کارگردان Overwatch: حفظ تعادل بین قهرمانان بازی، انتخاب بین بد و بدتر است

  • شروع کننده موضوع Maedeh.z
  • بازدیدها 125
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

Maedeh.z

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/07/13
ارسالی ها
605
امتیاز واکنش
1,150
امتیاز
391
محل سکونت
تهران
26097147740177927233_Overwatch-Tracer%20-%20Co.jpg


بازی Overwatch یکی از محبوب‌ترین بازی‌های عرضه شده در حال حاضر است. پس طبیعتا کوچکترین مشکلات هم به خاطر اینکه بازیکنان زیادی وجود دارند، ممکن است از کنترل خارج شوند و به مشکلات بسیار بزرگتری از آنچه که واقعا هستند، تبدیل بشوند. یکی از آن مشکلات، حفظ توازن بین قهرمان‌های بازی (یعنی بعضی از قهرمان‌ها بسیار ضعیف و بعضی دیگر بسیار قدرتمند تلقی نشوند) است. از کارگردان بازی، آقای "جف کاپلان" (Jeff Kaplan) در مورد این مشکل پرسیده شد و او با به بحث کشاندن این که حفظ تعادل بین قهرمانان کار مشکل و پر مخاطره‌ای است، پاسخ داد.

آقای کاپلان حواب داد: "ما هیچ وقت نمیخواستیم که بعضی از قهرمان‌های بازی بی‌استفاده تلقی شوند؛ اما این مشکل بعضی وقت‌ها غیر قابل پیش‌گیری است. بیایید فرض کنیم که همۀ قهرمان‌ها با هم در توازن بودند و قدرت یکسانی داشتند. حتی اگر ما چیزی را عوض نکنیم، در نهایت در طی زمان، به خاطر تکامل روش‌های بازی، استراتژی‌ها و رده بندی توانایی‌های قهرمان ها، این توازن به هم می‌خورد. خیلی از ما ورزش‌های حرفه‌ای (مثل فوتبال، بسکتبال، والیبال و...) را دوست داریم و فکر میکنیم که آنها در طول زمان تغییر نخواهند کرد. اما اگر نگاهی نزدیکتر به این بازی‌ها بیندازید، می‌فهمید که اتحادیه‌ها تغییراتی جزیی در این بازی‌ها داده‌اند تا آن‌ها را سرگرم کننده و متعادل نگه دارند."

"مقایسه عجیبی است اما بسیار شبیه تعادل قهرمان‌ها در بازی‌هایی مثل Overwatch است. در ورزش‌های حرفه‌ای، مربیان و بازیکنان، روش های تفکرشان را کامل کردند که باعث شد خود بازی هم دچار تغییر بشود."

35922147740186115785_reaper-screenshot-005.jpg


"ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا همۀ قهرمان‌هایمان قابل دوام باشند. بخاطر وجود قهرمان‌های بسیار، من مطمئنم یازیکنانی به این نتیجه می‌رسند که بعضی از آن قهرمان‌ها از مد افتاده و بی مصرفند. بعضی وقت‌ها این منطقی است ولی بعضی وقت‌ها هم درست نیست."

" هم Torbjorn و هم Symmetra در حال بازبینی هستند. ما می‌خواهیم آن‌ها را طوری اصلاح کنیم که از داشتن آن ها در تیم خود لـ*ـذت ببرید و از جنگ علیه آن‌ها در تیم حریف خشمگین نشوید."

" ما با مشکل ناراحت شدن بازیکنان از ما وقتی که می‌فهمند بعضی از قهرمانان به درد نخورند دست و پنجه نرم می کنیم. همچنین برای بازیکنان، مخرب است اگر بفهمند ما بعضی از قهرمان‌ها را تغییر داده‌ایم. اینجا انتخابی بین بد و بدتر است ولی ما وظیفه داریم که همۀ قهرمان ها را بازبینی کنیم و مطمئن شویم که چیزی ار تعادل خارج یا بدتر از آن، بی مزه نیست."

این به نظر کار پر اضطرابی می‌آید ولی اگر بخواهیم صادق باشیم، این چیزی است که همۀ سازندگان بازی‌های مبارزه‌ای با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در هر بازی رقابتی، تعادل یک عامل مهم است. (مگر اینکه هدف بازی تحلیل همین نوع رقابت باشد، مثل Mario Kart) این اصلا غافلگیر کننده نیست که سازندگان Overwatch با این مشکل مواجه شده‌اند.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا