VIP خبرنامه «علمی»

☾♔TALAYEH_A♔☽

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/05/18
ارسالی ها
35,488
امتیاز واکنش
104,218
امتیاز
1,376
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
پایان نمایشگاه کتاب

آخرین برگ از نمایشگاه کتاب ورق خورد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پس از 11 روز فعالیت در مراسمی با تجلیل از برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد.












00:00 02:41

Please, ورود or عضویت to view URLs content!
 
  • پیشنهادات
  • ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ارز دولتی نامحدود برای واردکنندگان دارو
    وزیر بهداشت:دلیلی برای گرانی داروهای وارداتی وجود ندارد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
    سید حسن قاضی زاده هاشمی در بیست و پنجمین همایش معاونان بهداشت، درمان و امداد نیروی انتظامی با اشاره به تحولات بازار ارز و گران شدن برخی داروها به بهانه گرانی دلار گفت: در حال حاضر دولت بدون هیچ محدودیتی دلار 4200 تومانی را در اختیار تمام واردکنندگان دارویی قرار می‌دهد و این انتظار وجود دارد که قیمت دارو با توجه به اقدام دولت، نه تنها افزایش نیابد، بلکه کاهش نیز داشته باشد چراکه برخی از داروها با دلار گرانتر از 4200 تومان وارد شده است.

    قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: ما باید سعی کنیم تا با کمک اتحادیه‌ها، بر عرضه دارو و قیمت آن در بازار کنترل داشته باشیم و سعی کنیم این کنترل‌ها را حتی المقدور از مسیرهای غیر انتظامی و غیرامنیتی انجام دهیم.

    وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به هر حال وقتی مسئولین کشور در تریبون‌های رسمی وعده می‌دهند، حتماً بازار خود به خود تنظیم می‌شود البته ممکن است در این تلاطمات، تنظیم بازار نیازمند فرصت یک یا دو ماهه باشد.

    وی با اشاره به ادامه دار بودن اجرای طرح تحول سلامت در کشور اظهار کرد: در این طرح ما علی‌رغم آنکه در 4 سال گذشته کمترین مشکل را در بخش مردمی طرح تحول سلامت داشتیم، مشکلاتی در بخش مربوط به سیستم پزشکی، بیمارستان‌ها و فنی داشتیم.

    وزیر بهداشت افزود: به هر حال این طرح جزء برنامه‌های محوری دولت است و اجرای آن ادامه خواهد داشت چراکه بعد از 40 سال، توانسته‌ایم برخی نگرانی‌های مردم در حوزه درمان را کاهش دهیم.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ابتلا به سنگ کلیه از عوارض آنتی بیوتیک ها
    تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی خطر ابتلا به سنگ های کلیوی را بین 1/3 تا 2/3 برابر افزایش می دهد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
    محققان می گویند خطر ابتلا به سنگ های کلیوی بین سه تا پنج سال بعد باقی خواهد ماند و هر قدر سن بیمار کمتر باشد، این خطر بیشتر است.

    تاکنون بیشترین علت توصیه به مصرف نکردن بی رویه آنتی بیوتیک ها، ایجاد مقاومت در برابر آنها بوده است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    بهره برداری از نخستین کارخانه تولید سلول های بنیادین در غرب آسیا

    نخستین کارخانه تولید سلول های بنیادین در غرب آسیا، با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
    دارو های پایه سلولی برای درمان بیماری های قلبی و عروقی، آرتروز وبیماری های پوستی از محصولات این کارخانه است. این کارخانه هفت داروی دیگر برای درمان بیماری های شبکه های عصبی ، ام اس و گوارشی هم وارد بازار خواهد کرد.

    تنها تعداد انگشت شماری از کشورهای جهان دانش و فناوری تولید این محصولات را در بخش سلول های بنیادی دارا هستند .

    معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح این کارخانه گفت : ما در شرایط جدیدی قرار داریم و انواع دوران ها را با تحریم های مختلف پشت سر گذاشتیم، اما با سربلندی از همه این آزمایش ها بیرون آمدیم.جهانگیری افزود : ملت ایران راه را ادامه می دهد و قدرت ایران بالاتر از شناخت آمریکایی هاست .
    اسحاق جهانگیری قبل از آغاز آیین بهره برداری از این دستاورد علمی از خط تولید و کشت سلول های بنیادین در این واحد فناورانه پیشرفته بازدید کرد.

    در این کارخانه پنج داروی پایه سلولی برای درمان بیماری های ویتیلیکو ، قلبی و عروقی ، آرتروز و بیماری های پوستی تولید شده است و هفت داروی دیگر برای درمان بیماری های درمان شبکه های عصبی ، ام اس و گوارشی تا پایان 97 و بعد از تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد بازار خواهد کرد.
    اهمیت این داروها در استفاده از سلول های بنیادین بیمار و کشت آن در محیطی حساس و قرنطینه ( ایزوله) است که بعد از کشت به بدن بیمار تزریق می شود.
    شرکت سل تک فارمد، شرکت ایرانی است که در حوزه ی سلول های بنیادی و طب ترمیم فعالیت دارد و درجنوب غرب تهران و به مساحت 1100 متر مربع است .











    00:00 01:47

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    زالو، درمانگری کوچک با تاثیرات بزرگ

    متخصص طب سنتی در فواید زالو درمانی گفت: زالو، با مکیدن خون از بدن بیمار، 120 ماده مفید را وراد بدن می‌کند.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
    گردافشاری متخصص طب سنتی، درباره فواید زالو درمانی گفت: زالو خون کثیف را از بدن پاکسازی و باعث جریان خون می‌شود.
    زالو؛ درمان‌گر کوچکی که موجب درمان‌های بزرگ شده است. این جانور کوچک با مکیدن خون از بدن بیمار، 120 ماده مفید را وراد بدن می‌کند.

    وی افزود: امروزه افرادی که دچار سینوزیت، ریزش مو و ... هستند می‌توانند با زالو درمانی بهبود یابند.












    00:00 03:25

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    رونمایی از 40 اثر علمی آستان رضوی
    در سي و يكمين نمايشگاه بین المللی كتاب تهران از 40 عنوان كتاب جديد انتشارات آستان قدس رضوي با حضور رئیس تولیت آستان قدس رضوي رونمايي شد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس توليت آستان قدس رضوي در مراسم رونمايي و بازدید از آثار علمی گفت: طرح ديدگاه‌هاي علمي بدون محدوديت و شنيدن نقدهاي ديگران قطعا به رشد و تعالي علمي كشور كمك مي‌كند.
    حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي افزود: مقوله تحقيق و پژوهش بسيار مهم بوده، اما هر چه اين امر هدفمندتر و در جهت رفع مشكلات و نيازهاي جامعه باشد، ارزشمندتر است.
    وي با بيان اينكه احياي تراث اقدامي بسيار ارزشمند است، اما امروز كشور ما نيازمند حل مسائل مستحدثه و جديد است، عنوان كرد: در گذشته فقه حكومت نمي‌كرد، اما امروز فقه در جامعه حكومت مي‌كند و سؤالات بسياري در حوزه اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، قضا و ... پيش روي ماست، حوزه‌هاي علميه، دانشگاه‌ها و فرهيختگان جامعه بايد پاسخ اين سؤالات را از فقه غني جعفري استخراج كنند.
    عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: ما معتقديم اجتهاد تمدن‌ساز جعفري هيچ بن بستي ندارد و اين بر عهده انديشمندان و فرهيختگان جامعه اسلامي است كه مبتني بر قواعد و اصول در خصوص فروعات بحث و بررسي كنند و پاسخ مسائل جديد را به مجريان و دست اندركاران جامعه اسلامي ارائه دهند.
    وي عنوان كرد: مطالعات علمي و پژوهش‌هاي آكادميك دانشجويان و دانشگاهيان نبايد در كتابخانه‌ها محصور شود، بلكه بايد در عرصه جامعه اين پژوهش‌ها را اجرايي كرد. اين پژوهش‌ها نيز همچون تصميمات مجلس شوراي اسلامي است كه اگر وارد عرصه اجرا نشوند نمي‌توانند زمينه‌ساز تحول در جامعه اسلامي شوند.
    وي با اشاره به آيه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ» گفت: اين سوگند به تمام قلم‌ها و آنچه مسطور قلم‌ها باشد، نيست. بلكه خداوند متعال به قلمي سوگند ياد مي‌كند كه نگارنده حق و نشان توحيد باشد و كرامت انساني را كتابت كند. قلمي ارزشمند است كه زمينه ساز رشد و تكامل بشر در راستاي شكل دادن جامعه‌اي عدالت محور، ظلم ستيز و قرآني باشد و قلمي مورد سوگند خداوند است كه از مشكلات مردم گره‌گشايي كند.
    حجت الاسلام والمسلمين رئيسي با بيان اينكه در آستان قدس رضوي به ويژه سال‌هاي اخير اقدامات بسيار خوبي در حوزه پژوهش‌هاي علمي و چاپ و نشر كتب انجام شده است، افزود: در بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي تعداد كتاب‌هاي چاپ اول در سال 96 نسبت به سال 95، حدود 50 درصد رشد داشته است.
    وي بيان كرد: امروز صيانت از نسل جوان، فرهنگ و علم كشور يك ضرورت اجتناب ناپذير است و همه مسئولان به ويژه اهالي فرهنگ و دانش وظيفه مضاعف در اين عرصه بر دوش دارند.
    توليت آستان قدس رضوي با بيان اينكه تهاجم فرهنگي غرب هجمه‌اي گسترده به تمام داشته‌هاي‌ ديني، فرهنگي و ايراني ملت ماست، بيان كرد: امروز مرزباني از تمدن كهن اسلامي و ايراني و فرهنگ غني اين ملت با قلم، فرهنگ، هنر و ادبيات يك مجاهدت است و بايد تمام آحاد جامعه مدنيت ايراني- اسلامي را بيش از پيش مورد توجه قرار دهند.
    وي افزود: روشنفكر واقعي كسي است كه جايگاه و اهميت تمدن اصيل، غني و تاريخي كشور خود را مي‌داند و با قلم خود پاسدار ارزش‌هاي انساني، اخلاقي و ديني ملت خود است، متأسفانه برخي داعيه داران روشنفكري، دلباخته و واداده به فرهنگ مغرب زمين هستند و داشته‌هاي عظيم كشور خود را در برابر تمدن غربي هيچ مي‌پندارند.

    118762_623.jpg
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    افتتاح آزمایشگاه فتونیک در اصفهان
    نخستین آزمایشگاه تحقیقاتی پیشرفته فوتونیک کشور با حضور منصور غلامی وزیر علوم, تحقیقات و فناوری در دانشگاه اصفهان افتتاح شد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هدف از راه اندازی این آزمایشگاه ساخت سنسورهای مجتمع نوری و آی سی های نوری است که درصنایع پزشکی, هوافضا, نظامی,نفت, ساختمان و تأسیسات کاربرد دارد.
    تحقیق و پژوهش در ساخت میکرو تراشه های مجتمع نوری با قابلیت پردازش و انتقال اطلاعات با سرعت بالا در مقایسه با میکرو تراشه های الکترونیکی از مهمترین محورهای فعالیت آزمایشگاه تحقیقاتی پیشرفته فوتونیک مجتمع دانشگاه اصفهان در بخش مدارات مجتمع نوری(نور و لیزر) است.
    همچنین افزایش انتقال اطلاعات هزار تا ده هزار برابری و مصرف انرژی تا مرتبه یک هزارم کمتر و ساخت حسگرهای نوری با دقت بالا از قابلیت های آزمایشگاه است.
    هم اکنون اجرای پنج طرح در آزمایشگاه تحقیقاتی پیشرفته فوتونیک مجتمع دانشگاه اصفهان آغاز شده است.
    این آزمایشگاه با حمایت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه اصفهان و پژوهشکده الکترواپتیک و لیزر صاایران در مدت دوسال و با 60 میلیارد ریال هزینه راه اندازی شده است.
    مدارهای مجتمع نوری فناوری مجتمع سازی ادوات نوری همانند الکترونیک است.
    فوتونیک (استفاده از ذره فوتون به جای الکترون در مدارات مجتمع نوری) در ردیف پنج فناوری برتر دنیا در آینده ایی نزدیک همه عرصه های زندگی بشر را متحول خواهد کرد.
    دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور با حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    سخنرانی قرائتی در جلسه درس خارج فقه رهبر انقلاب
    حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی: برای عید نوروز، همه‌ی مملکت تقریباً بسیج می شوند؛ از مرغ و گوشت و پرتقال و سیب و راهداری و اورژانس و هلال‌احمر و ...، همه بسیج میشوند که عید می‌آید، یکی دو ماه مشغولند. ماه رمضان می‌آید؛ «قد اقبل‌ الیکم شهر الله». ما برای قرآن چقدر آمادگی داریم؟
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، چندی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از رهبر انقلاب اسلامی درخواست می‌کند که در یکی از جلسات درس خارج فقه ایشان حضور یابد تا درباره‌ی ضرورت توجه به تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه و مهجوریت قرآن در جامعه و کشورمان برای طلاب حاضر در درس معظم‌له سخنرانی کند. این پیشنهاد مورد استقبال رهبر انقلاب قرار می‌گیرد و موجب می‌شود که حجت‌الاسلام قرائتی در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز سه‌شنبه ۱۳۹۷/۱/۲۸ به سخنرانی بپردازد.

    پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه‌ی ورود به ماه مبارک رمضان -ماه بهار قرآن- گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در ابتدای این جلسه و همچنین سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی را منتشر می‌کند.
    بیانات رهبر انقلاب پس از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بدین شرح است:
    بسم الله الرّحمن الرّحیم
    الحمدﷲ ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّةالله فی الارضین و لعنةالله علی اعدائهم اجمعین
    بیانات جناب آقای قرائتی کاملاً متین و بجا و پُرمغز و برای همه‌ی ما لازم بود. آنچه ایشان در اهمّیّت درس قرآن و تدبّر در قرآن بیان کردند، جزو حرفهای لازم و ضروریِ امروزِ جامعه‌ی ما است. این البتّه یک درد قدیمی است؛ زمان طلبگی ماها -سالها پیش- همین را کم‌وبیش انسان احساس میکرد؛ البتّه آن‌وقت یک آدم باهمّتی مثل آقای قرائتی نداشتیم. ... خب، بحمدالله امروز تا حدودی درسهای قرآن وجود دارد؛ ایشان هم انصافاً با جدّیّت دنبال این قضیّه هستند؛ مثل مسئله‌ی نماز یا مثل مسئله‌ی زکات که ایشان دنبال کردند و موفّق شدند؛ ان‌شاءالله در قضیّه‌ی تفسیر قرآن هم با تلاشی که ایشان دارند، با جدّوجهدی که دارند، با ابتکاری که در ایشان هست و با موهبتهایی که خدای متعال به آقای قرائتی داده -که بعضی از اینها جزو مواهب خاص است- موفّق باشند. امروز استفاده کردیم و خیلی ممنونیم؛ دوستان تلاش کنید که روی این مسئله فکر کنید و ان‌شاءالله تصمیم بگیرید و عمل بکنید.

    متن سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در ابتدای این جلسه به شرح زیر است:

    بسم الله الرّحمن الرّحیم‌
    الحمدلله ربّ العالمین‌ بعدد ما احاط به علمه، اللهمّ صلّ علىٰ محمّد و آل محمّد، الهی انطقنی بالهدىٰ و الهمنی التَّقوىٰ.

    عید بود، زیارت آقا رفتیم، گفتگوهایی شد و از ایشان تقاضا کردیم که این عرایض بنده اگر خوب بود، برای شما (طلّاب) هم گفته بشود؛ حرف زیاد است ولی حالا ببینیم بلکه بتوانیم بین پانزده تا بیست دقیقه تمامش کنیم.

    برای عید نوروز، همه‌ی مملکت تقریباً بسیج میشوند؛ از مرغ و گوشت و پرتقال و سیب و راهداری و اورژانس و هلال‌احمر و ...، همه بسیج میشوند که عید می‌آید، یکی دو ماه مشغولند. ماه رمضان می‌آید؛ «قد اقبل‌ الیکم شهر الله». ما برای قرآن چقدر آمادگی داریم؟ من برای اینکه (از مطلب) پَرت نشوم، از روی متن میخوانم؛ بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم. خب، اوصاف قرآن خیلی است؛ از وقتم یک دقیقه‌اش مال اوصاف قرآن باشد: معلّمش خدا است، علَّم القرآن؛(۱) واسطه، جبرئیل، شدید القوىٰ؛(۲) محلّ فرود، قلبک؛ ذکرٌ للعالمین‌؛(۳) انّا له لحافظون؛(۴) غیر ذی عوج؛(۵) فأتوا بسورةٍ؛(۶) الی آخر؛ این معرّفی قرآن.
    جایگاه قرآن در جامعه‌ی ما چیست؟ این قرآنی که خودش دو مرتبه فرموده «خذ الکتاب بقوّه»؛(۷) جدّی بگیریم قرآن را. هویّت ما به قرآن است. چون در قرآن چهار تا توبیخ است: کمثل الحمار،(۸) کمثل الکلب،(۹) کالحجاره،(۱۰) کالانعام؛(۱۱) امّا یک توبیخ در قرآن است که خیلی داغ است؛ میگوید پوک! به کسانی که کتاب آسمانی را اقامه نکنند، لقب «پوک» داده خدا؛ یا اهل الکتاب لستم علىٰ شیءٍ حتّىٰ تقیموا.(۱۲) کلمه‌ی اقامه راجع به چهار چیز در قرآن آمده: اقیموا الدّین،(۱۳) اقیموا الصّلاة،(۱۴) اقیموا الوزن،(۱۵) ولو انّهم اقاموا التّوراة.(۱۶) زندگی مادّی‌مان هم بند به همین قرآن است. (میفرماید) ولو انّهم اقاموا التّوراة، اگر اینها تورات را اقامه کنند، لأَکلوا؛(۱۷) خب، اگر اقامه‌ی قرآن شد، لأَکلوا، لأَکلوا، لأَکلوا؛ یعنی مادّیّاتمان هم بند به همین است. چون قرآن ذکر است، نحن نزّلنا الذّکر،(۱۸) ومن اعرض عن ذکری فإنّ له معیشةً ضنکا.(۱۹)
    یک سِری گیر‌و‌گورها هم شاید به‌خاطر این باشد که قرآن برای ما کتاب اصلی نیست. خدا به پیغمبر میگوید اگر میخواهی سخنرانی کنی، باید روی قرآن صحبت کنی؛ آیه‌اش هم این است: لتبیّن للنّاس ما نزّل‌؛(۲۰) یعنی تبیّن ما نزّل. بله، شعر و خواب و تحلیل سیـاس*ـی هم هست امّا اگر آنها هم بند به قرآن باشد ارزش دارد. یک‌وقت امام فرمود: حفظ نظام از اوجب واجبات است، حتّی از نماز واجب‌تر است! من جا خوردم. بعد دیدم قرآن اشاره دارد به اینکه حفظ نظام از نماز واجب‌تر است، چون عدّه‌ای که پای خطبه‌های نماز جمعه پا شدند رفتند سراغ خرید، قرآن میگوید اینها بی‌ادبند؛ و اذا رأَوا تجارةً او لهواً انفضّوا الیها،(۲۱) در ادامه میگوید «و ترکوکَ‌»، اینها پیغمبر را تنها گذاشتند، نمیگوید «ترکوها»، باید بگوید «ترک الصّلاة» یا «ترک الخطبه»؛ یعنی بدتر از رها کردن خطبه و بدتر از رها کردن نماز، رها کردن رهبر آسمانی است، ذا میگوید «ترکوکَ»؛ به‌هرحال. رفتم یک مسجدی، دیدم «مرگ بر آمریکا» نمیگویند؛ گفتم اینجا نمیگویند؟ گفتند نه، اینجا مسجد مقدّسین است. عالمش عالم وارسته‌ای بود؛ گفتم من میخواهم صحبت کنم نیم دقیقه؛ گفت: بگو؛ گفتم: قرآن چهار صفت گفته، در مسجدِ شما دو تا هست؛ قرآن میگوید: «اشدّاء على الکفّار، رحماء بینهم،(۲۲) بعد (هم) «تراهم رکّعاً سجّدا»؛(۲۳) (در مسجد) شما «رکّعاً» هست، «سجّداً» هست، «اشدّاء على الکفّار» در مسجدتان نیست، «رحماء بینهم» نیست؛ چرا نیست؟ فکر میکنید مقدّسید! آقا گفت: درست است. دیگر از آنجا شعار را گفتند. یعنی اگر هم خواستیم مردم را به انقلاب هم دعوت کنیم، اگر از راه قرآن وارد شویم میپذیرند، اگر همین‌طور فقط صحبت کنیم، میگویند «خب این نظر ایشان است، ما این نظر را قبول نداریم».
    راجع به مرجعیّت صحبت بود، خب مرجعیّت بیشتر روی علم و تقوا صحبت میکنند، حق هم هست، در قرآن هم هست و قبول، روی چشم؛ امّا غیر از «اعلم‌» و «اتقىٰ»‌، مگر این آیه در قرآن نیست؟ ترهبون به عدوّالله‌،(۲۴) اشدّاء على الکفّار.(۲۵) اگر امام به شاپور بختیار نمیگفت «من توی دهن این دولت میزنم»، شاپور بختیار فرار میکرد؟ مقام معظّم رهبری فرمود: رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه، نخست‌وزیر کجا، اینها جنایتکارند. غیر از «اعلم‌» و «اتقىٰ»‌ باید یک کسی هم یک تشری بزند، هی «اعلم‌» و «اتقىٰ»‌ ‌ نگوییم. «اعلم‌» روی چشم، «اتقىٰ»‌ روی چشم امّا این آیه‌ها هم هست. منبرها باید یک‌جوری باشد که محور، قرآن باشد؛ بله، حدیث هم باید باشد، تاریخ هم باید باشد، هرچی باید باشد، باشد؛ امّا سهم قرآن در منبرها کم است.
    الان ماه رمضان جلو ما است، یک ماه است؛ توفیقی است امسال و چند سال که ماه رمضان و تابستان به هم سوار میشود. خیلی خب، دوازده میلیون بچّه مدرسه‌ای داریم؛ چند سال پیش آقای بوشهری میگفت که ما بیست‌ هزار طلبه‌ی کت شلواری داریم که این دیپلمش را گرفته، لمعه‌اش هم تمام شده امّا معمّم نیست -در سیـاس*ـی‌عقیدتی نیست، امام جمعه، قاضی، اهل منبر، در نهاد رهبری در دانشگاه نیست- روحانی نیست ولی خب، لمعه‌اش را خوانده، دیپلم هم دارد؛ این با پسرعمّه‌ها و پسرخاله‌هایش میتواند جلسه‌های محلّی درست کند تا «انذر عشیرتک الاقربین‌»(۲۶) راه بیفتد. هر هجده‌ ساله‌ای میتواند ده، پانزده تا ‌ده، سیزده ساله را دعوت کند. این آموزش روخوانی قرآن یک مهارت است، هشت ساعته میشود آموزش بدهید، هشت ساعت بیشتر کار ندارد. شما اقوال را مطالعه کن، امّا روی منبر نباید اینها را بگویید، در منبر یک تفسیر روان بگویید، دو سه برابر ترجمه؛ روخوانی قرآن مهم است. ماه رمضان جلو ما است، عظمت رمضان به روزه نیست فقط، عظمت رمضان به قرآن است؛ نمیگوید «الّذی کتب علیکم الصّیام»، میگوید: شهر رمضان الّذی انزل فیه القرآن.(۲۷)
    در این مسئله‌ی محوریّت قرآن، باید یک نهضت تفسیری بشود. تجوید راه افتاده، حفظ قرآن راه افتاده، الحمدلله. ما دو علم داریم در قرآن که این دو علم با توبیخ است، یعنی با توبیخ میگوید که چرا نمیروی سراغش؟ یکی تفقّه است: «لولا نفر»(۲۸) -آیه‌ی «نفْر»- چرا نمیروید «لیتفقّهوا»؟ این «تفقّه» با توبیخ؛ الحمدلله حوزه‌ها هم براساس همین آیه راه افتاد، فعّالند. یک آیه‌ی دیگر هم داریم، آن هم تدبّر است، میگوید: افلا یتدبّرون القرآن‌؛ منتها تفقّه یک توبیخ دارد -«لولا نفر لیتفقّهوا» یک توبیخ دارد- امّا در آیه‌ی تدبّر دو تا توبیخ هست: (اوّل) «افلا یتدبّرون»،(۲۹) دو مرتبه -توبیخ دوّم- «ام على‌ قلوبٍ اقفالها»؛(۳۰) دو تا توبیخ برای تدبّر است. حدیثی از امام رضا هست که فرمود: اینکه نماز واجب شد برای این است که قرآن از مهجوریّت بیاید بیرون.
    وقتی موعظه میخواهیم بکنیم، آیات موعظه را بگوییم: فذکّر بالقرآن من یخاف وعید؛(۳۱) چرا جای دیگر میروید. در حوزه‌ها «معاونت تهذیب» هست برای اخلاق طلبه‌ها؛ آیات اخلاقی را بگویند؛ آیات اخلاقی را اگر بگویند، هم تفسیر است، هم تهذیب است، هم طلبه که این را یاد گرفت میرود توی محلّه‌شان میگوید؛ عید، تابستان، ماه رمضان، محرّم؛ یعنی ما اخلاقمان جدا است از تفسیرمان. سیاست هم میخواهیم بگوییم آیات سیـاس*ـی را باید بگوییم، چند صد آیه‌ی سیـاس*ـی داریم در قرآن، همانها را اگر بگوییم مردم تشکّر میکنند. ما مزه‌ی قرآن را نچشیده‌ایم بعضی‌هایمان و نچشیده‌اند بعضی‌هایشان؛ نه ما چشیده‌ایم و نه ما توانسته‌ایم بچشانیم. به‌هرحال مسئله‌ِی قرآن را جدّی بگیریم.
    فکر هم نکنید قرآن علم نیست؛ امام رضا فرمود: من اراد العلم فلیثوّر القرآن -«ثور» با «ث» سه نقطه یعنی انقلاب- برای علم قرآن را زیرورو کنید. دعوت شدیم ده سال پیش برای دانشگاه تهران امام جماعت بشویم -همان‌جایی که نماز جمعه هست؛ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه ...؛ توی هفته- گفتم من به شرطی می‌آیم که تفسیر هم بگویم؛ گفتند که اینجا صبح تا ظهر سرِ درسند، خسته‌اند اینها؛ گفتم که کم میگویم؛ گفت آخر نمیشود؛ گفتم آقا من میتوانم نیم دقیقه تفسیر بگویم. گفت آخر نیم دقیقه تفسیر! بگو ببینم؛ ما گفتیم «در قرآن چند بار گفته "کلوا" -یعنی بخورید- هرجا میگوید "کلوا"، بغلش یک مأموریّتی است، کلوا انفقوا، کلوا اطعموا، کلوا لاتسرفوا، کلوا وَاعملوا‌ صالحا، کلوا ولاتطغوا؛ به زنبور عسل هم که میگوید "کلی"‌،دنبالش میگوید "ثمّ اسلکی"، تو هم که گل مکیدی باید عسل بسازی. یعنی کُلوا کُلوا هست امّا بخور بخور نیست؛ کنار خوردن یک مسئولیّتی است؛ والسّلام علیکم و رحمةالله».(۳۲)

    (آقای قرائتی: خنده‌ی‌ تشکّر بود؟
    معظّمٌ‌له: نه، این نَقل (والسّلام علیکم) دانشگاه را اشتباه گرفتند با اینجا،(۳۳) [شما] در دانشگاه گفتید «والسّلام علیکم».
    آقای قرائتی: بله)

    بعد گفتند خب، اینجا چون شصت هزار دانشجو دارد، مهم‌ترین دانشگاه کشور است، بعضی از اساتیدش استاد تمام و پروفسورند، پس علمی بگو؛ گفتم من قرائتی‌ام، طلبه‌ام، علمی میخواهید بروید سراغ علما؛ گفت مثلاً میخواهی «و بالوالدین احسانا»(۳۴) را بگویی؟ اینها که بچّه نیستند؛ من ناراحت شدم و گفتم به من گفته‌اند علمی حرف بزن، من میخواهم امروز آبکی حرف بزنم، روی تخته نوشتم «و بالوالدین احسانا»، گفتم بیست تا نکته از این میکشم بیرون؛ این «با»اش بای الصاق است؛ دو تا نامه را که سنجاق میکنند، به نامه‌ی پشتی میگویند الصاق، الحاق، پیوست؛ یعنی احسانت پیوست به خودت باشد، یعنی خودت مادرت را ببر دکتر؛ نگو پول میدهم تاکسی تلفنی ببرد) و بالوالدین. لقّمه بیدیک؛ با دست خودت لقمه لقمه دهان مادرت بگذار، نگو برنج بپز بخور، این درباره‌ی «بِالْـ». «بِالوالِدَین» گفته، «بِالْاَبَویْن» نگفته؛ چون به رهبر هم «اَب» میگویند -انا و علیٌّ ابوا هذه الامّه؛ ملَّة ابیکم ابراهیم؛(۳۵) به عمو میگویند، به پدر زن میگویند، به معلّم میگویند- «بالوالدین» گفته، حساب والدین از آنها جدا است. نگفته «بالوالدین المؤمنَین»، گفته «بالوالدین احساناً‌ برّاً کان او فاجراً». نگفته «بالوالدین انفاقا»، پدر و مادر خیلی وقتها پول نمیخواهند، محبّت میخواهند. بیست تا نکته تقریباً روی تخته سیاه، در دانشگاه نوشتم. گفتم آقایان بلد بودید؟ گفتند والّا به حضرت عباس بلد نبودیم، تا حالا هم کسی (نگفته بود). گفتم دیگر نگویید آقای قرائتی اینجا دانشگاه است، اینها پروفسورند، علمی حرف بزن. باسوادترین ماها پهلوی ساده‌ترین کلمات قرآن حرف نفهمیده داریم. در «هنّ لباسٌ‌ لکم»(۳۶) پنجاه تا نکته من گیرم آمده؛ در سوره‌ی کوثر ۸۲ تا نکته گیرم آمده. قرآن علم است، ما فکر میکنیم علم چیز دیگری است، اصلاً قرآن را جزو علم نمیدانیم. وقتی میگوییم مشغول چی هستی؟ میگوید مباحث علمیّه، میگوییم حالا مباحث علمیّه یعنی قرآن؟ میگوید نه، قرآن نه! نمیگویم آنها نباشد، میگویم به قرآن هم سهم بدهیم.

    ماه رمضان وقت قرآن است. ماشینی که موتورش هوا گرفته و خاموش شده، در سرازیری هلش میدهند؛ سرازیری قرآن، ماه رمضان است. پیغمبر در اُحد فرمود: کدام‌یک از این شهدا بیشتر قرآن بلدند؟ من اوّل میخواهم به جنازه‌ی او نماز بخوانم؛ این یعنی چه؟ چرا در قیامت به ما میگویند براساس قرآن درجه بگیرید، اقرأ وارقع. اصلاً قرآن را باید بکشیم وسط؛ تاریخ میخواهیم بگوییم از قرآن بگوییم، بعد از حدیثها بگوییم، نمیخواهم فقط قرآن هم باشد، قرآن و اهل‌بیت، از هم جدا نیست. بنده چهل سال است تقریباً در تلویزیونم، یک شبِ جمعه تعطیل نشده، این از الطاف استثنائی خدا بود. والله، بالله، اگر به هر کتابی تکیه میکردم سال اوّل و دوّم حرفهایم تمام شده بود. صبح نگاه به قرآن میکنی یک چیز میفهمی، عصر چیز دیگری میفهمی. اصلاً اگر حرف تازه نباشد خدا نمیگوید تدبّر کن؛ اینکه صاحبخانه به همه‌ی مهمانها میگوید شاخه را بتکانید، پیدا است هر که بتکاند، یک میوه‌ای گیرش می‌آید؛ وگرنه میگویم «خدایا چرا مدام به من میگویی تدبّر کن! ملّاصدرا، فیض کاشانی، امام، بزرگان، تکاندند، میوه‌هایش را بردند، دیگر چیزی برای من نمانده». اینکه خدا به هرکسی میگوید تدبّر کن، یعنی هر کس شاخه را تکان بدهد، میوه‌ گیرش می‌آید. امامان ما چیزی از قرآن میفهمند که ما نمیفهمیم، این حق است؛ فقیه از آیات‌الاحکام چیزی در می‌آورد که ما نمیفهمیم، این حق است؛ امّا معنایش این نیست که تدبّر نکنیم.

