دانستنی ها ❃❁همه چیز راجع به سفر و صنعت گردشگری❃❁

ATENA_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/02/17
ارسالی ها
23,992
امتیاز واکنش
29,350
امتیاز
1,104
هواپیمایی اتحاد با برند جیمی چو همکاری می کند
شرکت حمل و نقل هوایی ملی امارات متحده عربی «هواپیمایی اتحاد»، تعهد خود را به دنیای مُد با اعلام همکاری با برند لوکس جیمی چو، گسترش داد. اتحاد که خط هوایی رسمی هفته مد نیویورک نیز است، با برگزاری رویداد هایی در فرودگاه بین‌المللی جان اف. کندی (JFK) و شهر نیویورک، بیستمین سال تاسیس این برند طراحی را جشن گرفت. با الی گشت همراه باشید تا بیشتر از این همکاری بدانیم.

مطالب مرتبط:
هواپیمایی اتحاد برترین ایرالاین سال ۲۰۱۶
هواپیمایی ایر آسیا فعالیت خود در ایران را از گرفت
به عنوان بخشی از این جشن‌ ها، این شرکت هوایی از ابوظبی به صورت مشترک رویداد VIP جیمی چو را برگزار کرد. این مراسم در کمپین بیستمین سالگرد این برند میزبانی شد. پاتریم پیِرس، مسئول بخش اسپانسرینگ گفت: جیمی چو مفتخر است تا در خدمت جامعه‌ مسافران پرواز های لوکس باشد، بنابراین همکاری این برند شاخص با اتحاد که هر دو اهداف یکسانی را دنبال می ‌کنند، بسیار به جاست. ارائه دهنده بالاترین سطح از شکوه، پیچیدگی و راحتی است.
پیِرس در ادامه می‌گوید: هدف نهایی ما تبدیل شدن به خط هوایی منتخب توسط جامعه‌ جهانی مد و فشن است و همکاری ما با جیمی چو در قالب مشارکت در هفته‌های مُد، به خصوص در هفته‌ مد نیویورک، تجلی پیدا می‌کند.
در کنار خدمه پرواز این شرکت، لژی به عنوان مرکز مهمان ‌‌نوازی مختص اتحاد فعالیت می‌کند که تصاویری از کمپین یونیفرم ‌های این خطوط هوایی، تهیه شده توسط نورمن جین روی، را در معرض دید خواهد گذاشت.
Etihad-livery-7_Standard.jpg
 
  • پیشنهادات
  • ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    جاروهای ضدعفونی کننده، تکنولوژی جدید هواپیماها
    عمان ایر که شرکت هوایی ملی عمان است، به لیست بلند شرکت‌های هواپیمایی که از جاروهای ویروس-گارد استفاده می‌کنند، پیوست. این جاروها که برای حفاظت در برابر آنفولانزای خوکی، H1N1، H7N9، ایبولا، مرس و زیکا طراحی‌ شده‌اند، برای تمیز کردن راهرو، دستشویی و دستگیره‌های درب هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرند. میگل‌سرا، معاون امور عملیات زمینی عمان ایر گفت: ما به حفظ محیطی سالم و ایمن برای مشتریان و کارکنان متعهد هستیم. وی ادامه داد: با ویروس-گارد ما قدم‌های مستحکم‌تری در جهت تهدیدات بین‌المللی سلامت برمی‌داریم.

    مطالب مرتبط:
    توصیه‌هایی مختصر و مفید جهت حفظ سلامتی در سفر
    تمیزترین ایرلاین‌های جهان را بشناسید
    95616-4-700x400.jpg

