عکاسی آموزش نکته عکاسی تبلیغاتی-صنعتی برای اینکه به یک حرفه ای تبدیل شوید!

https://negahdll3.ir/forums/%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C.461/

@nicedavil

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/08/30
ارسالی ها
9,967
امتیاز واکنش
30,539
امتیاز
941
سن
20
محل سکونت
بآبُل
Please, ورود or عضویت to view URLs content!

در این پست به کمک دو فیلم آموزشی، بیش از ۱۶ نکته کاربردی در زمینه عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی را به شما آموزش می دهیم تا به کمک آن در کار خود حرفه ای تر شوید.

مقدمه
عکاسی صنعتی به شاخه ای از عکاسی گفته می شود که وظیفه آن به نمایش گذاردن دقیق و کامل و باکیفیت محصول یا Product می باشد ٬ در این شاخه از عکاسی ،عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب نورهای دقیق و کامل تلاش می کند تا حد امکان تصوری با کیفیت و دقیق از کالا ثبت کند که در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا به نمایش گذارده شود. به بیان ساده تر عکاس صنعتی وظیفه اش این است که نمای کاملی را از کالا برداشت کرده و جهت ارائه به مشتری یا کارفرما ارائه کند، در این شاخه همانگونه که بیان شد هدف تنها یک چیز است: نمایش کامل و واضح کالا از زوایای مختلف و زیبا.
عکاسی صنعتی هدفی را دنبال می‌کند که میل به برقراری ارتباط است. چه بسا که موثرترین عکسهای صنعتی، عکسهایی ساده و سرراست بوده‌اند که از تمهیدات عکاسی، فنون غیرمتعارف و جلوه‌های ویژه در آن‌ها خبری نبوده یا بسیار کم از آن‌ها استفاده شده است؛ اما گفتنی است که در بعضی مواقع، همان تمهیدات جزیی سبب شده است که آن عکسها یک سر و گردن از دیگر عکسها برجسته تر باشند. عکسهای صنعتی خوب، آن‌هایی هستند که می‌توانند ارتباط برقرار کنند؛ آن‌هایی که به اصطلاح با بیننده حرف می‌زنند. همان عکسهایی که توجه ما را جلب می‌کنند و در رقابت پیروز می‌شوند. عکاس حرفه ای صنعتی هرگز این عامل کلیدی را از نظر دورنمی‌دارد.


 
  • پیشنهادات
  • @nicedavil

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/08/30
    ارسالی ها
    9,967
    امتیاز واکنش
    30,539
    امتیاز
    941
    سن
    20
    محل سکونت
    بآبُل
    چند نکته مهم از محمدرضا صادقی
    کی از پولساز ترین فیلدهای عکاسی توی حرفه‌ی ما عکاسی صنعتی هست. داستان خیلی ساده و جذابه : کسی کالایی داره که میخواد بفروشه ، شما هم عکاس تشریف دارید ، برای اون محصول عکس‌های حرفه‌ای می‌گیرید و حساب بانکیتون پر از پول میشه.
    من اخیرا برای یکی از کارخونه‌های لوازم خانگی یک شوتینگ صنعتی داشتم ؛ چون اونها میخواستن محصولاتشون رو توی #دیجیکالا بفروشن ؛ اما دیجی‌کالا برای عکس‌هایی که توش قرار میگیره استانداردها و پروتوکل‌های خاصی داره و هر عکسی رو منتشر نمی‌کنه. بنابراین قرار شد من این عکس‌ها رو بگیرم.
    به عنوان یک شوتینگ صنعتی کاملا حرفه‌ای ، ۱۰ تا نکته‌ی خیلی مهم به ذهن من می‌رسه که اگه توی جلسه‌ی شوتینگ رعایت کنید ، عکساتون یک پله حرفه‌ای‌تر میشه و جیباتون‌هم پر پول تر . این نکات که من بهشون میگم ۱۰ کلید طلایی ، ایناست:
    داشتن یک دستیار خوب | توی عکاسی خیلی سخته تنها کار کنید.
    استفاده از tethering | ینی وصل کردن دوربین به لپ‌تاپ و عکاسی به این صورت که هر عکسی که می‌گیرید مستقیم بره توو لپ‌تاپ.
    نورپردازی | همیشه گفتم نورپردازی ۹۰ ٪ عکاسی هست.
    اخلاق حرفه‌ای و سوپر حرفه‌ای | کار کردن با آدم ناجور عکاسی رو نابود می‌کنه . قول صددرصد میدم.
    تعارف نداشتن توی بحث مالی | عکاسی هم یک شغل حرفه‌ای هست و قوانین مالی خودشو داره . حتی صنف و سندیکا هم داره.
    فایل‌های PSD و RAW برای شماست | لزومی نداره اونا رو به مشتری تحویل بدین . دلیلشو میگم.
    خستگی فیزیکی | گول اسم عکاسی رو نخورید. کار ما خیلی بیشتر از فشاردادن دکمه‌ی شاتره.
    باتری به اندازه‌ی کافی | عکاسی صنعتی خیلی طول میکشه . عمرا یه بار شارژ دوربین ، عکاسی رو ساپورت کنه.
    تمیز کردن سوژه‌ها | من یک ریتاچر حرفه‌ای هستم و اینو میگم که اگه سوژه کثیف باشه ، بعدا توو فتوشاپ بیچاره ایم.
    ادیت حرفه‌ای | هیچ عکس تبلیغاتی بدون ادیت ، اون چیزی نمی‌شه که توی مجلات می‌بینید. روی مهارت‌های ادیت خودتون سرمایه‌گذاری کنید.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا