- عضویت
- 2015/04/15
- ارسالی ها
- 86,552
- امتیاز واکنش
- 46,640
- امتیاز
- 1,242
مینی (سالهای ۱۹۵۹ تا ۲۰۰۰ میلادی)
مینی همیشه یادآور خاطرات خوب است!
فراری تستاروزا (سالهای ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۶ میلادی)
این خودروی موتور وسط ۱۲ سیلندری که در ابتدا توسط گروه طراحی معروف و فوق حرفهای پینین فارینا طراحی شده بود، پس از فراری برلینتا باکسر، ادامهدهندهٔ سبک طراحی بود که هر نگاهی را در خیابانها خیره میکرد و هنوز که هنوز است از جذابیتش کم که نشده هیچ، بلکه با ملحق شدن به خانوادهٔ کلاسیکها، چه قندها که در دلمان آب میکند! بیایید تا با هم خاطرهٔ یکی از طرفداران این فراری -که مطمئناً از نمادهای این سازندهٔ ایتالیایی است- را بخوانیم:
حدود ۲۰ سال پیش بود که در یک روز بارانی برای انجام کارم از این نقطهٔ شهر به آن نقطه میرفتم که در نهایت برای استراحت تصمیم به توقف و صرف یک فنجان قهوه در یکی از رستورانهای کنار بزرگراه گرفتم و … همان موقع بود که اونو (فراری تستاروزا) دیدم و اغراق نیست اگر بگویم حدود ۱۰ دقیقه زیر باران شدید، محو ظاهر، ابهت و قدرتش بودم! شاید فقط ۱ مورد مشابه در زندگیام وجود داشت و آن هم وقتی بود که حدود ۱ ساعت به اولین گربهٔ بیمو (اسفینکس) که در طول عمرم دیده بودم، چشم دوختم…
ژیان (سالهای ۱۹۴۸ تا ۱۹۹۰ میلادی)
البته این یک سیتروئن 2CV است، نه یک ژیان! اما شباهتها کاملاً هویدا است.
میتسوبیشی گالانت (سالهای ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۲ میلادی)
پیشتر میتسوبیشی بسیار موفق(تر) از حال بود…
آن موقع جز رنو و پیکان چیزی نمیشناختم! اما روزی که این ماشین را در خیابون دیدم از پدرم پرسیدم که: «بابا، بابا، این ماشین چیه؟ چقدر قشنگه!» و البته پدرم هم ماشین را نمیشناخت! یادش بخیر… با آن خاطرات زیادی دارم!
جیپ (مدل صحرا- سالهای ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۱ در ایران)
اگر حواستان به این جیپها باشد، مطمئناً مدتها برایتان عمر خواهند کرد!
بیامو نیوکلاس (سالهای ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۷ میلادی)
البته فکر نکنم چنین مدل تروتمیزی را در ایران پیدا کنیم!
به نظرم نقلقول بالا -که از سمت یک منتقد قدیمی و حرفهای صنعت خودرو در آمریکا است- برای نشان دادن محبوبیت بیامو ۲۰۰۲ کافی باشد! چرا در فهرست ما قرار گرفته است؟ خب، سری به عکس بالا بزنید و پس از اینکه خندهای دوستداشتنی بر لبانتان نقش بست، به همینجا بازگردید! خب، اعتراف میکنیم: هنوز که هنوز است، وقتی یک بیامو ۲۰۰۲ را در خیابان میبینیم، بی هیچ دلیل خاصی خوشحال میشویم و مطمئنم شما هم مثل ما هستید! فولکس قورباغهای (فولکسواگن بیتل کلاسیک)
ما که عاشق این ماشین هستیم! نظر شما چیست؟
هرچند نسخههای جدید این خودرو نیز طی سالهای اخیر تولید و عرضه شدهاند، اما هنوز که هنوز است مشاهدهٔ یک بیتل کلاسیک در خیابان، ما را جز به یک خندهٔ زیبا دعوت نمیکند! نظر شما دربارهٔ این خودرو که بیش از ۲۰ میلیون دستگاه از آن تا به امروز فروخته شده است، چیست؟
فولکس ترانسپورتر (فولکس تایپ ۲) (سال ۱۹۵۰ تا هماکنون)
البته معمولاً ما ایرانیها حوصلهٔ چنین نقاشیهایی را نداریم… اما در زیباییشان که شکی نیست!
این خودرو هم مانند «تایپ ۱» از یک موتور در پشت بهره میبرد و به دلیل محبوبیتش تا همین اواخر نیز مورد استفاده قرار میگرفت. البته در سال ۲۰۱۳ به دلیل قوانین جدید امنیتی برزیل، تولید ترانسپورتر متوقف شد و مدلهای مدرنتر آن وارد چرخه تولید شدند. بههرحال هنوز هم شنیدن صدای موتور خاطرهانگیز این خودروها لذتبخش است و به همین دلیل در بین ۱۰ خودروی انتخابی ما هم جایی برای آن در نظر گرفته شده است.
پیکان (سالهای ۱۳۴۶ تا ۱۳۸۳ شمسی)
به هیچ وجه انتظار چنین تصویری را نداشتیم! راستش را بگویید، زیبا و هنری نیست؟
ماشین خودِ خودتان! (از هنگامی که گواهینامه گرفتید تا وقتی که بیخیال رانندگی شوید!)
همین الآن به ماشینتان سلام دهید! چون فقط متعلق به شماست و نه هیچ شخص دیگری!