    در ماه فوریه، عمان ایر اعلام کرد که مدیریت این شرکت وضعیت ویروس زیکا در آمریکای جنوبی را به‌دقت زیر نظر دارد و با انتشار مطالبی از سازمان بهداشت جهانی، تسهیلات اعاده بلیت و یا تغییر زمان برای زنان باردار که قصد سفر به آن را منطقه دارند، عرضه می‌کند. استفاده عمان ایر از محصولات ویروس-گارد گامی مهم برای شرکت در به حداقل رساندن تهدید زیکا و نیز کاهش دادن شانس انتشار ویروس‌ها و باکتری‌ها است. جاروهای ضدعفونی‌کننده آماده به مصرف ویروس-گارد تأثیر طولانی‌ مدت داشته و برای حذف جرم راهکاری آسان هستند.
    این جاروها دارای بنزالکونیوم کلراید (Benzalkonium)، سدیم پریتیون (Sodium Pyrithion) و پلی‌کندانسه کننده‌ها Polycondensteas) ) و عاری از آلدهیدها (Aldehyde) و فنول‌ها (Phenol) هستند که دارای ترکیبی آشنا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. تمامی محصولات ویروس-گارد سازگار با زیست‌بوم، مورد تأیید ایرباس و بوئینگ بوده و تأثیر ماندگار ضد میکروبی دارد. بنیان‌گذار ویروس-گارد گفت: تعداد عفونت‌های ایجادشده توسط میکروارگانیسم‌ها به‌شدت افزایش‌ یافته است. وی در ادامه تصریح کرد: ما با شرکای صنایع هوایی خود در جهت اجرایی کردن اقدامات و پروتکل‌های کنترل عفونت همکاری می‌کنیم. هدف ما کمک به پیشروان این صنعت در جهت مقابله سریع با تهدیدات برای تداوم ارائه خدمات ایمن به مشتریانشان است. ضدعفونی‌کننده‌های ویروس-گارد هم‌چنین به‌صورت اسپری‌های ۵۰۰ میلی‌لیتری، قوطی‌های ۵ لیتری و افشان موجود هستند.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقامات امنیت حمل و نقل هوایی ایالات متحده، با اقدامی گسترده به مسافران خطوط هوایی هشدار دادند که از روشن و شارژ کردن گوشی‌های سامسونگ گلکسی نت ۷ در حین پرواز جدا خودداری کنند. این اقدام در پی چندین گزارش از آتش گرفتن این گوشی‌ها صورت گرفت. اداره هوانوردی فدرال آمریکا (اف ای ای) به مسافران تذکر داد که حتی از گذاشتن این گوشی در چمدان‌هایشان در قسمت حمل بار، خودداری کنند. این اقدام‌ها به دلیل نگرانی‌های اخیر در خصوص این مدل از گوشی‌های سامسونگ صورت گرفته است. لازم به ذکر است که هشدار اف ای ای درباره یک محصول خاص به مسافران هوایی، اتفاق بسیار نادری است. با الی گشت همراه باشید تا در ادامه بیشتر از این خبر بدانیم.

    مطالب مرتبط:
    اگر تلفن همراهتان را در سفر خاموش نکنید چه اتفاقی می‌افتد؟
    در سفر برای حفاظت از اطلاعاتتان گوش خطر را بپیچید
    هفته گذشته، شرکت سامسونگ از شرکت‌های تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند در سایز بزرگ، فراخوان جهانی را اعلام کرد. این اقدام بعد از تحقیقات مربوط به آتش‌سوزی چند گوشی سامسونگ صورت گرفت و مشخص‌ شد که ‌باتری‌های لیتیومی این گوشی‌ها عامل این حوادث بوده‌اند. به گزارش خانواده‌ای در ایالت فلوریدا، هنگامی که گوشی سامسونگ گلکسی نت ۷ را برای شارژ درون خودروی جیپ خود گذاشته بودند، گوشی منفجر و ماشین‌شان آتش گرفته و از بین می‌رود. سامسونگ آخرین نسخه گوشی‌های نت خود را در آگوست سال جاری روانه بازار کرد. گوشی‌های سری نت از گران‌ترین تولیدات شرکت سامسونگ به شمار می‌روند. طراحی این گوشی‌ها در واقع برگرفته از طرح سری گوشی‌های «گلکسی اس» است. یکی از قابلیت‌هایی که سامسونگ به گوشی‌ نت ۷ اضافه کرده ، قابلیت تشخیص عنبیه چشم است که می‌تواند با شناسایی الگوی عنبیه چشم کاربر،‌ قفل گوشی را برایش باز کند.
    نت ۷ سامسونگ اولین دستگاهی نیست که به خاطر مشکلات باتری‌های لیتیومی، آتش گرفته‌ است این اتفاق قبلا برای لپ‌تاپ، ماشین‌های سواری تسلا و حتی هواپیما‌ی بوئینگ ۷۸۷ نیز رخ داده است. در اوایل سال جاری، سازمان بین المللی هوانوردی غیر نظامی، که یکی از آژانس‌های سازمان ملل به‌شمار می‌رود، مجموعه‌ای از استاندارد‌های جهانی ایمنی هوانوردی را وضع کرد که بر اساس آن جابجایی محموله‌های حاوی باتری‌های لیتیومی توسط هواپیماهای مسافربری قدغن است. این قانون تا زمانی ادامه خواهد‌داشت که بسته‌بندی امنی برای این محصول ارائه شود تا بتوان از انتقال آتش احتمالی به درون هواپیما و تخریب آن جلوگیری کرد.
    8666abf2-ea4c-4533-b03a-52b7596ad301-700x450.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    فرودگاه بین‌المللی کانسای، دومین فرودگاه بزرگ کشور ژاپن و در عین حال یکی از عجیب‌ترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود.
    فرودگاه های بسیاری در دنیا می توان یافت که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. ولی فرودگاه کانسای را، با توجه به ویژگیهایش نمی توان با هیچ کدام از فرودگاه های دیگر مقایسه کرد. برای آشنایی بیشتر با این فرودگاه جالب در ادامه مطلب همراه الی گشت باشید.

    مطالب مرتبط:
    ۵ مورد از خطرناک ترین و دلهره آورترین فرودگاه های دنیا
    فرودگاهی فراتر از تصور بنام چانگی; سنگاپور
    7100c676-8465-4b07-bcaf-fa5313a1979b-750x450.jpg

    فرودگاه بین‌المللی کانسای دومین فرودگاه مهم کشور ژاپن محسوب می‌شود که بر روی جزیره‌ای مصنوعی در میان خلیج ازاکا و ۳۸ کیلومتری جنوب غربی ایستگاه ازاکا قرار دارد. این فرودگاه در سال ۱۹۹۴ به‌منظور کاهش بار ترافیکی فرودگاه بین‌المللی ازاکا آغاز به کار کرده است. از آنجایی که فرودگاه ازاکا در نزدیکی حومه پر جمعیت شهرهای ایتامی و تویوناکا و در جوار ساختمان‌های بلند مرتبه قرار دارد، راهی برای توسعه آن وجود نداشت. بنابراین، ایجاد فرودگاهی بر روی جزیره‌ای مصنوعی به طول ۴ کیلومتر و عرض ۲/۵ کیلومتر برای راه‌حل پیشنهاد شد.
    پس از تایید طرح، پروژه احداث آن در سال ۱۹۸۷ کلید خورد و در حدود ۴۸،۰۰۰ بلوک سنگی و بتنی در داخل دریا به‌صورت عمودی نصب شد. همچنین سه کوه برای دفن ۲۱،۰۰۰،۰۰۰ مترمکعب زباله حفر شد. علاوه بر این، ۱۰،۰۰۰ هزار نفر کارگر در طی ۱۰ میلیون ساعت کاری و در عرض سه سال، با استفاده از ۸۰ کشتی، لایه‌ای به پهنای ۳۰ متر در داخل دریا را ایجاد کردند. پلی به طول سه کیلومتر تنها راه ارتباطی این فرودگاه با جزیره اصلی است.
    هزینه کل ساخت فرودگاه کانسای بالغ‌ بر ۲۰ بیلیون دلار برآورد شده است که هزینه‌های احیای زمین، دو باند فرودگاهی، پایانه مسافری و تسهیلات رفاهی را در برمی‌گیرد. البته بخشی از هزینه‌های اضافی به دلیل سستی خاک در خلیج ازاکا بر پروژه تحمیل شده بود. از آنجایی که به دلیل رانش زمین و سستی خاک منطقه خطر جدی امنیت فرودگاه را دچار مخاطره می‌کرد، کلیه تدابیر لازم در خصوص مهندسی ژئوتکنیکی برای تامین امنیت پروژه پیش‌بینی شد. با وجود کلیه حوادث ناخوشایند در ابتدای پروژه، فرودگاه کانسای موفقیت بزرگی در زمینه مهندسی به شمار می‌رود. از این‌رو، در سال ۲۰۰۱ فرودگاه مذکور در رده «شاهکارهای مهندسی هزاره» قرار گرفت و جایزه خود را از انجمن مهندسی عمران آمریکادریافت کرد.
    تجربه‌های به دست آمده در طول ساخت این فرودگاه به حدی مورد توجه قرار گرفت که در پروژه ساخت سه فرودگاه مهم دیگر بر روی جزیره‌های مصنوعی از جمله فرودگاه نیو کیتاکیوشو (New Kitakyushu)، فرودگاه کوب (Kobe) و فرودگاه بین‌المللی چوبو سنتریر (Chūbu Centrair) مورد استفاده قرار گرفت.

    d962688e-4258-4e68-b9ec-470e694370d8-750x450.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    سومین فرودگاه شهر استانبول ، تبدیل به بزرگ ترین فرودگاه جهان می شود
    فاز اول پروژه ساخت سومین فرودگاه شهر استانبول که قرار است با ظرفیت جا به جایی سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون مسافر تبدیل به بزرگ ترین فرودگاه جهان شود در حال اجراست. کل بودجه این پروژه ۱۰ میلیارد و ۲۴۷ میلیون یورو برآورد شده که قرار است نخستین مرحله از آن در سال ۲۰۱۸ به بهره برداری برسد.

    مطالب مرتبط:
    ۵ مورد از خطرناک ترین و دلهره آورترین فرودگاه های دنیا
    پررفت و آمدترین فرودگاه های جهان کدامها هستند؟
    در حال حاضر در این پروژه ۹۳۶۶ نفر؛ شامل ۸۹۸ کارمند و ۸۴۶۸ کارگر مشغول به کارند. به گفته مجری این طرح، معماری استفاده شده در این فرودگاه آمیزه ای از هنر اسلامی و هنر ترک خواهد شد. با جداسازی این فرودگاه به دو بخش مستقل پرواز های ورودی و خروجی، تمهیدات جدیدی به منظور راحتی و رفاه مسافران در نظر گرفته خواهد شد. فرودگاه دارای شش باند مستقل از هم است. از ویژگی های مهم آن، فرودگاهی بدون آلاینده و دوست دار محیط زیست بودنش است. از نظر خدمات رسانی به مسافران، نزدیک به ۴۰۰ برندترکیه ای و خارجی به مسافران، خدماتی در قالب رستوران، کافی شاپ و … را ارائه خواهند کرد.

    در داخل ساختمان فرودگاه یک فروشگاه بسیار بزرگ به منظور خدمات رسانی به مسافران و استقبال کنندگان آن ها تعبیه شده است که یکی از مناطق عمومی این فرودگاه نیز محسوب می شود و انواع وسیله نقلیه مورد نیاز مسافران در این بخش از فرودگاه موجود بوده و آماده خدمات رسانی خواهد بود. پارکینگ هوشمند این فرودگاه دارای گنجایش ۲۵ هزار وسیله نقلیه است که بزرگ ترین پارکینگ با این میزان گنجایش در اروپا نیز خواهد بود. سیستم حمل و نقل سریع السیر نیز در این فرودگاه وجود دارد و ایستگاه های مترو در داخل فرودگاه قرار خواهند گرفت.

    در قسمت جلویی فرودگاه که بخش جنوبی آن محسوب می شود شهر فرودگاهی وسیعی قرار دارد که شامل ساختمان های اداری، مجموعه هتلها، آژانس های مسافربری، مسجد، مراکز مناسب برگزاری کنفرانس ها و برپایی نمایشگاه ها و مراکز درمانی خواهد بود. ساختمان اصلی ترمینال این فرودگاه به وسعت ۱۳ هکتار، بزرگ ترین ساختمان مسقف جهان خواهد بود و در مرحله اول بیش از ۹۰ میلیون مسافر در آن تردد خواهند کرد. این تعداد تا پایان سال ۲۰۲۸ به ۱۵۰ میلیون رسیده و هواپیماهای غول پیکری که قادر به نشستن در هر فرودگاهی نیستند، می توانند در باند آن فرود آیند. در این فرودگاه ۱۵۰ شرکت هواپیمایی جهت برقراری روزانه ۳۵۰۰ پرواز به ۴۰۰ نقطه دنیا فعالیت خواهند کرد. به گفته مجری طرح، هدف اصلی این فرودگاه به ارمغان آوردن لحظات ناب و به یاد ماندنی در سفر برای مسافران خود است.

