اخبار سینما و تلوزیون نکاتی جالب و باورنکردنی در مورد فیلم «اینک آخرالزمان»که شاید نمی دانستید

  • شروع کننده موضوع Behtina
  • بازدیدها 139
  • پاسخ ها 1
  • تاریخ شروع

Behtina

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2015/11/08
ارسالی ها
22,523
امتیاز واکنش
65,135
امتیاز
1,290
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]“فیلم من در مورد جنگ ویتنام نیست، خودِ ویتنام است”. این همان توصیفی است که فرانسیس فورد کوپولا از یکی از شاهکارهای دوران فعالیت کارگردانی خود داشته است. وی این عبارت را در سال ۱۹۷۹ و در صحبت هایش در شروع فستیوال فیلم کن در مورد فیلم «اینک آخرالزمان» (Apocalypse Now)، قبل از اولین اکران آن بیان کرد. شاید این توصیف کمی بزرگ نمایانه باشد اما این رونمایی از جنگ در ویتنام، درگیری نظامی بود که از آن چیزی که همه انتظار داشتند طولانی تر شد، در آن به وضوح از مصرف مواد مخـ ـدر،سنگدلی و شقاوت در میان سربازان آمریکایی صحبت می شد و بسیاری از تماشاگران را بر این داشت که به بازنگری در افکار و شخصیت خود بپردازند، آن طور که تا آن زمان تجریه نکرده بودند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]در این مطلب می خواهیم نکات کمتر دیده شده اما باورنکردنی خاصی را در یکی از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما را برای شما بازگو کنیم، نکاتی که ممکن است دیدگاه شما را نسبت به این فیلم و سازندگان آن به طوری کلی تغییر دهد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۱- ابتدا قرار بود جرج لوکاس این فیلم را کارگردانی کند[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
george-lucas-was-the-original-director-1507898775-w700-1.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]فرانسیس فورد کوپولا در سال ۱۹۶۹ همراه با یک فیلمساز جوان دیگر به نام جرج لوکاس استودیو فیلم سازی «آمربکن زوتروپ» (American Zoetrope) را تاسیس کرد. هدف آن ها از تاسیس این استودیو این بود که خارج از سیستم هالیوود نیز بتوانند برای ساخت فیلم جذب سرمایه داشته باشند و بدین ترتیب فیلم هایی بسازند که با همکاری تهیه کنندگان هالیوودی قادر به ساخت آن ها نبودند و فیلم «اینک آخرالزمان» سکوی پرتاب آن ها به شمار می رفت. سناریو این فیلم توسط جان میلیوس کهنه کار نوشته شده و اقتباسی بود از رمان «دل تاریکی» نوشته جوزف کنراد که زمینه وقوع داستان به جنگ ویتنام تغییر داده شده بود که در آن زمان در دنیای واقعی در حال جریان بود.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کوپولا در ابتدا دوستش، جرج لوکاس را برای کاگردانی این فیلم در نظر گرفته بود اما با جنجالی شدن جنگ ویتنام و اعتراض های مردمی نسبت به آن، این دو دریافتند که برای جلب سرمایه ساخت این فیلم با مشکلاتی بسیار بیشتر از آن چه که فکر می کردند روبرو خواهند شد. بدین ترتیب این پروژه متوقف شد و کوپولا یکی از بهترین و موفق ترین فیلم های سینما را برای استودیو پارامونت با نام «پدر خوانده» ساخت و بدین ترتیب از عایدات این فیلم توانست کمپانی فیلم سازی خود را از ورشکستگی نجات دهد. موفقیت این فیلم و دنباله ی آن و همچنین فیلم «مکالمه» (The Conversation) در سال ۱۹۷۴باعث شد که استودیو زوتروپ در شرایط مالی خوبی قرار گرفته و در سال ۱۹۷۶ همه چیز برای ساخت فیلم «اینک آخرالزمان» آماده شود. اما در این برهه زمانی، جرج لوکاس مشغول ساخت فیلم «جنگ ستارگان» بود، فیلمی که کاپولا تا به امروز نیز نظرات متفاوتی در مورد آن دارد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۲- قرار بود هاروی کیتل نقش اول فیلم را بازی کند[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
harvey-keitel-was-the-original-lead-1507898775-w700.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]زمان شروع فیلم برداری دیگر جنگ در ویتنام به پایان رسیده بود و دیگر فیلم از حالتی شبه مستند خارج شده و یه سمت فیلمی در مورد قساوت و بی معنی بودن اتفاقاتی که در این جنگ رخ داده بود پیش می رفت. کوپولا ابتدا به میلیوس پیشنهاد کرد که خود او نیز کارگردانی فیلم را بر عهده بگیرد و او نیز تصمیم گرفت که فیلم در لوکیشن هایی در فیلیپین فیلم برداری شود. بودجه ی ساخت فیلم نیز ۱۲ میلیون دلار در نظر گرفته شده و برنامه ریزی ها برای اتمام فیلم برداری در ۶ هفته انجام شد اما به زودی مشکلات و دردسرها خود را نشان داد و کوپولا در همان روزهای اولیه با انتخاب بازیگران به مشکل برخورد. به طور خلاصه فیلم داستان سروان بنجامین ویلارد را روایت می کند که با پیشداوری هایی بسیار منفی ماموریت دارد یک سرهنگ دیوانه به نام والتر ای کورتز را یافته و به قتل برساند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]سرهنگ کورتز فرماندهی آمریکایی بوده که عملیاتی خودسرانه را انجام داده و اکنون در منطقه ای بیطرف در کامبوج خود را خدا جا زده و حکومتی مستقل در منطقه ای جنگلی و کوچک برای خود تشکیل داده است. اولین انتخاب کوپولا برای نقش ژنرال کورتز کسی نبود جز اورسون ولز بزرگ، که وی این نقش را نپذیرفت به همین دلیل کوپولا به سراغ انتخاب دومش یعنی مارلون براندو رفت که او نیز برای قبول نقش دودل بود. بدین ترتیب قبل از این که براندو رضایت خود را برای بازی در این فیلم ابراز کند بازیگران سرشناس دیگری نیز مانند ال پاچینو، جک نیکلسون و رابرت ردفورد نیز برای این نقش در نظر گرفته شدند. نقش سروان ویلارد نیز توسط ال پاچینو و استیو مک کویین رد شده و در نهایت مقرر گردید که هاروی کیتل نقش او را بازی کند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]اما این موضوع نیز با مشکل همراه بود زیرا تنها دو هفته بعد از شروع فیلم برداری، اعلام گردید که بازی کیتل برای این نقش کمی نامناسب و بیش از حد خشن است به همین دلیل مارتین شین جایگزین او شد و در ابتدا ورود شین به این پروژه برایش خوشایند نبود.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۳- استفاده بی رویه بازیگران و تیم کارگردانی از مواد مخـ ـدر[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
most-of-the-cast-spent-the-entire-shoot-on-drugs-1507899136-w700.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]شین زمانی وارد این پروژه شد که به شدت به مشروبات الکلی اعتیاد داشته و در شرایط روحی بسیار نامناسبی بود و کوپولا نیز می خواست که از این شرایط نامناسب بازیگر خود بهترین استفاده را در به تصویر کشیدن شخصیت سروان ویلارد ببرد. برای دو روز تمام، شین در حالت مـسـ*ـتی نگه داشته شد و همزمان دوربین در اطراف او می چرخی. به عبارت ساده تر کوپولا در تمام این مدت از لحاظ روانی شین را آزار می داد تا به نتیجه ی دلخواهش دست پیدا کند. به گفته ی یکی از بازیگران این سریال :” فرانسیس روش خاص خود را در کارگردانی داشت… دائم به مارتین می گفت تو شیطان هستی. من تمام خشونت و شیطان درونی تو را می خواهم، تنفری که از تو بیرون می آید… [کوپولا] کارهای خطرناک و وحشتناکی انجام می داد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]او نقش یک روان درمانگر را به خود گرفته و نوعی از شستشوی ذهنی را روی مردی که بیش از حد حساس بود انجام می داد. او مارتین را در نقش فرو بـرده و بیرون نمی آورد”. اگر چه بیشترین شکنجه های روحی در مورد مارتین شین انجام می شد اما او تنها کسی نبود که در این فیلم توسط کوپولا و برای فرو رفتن در نقش به شدت شکنجه روحی شد. بر اساس شواهد بسیاری از بازیگران و حتی کارگردان فیلم نیز در بسیاری از موارد تحت تاثیر استفاده از مواد مخـ ـدر بودند. سام باتمز و دنیس هوپر در تمام طول فیلم برداری به شدت مواد مخـ ـدر و مشروبات الکلی مصرف می کردند که در حالت عادی هر انسانی را از پای در می آورد. در شب که فیلم برداری متوقف می شد همه به رقـ*ـص و پایکوبی و خوش گذرانی می پرداختند و به زودی مشخص گردید که فیلم برداری بسیار بیشتر از آن چه که تصور می شد طول خواهد کشید و بدین ترتیب دردسر واقعی شروع شد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۴- ساخت فیلم با توقف های خنده داری مواجه شد[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
the-production-suffered-ridiculous-setbacks-1507898775-w700.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]در حالی که شین در معرض فروپاشی روانی کامل قرار داشت، فیلم برای مدت کوتاهی متوقف شد. اما این موضوع عاقبت خوبی نداشت زیرا یک طوفان بزرگ منطقه ای که فیلم برداری در آن صورت می گرفت را در نوردیده و بسیاری از دکورهای گران قیمت فیلم را از بین برد به طوری که بازیگران فیلم مجبور شدند به ایالات متحده بازگردند. اما شین تمایل زیادی به بازگشت نداشت و به گفته ی یکی از دوستانش، ” وقتی که مارتی بعد از وقوع طوفان به خانه بازگشت وی به شدت ترسیده بود. او گفت که مطمئن نیست بتواند از این فیلم جان سالم بدر ببرد و دیوانه شده بود. در فرودگاه از همه خداحافظی می کرد”. اما در نهایت متقاعد شد که برای ادامه فیلم برداری بازگردد، تصمیمی که بلافاصله با یک حمله قلبی و فروپاشی روحی برای وی همراه شد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]مشکلات دیگری نیز رخ داد از جمله این که کوپولا نتوانست حمایت لجستیکی پنتاگون را برای استفاده از تجهیزات نظامی جلب کند به همین دلیل دست به دامان فردیناند مارکوس، رییس جمهور فیلیپین شد تا هلی کوپترها و دیگر تجهیزات نظامی لازم را در اختیار او قرار دهد. هر چند مارکوس با این درخواست موافقت کرد اما به زودی تجهیزاتش را به بهانه این که برای عملیات نظامی به آن ها نیاز دارد پس گرفت. بدین ترتیب فیلم برداری ها بار دیگر به تعویق افتاد و بیماری های مناطق استوایی نیز به شدت عوامل ساخت فیلم را درگیر کرده بود. از همه بدتر این که ساخت این فیلم باعث شده بود تمامی سرمایه کوپولا خرج شود و بدین ترتیب اگر فیلم با موفقیت تجاری همراه نمی شود نه تنها استودیو زوتروپ بلکه خود کوپولا نیز ورشکسته می شد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۵- کوپولا سه بار تهدید کرد که خود را می کشد[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
coppola-threatened-to-kill-himself-three-times-1507898775-w700.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]با از کنترل خارج شدن پروژه، کوپولا مجبور شد که عکس العمل های شدید و غیر منتظره ای از خود نشان دهد تا بتواند به فیلم برداری ادامه دهد. بودجه اولیه در نظر گرفته شده در همان سه ماه اول، که یک هفته نیز بیشتر از پیش بینی ها بود، به اتمام رسیده و بدین ترتیب کوپولا با در رهن گذاشتن خانه شخصی و باغ انگورش توانست ۳۰ میلیون دلار وام بگیرد که ارزشی برابر با ۱۲۰ میلیون دلار امروزی داشت. بعد از حمله قلبی مارتین شین، کوپولا خود را در این امر مقصر دانسته و خود نیز دچار بیماری روحی شده و به حمله های عصبی مبتلا شده بود. این پروژه ی جهنمی چنان فشاری به او وارد کرد که سه بار اعلام کرد می خواهد خودش را بکشد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]وی بعدها در مورد تجربیات تلخ ساخت این فیلم برای خود و همکارانش گفت:” ما در جنگل بودیم، افراد زیادی بودیم، پول زیادی داشتیم، تجهیزات زیادی داشتیم و رفته رفته همه دیوانه شدیم”. به گفته ی هوپر شرایط طوری بود که همه فکر می کردند در حال جنگ هستند.[/BCOLOR]
 
  • پیشنهادات
  • Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۶- مارلون براندو در این فیلم یک کابوس واقعی بود[/BCOLOR]

    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    Francis-Ford-Coppola-discusses-a-scene-with-Marlon-Brando-on-the-set-of-Apocalypse-Now-w700.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]شخصیت سرهنگ کورتز تنها در بخش پایانی فیلم خود را به تماشاگر نشان می دهد اما به محض این که براندو برای فیلم برداری صحنه های مربوط به خود در لوکیشن فیلم برداری حضور یافت، مشخص گردید که اوضاع چندان مناسب نیست. او موهایش را زده بود، اضافه وزن شدید داشت و فیلم نامه یا رمان منبع را نخوانده بود. به دلیل حمام نرفتن بوی بسیار بدی می داد و دائماً یا مـسـ*ـت بود یا در نئشگی مصرف کوکایین به سر می برد. از همه خنده دارتر این که از حضور همزمان با دنیس هوپر بر سر صحنه خودداری می کرد زیرا تحمل حضور او را نداشت. بدین ترتیب کوپولا مجبور شد ذهن خسته، درمانده و در مرحله ی فروپاشی خود را بار دیگر به کار گرفته و راهی برای کنار آمدن با بداخلاقی های این بازیگر افسانه ای و بازی گرفتن از او پیدا کند.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]او ابتدا قصد داشت سرهنگ کورتز را طوری به تصویر بکشد که به بیننده القا کند وی در طول فرمانراویی خداگونه اش بر مردم محلی و زیاده روی در خوردن و نوشیدن مشروبات و تباهـ*کاری به چنین اضافه وزنی مبتلا شده است اما در نهایت دید که این موضوع با موافقت براندو که در جوانی یک سمبل دوست داشتنی و جذاب برای زنان به شمار می رفت همراه نیست. بدین ترتیب تصمیم گرفت که کمتر او را نشان داده و مانند یک شخصیت پیچیده و اسرارآمیز با وی برخورد کند که به ندرت آفتابی می شود اما بحث دیالوگ پیش می آمد. براندو به ندرت دیالوگ هایش را به خاطر می آورد. بدین ترتیب وی بارها و بارها سکانس های مربوط به براندو را با بداهه گویی های او فیلم برداری کرده و سپس با ترکیب کردن این بداهه گویی ها و استفاده از دیالوگ های واقعی، آن ها را ضبط کرده و سپس از طریق یک سمعک برای براندو اجرا می شد.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]بدین ترتیب براندو تنها دیالوگ هایی که از طریق سمعک در گوش وی گفته می شد را به زبان می آورد. اگر چه این روش با موفقیت همراه بود اما کوپولا بعدها از رفتارهای براندو در این فیلم انتقاد کرده و این رفتارها را «بچگانه و بسیار غیرمسعولانه» نامید.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۷- نزدیک بود از جنازه های واقعی در فیلم استفاده شود[/BCOLOR]

    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    real-dead-bodies-almost-made-it-into-the-film-1507898775-w700.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]شاید فیلم «اینک آخرالزمان» نسبت به هر فیلم دیگری، تصویرهایی واقعی تری از وحشت جنگ و احساس رویا گونه و توهم آمیز آن را ارائه داده باشد. صحنه ای که در آن سروان ویلارد و گروهش به محل حکمرانی سرهنگ دیوانه می رسند و جنازه های پوست کنده شده و از بین رفته را از درخت ها آویزان می بینیم، این ترس و وحشت به وضوح به تصویر کشیده می شود و داستان پشت این صحنه نیز نشان می دهد که ساخت فیلم چقدر خارج از کنترل و پرآشوب بوده است. به گفته ی گری فردریکسن، از تهیه کنندگان فیلم، یکی از طراحان تولید فیلم به نام دین تاوولاریس می خواست که این صحنه را کمی واقعی تر به تصویر کشیده و بُعد اخلاقی سینما را نادیده بگیرد.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]در حالی که فردریکسن همواره تاوولاریس را ترغیب می کرد که از جسد موش های متعفن برای دراماتیزه کردن بیشتر این صحنه استفاده کند اما ناگهان مشخص شد که وی می خواهد از جسدهای واقعی استفاده کند، جسدهایی که از طریق فردی که در زمینه ی تهیه جنازه های واقعی برای تشریح در دانشکده های پزشکی فعالیت می کرد بدست آمده بود و البته در زمینه ی دزدیدن جسد از قبر نیز ید طولایی داشت. فردریکسن می گوید: “[بعد از این ماحرا] پلیس به محل فیلم برداری آمده و تمامی پاسپورت های ما را با خود برد. از آن جایی که جنازه ها قابل شناسایی نبودند آن ها نمی دانستند که ما این افراد را نکشته ایم. من برای چند روز به شدت نگران بودم. اما در نهایت آن ها واقعیت را فهمیده و آن مرد را زندانی کردند”. سپس پلیس ها آمده و جنازه ها را با خود بردند اما به دلیل این که جنازه ها قابل شناسایی نبود آن ها نیز تصمیم گرفتند که این بینواها را در جایی به صورت گروهی خاک کنند.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۸- ساخت فیلم ده سال طول کشید[/BCOLOR]

    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    the-film-took-ten-years-to-produce-1507898775-w700.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]در نتیجه ی تمامی این اتفاقات باورنکردنی، ساخت این فیلم از زمانی که لوکاس و کوپولا در سال ۱۹۶۹ تصمیم به ساخت این فیلم گرفتند تا زمان اکران فیلم بیش از ۱۰ سال گذشت. مدت زمان برنامه ریزی شده ۶ هفته ای برای ساخت فیلم به ۶۸ هفته افزایش یافت و بودجه ی ۱۲ میلیون دلاری در نظر گرفته شده نیز تقریبا سه برابر شد. حتی پس از اتمام فیلم برداری ها نیز تدوین و آماده سازی آن دو سال دیگر زمان برد. برخی از جزییات باورنکردنی و پردردسر ساخت فیلم به رسانه ها درز کرد، بدین ترتیب علی رغم این که «اینک آخرالزمان» کاملاً خارج از سیستم هالیوودی ساخته شده و هنوز دوران اینترنت و رسانه های اجتماعی نیز نرسیده بود اما تا قبل از اکران نیز این فیلم را همه می شناختند و یه فیلمی افسانه ای تبدیل شده بود که همه در مورد آن صحبت می کردند.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]با اولین اکران فیلم در جشنواره کن، منتقدان و تماشاگران از تماشای فیلمی که حتی مراحل تکنیکی آماده سازی آن به اتمام نرسیده بود در بهت و حیرت فرو رفتند. فیلم کوپولا چیزی بود که هیچ کس انتظار آن را نداشت، «اینک آخرالزمان» آشوبی به پا کرد که هیچ فیلمی قبل از آن باعث نشده بود.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۹- نسخه ناکاملی از فیلم برنده جایزه نخل طلایی جشنواره سینمایی کن شد[/BCOLOR]

    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    marlon-brando-was-an-absolute-nightmare-1507899136-w700.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]صحبت ها کوپولا در جشنواره کن سخنان هنرمندی عاشق نبود زیرا این توصیفات دقیق چیزی بود که وی می دانست در فیلم خود جای داده است: سفری واقعی به درون دل تاریکی، تجربه ای که او و بازیگران و همکارانش در ساخت این فیلم داشتند و به بهترین و واقعی ترین شکل ممکن تجربه ی یک آمریکایی از جنگ ویتنام را به تصویر می کشید و شاید هیچ توصیفی بهتر از آن جملات که در ابتدای بخش اول این مطلب آمده نمی توانست این تصویر را برای مخاطبان رسانه ای توضیح دهد.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]شاید به دلیل همین اطمینان بود که وی نسخه ی هنوز کاملاً تدوین نشده را وارد رقابت های جشنواره کن کرد و بدین ترتیب حتی تدوین ناقصی از فیلم نیز توانست جایزه نخ طلایی جشنواره کن که با ارزش ترین جایزه یکی از مهم ترین جشنواره های سینمایی جهان را بدست آورد. فیلم در نهایت ۷۸ میلیون دلار بدست آورد (۲۶۰ میلیون دلار به ارزش امروز) و در مراسم اسکار در چندین بخش از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل نامزد شد. در نهایت این فیلم تنها دو جایزه بهترین فیلم برداری و بهترین صدابرداری را برنده شد زیرا فیلم برداری و صدابرداری صورت گرفته در این فیلم طوری بود که تا آن زمان در هیچ فیلم دیگری دیده نشده و برای تماشاگران و منتقدان قابل باور نبود.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۱۰- این فیلم باعث شد که شیوه ی جدیدی از صداگذاری متولد شود[/BCOLOR]

    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    it-gave-birth-to-5-1-surround-sound-1507898775-w700.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کوپولا می خواست که شیوه صداگذاری صحنه ها با دید و تصور او هماهنگ باشد و والتر مارچ نیز به عنوان صدابردار فیلم این خواسته او را به خوبی پیاده سازی نمود. بدین ترتیب او برای ضبط کردن بهتر و واضح تر صداها از یک تکنیک تازه استفاده کرد که خارق العاده بودن آن در هنگام عزیمت هلی کوپترها به گوش می رسد. این شیوه ی صدابرداری بدیع باعث شد که استانداردی جدید در صدابرداری سینمایی شکل بگیرد که امروزه نیز همچنان برای ضبط صداهای زمینه ای مورد استفاده قرار می گیرد.[/BCOLOR]
     

    برخی موضوعات مشابه

    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    115
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    305
    بالا