عکاسی آموزش عکاسی: نوردهی هنگام ترکیب فلاش و نورهای ثابت

https://negahdll3.ir/forums/%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C.461/

@nicedavil

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/08/30
ارسالی ها
9,967
امتیاز واکنش
30,539
امتیاز
941
سن
20
محل سکونت
بآبُل
photography-mixed-lighting-tutorial-1.jpg


گرفتن یک عکس به معنی ثبت نور است، بنابراین درک نحوه انجام آن، کلید به دست آوردن یک نتیجه خوب است. در این آموزش عکاسی، من می خواهم در مورد نور ثابت و نورپردازی با فلاش، و این که چطور می توانید نوردهی خود را برای ثبت هر دوی آنها تنظیم کنید، صحبت کنم. اول، توضیح می دهم که منظور من از این اصطلاحات چیست.

الف
انواع نورپردازی
۱
نورپردازی پیوسته
نور پیوسته (که نور ثابت نیز نامیده می شود – Continuous light) نوری است که در تمام مدت گرفتن عکس روشن است. زمانی که بیرون هستید، این نور می تواند نور طبیعی باشد، اما زمانی که در فضای داخلی هستید می تواند نور پنجره نیز باشد. همچنین می تواند نور مصنوعی مانند یک چراغ مطالعه یا حتی نورپردازی عکاسی حرفه ای باشد. در واقع، از نور خورشید گرفته تا یک شمع، تا وقتی که ثابت باشد، نور پیوسته است.

photography-mixed-lighting-tutorial-2.jpg

۲
نورپردازی با فلاش
نور فلاش، زمانی که تریگر یا زده می شود تنها برای یک لحظه سریع در دسترس است. این نور می تواند از یک
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
حرفه ای، فلاش دوربین، یا فلاش متصل به دوربین شما باشد.

شما می توانید از این دو نور مختلف به تنهایی یا با هم برای تکمیل نورپردازی خود استفاده کنید. می توانید از آنها برای ایجاد یک محیط خاص یا به دست آوردن یک جلوه ویژه استفاده کنید. در این آموزش عکاسی، من توضیح خواهم داد که وقتی از هر دو نور ثابت و فلاش در یک عکس استفاده می کنید، چطور می توانید نوردهی خود را تنظیم کنید.

لنزک: به شرایطی که نور دو منبع نور مختلف، یا دارای دو دمای رنگ رنگ مختلف، با یکدیگر ترکیب می شوند نورپردازی ترکیبی (mixed lighting) گفته می شود. یکی از سناریو های نورپردازی ترکیبی، ترکیب نور فلاش و نور ثابت است که در این آموزش نورپردازی در این شرایط را بررسی می کنیم.

photography-mixed-lighting-tutorial-3.jpg

ب
ترکیب سبک های نورپردازی با یکدیگر
من می خواهم شرایطی را به شما نشان دهم که در آن از نور ثابت طبیعی به عنوان نور اصلی استفاده کرده و سپس سایه ها را با یک فلاش خارج از دوربین پُر کردم.

photography-mixed-lighting-tutorial-4.jpg
این عکس را تنها با نور خورشید که از یک پنجره در سمت چپ و پشت دوربین می تابید، گرفتم. تنظیمات دوربین مورد استفاده ایزو ۲۰۰، دیافراگم f/8، و سرعت شاتر ۰٫۳ ثانیه بود. این تنظیمات برای روشن کردن سبد میوه کافی است؛ با این حال، سایه های تاریکی که بر روی دیوار ایجاد می کند، جذاب نیستند.


عکاسی نشان دادن دنیای سه بُعدی ما به روش های دو بُعدی است. برای انجام این کار، ما از چیزهای مختلفی استفاده می کنیم. یکی از آنها سایه است، چون سایه ها به تصویر عمق می دهند. بنابراین نباید تمام سایه ها را از بین ببریم – باید کنترل کنیم که چقدر سایه وجود داشته باشد، چقدر تاریک به نظر برسند، و جهت آنها چگونه باشد. اگر من سرعت شاتر را آهسته کنم تا اجازه ورود نور بیشتری را بدهم و سعی کنم سایه های تاریک را «پُر کنم» تا نرمتر شوند، سوژه اصلی بیش از حد نوردهی (overexposed) خواهد شد.

photography-mixed-lighting-tutorial-5.jpg

اگر من سرعت شاتر را آهسته کنم تا اجازه ورود نور بیشتری را بدهم و سعی کنم سایه های تاریک را «پُر کنم» تا نرمتر شوند، سوژه اصلی زیاد نوردهی خواهد شد. این اتفاق در اینجا در ایزو ۲۰۰، دیافراگم f/8، و سرعت شاتر ۲ ثانیه رخ می دهد.

بنابراین، به منبع نور دیگری از سمت راست نیاز دارد. شما می توانید این منبع نور را یا با استفاده از
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
دیگر یا با یک فلاش اضافه کنید. من این عکس را با ایزو ۲۰۰، دیافراگم f/8، و سرعت شاتر ۰٫۳ ثانیه گرفتم – از همین تنظیمات برای نوردهی صحیح تنها با استفاده از نور ثابت استفاده کردم. این کار مشکل یک سری از سایه ها را برطرف کرد، اما سایه های جدیدی در طرف مقابل ایجاد کرد، بنابراین من باید دوباره
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
را اصلاح کنم.

photography-mixed-lighting-tutorial-6.jpg

از آنجا که فلاش نوری است که تنها کسری از ثانیه طول می کشد، فرقی نمی کند که شاتر شما چه مدت باز باشد، درست مانند وقتی که با نور ثابت عکس می گیرید. شما می توانید سرعت شاتر را هر چقدر می خواهید آهسته یا هر چقدر که محدوده همگام سازی (Sync speed) به شما اجازه می دهد (برای من ۱/۲۵۰ ثانیه است) سریع تنظیم کنید. نوردهی با فلاش باید از طریق دیافراگم تنظیم شود.

photography-mixed-lighting-tutorial-7.jpg

من از ایزو ۲۰۰، سرعت شاتر ۱ ثانیه، و دیافراگم f/11 برای این تصویر استفاده کردم.

photography-mixed-lighting-tutorial-8.jpg

در این تصویر، من از ایزو ۲۰۰، سرعت شاتر ۱ ثانیه، دیافراگم f/16 استفاده کردم.

اگر سرعت شاتر را بر اساس نوری که از سمت چپ می آید، یعنی نور خورشید ثابت که از پنجره می تابد، و دیافراگم را مطابق با نوری که از فلاش در سمت راست می آید تنظیم کنید، می توانید روشنایی کل صحنه را کنترل کنید.

ن
نتیجه گیری
شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام سایه ها خوب هستند و باید نگه داشته شوند و کدام یک از آنها و چقدر باید پُر (Fill) شوند. به طور خلاصه، تصویری با عمق و اطلاعات کافی هم در هایلایت ها (قسمت های روشن) و هم سایه ها بگیرید تا بتوانید آن را نگه دارید یا در پس پردازش به دلخواه خود ویرایش کنید.

photography-mixed-lighting-tutorial-9.jpg

نوردهی با ایزو ۲۰۰، سرعت شاتر ۱۲۵/۱، دیافراگم f/8

*
نکته اضافی
همانطور که ممکن است از نمونه ها متوجه شده باشید، هر نوری یک دمای رنگ متفاوت دارد، به همین دلیل است که بعضی از عکس ها تُن های گرم تر یا سردتری دارند. این موضوع گسترده ای است که من نمی توانم آن را در این مقاله پوشش دهم، اما می خواستم به آن اشاره کنم. وقتی شما انواع مختلف نورپردازی را با هم ترکیب می کنید، ممکن است لازم باشد با این مسئله مقابله کنید. گاهی اوقات تراز سفیدی خودکار دوربین به تنهایی کار درست را انجام می دهد. اما اگر این کار را نمی کند، من توصیه می کنم که بیشتر در مورد آن تحقیق کنید.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا