پرواز مجدد نخستین هواپیمای خورشیدی به 2016 موکول شد

خــاتــون

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
1970/01/01
ارسالی ها
2,393
امتیاز واکنش
96,316
امتیاز
1,036
Please, ورود or عضویت to view URLs content!



در سفر اخیر این هواپیما و پرواز متوالی و بدون توقف از ژاپن تا هاوایی باتری های آن دچار آسیب شده و برای پرواز مجدد به تعمیر نیاز دارد. به همین دلیل این هواپیما برای تعمیرات بیشتر در هاوایی خواهد ماند تا در آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی دوباره بتواند به پروازهایش ادامه دهد.

پرواز مجدد اولین هواپیمای خورشیدی جهان به دلیل آسیب های متعدد و تعمیرات آن به سال ۲۰۱۶ میلادی موکول شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ماه های اخیر، پرواز هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس (Solar Impulse) با اخبار متفاوتی همراه بوده است. این هواپیما توانسته بود پروازهای موفقیت آمیزی را انجام دهد. سفر تاریخی سولار ایمپالس در نهم ماه مارس از ابوظبی امارات آغاز شد.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


خلبانان این هواپیما امیدوار بودند که در سال آینده هواپیمای سولار ایمپالس 2 در همین نقطه و پس از گذراندن ۱۳ مرحله کامل گردش به دور زمین فرود موفقیت آمیزی داشته باشد. بخش مهمی از مراحل این پروژه شامل پرواز ۵ شبانه روزی بر فراز اقیانوس اطلس بود.

اما در سفر اخیر این هواپیما و پرواز متوالی و بدون توقف از ژاپن تا هاوایی باتری های آن دچار آسیب شده و برای پرواز مجدد به تعمیر نیاز دارد زیرا آسیب های وارده شده به باتری زیاد و قابل توجه بوده اند. به همین دلیل این هواپیما برای تعمیرات بیشتر در هاوایی خواهد ماند تا در آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی دوباره بتواند به پروازهایش ادامه دهد. گروه مهندسی سولار ایمپالس علت آسیب به باتری های این هواپیما را این گونه شرح داده اند:«باتری ها سریعتر از زمان مورد انتظار در طول پرواز حرارت پیدا کردند که دلیل آن را هم محفظه فوق ایزوله شده و ارتفاع زیاد هواپیما می توان دانست.»

این هواپیما انرژی مورد نیاز خود را تنها از خورشید کسب کرده و خلبانان سولار ایمپالس 2 امیدوارند با کمک این هواپیما بتوانند به مردم سراسر جهان استفاده مؤثرتر از محیط زیست و داشتن رفتاری دوستانه با آن را یادآوری کنند. این هواپیما با استفاده از ۱۷ هزار سلول خورشیدی پوشانده شده که نیروی لازم برای عملکرد موتورهای آن را تأمین می کنند. نکته جالب توجه پهنای بال سولار ایمپالس 2 است به طوری که از بوئینگ ۷۴۷ نیز فراتر بوده اما وزن آن تنها ۲۲۶۰ کیلوگرم است، یعنی چیزی درحدود وزن یک خودرو!

از آن گذشته بخش قابل توجهی از این وزن مربوط به باتری حجیم هواپیما می شود که انرژی خورشیدی تولید شده توسط سلول های خورشیدی را ذخیره و برای استفاده در شب وارد سیستم موتوری آن می کند.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا