- عضویت
- 2018/02/17
- ارسالی ها
- 23,992
- امتیاز واکنش
- 29,350
- امتیاز
- 1,104
مقالههای مرتبط:
این محصول بخشی از جشنواره مپ (MAP) در باکو، آذربایجان است و ما در انبار نگهداری کشتیهای دریایی در دریای خزر، محل اصلی جشنوارهی هنرهای معاصر یارت (YARAT)، هستیم.
این نمایش، به نوعی نیست که شما احتمالاً آن را با منطقه قفقاز پیوند بدهید که به خاطر فرشها و مخازن نفتی بزرگ شناخته شده و شهر مدرن تفلیس در گرجستان است؛ اما آذربایجان در تلاش است تا با استفاده از ثروت پتروشیمی این را تغییر دهد تا پایتختش باکو را بهعنوان مرکز بینالمللی هنر و معماری قرار دهد: «یک دبی در دریای خزر». تزریق یک فرهنگ، تلاش برای جذب گردشگران به کشور و زنده کردن هنر پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی است.
جشنوارههای تبلیغاتی با نویسندگان سرمقاله روزنامههای بزرگ بینالمللی و معماری در مقیاس بزرگ، نمونههایی از این حرکت رو به جلو است. اینها توسط دولت و حامیان شرکتهای بزرگ تأمین میشوند.
وسعت جشنواره مپ از سال ۲۰۱۷، بیش از دو برابر شده است. این رویداد در سال جاری شامل ۱۶ نمایش و ۱۳ محصول از شرکتها و هنرمندان از سراسر جهان است. یارات، چهرهی جشنواره مپ را از طریق زمان برگزاری نمایشگاه در ۹ نوامبر ـ که همزمان با انتشار گسترده و تبلیغاتی از یک افتتاحیه توسط هنرمندی به نام پدرو گومز اگنا بود، مطرح کرد.
گومز اگنا، متولد کلمبیا اما در نروژ مستقر بود. وی قصد داشت تا کار خود را مطابق با امکانات و مقیاس فضای نمایشگاه یارات به آذربایجان بیاورد. او همچنین از دیدگاه کارگردان هنری پر انرژی یارات، سعد گارایوا ملکی، به شوق آمده است. گومز اگنا میگوید: «قبل از دیدار ملکی، باکو در رادار من نبود».
یارات توسط آیدا محمودوا، یکی از مامورین مرکزی سنت مارتینز و خواهرزاده بانوی اول آذربایجان در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد و در اصل یک مجموعه برای هنرمندان محلی بود. گرایوا ملکی (Gerayeva maleki) میگوید که از آن زمان، این گروه به یک سازمان غیر دولتی و غیر انتفاعی با سرمایه و سازمانبندی بیشتر تبدیل شده است. او میگوید حمایت دولت به جای اینکه که به بسیاری از تولیدات تئاتر مپ که در سال جاری در صحنه ظاهر میشود اختصاص داده شود، به فضای عمده نمایشگاه محدود شده است.
- باکو در یک نگاه
این محصول بخشی از جشنواره مپ (MAP) در باکو، آذربایجان است و ما در انبار نگهداری کشتیهای دریایی در دریای خزر، محل اصلی جشنوارهی هنرهای معاصر یارت (YARAT)، هستیم.
این نمایش، به نوعی نیست که شما احتمالاً آن را با منطقه قفقاز پیوند بدهید که به خاطر فرشها و مخازن نفتی بزرگ شناخته شده و شهر مدرن تفلیس در گرجستان است؛ اما آذربایجان در تلاش است تا با استفاده از ثروت پتروشیمی این را تغییر دهد تا پایتختش باکو را بهعنوان مرکز بینالمللی هنر و معماری قرار دهد: «یک دبی در دریای خزر». تزریق یک فرهنگ، تلاش برای جذب گردشگران به کشور و زنده کردن هنر پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی است.
جشنوارههای تبلیغاتی با نویسندگان سرمقاله روزنامههای بزرگ بینالمللی و معماری در مقیاس بزرگ، نمونههایی از این حرکت رو به جلو است. اینها توسط دولت و حامیان شرکتهای بزرگ تأمین میشوند.
وسعت جشنواره مپ از سال ۲۰۱۷، بیش از دو برابر شده است. این رویداد در سال جاری شامل ۱۶ نمایش و ۱۳ محصول از شرکتها و هنرمندان از سراسر جهان است. یارات، چهرهی جشنواره مپ را از طریق زمان برگزاری نمایشگاه در ۹ نوامبر ـ که همزمان با انتشار گسترده و تبلیغاتی از یک افتتاحیه توسط هنرمندی به نام پدرو گومز اگنا بود، مطرح کرد.
گومز اگنا، متولد کلمبیا اما در نروژ مستقر بود. وی قصد داشت تا کار خود را مطابق با امکانات و مقیاس فضای نمایشگاه یارات به آذربایجان بیاورد. او همچنین از دیدگاه کارگردان هنری پر انرژی یارات، سعد گارایوا ملکی، به شوق آمده است. گومز اگنا میگوید: «قبل از دیدار ملکی، باکو در رادار من نبود».
یارات توسط آیدا محمودوا، یکی از مامورین مرکزی سنت مارتینز و خواهرزاده بانوی اول آذربایجان در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد و در اصل یک مجموعه برای هنرمندان محلی بود. گرایوا ملکی (Gerayeva maleki) میگوید که از آن زمان، این گروه به یک سازمان غیر دولتی و غیر انتفاعی با سرمایه و سازمانبندی بیشتر تبدیل شده است. او میگوید حمایت دولت به جای اینکه که به بسیاری از تولیدات تئاتر مپ که در سال جاری در صحنه ظاهر میشود اختصاص داده شود، به فضای عمده نمایشگاه محدود شده است.