجازه را می دهد که از صندلی های بلندتر و نزدیک کابین خلبان لـ*ـذت ببرند. (درصورتی که تمام صندلی های مربوط به این طرح پر نشده باشند، افراد می توانند برای یک بار آنها را خریداری نمایند). خطوط هوایی دیگر نیز برنامه ها و طرح های مشابهی ارائه می دهند.

      ۴٫ شماره صندلی خود را هنگام رزرو بلیت مشخص نمایید
      در اکثر وب سایت های رزرو بلیت، شما می توانید صندلی خود را هنگام خرید بلیت مشخص کنید. همچنین ممکن است به شما اجازه دهند بلیت را خریده و سپس دوباره به سایت برگشته و صندلی مورد نظرتان را انتخاب نمایید. (در بیشتر مواقع، این خدمات رایگان است، ولی شرکت هایی مانند Allegiant Air و Spirit برای انتخاب صندلی به صورت پیشاپیش، هزینه ای را دریافت می کنند). اگر صندلی مورد نظرتان را در وب سایت پیدا نکردید، می توانید با شرکت مورد نظر به صورت تلفنی تماس گرفته با یکی از مسئولان آنجا صحبت کنید. زیرا گاهی میان آنچه در سایت می بینید، و آنچه واقعا موجود است، تفاوت هست.

      ۵٫ در قسمت پذیرش، صندلی خود را تایید نمایید
      بیشتر شرکت های هواپیمایی به مسافران اجازه می دهند که ۲۴ ساعت پیش از پرواز، به صورت آنلاین بلیت خود را نام نویسی کنند. در این مرحله شما می توانید صندلی را که قبلا انتخاب کرده اید، تایید کرده و یا حتی صندلی بهتری را انتخاب کنید.

      ۶٫ به موقع در فرودگاه حاضر شوید
      اگر خیلی دیر به فرودگاه برسید، احتمال دارد صندلی خود را از دست بدهید.

      ۷٫ اگر شک دارید، حتما بپرسید
      وقتی که به گیت رسیدید، از مسئول آنجا بپرسید که آیا صندلی دیگری خالی شده است یا نه. ممکن است مسافران دیگر بخواهند از طریق Business Class پرواز کنند، یا اصلا برای پرواز حاضر نشوند. اگر خوش شانس باشید، می توانید صندلی آنها را انتخاب کنید.
     
    بالا