اولین هواپیمای مجهز به وینگ لت (بالا آمدگی انتهای بال) متعلق به بوئینگ 737 بوده

  • شروع کننده موضوع baten kaitos
  • بازدیدها 205
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

baten kaitos

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/02/05
ارسالی ها
603
امتیاز واکنش
463
امتیاز
331
محل سکونت
tehran
دلیل اصلی وجود وینگ لت جلو گیری از نفوذ باد از سطح زیرین بال به بالای بال هست
Wing let
به دلیل وجود angle of attack بین بال و هوای عبوری از سطوح بال ، فشار هوا در بالای بال به شدت کم میشه و حالت مکندگی یا ساکشن ایجاد میشه و بالعکس در زیر بال فشار به شدت زیاد میشه...همین عامل باعث میشه هوای فشرده ی زیر بال میل کنه به سمت بالای بال که از ته بال اتفاق میوفته....به همین علت پدیده ای به نام wing tip vortex به وجود میاد که در عکس زیر اثراتش رو بر هوا میبینید که باعث درگ بیشتر و مصرف سوخت تا حدی کم هست....ولی بیشترین تاثیر مخرب و منفی که به جا میگذاره *ناپایداری هوا برای هواپیمای بعدی* هست که خطرات خیلی قابل توجهی میتونه داشته باشه
در واقع این پدیده به اسم down wash شناخته می شود و در هنگام ترافیک کنترلر ترافیک با توجه به ابعاد هواپیما آنها را پشت سر هم با یک فاصله زمانی حداقل 3 دقیقه یا جدایی ارتفاع 1500 متری از هم قرار می دهد
photo_2016-09-26_01-20-08.jpg
 

برخی موضوعات مشابه

بالا