عکاسی آموزش عکاسی با سرعت بالا از مایعات – یا عکاسی اسپلش – بدون فلاش

https://negahdll3.ir/forums/%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C.461/

@nicedavil

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/08/30
ارسالی ها
9,967
امتیاز واکنش
30,539
امتیاز
941
سن
20
محل سکونت
بآبُل
Please, ورود or عضویت to view URLs content!


عکاسی با سرعت بالا از مایعات، یا عکاسی اسپلش (splash photography) به دو روش امکان پذیر است. یک به کمک فلاش و دوم با استفاده از یک سرعت شاتر خیلی سریع که در این آموزش گام به گام عکاسی از مایعات به آن می پردازیم. در نور روشن خورشید بیرون بروید، سرعت شاتر را تا جایی که می توانید بالا ببرید و کمی خوش بگذرانید. در ادامه مقاله: تنظیمات دوربین، برپا کردن آکواریوم و انداختن میوه ها در آب که سوژه ما هستند و سایر مراحل عکاسی و ویرایش عکس مورد نیاز را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

high-speed-splash-photography-1.jpg



عکاسی اسپلش – عکاسی با سرعت بالا از مایعات بدون فلاش – ریک اونسمن




ایجاد یکی از موفق ترین عکس های من، با کمی بازی کردن با عکس ها در یک روز گرم تابستانی، و امتحان کردن عکاسی از پاشیدن مایعات در هوا با سرعت بالا شروع شد.

تصویر بالا، «سقوط فلفل دلمه ای قرمز در آب» رتبه اول را در مسابقه بین المللی عکاسی از غذای کورل (Corel) به دست آورد.

بیایید نگاهی به روش مورد استفاده من برای ایجاد این عکس بیاندازیم تا شما هم بتوانید از این تکنیک ساده و سریع لـ*ـذت ببرید.
 
  • پیشنهادات
  • @nicedavil

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/08/30
    ارسالی ها
    9,967
    امتیاز واکنش
    30,539
    امتیاز
    941
    سن
    20
    محل سکونت
    بآبُل
    متوقف یا فریز کردن حرکت
    در اصل دو راه برای متوقف کردن حرکت با یک دوربین وجود دارد:

    ۱ – استفاده از یک سرعت شاتر سریع به طوری که «بازه زمانی» که ثبت می کنید بسیار کوتاه است و شیء ثبت شده در طول مدت بسیار کوتاهی که شاتر باز است خیلی کم حرکت می کند، یا اصلا حرکت نمی کند.

    ۲ – استفاده از یک فلاش در مدت زمان بسیار کوتاه به طوری که شیئی که از آن عکس می گیرید در فاصله زمانی بسیار کوتاهی روشن می شود. مدت زمان یک فلاش الکترونیکی می تواند فوق العاده کوتاه باشد. به عنوان مثال، مدت زمان یک اسپیدلایت مانند Canon 580EXII در قدرت (توان) ۱۲۸/۱، کمتر از ۱/۱۹۰۰۰ ثانیه است.
    اما من دوست داشتم در عکاسی اسپلش یا پاشیدن مایعات در هوا روند کار ساده باشد و آن را در فضای باز انجام دهم که نیازی به تمیز کردن قطرات آب نباشد و تجهیزات عکاسی ام آسیب نبینند. وقتی این عکس های اسپلش را می گرفتم، از دوربین Canon 50D ام استفاده می کردم که حداکثر سرعت شاتر ۱/۸۰۰۰ ثانیه دارد. من فکر کردم که این مقدار باید برای انجام این کار کافی باشد.

    high-speed-splash-photography-2.jpg
    عکاسی اسپلش – عکاسی با سرعت بالا از مایعات بدون فلاش – ریک اونسمن

    ۱
    اجازه دهید خورشید بتابد
    واضح است که به دست آوردن یک نوردهی مناسب در یک سرعت شاتر بسیار بالا چند حالت خواهد داشت:

    ۱ – استفاده از یک لنز سریع با یک دیافراگم باز – من با لنز پرایم Canon 50mm f/1.8 عکس گرفتم، بنابراین استفاده از یک دیافراگم باز امکان پذیر بود.

    ۲ – استفاده از یک ایزوی بال
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    – افزایش ایزو می تواند در به دست آوردن یک سرعت شاتر سریع به شما کمک کند، اما به قیمت نویز تصویر بیشتر. من این را نمی خواستم، اگر می توانستم از آن اجتناب کنم.

    ۳ – عکس گرفتن در نور بسیار روشن. در حالت عادی، عکاسی در زیر نور خورشید نیم روز تابستانی کاری نیست که یک عکاس انجام دهد، اما در این مورد، تابش مستقیم نور خورشید (و مقدار زیاد آن) راه حلی عالی بود.
     

    @nicedavil

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/08/30
    ارسالی ها
    9,967
    امتیاز واکنش
    30,539
    امتیاز
    941
    سن
    20
    محل سکونت
    بآبُل
    ۲
    چیدمان
    من می خواستم از سوژه های رنگارنگ برای عکاسی استفاده کنم. فلفل های دلمه ای – که به راحتی در سوپرمارکت ها به رنگ های قرمز، زرد و سبز یافت می شوند – انتخاب خوبی به نظر می رسید. من چند میوه رنگارنگ دیگر نیز انتخاب کردم – توت فرنگی و لیمو. یک آکواریوم ۱۰ گالنی برای این که بتوانم میوه ها را در آن جای دهم و همچنین یک «پنجره» شیشه ای تخت به من بدهد، مناسب بود.

    من می خواستم نور را نه فقط از بالا بلکه از پایین نیز داشته باشم، بنابراین یک رفلکتور بزرگ ۵ در ۱ روی میزی که می خواستم عکس بگیرم گذاشتم، و طرف نقره ای آن را رو به بالا قرار دادم. سپس آکواریوم را در فضای باز در نور روشن نیم روز، بر روی آن رفلکتور قرار دادم. حدود نیمی از آکواریوم را با آب پر کردم و اجازه دادم تا حباب های آن خارج شوند، در حالی که بقیه تجهیزات را آماده می کردم

    من یک فلفل دلمه ای را در آب انداختم و اجازه دادم شناور شود، در حالی که از میان دوربین نگاه می کردم تا عکس را کادربندی کنم. من می توانستم ببینم که به یک پس زمینه ساده و ترجیحا تیره نیاز دارم، بنابراین یک تکه کاغذ سیاه را در پشت مخزن آکواریوم قرار دادم.

    کاغذ با وجود نور مستقیم خورشید که به آن می تابید، هنوز هم خیلی روشن بود، بنابراین من از یک رفلکتور دیگر در پشت مخزن برای سایه انداختن بر روی پس زمینه کاغذی استفاده کرده، و طرف سیاه آن را رو به پایین قرار دادم. من دوربینم را بر روی یک سه پایه قرار دادم و آن را طوری جابجا کردم که بیشترین مقدار ممکن از قسمت جلوی مخزن آکواریوم را در کادر جای دهم، و مطمئن شوم که می توانم از آن نزدیک فوکوس کنم.

    برای این که بتوانم میوه ها را داخل مخزن بیاندازم و شاتر را نیز تریگر کنم، از یک تریگر رادیویی Youngnuo RF-602C استفاده کردم تا بتوانم دوربین را از راه دور فایر کنم (فشردن دکمه شاتر به صورت بیسیم). یک ریموت سیمی با یک سیم که به اندازه کافی بلند باشد هم کارساز بود.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا