عنوان Resident Evil 7 مانند یک تولد دوباره برای این سری است. بعد از اینکه Residnet Evil 5 و Residnet Evil 6 این سری را برخلاف خواستهی طرفداران به سمت اکشنتر شدن هدایت کردند ، به نظر میرسد Residnet Evil 7 آنرا به ریشههای ترس و بقا برمیگرداند.
یکی از راههایی که میتواند به بازی تنش و هیجان اضافه کند ، سیستم Save است. وجود فاصلهی مکانی و زمانی بیشتر در بین هر Save منجر به مجازات سنگینتری برای هر بار مردن میشود و باعث میشود بازیکن با احتیاط و هوشیار تر عمل کند. این همان قاعدهی اصلی است که سری Dark Souls آنرا به خدمت گرفته است.
، آقای "ماسوچیکا کاواتا" (Masochika Kawata) ، تهیهکنندهی بازی ، در مصاحبهای با Yugatech دربارهی سیستم Save بازی توضیحاتی داده است:
" این بازی یک تجربهی خطی است، به این معنی که نه تنها یک راه برای ادامهی بازی وجود دارد بلکه بازه زمانی بازی نیز خطی است. بنابراین بازی به قسمت ها و مرحلههای کوچکی تقسیم نشده است. با این حال در مورد Save باید بگویم که در بازی سیستم ذخیره خودکار (Auto-save) وجود دارد بنابراین اگر در بازی بمیرید، میتوانید بازی را از کمی عقبتر ادامه دهید. همینطور در بازی اتاقهایی وجود دارند که به عنوان Save دستی عمل میکنند. فقط این را اضافه کنم که با توجه به درجه سختی که انتخاب میکنید، سیستم Save بازی نیز تغییر مییابد. اگر درجهی سختتری را انتخاب کنید، سیستم Save بازی با شما خیلی مهربان نخواهد بود."
عنوان Resident Evil 7 در تاریخ 24 ژانویه (5 بهمن) برای PS4 ، Xbox One و PC منتشر خواهد شد.