    ما از اوّل باید برگردیم خاکِ باغچه را عوض کنیم. ما که طلبه بودیم به ما میگفتند: «ضرب‌ زیدٌ عمرواً»، خب بگو «ضرب الله مثلاً»؛(۳۷) حالا چرا از «ضَرَب» شروع کردی؟ بگو: «رَحِمَ اللهُ عَبداً»؛ از رحم خدا شروع کن، چرا از کتک کاری شروع کردی؟ میگویند یک کسی طلبه شد فرار کرد؛ گفتند چرا؟ گفت بزن بزن است؛ اوّل میگویند ضَرَب، یک مرد غایب زد؛ ضَرَبا، جفتی زدند؛ یک خانم هم پیدا شد، ضَرَبَتْ؛ دوتایی شدند، ضَرَبتا؛ بزن بزن است!(۳۸) هر چه میخواهیم بگوییم، اوّل نگاه به قرآن کنیم. بنده حدود پنج هزار ساعت در تلویزیون صحبت کرده‌ام، الان هم اگر اینجا سکته کنم، پنج هزار سخنرانی ذخیره دارم. الان قرآن در بین ما، روی کیف عروس و بالای سر مسافر و بک یا الله و استخاره و نمیدانم از این برخوردهای این‌طوری بوده؛ کاشی‌کاری‌هایش هم که دمِ پشت بام کاشی‌کاری میکنند با خطّ کوفی که ما نمیفهمیم. یک مقدار باید قرآن بیشتر بخوانیم؛بخصوص آنهایی که قرائتشان خوب است، صوت خوب دارند. قرآن جاذبه دارد آقا، قرآن جاذبه دارد؛ هر چه میخواهیم بگوییم، قرآن در آن زمینه جاذبه دارد.

    من شرمنده هستم وقت آقا را گرفتم، وقت شما را گرفتم، دیگر حالا مهم بود؛ همین دلیل بر اهمّیّت است که این‌قدر قرآن می‌ارزید که آقا درس فقهشان را تعطیل کنند؛ آقا ببخشید.

    (معظّمٌ‌له: طیّب‌الله انفاسکم.)
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    70 پیوند قلب در سال
    رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری از 70 مورد پیوند قلب در سال در سراسر کشور خبر داد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر بابک شریف کاشانی گفت: در صورت تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز با توجه به تعداد بیماران مرگ مغزی اهدا کننده عضو امکان افزایش سالانه پیوند قلب تا 150 مورد نیز وجود خواهد داشت.
    وی افزود: نارسایی قلبی درمان نشده به اندازه سرطان کشنده است و باید در زمینه پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی بیش از پیش دقت کرد.
    شریف کاشانی که رئیس ششمین همایش بین المللی نارسایی های قلب ایران است ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش موجب تعامل جدیدترین دستاوردهای علمی داخلی و خارجی به منظور یافتن مناسب ترین راه درمان برای بیماران شود.

    ششمین همایش بین المللی نارسایی قلب از امروز تا بعد از ظهر جمعه در سالن همایش های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
    45 سخنرانی همزمان در 4 سالن ارایه خواهد شد.
    له گفته دبیر همایش از بین 140 چکیده مقاله که به دبیرخانه همایش رسیده بود 25 مقاله به صورت پوستر الکترونیکی ارایه می شود.
    28 سخنران از کشورهای آمریکا، آلمان، انگلیس، استرالیا، چین، کره جنوبی، ترکیه و اسلوونی در این همایش سخنرانی می کنند.
    تاکنون 300 پزشک داخلی در این همایش نام نویسی کردند و پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندگان تا روز پایانی به 800 نفر افزایش یابد.
    دکتر علی پور پارسا با بیان اینکه مرکز تحقیقات قلب دانشگاه شهید بهشتی با همکاری انجمن قلب ایران و انجمن جهانی نارسایی قلب این همایش را برگزار می کند گفت: شرکت کنندگان رشته های علوم پزشکی 15 امتیاز بازآموزی این همایش را دریافت خواهند کرد.
    همایش بین المللی نارسایی قلب ایران از 12 سال پیش هر 2 سال یکبار برگزار می شود.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    نخستین عامل مرگ و میر در ایران

    بیماری های قلبی نخستین عامل مرگ و میر در ایران است.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
    آمارها نشان می دهد شیوع نارسایی های قلبی در ایران 6 تا 10 درصد و میزان ابتلا در استان ها متفاوت است. سبک زندگی سالم، عادات تغذیه و ورزش تأثیر بسزایی در پیشگیری از نارسایی قلبی دارد.












    00:00 01:54

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا