VIP ►اخبار دانشگاهی◄

☾♔TALAYEH_A♔☽

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/05/18
ارسالی ها
35,488
امتیاز واکنش
104,218
امتیاز
1,376
اعلام تقویم تسهیلات رفاهی دانشجویان برای نیمسال جدید
-رفاهی-دانشجویان.jpg

اعلام تقویم تسهیلات رفاهی دانشجویان برای نیمسال جدید
صندوق رفاه دانشجویان تقویم تسهیلات رفاهی نیم سال اول تحصیلی ۹۵-۹۴ را به همراه فهرست انواع وام های دانشجویی اعلام کرد.
براساس تقویم اعلام شده، ثبت اعتبارات وام تحصیلی و شهریه، در صندوق رفاه دانشجویی از ۳۱ شهریور ۹۴ آغاز شده است و مرحله اول سیستم اتوماسیون فاز۲ برای ثبت تقاضای کلیه تسهیلات صندوق رفاه از ۴ تا ۲۵ مهرماه، در صندوق رفاه دانشجویان فعال می شود.

مرحله دوم سیستم اتوماسیون فاز۲ برای ثبت تقاضای کلیه تسهیلات صندوق رفاه نیز از ۳ تا ۱۳ آبان ۹۴ فعال می شود.

مهلت دانشگاه‌ها

براساس تقویم اعلام شده، دانشگاه ها باید اطلاعات دانشجویان واجد شرایط دریافت هریک از وام ها در سیستم اتوماسیون را در مرحله اول از ۴ الی ۲۵ مهر ۹۴ ثبت کنند.

همچنین ثبت اطلاعات دانشجویان واجد شرایط دریافت هریک از وام ها درسیستم اتوماسیون در مرحله دوم از ۳ تا ۱۳ آبان ۹۴ صورت می گیرد.

ایجاد فهرست وام و تایید فهرست های ایجاد شده توسط معاونت دانشجویی مرکز و ارسال نامه پوششی جهت پرداخت وام حداکثر تا پایان وقت اداری ۱۳ آبان ۹۴ باید صورت گیرد.

از نکات ضروری که در این تقویم اعلام شده و دانشگاه ها باید به آن توجه کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نامه ای که در آن تعداد بهره مندان و سایر اطلاعات لیست به شکل دست نویس باشد، فاقد اعتبار حقوقی جهت پرداخت تسهیلات است لذا نامه پوششی صرفا باید با امضای معاون دانشجویی مرکز و دارای اطلاعات تایپ شده غیر مخدوش باشد.

درج شماره حساب فعال دانشگاه و کد شناسه بانک در نامه پوششی وام هایی که به حساب دانشگاه پرداخت می شود (شهریه، زیارت ، تغدیه ) الزامی است.

مدارک لازم جهت اسکن و الصاق در پرونده دانشجویان متقاضی هریک از وام ها در بخش راهنمای تسهیلات پایگاه اطلاع رسانی صندوق خلاصه شده است لذا جهت تسریع در امر پرداخت باید ثبت تقاضای وام با الصاق مدارک مورد نیاز صورت پذیرید.

مبلغ اعتبارت در صورت عدم هزینه کرد در نیم سال اول به نیم سال دوم منتقل نمی شود، اعتبارات به صورت یک مرحله در هر نیم سال تحصیلی توزیع می شود و افزایش اعتبار امکان ندارد.

اعتبارات وام شهریه و تحصیلی به صورت تخصیصی در سیستم اتوماسیون قابل مشاهده است. اعتبارات وام مسکن و ودیعه مسکن ضروری، حج و زیارت، عتبات و عالیات به صورت نیمه متمرکز است.

اعتبار سایر وام ها اعم از استعداد درخشان، مورارد خاص، ویژه دکتری به صورت متمرکز بوده و دانشگاه‌ها باید پس از تهیه لیست اقدام به تایید معاونت کنند.

هچنین صندوق رفاه اعلام کرد ثبت سند تعهد اسکن و الصاق آن در سیستم اتوماسیون فاز دو الزامی است و اگر چه اسکن مذکور به غیر از تصویر سند تعهد باشد کلیه اطلاعات و لیست های وام متقاضیان به دانشگاه مربوطه عودت داده می شود و از پرداخت وام جلوگیری می شود.
 
  • پیشنهادات
  • ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    اعلام جدیدترین مصوبات هیات رئیسه دانشگاه آزاد
    daneshgah-azad.jpg


    اعلام جدیدترین مصوبات هیات رئیسه دانشگاه آزاد
    جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاداسلامی به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا برگزار و مصوبات آن اعلام شد.
    در جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی و تسریع امور دانش بنیان کارگروهی متشکل از معاونت های برنامه ریزی، پژوهش و فناوری، پزشکی، عمرانی و شواری اقتصاد دانش بنیان تشکیل شد تا امور آن مستمرا و بطور هفتگی دنبال شود.

    در این جلسه نامه معاون دانشجویی و فرهنگی در خصوص مدارک واحدهای برون مرزی مطرح و مقرر گردید، مصوبه شماره ۲ هیات رئیسه مبنی بر اینکه دانشجویان ورودی قبل از سال ۹۲ در واحد دانشگاهی که مشغول به تحصیل هستند از همان واحد، مدرک اخذ کنند و در خصوص مواردی که با قواعد قبلی مغایرت وجود دارد در کمیسیون موارد خاص مطرح شود.

    در ادامه جلسه گزارش نقل و انتقال و ماموریت اعضای هیات علمی مطرح و مقرر شد آیین نامه مربوط به شکل جامع بررسی و به هیات رییسه ارائه شود.

    در این جلسه موضوع وصول بخشی از مطالبات دانشگاه از بنیاد شهید و قطعی شدن آن بنام دانشگاه مطرح شد.

    در این جلسه کمیسیون تخصصی شماره ۱ هیات رییسه توسط دکتر حسین زاده لطفی مطرح و مقرر شد؛ در خصوص تکمیل ظرفیت واحدهای دانشگاهی کارگروهی تشکیل و با در نظر گرفتن پارامترهایی مانند امکانات، کیفیت، شهریه و … مدل بهینه شناسایی شود.

    در ادمه مقرر شد؛ اعضای هیات علمی که جهت تصدی پست اجرایی معرفی می شوند و واحد متبوع آنها تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری شهر تهران است باید کلیه وظایف آموزشی و پژوهشی خود را در واحد محل خدمت انجام دهند و صرفا حق مسئولیت آنها از طریق حساب فی مابین محاسبه گردد. افرادیکه واحد دانشگاهی آنها بیش از شعاع ۱۵۰ کیلومتر از شهر تهران فاصله داشته باشد می توانند موظفی تدریس خود را در واحد محل استخدام یا در یکی از واحدهای استان تهران انجام دهند.

    عضویت معاون دانشجویی و فرهنگی در شوراهای تخصصی دانش بنیان و مراکز رشد

    در ادامه مقرر شد؛ در شوراهای تخصصی مرتبط با دانش بنیان و مراکز رشد و کارآفرینی که نقش دانشجویان و کارکرد آنها اهمیت دارد معاون دانشجویی و فرهنگی عضویت داشته باشند.

    در ادامه پیشنهاد معاونت علوم پزشکی در خصوص حق التدریس دانشجویان بالینی مطرح و مقرر شد؛ مراتب در آیین نامه کار دانشجویی لحاظ و بر این اساس اقدام شود. همچنین در خصوص حق التدریس کارکنان نیز وفق بخشنامه حق التدریس اقدام شود.

    در این جلسه نامه معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص الگوی مقدماتی نظام جامع مدیریت سند اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی مطرح و مقرر شد؛ راهبردها و اقدامات سند جهت معاونت ها ارسال و گزارش عملکرد آن ارائه شود. همچنین در خصوص طرح طبقه بندی مشاغل و رشته های شغلی مقرر شد؛ نسخه ای از آن جهت معاونت ها و حوزه ها ارسال و نسبت به اجرای آن اقدام لازم بعمل آید.

    تبدیل مرکز شهریار به واحد مستقل

    در این جلسه نامه معاونت برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تبدیل مرکز شهریار به واحد مستقل مطرح و به شرط طی مراحل قانونی موافقت گردید.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    آغاز ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۴
    vekalat.jpg

    آغاز ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۴
    ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۴ به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.
    داوطلبان می توانند در مهلت زمانی یکشنبه ۱۲ مهر تا چهارشنبه ۲۲ مهر ۹۴ با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

    آزمون کارآموزی وکالت سال ۶ آذرماه ۹۴ برگزار می شود.

    داوطلبان باید سریال ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت را به مبلغ ۷۵۰ هزار ریال (۷۵ هزار تومان) از طریق سایت سازمان سنجش خریداری کنند.

    ثبت نام زمانی تکمیل خواهد شد که فرد از سیستم شماره پرونده ۶ رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی دریافت کند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    دانشگاه پیام نور یکی از ۱۰ ابردانشگاه مجازی جهان است
    pnu.jpg


    دانشگاه پیام نور یکی از ۱۰ ابردانشگاه مجازی جهان است

    معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور یکی از ۱۰ ابردانشگاه در حوزه مجازی در سطح جهان است.

    ایرنا – کریم نجفی ، معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه پیام نور افزود: بخاطر همین جایگاه و نیز دولتی بودن پیام نور مدارک این دانشگاه در سطح ملی و بین المللی دارای اعتبار لازم است.

    وی گفت: با این وجود برخی گزارش ها حاکی از آن است که در آزمون استخدامی برخی مجموعه ها مدرک دانشگاه پیام نور مورد قبول نیست، این مساله مورد اعتراض برخی از دانشجویان پیام نور قرار گرفته که البته هنوز مدرک مستند در این زمینه به دست ما نرسیده است.

    معاون دانشگاه پیام نور تاکید کرد: با توجه به دولتی بودن این دانشگاه و همچنین برخورداری از رتبه نخست آموزشی کشور در بین سایر دانشگاهها قطعا چنین امکانی وجود ندارد و تمام دستگاهها و سازمانها دانش آموختگان دانشگاه پیام نور را همانند سایرین می دانند.

    وی افزود: پیام نور با برخورداری از چهار هزار عضو هیات علمی و ۷۵۰ هزار دانشجو در زمینه تحقق سند دانشگاه اسلامی نیز اقدامات گسترده و موفقی را نشان داده است.

    نجفی با بیان اینکه فرهنگی بودن دانشگاه پیام نور از مهمترین شاخصه های این دانشگاه است ادامه داد: دانشگاهی که با ارزشهای اسلامی و فرهنگی پیوند بخورد می تواند موفقیتهای علمی و فرهنگی را کسب کند و دانشجویان دانشگاه پیام نور این امر را ثابت کرده اند.

    وی گفت: برگزاری جشنواره بین المللی قرآن، ۳۸۳ کرسی آزاداندیشی و فعالیتهای علمی، فرهنگی و ورزشی متعدد از سوی این دانشگاه در سال گذشته بخشهایی از تلاشهای دانشگاه پیام نور در جهت اسلامی شدن است.

    معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه پیام نور افزود: سند اسلامی شدن دانشگاهها مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تاکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای آن می باشد. وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور بیشترین رشته های علوم انسانی را دارد و به دلیل ارتباط نزدیک با علوم انسانی می تواند موثر عمل کند.

    نجفی گفت: اصل اسلامی شدن دانشگاهها بر این مبنا استوار است که بتوانیم اندیشه های اسلامی را در دانشجویان رشد و پرورش دهیم و علم و اخلاق اسلامی با یکدیگر پیوند بخورند.

    وی افزود: علاوه بر این باید سبک زندگی اسلامی و فرهنگ قرآنی در دانشگاهها رواج یابد.

    او در ادامه با اشاره به آیین نامه تشویق مخترعان و مبتکران دانشگاه پیام نور نیز گفت: در راستای حمایت از دانشجویان نخبه، مبتکر و قهرمان در عرصه های علمی، ورزشی و فرهنگی یک سری حمایتهایی از جمله ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف شهریه و حمایتهای مالی از دانشجویان انجام می شود.

    معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور با اشاره به فعالیت ۲۴۰۰ انجمن علمی در واحدهای سراسر کشور این دانشگاه افزود: ۳۱۳ انجمن علمی از این تعداد در جشنواره اختراعات و ابتکارات شرکت کردند که این رقم بسیار خوبی است.

    وی با اشاره به دستور العملهای وزارت علوم نیز گفت: یکی از دستورالعملهای صورت گرفته در مورد دانشجویان پیام نور این است که تمامی دانشجویان در دوره تحصیلشان باید با هماهنگی یک سفر زیارتی به مشهد مقدس داشته باشند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    مصوبه هیات رئیسه دانشگاه تربیت مدرس درباره دکتری پژوهش محور
    tarbiat-modarres.jpg


    مصوبه هیات رئیسه دانشگاه تربیت مدرس درباره دکتری پژوهش محور

    هیات رئیسه دانشگاه تربیت مدرس مصوبه‌ای در خصوص فعالیت های علمی و پژوهشی دانشجویان دکتری پژوهش محور به تصویب رساند.

    در نشست هیات رییسه دانشگاه تربیت مدرس مصوبه‌ای در خصوص فعالیت های علمی و پژوهشی دانشجویان دکتری پژوهش محور به تصویب رسید.

    براساس ردیف «۴» مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه تربیت مدرس، در خصوص سطح و کیفیت تحصیل ۹ نفر از دانشجویان دکتری پژوهش محور؛ مقرر شد، گزارش فعالیت علمی – پژوهشی دانشجویان مذکور هر سه ماه یکبار اخذ و در کمیته داوری پیشرفت علمی دوره دکتری پژوهش محور مورد ارزیابی قرار گیرد.

    این کمیته تخصصی مرکب از استادان تراز اول، در مورد هر دانشجو جداگانه به پیشنهاد گروه و دانشکده و با تصویب معاونت پژوهشی دانشگاه تشکیل و در طول دوره تحصیل دانشجو بر حسن پیشرفت کمی و کیفی فعالیت دانشجو نظارت دقیق خواهد کرد.

    پس از ابلاغ وزارت علوم در خصوص پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور در دانشگاه ها، دانشگاه تربیت مدرس نیز از مهر ماه ۱۳۹۲ اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور کرده است.

    ظرفیت پذیرش دانشجوی پژوهش محور توسط دستگاه‌های متقاضی مشخص می شود. دستگاه متقاضی پژوهش محور باید به اندازه تعداد دانشجویی که برای تربیت نیاز دارد مساله پژوهشی داشته باشد و دانشجو با یک مساله پژوهشی در دانشگاه پذیرش می شود و آن سازمان هم باید شهریه دانشجو و هم هزینه مربوط به انجام پژوهش در دانشگاه را پرداخت کند و دانشجو همراه نتایج این بخش پژوهشی که سازمان به آن نیازمند است فارغ التحصیل می شود.

    این دانشجویان بنا به تشخیص استاد راهنمای خود ۳تا ۸ واحد درسی را بصورت آموزشی گذرانده و مابقی را به پروژه خود اختصاص خواهند داد
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    برگزاری آزمون‌ های بین‌المللی علوم پزشکی در ایران
    -آزمون‌-های-بین‌المللی-علوم-پزشکی-در-ایران.jpg

    برگزاری آزمون‌ های بین‌المللی علوم پزشکی در ایران
    با اجرای بسته ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی علاوه بر ایجاد سازمان کشوری برای سنجش آموزش پزشکی، زمینه مناسب برای برگزاری آزمون‌های بین‌المللی در داخل کشور فراهم می شود.
    اجرای سیاست های ۱۲ گانه تحول در نظام آموزش علوم پزشکی گام چهارم تحول در نظام سلامت محسوب می شود و یکی از این سیاست ها به ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی اشاره دارد.