    شرکت «ایگا» مجری این طرح در ازای ۲۵ سال حق مالکیت آن، مبلغی به ارزش ۲۶٫۲ میلیارد یورو به همراه مالیات بر ارزش افزوده به دولت ترکیه پرداخت خواهد کرد. بر این اساس این فرودگاه از لحاظ ظرفیت تعداد مسافر و حمل بار و ایجاد ارزش افزوده بزرگ ترین مرکز حمل و نقل جهان به حساب خواهد آمد.

    رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مراسم آغاز این پروژه این چنین بیان کرد: «امروز فقط مختص استانبول نیست بلکه در تاریخ ترکیه یک روز مهم و حیاتی برشمرده خواهد شد، چراکه در دنیا و در بین شش قاره، بزرگ ترین فرودگاه جهان در استانبول به بهره برداری خواهد رسید. از آغاز تأسیس جمهوری مستقل ترکیه تاکنون بی شک پروژه های بزرگ بسیاری را شاهد بوده ایم اما این پروژه با تمامی آن ها متفاوت است و با بزرگی و ظرفیتی که داراست یکی از بزرگ ترین پروژه های عمرانی تاریخ ترکیه خواهد بود. این یک فرودگاه نیست بلکه یک شهر خواهد بود! و چنین پروژه ای برازنده ملت ترکیه است.»
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    هواپیمایی امارات برای چهارمین بار بعنوان بهترین ایرلاین شناخته شد‏
    ‏‏ شرکت هواپیمایی امارات برنده جایزه بهترین خط هوایی جهان ‏Skytrax‏ شد ، این انتخاب بر اساس آراء میلیون ها مسافر در ‏سراسر جهان شکل می گیرد که نتیجه آن ۱۲ جولای ( سه شنبه ۲۲ تیر) در نمایشگاه هوایی ‏Farnborough‏ اعلام شد. با این ‏امتیاز ، هواپیمایی امارات یک قدم بالاتر از هواپیمایی قطر قرار گرفت و لقب برترین خط هوایی را نصیب خود کرد. ‏ ‏ ‏

    مطالب مرتبط:
    لیستی از بهترین های خطوط هوایی در نظرسنجی تلگراف
    هواپیمایی یونان، برترین خط هوایی اروپا در ۶ سال اخیر
    ایرلاین های پنج ستاره دنیا، کدامها هستند؟

    هر چند خطوط هوایی قطر به رده دوم سقوط کرد اما همچنان سه جایزه دیگر را به خود اختصاص داد از جمله خط هوایی که ‏بهترین ‏Business Class‏ را دارد. ‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏

    ‏این چهارمین باریست که شرکت هواپیمایی امارات ، طی ۱۴ سال فعالیتش ، این لقب را به خود اختصاص می دهد. تیم کلارک که ‏ریاست این خط هوایی را به عهده دارد در این باره می گوید : ما به دقت به مشتریانمان گوش می کنیم و تمام سعی خودمان را می ‏کنیم که انتظارات آنها را بر آورده کنیم ، اینکه این جوایز مستقیما بر اساس نظرات و بازخورد های مسافرانمان تعیین شده است ‏بسیار لـ*ـذت بخش است چرا که متوجه می شویم تلاش ها و سخت کوشی هایمان برای ایجاد یک تجربه خوش با هواپیمایی امارات ‏بی ثمر نمانده است.”‏

    پس از امارات و قطر ، این بار خطوط هوایی سنگاپور ، که بعنوان بهترین ایرلاین آسیایی شناخته شده است ، در رده سوم قرار ‏گرفت. رده چهارم خطوط هوایی ‏Cathay Pacific Airways‏ است که اخیرا جایزه بهترین خدمات فرست کلاس را به دلیل ‏امکانات جدید و بازسازی شده اش در هنگ کنگ دریافت کرد. هواپیمایی اتحاد نیز یک شرکت اماراتی دیگر است که در ‏ رده ششم لیست قرار گرفته است. ‏ ‏

    ‏ بسیاری دیگر از منتخب های این لیست خطوط هوایی آسیایی هستند نظیر ‏ANA‏ ژاپن که رده پنجم است و ‏EVA‏ تایوان که در رده ‏هشتم لیست برترین خطوط هوایی قرار دارد. ‏ ‏ ‏

    از شرکت های هواپیمایی اروپایی ، هواپیمایی ترکیش رده هفتم و لوفتانزا رده دهم لیست قرار گرفتند. ‏Qantas Airways‏ تنها ‏خط هوایی استرالیایی است که در این لیست نهم می باشد. اما در این لیست ده تایی خبری از خطوط هوایی آمریکایی یا انگلیسی ‏نبود.‏
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    اتحادیه اروپا اکثر محدودیت های خود برای هواپیمایی ایران ایر را در بخشی از آخرین تغیرات لیست سیاه خود برای پرواز های نا امن ، لغو می کند.

    اتحادیه اروپا همجنین Air Madagascar و سه ایرلاین اندونزیایی دیگر – Citilink،Lion Air و Batik Air – و تمام ایرلاین های مستقر در زامبیا را از لیست سیاه هوایی خود حذف می کند . این کاهش محدودیت ها به دنبال سفر رئیس کمیته حمل و نقل اتحادیه اروپا Violeta Bulc در ماه آپریل و ارزیابی فنی این کمیته در ماه می اتفاق افتاده است .

    طبق اعلام کمیسیون اتحادیه اروپا در روز سه شنبه، ایران ایر اجازه دارد تا از تمامی هواپیماهای خود به غیر از بوئینگ ۷۴۷ و فوکر ۱۰۰ در پرواز های خود به ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا استفاده کند . قبل از این ایران ایر اجازه داشت تا تنها از ۱۰ ایرباس سری SE A300 و دو ایرباس A310 خود در اروپا استفاده کند.

    رئیس کمیته حمل و نقل اتحادیه اروپا در این خصوص می گوید : ” من خوشحالم اعلام کنم که ما قادریم تا اجازه بازگشت بیشتر هواپیماهای ایران ایر را به آسمان اروپا بدهیم .”

    لیست سیاه اتحادیه اروپا برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ با بیش از ۹۰ ایرلاین که عمدتاً از آفریقا بودند شکل گرفت و ارائه خدمات به مسافرین و خدمات حمل بار را از کشورهایی مثل جمهوری کنگو ، گینه ، گابن ، لیبری و سودان را ممنوع می کرد .

    حوادث هوایی که در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ منجر به کشته شدن صدها مسافر اروپایی شد دولتمردان اتحادیه اروپا را ملزم به تهیه لیست ممنوعه از ایرلاین های کشور های مذکور کرد . این لیست دوبار در هر سال بر مبنای نواقصی که در حین بازدید در فرودگاه های اروپایی مشاهده می شود و استفاده شرکت های مختلف از هواپیماهای فرسوده ، به روز رسانی می شود.

    لیست سیاه علاوه بر تحمیل ممنوعیت عملیاتی در اروپا ، می تواند به عنوان یک راهنما برای مسافران در سراسر جهان عمل کند و در کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا به عنوان یک عامل ایمنی تاثیرگذار محسوب شود.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    cabin-lights-e1465624467918-1000x500.jpg

    کم کردن نورکابین و بالابردن پرده های پنجره ها در هنگام برخاستن هواپیما از معیارهای استانداردهای ایمنی پرواز در “حساس ترین لحظات هر پرواز” ، همچون بلند شدن (Taking off) و به زمین نشستن (Landing)هواپیما می باشد. ولی آنها چه هدفی را دنبال می کنند ؟ همان طور که مشخص است ، کم کردن نور کابین یک معیار ایمنی است که به چشمان مسافران اجازه می دهد که سریعتر خود را در هنگام تخلیه اظطراری هواپیما با نور محیط تطبیق دهند.

    آقای کریس کوک یک خلبان ، با سابقه ای طولانی از پرواز در این خصوص می گوید : تصور کنید در یک اتاق نا آشنا و روشن و پر از موانع هستید و کسی چراغ ها را خاموش می کند و از شما می خواهد که سریعا خارج شوید !

    نورهای داخل کابین برای مطابقت با محیط خارجی تنظیم شده اند ، بنابراین در مواقع اضطراری ، مخصوصاً اگر نور داخل کابین خاموش شود ، چشمان شما به نور تنظیم شده عادت کرده و شما نیازی به چند ثانیه اضافی که باید صبر کنید تا چشمان شما به تاریکی و یا روشنایی احتمالی عادت کند ،ندارید و این چند ثانیه ممکن است برای نجات جان شما بسیار حیاتی باشد . نور داخل کابین معمولاً به مانند نور هنگام غروب ، شب و یا صبح زود تنظیم می شود .

    و اگر چراغ های داخل کابین در هنگام حادثه خاموش نشوند ، نور کم باعث راحت تر پیدا کردن “علامت خروج ” می شود، که با روشن شدن خود باعث می شود دنبال کردن مسیر خروج از روی زمین راحت تر انجام شود.

    این موضوع همچنین بالا بردن پرده های پنجره ها نیز ارتباط دارد. با تاریک شدن نور داخل کابین ، هر منبع نور خارجی ، مخصوصاً آتش سوزی و یا خطرات دیگر راحت تر توسط خدمه پرواز شناسایی می شوند و تصمیم گرفتن برای اینکه کدام سمت هواپیما برای تخلیه مسافرین مناسب است را راحت تر می سازد . به طور مثال اگر در قسمتی از هواپیما آتش سوزی اتفاق افتاده باشد، مسافرین از سمت دیگری تخلیه می شوند.

    بنابراین استفاده از پرده ی پنجره ها به منظور داشتن دید بهتر خدمه از محیط خارجی و قسمت های مختلف هواپیما مانند : موتور، بالها و غیره ، می باشد .
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ژنو – تمرکز صنعت هوایی در ارتقاء مدیریت چمدان ها نشان دهنده نتایج قوی در پایین آمدن رتبه گم شدن چمدان ها در سال ۲۰۱۵ و رسیدن آن به پایین تر سطح خود تا به امروز می باشد.
    بر اساس SITA Baggage Report در سال ۲۰۱۶ ، میزان چمدان های گم شده به تعداد ۶٫۵ چمدان در هر ۱۰۰۰ مسافر برای سال ۲۰۱۵ به کمتر از ۱۰٫۵ % در سال قبل از آن ، کمتر از نصف این رتبه در سال ۲۰۰۳ و پایین ترین حد خود از ابتدا ثبت شده است.
    این سیر سعودی با توجه به رشد ۸۵ درصدی تعداد مسافران از سال ۲۰۰۳ بوده است . افزایش حجم مسافرین باعث تحت فشار قرار گرفتن زیر ساخت ها ، منابع و سیستم مدیریت چمدان ها گردیده است.در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسافر به سفر رفته اند و هیچ نشانه ای از کاسته شدن این روند رشد وجود ندارد،صنعت هوایی در حال ساخت تغیرات گام به گام برای چگونگی پروسه رسیدگی به چمدان ها است.
    سازمان جهانی حمل و نقل هوایی (IATA) در حال رهبری این راه با تصمیم خود برای ایرلاین ها مبنی بر ردگیری هر چمدان در کل طول مدت سفر است.قطعنامه شماره ۷۵۳ یاتا که باید تا جون ۲۰۱۸ به اجرای تمامی ایرلاین ها در بیاید ، به معنی آن است که تمامی چمدان ها در هر نقطه سفر ردگیری می شوند.

    فرانچسکو ویولانته مدیر عامل سیتا در این خصوص گفته است : “در ۳ سال آینده ردگیری چمدان ها با اجرایی شدن توسط ایرلاین ها طبق قطعنامه ۷۵۳ یاتا ، در کانون توجه قرار خواهد گرفت.این قابلیت مشاهده، ارائه دهنده کنترل بیشتر و عامل محرک برای ارتقاء بیشتر در زمینه روند رسیدگی به چمدان ها می باشد.
    “این همچنین بدین معنی است که مسافرین قادر به ردیابی چمدان خود به مانند یک بسته پستی می باشند،که به کاهش اظطراب مسافران و قادر ساختن آنها به اقدام سریع در شرایط مختل شدن پرواز و دیر رسیدن چمدان ها می انجامد.”

    قسمت دیگری که در گزارش سیتا به آن اشاره شده است ، رشد خدمات سلف سرویس چمدان هاست.تقریباً ۴۰ % از ایرلاین ها و فرودگاه ها خدمات چاپ سلف سرویس تگ های بار در باجه ها ارائه می دهند و انتظار می رود این تعداد تا سال ۲۰۱۸ به سه چهارم برسد و همینطور انتظار می رود سه چهارم مسافرین در سال ۲۰۱۶ از خدمات جدید Check-In مانند Bag Drop به جای خدمات سنتی و مراجعه به کارکنان مخصوص استفاده کنند.
    چگونگی برچسب شدن چمدان ها نیز در حال تغییر است.در سه سال اخیر پیشرفت روند الکترونیکی شدن برچسب های بار به آنها استقلال بیشتر بخشیده و می تواند به کاهش مدت زمان انتظار منجر شود.ایرلاین ها در حال آزمایش برچسب هایی هستند که با توجه به اطلاعات پرواز مسافربرای هر پرواز به وسیله یک نرم افزار بر روی موبایل به روز رسانی می شود .برچسب های چاپ شده ی خانگی که به مسافران مزیت های مشابهی را عرضه می می کند گزینه کم هزینه تری هستند که امروزه توسط چندین ایرلاین مورد استفاده قرار می گیرد.

    ویولانته می افزاید : ” آمار چمدان ها در سال ۲۰۱۵ بسیار دلگرم کننده است ، اگرچه گم شدن چمدان ها هنوز خسارت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیونی در سال گذشته برای خطوط هوایی به همراه داشته است.زمانی که این یک کاهش ۳٫۷۵ درصدی از سال ۲۰۱۴ می باشد مشخص است که باید این قضیه به عنوان یک نقطه تمرکز برای این صنعت باقی بماند.تجربه مسافرمهمترین امر است و ارتقاء
    رسیدگی به چمدان ها آسودگی و آرامش بیشتر به همراه پرداخت هزینه های کمتر را به همراه دارد.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    رودخانه نوردی | River trekking
    طبیعت ایران پر است از رود و رودخانه. هر کدام هم حجم معلوم و مشخصی از جریان آب را در خود دارند که البته متغیر هستند. بی شک برای رد شدن از یک محل گذر آب که دارای قسمت کم عمق و پر عمق است چیزی بیشتر از شانس یعنی داشتن آموزش و مهارت در امر رودخانه نوردی و حداقل دانستن نکات طلایی و کارآمد در این زمینه لازم است. امروز ما در الی گشت می خواهیم تا شما را با رودخانه نوردی و نکاتی طلایی درباره ی آن آشنا نماییم پس با ما تا به انتها همراه باشید.

    رود و رودخانه چیست؟
    مطالب مرتبط:
    طبیعت گردی در منطقه ی رویایی ترکمن صحرا
    فواید طبیعت گردی و سفر به درون طبیعت
    سرمازدگی و راه های درمان آن در طبیعت گردی
    بیایید تا قبل از بررسی مفاهیم رودخانه نوردی با مفهوم رود و رودخانه آشنا شوید. رود از آن دسته کلماتی است که در هر زمانی در زبان پارسی همان رود خوانده می شود. در تعریف رود آمده است که در واقع آبی است روان که از به هم پیوستن آب چند چشمه در دره ‌های کوهستانی به وجود آمده و جریان پیدا می کند تا به دشت‌ ها، دریاچه ‌ها و دریاها و حتی اقیانوس ‌ها بریزد. رودخانه به بستر و مسیر حرکت رود گفته می‌ شود که معمولاً عبارت رودخانه با رود اشتباه می‌ شود و جای آن استفاده می‌ شود. رودخانه‌ ها معمولاً در اولین مرحله در پای کوه ‌ها تشکیل مخروط افکنه‌ ها را داده و پس از طی مسیری با انباشت مواد آبرفتی خود به توسعه ی دشت ها کمک می ‌کنند. به حجم آبی که در واحد زمان از مقطع عرضی یک رودخانه عبور می ‌کند دبی رود نیز گفته می‌ شود که معمولاً آن را به متر مکعب در ثانیه بیان می ‌کنند.
    345345-1.jpg
     
    بالا