در این پست به کمک دو فیلم آموزشی، بیش از ۱۶ نکته کاربردی در زمینه عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی را به شما آموزش می دهیم تا به کمک آن در کار خود حرفه ای تر شوید.
مقدمه
عکاسی صنعتی به شاخه ای از عکاسی گفته می شود که وظیفه آن به نمایش گذاردن دقیق و کامل و باکیفیت محصول یا Product می باشد ٬ در این شاخه از عکاسی ،عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب نورهای دقیق و کامل تلاش می کند تا حد امکان تصوری با کیفیت و دقیق از کالا ثبت کند که در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا به نمایش گذارده شود. به بیان ساده تر عکاس صنعتی وظیفه اش این است که نمای کاملی را از کالا برداشت کرده و جهت ارائه به مشتری یا کارفرما ارائه کند، در این شاخه همانگونه که بیان شد هدف تنها یک چیز است: نمایش کامل و واضح کالا از زوایای مختلف و زیبا.
عکاسی صنعتی هدفی را دنبال میکند که میل به برقراری ارتباط است. چه بسا که موثرترین عکسهای صنعتی، عکسهایی ساده و سرراست بودهاند که از تمهیدات عکاسی، فنون غیرمتعارف و جلوههای ویژه در آنها خبری نبوده یا بسیار کم از آنها استفاده شده است؛ اما گفتنی است که در بعضی مواقع، همان تمهیدات جزیی سبب شده است که آن عکسها یک سر و گردن از دیگر عکسها برجسته تر باشند. عکسهای صنعتی خوب، آنهایی هستند که میتوانند ارتباط برقرار کنند؛ آنهایی که به اصطلاح با بیننده حرف میزنند. همان عکسهایی که توجه ما را جلب میکنند و در رقابت پیروز میشوند. عکاس حرفه ای صنعتی هرگز این عامل کلیدی را از نظر دورنمیدارد.