    این بسته با سه سیاست اصلی اجرایی می شود که ناظر به سیاست های «گسترش عدالت در آموزش عالی سلامت»، «نهادینه‌سازی اخلاق حرفه‌ای» و «ارتقای منابع انسانی بخش آموزش عالی سلامت» است.

    با اجرای این بسته انتظار می رود که فرایندهای مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی کشور ارتقاء و به روز رسانی شود. زمینه مناسب به منظور برگزاری آزمون‌های بین‌المللی در داخل کشور ایجاد شود. تحولی در فرایند سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی ایجاد شود.

    استقرار مراکز منطقه‌ای ارزیابی آموزشی و مهارت‌های بالینی در مناطق آمایشی

    همچنین انتظار می رود ضمن طراحی الگوهای سنجش مهارت‌های حرفه‌ای در دانش‌آموختگان علوم پزشکی، مراکز منطقه‌ای ارزیابی آموزشی و مهارت‌های بالینی در مناطق آمایشی استقرار یابد.

    ارتقاء آزمون‌های علوم پزشکی با بهره‌مندی از تجربیات بین‌المللی صورت می گیرد و هدف اصلی از این ارتقاء، استانداردسازی سوالات آزمون‌ها، استفاده از روش‌های جدید نمره‌سازی و ایجاد امکان سنجش خصوصیات غیرشناختی داوطلبان موثر بر کیفیت یادگیری و خدمات آینده افراد است.

    استفاده از بانک تست مؤسسات بین‌المللی سنجش

    همچنین آماده سازی داوطلبان برای موفقیت در آزمون‌های استاندارد، استفاده از بانک تست مؤسسات بین‌المللی سنجش، استفاده از تجربه‌های موجود جهانی برای ارتقاء مرکز سنجش پزشکی و
    به کارگیری و بومی‌سازی تکنیک‌ها و شیوه‌های نوین سنجش و ارزیابی داوطلبان و فراگیران از دیگر اهداف این بسته است.

    از دیگر محورهای مورد نظر در این بسته ارتقاء مرکز سنجش آموزش پزشکی به منظور بهبود فرآیند پذیرش، سنجش و ارزشیابی است.

    از جمله اهداف این محور می توان به ایجاد واحد آزمون سازی در مرکز سنجش، ایجاد واحد آمار و انفورماتیک، آماده‌سازی فضای فیزیکی مناسب، ارتقاء تجهیزات مرکز سنجش و تقویت سرمایه انسانی اشاره کرد.

    استانداردسازی سوالات آزمون‌ها (کتبی و شفاهی)

    محور تحول در نظام پذیرش دانشجویان علوم پزشکی با تاکید بر مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز اهدافی دارد که می توان از آن جمله به ایجاد علاقه در داوطلبان برای فراگیری مهارت‌ها و هدایت داوطلبان به فراگیری عمیق و مبنایی علوم و کاهش استفاده از محفوظات در آزمون‌های پذیرش اشاره کرد.

    استانداردسازی سوالات آزمون‌ها (کتبی و شفاهی)، ایجاد امکان استفاده از سوالات سنجش توانمندی تصمیم‌گیری، ایجاد امکان سنجش خصوصیات غیرشناختی داوطلبان که موثر بر کیفیت یادگیری و خدمات آینده آنها و ایجاد اهمیت برای فعالیت در عرصه و ارائه خدمات در نظام سلامت از دیگر اهداف این محور است.

    تدوین دستورالعمل علمی و آیین‌نامه اجرایی آزمون صلاحیت پایان دوره

    از دیگر محورهای مهم در این بسته می توان به طراحی و پیاده‌سازی نظام ارزیابی نهایی و تایید صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان علوم پزشکی در راستای ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی اشاره کرد.

    برای تحقق این محور اهدافی از جمله تدوین دستورالعمل علمی و آیین‌نامه اجرایی آزمون صلاحیت پایان دوره، تدوین استانداردهای لازم برای اعتباربخشی مراکز برگزار کننده این آزمون، کمک به برگزاری دوره‌های آموزش اساتید و کارشناسان برای طراحی سوالات ارزیابی مهارت حرفه‌ای و مدیریت آزمون و ارزشیابی یک دوره اجرای آزمون براساس این نظام در نظر گرفته شده است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    قامت خمیده علوم‌ انسانی از کمبود بودجه
    oloom-ensani.jpg

    قامت خمیده علوم‌ انسانی از کمبود بودجه
    علوم انسانی که قرار بود روح تازه‌ای به جانش دمیده شود همچنان با مشکلاتی چون کمبود بودجه، عدم حمایت، نبود پژوهش‌های کاربردی و ده‌ها موضوع دیگر دست و پنجه نرم می‌کند.
    زهرا ساختمانیان: تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در باب توجه به حوزه علوم انسانی به خصوص علوم انسانی مبتنی بر فرهنگ و ارزش های اسلامی و ایرانی در دیدارهای متعدد ایشان با اساتید، دانشجویان و اعضای تشکل های دانشجویی مطرح شده است اما گویا هنوز برای عمل کردن به این تأکیدات باید راه درازی را پیمود.

    زخم های کهنه بر تن علوم انسانی این روزها به دنبال مرهمی است تا جان تازه ای به خود گیرد و بتوانند مانند دیگر علوم و فنون همراه با جامعه و همگام با نیاز مردم قدم بردارد.

    کهنه ترین زخم علوم انسانی به زعم کارشناسان این حوزه تخصیص بودجه است. بودجه ای که اگر طی سالیان گذشته به درستی و متناسب با نیازهای پژوهشگران این حوزه اختصاص یافته بود، امروز این علم با قامتی استوار و تاثیری شگرف می توانست مرهمی بر مشکلات جامعه باشد نه اینکه خود به دنبال مرهم باشد.

    به زعم بسیاری از کارشناسان مشکل اصلی علوم انسانی نبود حمایت های مالی و عدم تخصیص بودجه مناسب است. اینگونه به نظر می رسد که مشکلاتی از این دست سدی برای توسعه و کاربردی سازی این علم در کشور باشد.

    قامت خمیده علوم‌ انسانی از کمبود بودجه

    بودجه؛ مهم ترین چالشهای علوم انسانی از زبان اساتید
    نام
    سمت توضیح
    سیمین حسینیان استاد تمام دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا پژوهش های علوم انسانی حمایت مالی نمی شوند
    یعقوب فتح اللهی معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس لزوم افزایش حمایت مالی از پژوهش های علوم انسانی
    شجاع احمدوند معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی کسی حاضر نیست برای علوم انسانی پول هزینه کند
    محمد دزفولی استاد دانشگاه تهران مسئولان باید از پژوهشهای علوم انسانی حمایت کنند
    حجت الاسلام حسینی استاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به دلیل عدم نگاه صحیح، پژوهش علوم انسانی با مشکل تخصیص بودجه و اعتبار مواجه است
    فرامرز قراملکی استاد دانشگاه تهران در حوزه حمایت مالی از پژوهش های علوم انسانی باید فضای رقابتی ایجاد شود
    علی فتحی دبیر کارگروه روانشناسی شورای تحول علوم انسانی نبود بودجه چالش مهم علوم انسانی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد
    غلامرضا جمشیدی ها دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران بودجه های اختصاص یافته به پژوهش علوم انسانی قابل مقایسه با سایر حوزه های فنی و مهندسی نیست
    حجت الاسلام ساجدی مدیر قطب علمی فلسفه دین اسلامی حجم بودجه های پژوهشی در علوم انسانی بسیار کم تر از دیگر رشته های فنی است
    حجت الاسلام ایزدهی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دانشمندان حوزه علوم انسانی نیازمند پشتیبانی مالی هستند






    مقدمات تجاری سازی علوم انسانی

    این اساتید حوزه علوم انسانی معتقدند اگر حمایت های مالی به درستی و متناسب با شرایط این رشته اختصاص یابد، کشور شاهد روان سازی پژوهش در این حوزه خواهد شد و در آینده شاهد کاربردی سازی این پژوهش ها در زندگی مردم خواهیم بود چراکه حوزه علوم انسانی به خودی خود علم سودآوری نیست و حتی برای اجرای پژوهش های کاربردی و بررسی مشکلات اجتماعی جامعه نیز در ابتدا نیازمند حمایت های مالی است.

    علوم انسانی در ابتدا باید مورد حمایت های مالی قرار گیرد تا بعد از مدتی بتواند جایگاه خود را در جامعه باز کند و مسئولان و مردم به کاربرد هرچه بیشتر آن در جامعه پی ببرند. بعد از این مرحله است که می توان شاهد تجاری سازی علوم انسانی بود. زیرا این علم جاده پیشرفت و تجاری سازی دیگر علوم را نیز هموار می کند.

    قامت خمیده علوم‌ انسانی از کمبود بودجه

    علوم انسانی پله ترقی دیگر علوم

    ابراهیم واشقانی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد در گفتگویی با خبرنگار مهر می گوید: پژوهش در علوم انسانی منجر به تولید نرم افزار و شیوه های نوین اداری و بهبود وضعیت اجتماعی کشور می شود و با ورود این نوع نرم افزارها به جامعه قادر خواهیم بود زمینه تجاری سازی علم در علوم انسانی را محقق کنیم.

    وی می افزاید: به طور مثال پژوهش های علوم انسانی می توانند راه های مناسبی برای اثربخشی و درآمدزایی دستگاه های اجرایی تدوین کنند که استفاده از این نوع پژوهش ها راه تجاری سازی حوزه علوم انسانی در کشور را هموار می کند.

    معاون پژوهشی دانشگاه آزاد به تجاری سازی علم در حوزه علوم انسانی خوش بین است و آن را روندی اجرایی می داند و تعامل میان پژوهشگران، دستگاه های اجرایی، دولت و مجلس را راه دستیابی به این روند عنوان می کند.

    اما واشقانی معتقد است؛ هنوز فرهنگ استفاده از نتایج پژوهش های علوم انسانی در کشور نهادینه نشده و تعامل لازم برای استفاده از ظرفیت نتایج پژوهش ها در این حوزه فراهم نیست.

    قامت خمیده علوم‌ انسانی از کمبود بودجه

    حال تحقیقات علوم انسانی خوب نیست

    رشته هایی مانند اقتصاد، مدیریت، بازرگانی، تبلیغات و بسیاری از دیگر رشته های علوم انسانی می توانند راه پیشرفت دیگر علوم را فراهم کنند اما آنقدر گوشه نشین شده اند که به گفته یعقوب فتح اللهی، معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس تحقیقات حوزه علوم انسانی با نوعی عقب ماندگی مواجه است.

    وی در گفتگو با خبرنگار مهر می افزاید: در حوزه تحقیقات علوم انسانی، یک نوع عقب ماندگی احساس می شود و امیدواریم با تلاش و کوشش مستمر علمی دانشمندان، روشنفکران و متخصصین و اختصاص منابع مالی لازم و کافی در چهارچوب یک برنامه مدون این نوع عقب ماندگی ها جبران شود.

    معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس اضافه می کند: تحقیقات دانشجویی مانند پایان نامه و رساله های دانشجویی در حوزه علوم انسانی در سطح نسبتا خوبی قرار دارد اما وقتی این روند با سایر رشته های دانشگاهی مقایسه و بررسی شود می توان گفت که وضعیت تحقیقات در این رشته از نظر کمی و کیفی قابل مقایسه با دیگر رشته های دانشگاهی نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا این حوزه همراه با دیگر بخش های علمی حرکت کند.

    قامت خمیده علوم‌ انسانی از کمبود بودجه

    تحصیل ۵۴ درصد دانشجویان در رشته های علوم انسانی

    با وجود آنکه حدود ۵۴ درصد دانشجویان کشور در رشته های علوم انسانی تحصیل می کنند اما هنوز پژوهش در این حوزه با مشکلات مهمی مانند عدم کاربردی سازی مواجه است. این مشکل آنقدر بزرگ است که برای رفع آن باید ساختار آموزشی و پژوهشی کشور در حوزه علوم انسانی به طور کلی تغییر کند. در واقع این علم باید از پوسته قدیمی خود بیرون آید و متناسب با جامعه و ارزش های بومی و اسلامی رنگی تازه به خود گیرد.

    پژوهش در حوزه علوم انسانی با چالش های متعددی مواجه است اما مهم ترین چالش این حوزه این است که هنوز بدنه کلی جامعه نیاز به علوم انسانی را احساس نکرده است و با توجه به اینکه پژوهش های علوم انسانی مستقیما به محصول ختم نمی شود، احساس نیاز به این پژوهش ها نیز صورت نمی گیرد.

    عبدالحسین خسرو پناه، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: برای رفع مشکل کاربردی سازی این حوزه باید ساختار علم در علوم انسانی، شیوه پژوهشی، شیوه آموزشی و نحوه تدوین پایان نامه های دانشجویان تغییر کند.

    وی تاکید می کند: راه ارتباطی میان علوم انسانی و جامعه باید مدنظر قرار گیرد تا این علم مانند علم پزشکی بتواند در میان افراد رشد کند و حتی دیگر کشورها نیز بتوانند از آن بهره ببرند.

    رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه می افزاید: علوم انسانی تنها ایجاد رشته دانشگاهی و فارغ التحصیل شدن دانشجویان از این رشته ها نیست بلکه این علم باید گره ای از نیازهای اجتماعی و رفتاری در کشور را حل کند بنابراین اگر چنین نگاهی وجود داشته باشد می توان انتظار داشت ساختار آموزشی این رشته نیز تغییر کند.

    انجام تحقیقات کاربردی در علوم مختلف از جمله علوم انسانی نیازمند زیرساخت هایی است که انگیزه اساتید و دانشجویان، اختصاص بودجه مناسب، نیاز سنجی از سطح جامعه، ایجاد بستر کارآفرینی برای فارغ التحصیلان، افزایش ارتباطات بین المللی و تعیین اولویت های پژوهشی از ملزومات این مهم هستند.

    قامت خمیده علوم‌ انسانی از کمبود بودجه

    نظرات اساتید در باب کاربردی سازی علوم انسانی
    نام
    سمت توضیح
    سیمین حسینیان استاد دانشگاه الزهرا دستگاههای اجرایی موضوعات مورد نیاز خود را به پژوهشگران علوم انسانی اعلام کنند
    حجت الاسلام مرقاتی استاد دانشگاه تهران فردگرایی در پژوهشهای علوم انسانی امکان اجرای تحقیقات کاربردی و ملی را سلب کرده است
    یعقوب فتح اللهی معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس حوزه های جدید دانشی در علوم انسانی تدوین شود
    محمد دزفولی استاد دانشگاه تهران مسئولان نگاه روشن بینانه به علوم انسانی داشته باشند
    علی فتحی دبیر کارگروه روانشناسی شورای تحول علوم انسانی در پژوهشهای علوم انسانی نیازهای جامعه مورد توجه نیست
    فرامرز قراملکی استاد دانشگاه تهران تلقی دقیق و کاملی از بهره وری پژوهش در علوم انسانی وجود ندارد
    حجت الاسلام ساجدی مدیر قطب علمی فلسفه دین اسلامی بسیاری از نیروی انسانی فعال در حوزه علوم انسانی توانایی نظریه پردازی را ندارند
    شجاع احمدوند معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی به محصول محوری و نیاز محوری تحقیقات علوم انسانی توجه نمی شود
    غلامرضا جمشیدیها استاد دانشگاه تهران علوم انسانی نیازمند نوآورانی چون شهید مطهری است
    حجت الاسلام حسینی عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برخی دانشجویان رشته های علوم انسانی انگیزه لازم تحصیل را ندارند
    حجت الاسلام شریعتی عضو هیات علمی دانشگاه علامه سرفصل‌های قدیمی دروس عامل رکود پژوهش در علوم انسانی
    عبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ساختار و شیوه پژوهشی، آموزشی و تدوین پایان نامه های علوم انسانی تغییر کند
    حجت الاسلام ایزدهی استادپژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نهادهای پژوهشی علوم انسانی جزیره ای عمل می کنند
    حسین اخوان رئیس پارک علم و فناوری قم ضعف نظارت بر پژوهش‌های علوم انسانی


    علوم انسانی برای رسیدن به نقطه مطلوب و جایگاه آرمانی اش در کشور هنوز راه زیادی دارد و نیازمند زیر ساخت های متعددی است که تامین بودجه لازم و برنامه ریزی دقیق و منظم مرهمی بر جان خسته این علم است تا بتواند جان تازه ای به خود گیرد و با توانی بیشتر حرکت کند.

    کاربردی سازی علوم انسانی بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند برنامه ریزی است تا بتوانیم به زودی طعم شیرین استفاده از این علم را در زندگی خود تجربه کنیم و به علمی در این حوزه دست یابیم که برگرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد چراکه کاربردی سازی علوم انسانی اعتماد مردم نسبت به این علم را افزایش می دهد و این اعتماد موجب می شود تا پژوهشگران و اساتید این رشته انگیزه بیشتری برای فعالیت خود پیدا کنند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    پرداخت وام بانک ملی به ۲۳ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد
    vam.jpg


    پرداخت وام بانک ملی به ۲۳ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد
    مدیرکل صندوق رفاه دانشجویان گفت: وام بانک ملی به ۲۳ هزار دانشجوی این دانشگاه پرداخت می شود و دانشجویان می توانند برای دریافت این وام به صندوق رفاه دانشگاه مراجعه کنند.
    فرید ذاکر گفت: طبق تفاهم نامه ای که دانشگاه آزاد با بانک ملی داشته است به ۲۳ هزار دانشجوی مقاطع مختلف این دانشگاه وام پرداخت می شود و همچنان شرایط ثبت نام برای دانشجویان فراهم است.

    مدیرکل صندوق رفاه دانشجویان بیان کرد: این وام برای دانشجویان مقاطع دکتری ۱۰ میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۵ میلیون تومان و کارشناسی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

    ذاکر خاطرنشان کرد: پرداخت این وام از سال گذشته آغاز شده است. چنانچه دانشجویانی ثبت نام کرده و موفق به دریافت این وام نشده به دلیل نقص مدارک بوده است.

    وی با بیان اینکه ثبت نام وام بانک ملی برای دانشجویان دانشگاه آزاد محدوده زمانی خاصی ندارد، گفت: دانشجویان در دوران تحصیل خود می توانند برای ثبت نام این وام اقدام کنند.

    مدیرکل صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: مدارک لازم برای دریافت این وام دریافت گواهی اشتغال به تحصیل، معرفی نامه دانشگاه و ضامن است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    اصالت سنجی پایان نامه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد
    payanname.jpg


    اصالت سنجی پایان نامه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد
    رئیس مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد از تدوین نرم افزاری برای اصالت سنجی پایان نامه های دانشجویان دانشگاه آزاد خبر داد.
    میترا هاشمی طباطبایی در اجلاس روسای شورای پژوهش و فناوری استان های دانشگاه آزاد گفت: طرح اصالت سنجی پایان نامه های دانشجویان این دانشگاه را به صورت آزمایشی در ۱۵ واحد بزرگ و جامع دانشگاه آزاد پیاده سازی کنیم.

    وی از اقدامات انجام شده توسط معاونت پژوهشی برای شناسایی مجلات نامعتبر خبر داد و گفت: فهرست مجلات نامعتبر از سوی معاونت پژوهشی در حال به روز رسانی است.

    رئیس مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد عنوان کرد: با توجه به سیاست وزارت علوم مجوز انتشار به مجلات جدید ارائه نمی شود مگر اینکه دارای شاخص هایی مانند زبان انگلیسی و رشته های بین رشته ای باشند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    راهنمای اخذ پروژه های کسر خدمت
    kasre-khedmat.jpg


    پروژه های کسر خدمت را فقط دانشجویان کارشناسی ارشد ودکتری ویاذ فارق التحصیلان می توانند اخذ نمایند. این پروژه ها می بایست حتما از مراکز نظامی مورد تایید بنیاد نخبگان نیروهای مسلح باشد. لازم به ذکر است بنیاد نخبگان نیروهای مسلح زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح بوده و ارتباطی با بنیاد ملی نخبگان ندارد. البته بنیاد ملی نخبگان (واقع در خیابان آزادی) نیز برای دانشجویان و دانش آموختگانی که دارای شرایط نخبگی ( مدال المپیاد، رتبه کنکور و ..) باشند تسهیلاتی در زمینه خدمت سربازی ارائه می کند اما با توجه به دامنه وسیع پروژه های سربازی بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، در اینجا صرفا به معرفی و تشریح مراحل کسر خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح می پردازیم.

    مراحل اخذ پروژه کسرخدمت:

    ۱ – مراجعه به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح واقع در صیادشیرازی وارائه مدارک مورد نیاز که شامل عکس۳*۴ گواهی اشتغال به تحصیل ورزومه و….بعدسازمان نخبگان نیروهای مسلح شمارا به یکی از مراکز نظامی معرفی می کندو نامه ای بقه شما خواهد داد که شما با در دست داشتن آن نامه به مرکز مورد نظر مراجعه میکنید وآنها به شما موضوعی خواهند داد البته خود شما هم میتوانید موضوع پیشنهاد دهید ولی باید حتما انها تایید کنند.

    اگر سازمان برای شما پروژه تعریف نکرد حتما از انها بخواهید نامه عدم نیاز را به شما بدهند تا بتوانید به سازمان دیگری مراجعه کنید.حتما در این مرحله درباره ی کسری خدمتی که روی پروژه به شما میدهند وزمان انجام کار صحبت کنید

    ۲ – مراجعه حضوری به یک سازمان نظامی مورد تایید بنیاد نخبگان نیروهای مسلح وتفافم در بر سره انجام پروژه البته باید ان سازمان نظامی برای شما اقدام به تشکیل پروژه بکند!

    (حواستان جمع باشد)مزایای این روش این است که حق انتخاب کاملا با شماست شما چند سازمان میروید وسازمانی که به نظر شما بهتر است وموضوع کارتان نزدیک به دلنش شما است را انتخاب میکنید اما باید خیلی حواستان جمع باشد چون در مواردی دیده شده که دانشجو کلی کار انجام داده اما اصلا پروژه مورد تایید بنیاد نخبگان نیروهای مسلح نبوده!

    میزان کسری خدمت:

    دو نوع پروژه در کسری خدمت وجود دارد یکی این که شما پروژه ساخت یا تحقیقاتی سنگین برداشته اید وبالای شش ماه کسری میخواهید دوم این که شما کمتر از شش ماه کسری برای پروژه ی خود میخواهید.

    در مورد اولی داوری سخت است وباید مراحل خاص خود را طی کند تا تایید شود اما پروژه های زیر را ندارد وسریع تر تصویب میشود خیلی ها معتقدند چند پروژه زیر شش ماه بهتر است

    ۳ – کسری خدمت با استفاده از پایان نامه:

    اگر پایان نامه شما کاربرد نظامی داشته باشد میتوانید پایان نامه را همراه با سی دی ان به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح تحویل داده و انها پایان نامه شما را برای داوری به یکی از مراکز نظامی مربوط میفرستند وانها نظره خود را راجع میزان کسری خدمت برای سازمان میفرستند. درنظر داشته باشید که درحال حاضر بیش از ۱۲ماه کسری خدمت نمیدهند حتی اگر ۲۰تا پروژه انجام بدهید.

    آدرس، تلفن و ساعات مراجعه به بنیاد

    ساعات مراجعه حضوری به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، همه روزه ۷ تا ۱۱ صبح، ارائه کارت ملی برای ورود الزامی می باشد.

    تلفن دبیرخانه بنیاد نخبگان نیروهای مسلح: نخبگان ۸۱۹۹۲۷۸۶- ۰۲۱ ، کسر خدمت ۸۱۹۹۲۷۸۵- ۰۲۱

    آدرس رسمی: بزرگراه شهید صیاد شیرازی ، پایین تر از رسالت ، پادگان شهید خلیل زاده ، بنیاد نخبگان نیرو های مسلح

    ۱- مسیر با اتومبیل شخصی (پارکینگ ندارد – راه حل: با همراهی فرد دیگری مشکل برطرف می شود) : بزرگراه شهید صیاد شیرازی (مسیر شمال به جنوب) ، بعد از تقاطع صیاد شیرازی با رسالت ، ۳۰۰ متر مانده تا میدان سبلان ، حاشیه سمت راست بزرگراه ، زیر پل عابر پیاده ، ساختمان آجری قرمز رنگ

    ۲- مسیر با (مترو – سواری – پیاده) : الف- متروی گلبرگ ، ب- پیاده تا تقاطع جانبازان گلبرگ ، پ- سواری تا میدان سبلان ، ت- پیاده ۳۰۰ متر به سمت بزرگراه صیاد شیرازی شمال ، ج- پل عابر پیاده و گذر به سمت چپ بزرگراه (مدت زمان از خروجی مترو تا پادگان حداکثر ۳۰ دقیقه)

    مدارک لازم جهت مراجعه به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح برای اخذ پروژه کسر خدمت:

    ۱- اصل و ۳ کپی از کل صفحات شناسنامه

    ۲- اصل و ۳ کپی از کارت ملی

    ۳- سه قطعه عکس

    ۴- کپی آخرین مدرک تحصیلی

    ۵- رزومه فارسی حداکثر در پنج صفحه
     
    بالا