هیئت داوران هفتمین جشنواره بین المللی خلاقیت کن، موسوم به Cannes Lions 2015، برندگان بخشهای مختلف این جشنواره را معرفی کرد. این جشنواره که از معتبرترین جشنوارههای بین المللی در حوزه خلاقیت، برند و تبلیغات میباشد، فرصتی برای گفت و گوی یک هفته ای بزرگان صنعت تبلیغات و بازاریابی جهان است.
جشنواره بین المللی خلاقیت کن امسال شصت و دومین سال برگزاری جشنواره بینالمللی خلاقیت «شیرهای» کن بود که در آن شرکتهایی از ۹۰ کشور جهان، بیش از ۴۰ هزار اثر را در زمینههای مختلفی چون تبلیغات تلویزیونی و مطبوعاتی، بازاریابی و روابط عمومی در ۲۰ دستهبندی مختلف به نمایش گذاشتند.
به گزارش برترین ها؛ در مراسم امسال که مونیکا لوینسکی، چهره جنجالی امریکا در اواسط دهه نود میلادی نیز حضور داشت، موضوع زورگیری مجازی و نقش تبلیغات منفی در ساخت هویتهای دیجیتالی غیر واقعی برای شهروندان دهکده جهانی، مورد انتقاد قرار گرفت.
جشنواره بین المللی خلاقیت شیرهای کن، یک رویداد مهم جهانی برای آنهایی است که در حوزه ارتباطات، تبلیغات و رشتههای مرتبط فعالیت میکنند. این جشنواره هفت روزه به صورت سالانه در کن فرانسه برپا میگردد و معمولاً تحت عنوان بزرگترین فستیوال تبلیغاتی دنیا از آن یاد میگردد. رویداد مذکور همه ساله هزاران نماینده از سراسر جهان را به Cannes جذب میکند تا علاوه بر مشاهده آثار ارائه شده به آن، در سمینارها، کارگاهها و دورههای آموزشیاش هم حضور پیدا کنند.
بر اساس اعلام هیئت داوران جشنواره بین المللی خلاقیت "شیرهای کن 2015"، شرکت سامسونگ موفق شد در 20 بخش از 27 بخش مسابقه این جشنواره، موفق به کسب نشان شود.
برنده شدن ۲۷ جایزه در ۲۰ زمینه، شرکت سامسونگ الکترونیکس رکورد جدیدی در جشنواره «شیرهای» کن (Cannes Lions) که بزرگترین جشنواره تبلیغاتی جهان است، ثبت کرد. پس از سال ۲۰۱۴ که سامسونگ موفق به کسب ۱۶ جایزه شد، این دومین سالی است که این شرکت به ثبت رکوردی جدید دست مییابد. سامسونگ این موفقیت را با کمپین «رونمایی از استعدادها» (Launching People) به دست آورد. کمپینی که در این جشنواره مجموعاً موفق به کسب هفت جایزه مختلف شد.
این کمپین با تشویق کاربران به طرح ایدهها و آرزوهایشان و همچنین به اشتراک گذاشتن آنها با سامسونگ، موفق شد به آرزوهای مردم، رنگ واقعیت ببخشد.
در این جشنواره، اپلیکیشن «به من نگاه کن» (Look at me) که برای کودکان مبتلا به اوتیسم طراحی شده است نیز، برنده پنج جایزه از جمله جایزه طلا در گروه تکنولوژیهای فضای مجازی شد.
از دیگر کمپینهای جذاب سامسونگ که در این جشنواره موفق به دریافت هفت جایزه شد، کمپین «کامیون ایمن» (Safety Truck) بود.
این کمپین که به منظور جلوگیری از تصادفات جادهای طراحی شده، جایزهای را از آن خود کرد که هرساله به ایدههای پیشرویی اهدا میشود که بتوانند مسیر جدیدی برای صنعت تعیین کنند.
این کامیون، در واقع دوربینی وایرلس در جلوی خود دارد که تصاویر فضای روبروی این کامیون را به صفحه نمایش دیجیتالی بزرگی که در پشت کامیون نصب شده است، منتقل میکند. این موضوع سبب میشود که راننده خودروهایی که پشت کامیون در حال رانندگی هستند و به واسطه طول و ارتفاع بزرگ کامیون، قادر نیستند جاده را به خوبی مشاهده کنند، از وضعیت فضای جلوی کامیون اطلاع کسب کرده و در صورت لزوم، از کامیون سبقت گرفته و از پشتان خارج شوند. این خلاقیت تبلیغاتی و صنعتی سامسونگ، در تصویر زیر نشان داده شده است که خلاقیت بسیار جالبی به شمار میرود.
اپلیکیشن «حافظه ذخیره» (Back up Memory) نیز برنده سه جایزه مختلف از این جشنواره شد.
این اپلیکیشن برای آن دسته از مبتلایان به آلزایمر که هنوز در مراحل اولیه آن به سر میبرند طراحی شده است. همچنین «دستان شنوا» (Hearing Hands) که یک سرویس مخصوص زبان اشاره است نیز دو جایزه برنز از این جشنواره دریافت کرد.
جشنواره بین المللی خلاقیت کن امسال شصت و دومین سال برگزاری جشنواره بینالمللی خلاقیت «شیرهای» کن بود که در آن شرکتهایی از ۹۰ کشور جهان، بیش از ۴۰ هزار اثر را در زمینههای مختلفی چون تبلیغات تلویزیونی و مطبوعاتی، بازاریابی و روابط عمومی در ۲۰ دستهبندی مختلف به نمایش گذاشتند.
به گزارش برترین ها؛ در مراسم امسال که مونیکا لوینسکی، چهره جنجالی امریکا در اواسط دهه نود میلادی نیز حضور داشت، موضوع زورگیری مجازی و نقش تبلیغات منفی در ساخت هویتهای دیجیتالی غیر واقعی برای شهروندان دهکده جهانی، مورد انتقاد قرار گرفت.
(تصویری از سخنرانی مونیکا لوینسکی در افتتاحیه جشنواره بین المللی شیرهای کن 2015)
جشنواره بین المللی خلاقیت شیرهای کن، یک رویداد مهم جهانی برای آنهایی است که در حوزه ارتباطات، تبلیغات و رشتههای مرتبط فعالیت میکنند. این جشنواره هفت روزه به صورت سالانه در کن فرانسه برپا میگردد و معمولاً تحت عنوان بزرگترین فستیوال تبلیغاتی دنیا از آن یاد میگردد. رویداد مذکور همه ساله هزاران نماینده از سراسر جهان را به Cannes جذب میکند تا علاوه بر مشاهده آثار ارائه شده به آن، در سمینارها، کارگاهها و دورههای آموزشیاش هم حضور پیدا کنند.
بر اساس اعلام هیئت داوران جشنواره بین المللی خلاقیت "شیرهای کن 2015"، شرکت سامسونگ موفق شد در 20 بخش از 27 بخش مسابقه این جشنواره، موفق به کسب نشان شود.
برنده شدن ۲۷ جایزه در ۲۰ زمینه، شرکت سامسونگ الکترونیکس رکورد جدیدی در جشنواره «شیرهای» کن (Cannes Lions) که بزرگترین جشنواره تبلیغاتی جهان است، ثبت کرد. پس از سال ۲۰۱۴ که سامسونگ موفق به کسب ۱۶ جایزه شد، این دومین سالی است که این شرکت به ثبت رکوردی جدید دست مییابد. سامسونگ این موفقیت را با کمپین «رونمایی از استعدادها» (Launching People) به دست آورد. کمپینی که در این جشنواره مجموعاً موفق به کسب هفت جایزه مختلف شد.
(تصویری از بیلبورد رونمایی از استعدادهای شرکت سامسونگ در جشنواره شیرهای کن 2015)
این کمپین با تشویق کاربران به طرح ایدهها و آرزوهایشان و همچنین به اشتراک گذاشتن آنها با سامسونگ، موفق شد به آرزوهای مردم، رنگ واقعیت ببخشد.
(تصویر پرتال کمپین رونمایی از استعدادهای سامسونگ در جشنواره بین المللی شیرهای کن)
در این جشنواره، اپلیکیشن «به من نگاه کن» (Look at me) که برای کودکان مبتلا به اوتیسم طراحی شده است نیز، برنده پنج جایزه از جمله جایزه طلا در گروه تکنولوژیهای فضای مجازی شد.
(تصویر نرم افزار موبایل "به من نگاه کن" سامسونگ در جشنواره بین المللی خلاقیت "شیرهای کن 2015")
از دیگر کمپینهای جذاب سامسونگ که در این جشنواره موفق به دریافت هفت جایزه شد، کمپین «کامیون ایمن» (Safety Truck) بود.
(تصویری از کامیون ایمن سامسونگ در جشنواره بین المللی خلاقیت "شیرهای کن 2015")
این کمپین که به منظور جلوگیری از تصادفات جادهای طراحی شده، جایزهای را از آن خود کرد که هرساله به ایدههای پیشرویی اهدا میشود که بتوانند مسیر جدیدی برای صنعت تعیین کنند.
این کامیون، در واقع دوربینی وایرلس در جلوی خود دارد که تصاویر فضای روبروی این کامیون را به صفحه نمایش دیجیتالی بزرگی که در پشت کامیون نصب شده است، منتقل میکند. این موضوع سبب میشود که راننده خودروهایی که پشت کامیون در حال رانندگی هستند و به واسطه طول و ارتفاع بزرگ کامیون، قادر نیستند جاده را به خوبی مشاهده کنند، از وضعیت فضای جلوی کامیون اطلاع کسب کرده و در صورت لزوم، از کامیون سبقت گرفته و از پشتان خارج شوند. این خلاقیت تبلیغاتی و صنعتی سامسونگ، در تصویر زیر نشان داده شده است که خلاقیت بسیار جالبی به شمار میرود.
(تصویری از کامیون ایمن سامسونگ که موفق به تقدیر از جشنواره شیرهای کن 2015 شد)
اپلیکیشن «حافظه ذخیره» (Back up Memory) نیز برنده سه جایزه مختلف از این جشنواره شد.
(تصویر نرم افزار موبایل حافظه ذخیره سامسونگ که موفق به تقدیر از جشنواره شیرهای کن 2015 شد)
این اپلیکیشن برای آن دسته از مبتلایان به آلزایمر که هنوز در مراحل اولیه آن به سر میبرند طراحی شده است. همچنین «دستان شنوا» (Hearing Hands) که یک سرویس مخصوص زبان اشاره است نیز دو جایزه برنز از این جشنواره دریافت کرد.