VIP ►اخبار دانشگاهی◄

☾♔TALAYEH_A♔☽

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/05/18
ارسالی ها
35,488
امتیاز واکنش
104,218
امتیاز
1,376
آغاز تکمیل ظرفیت کنکور ارشد از ۱۲ مهر
1841549.jpg

آغاز تکمیل ظرفیت کنکور ارشد از ۱۲ مهر
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد ۹۴ گفت: مرحله تکمیل ظرفیت در روزهای ۱۲ تا ۱۶ مهرماه انجام می گیرد.
دکتر حسین توکلی افزود: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور حاوی کد رشته محل های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته محل های تحصیلی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از امروز دوشنبه ۶ مهرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

وی افزود: کلیه داوطلبانی که در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ناپیوسته سال ۹۴ ثبت نام کرده اند و در جلسه آزمون حاضر بوده اند اعم از مجازین و غیر محازین به انتخاب رشته، می توانند با مطالعه اطلاعیه در صورت واجد شرایط بودن حداکثر ۲۰ کدرشته محل را از میان کدرشته های امتحانی مربوط انتخاب کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند از روز دوشنبه ۱۲ مهر تا روز پنجشنبه ۱۶ مهر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: داوطلبانی که قبلا در ردیف پذیرفته شدگان نهایی ( به جز پذیرفته شدگان نهایی رشته های دارای شرایط خاص و بورسیه ها) قرار گرفته اند در صورت انتخاب رشته در این مرحله و قبولی در یکی از کدرشته های انتخابی، قبولی آنها لغو می شود.

وی تاکید کرد: آن دسته از داوطلبانی که در زمره پذیرفته شدگان نهایی یکی از کد رشته های دارای شرایط خاص و بورسیه ها هستند در این مرحله حق انتخاب رشته نخواهند داشت.

نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج نهایی آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ناپیوسته)سال ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ شهریور ماه اعلام شد و از میان ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب در نهایت ۱۵۹ هزار و ۶۴۵ نفر پذیرفته شدند.
 
  • پیشنهادات
  • ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    آغاز دوره پسا دکتری صنعتی
    post-doctora.jpg


    محمد نوری امیری، با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بنا دارد با اجرایی کردن ۶ طرح، بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار کند، گفت: «پسا دکترا صنعتی»، «فرصت مطالعاتی»، «فاجد یا فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی»، «پایان نامه های دانشجویی»، «حضور نخبگان صنعتی در دانشگاه» و « مشاور مادر صنعتی» طرح هایی هستند که از امسال به صورت جدی پیگیری می شوند تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار شود.

    وی افزود: اگرچه ما جایگاه خوبی در حوزه علمی داریم اما این علم تبدیل به عمل نشده است، به همین دلیل باید به عنوان مثال صنعت، معدن و … در علم رسوخ پیدا کنند تا شاهد پیشرفت علمی باشیم.

    وی با بیان اینکه باید برای رسوخ و نفوذ در علم بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار شود، افزود: تاکنون طرح هایی در وزارت صنعت برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه، اجرایی می شده ولی به دلایلی ابتر ماندند. در حال حاضر قصد داریم با نگاه جدیدی ارتباط بین این دو را جامعیت ببخشیم که باید بسترهای قانونی لازم برای اجرایی شدن این ایده ها وجود داشته باشند.

    وی در خصوص طرح پسادکتری صنعتی که یکی از شش طرح ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، اظهار داشت: این طرح با هدف مهارت آموزی اساتید برگزار می شود که اساتید شرکت کننده می توانند به مدت یک سال در یک محیط واقعی صنعتی قرار بگیرند و با این محیط آشنایی پیدا کنند.

    اختصاص امتیازات ویژه به شرکت کنندگان در پسادکتری صنعتی

    نوری امیر اظهار داشت: افرادی که دوره پسادکتری صنعتی را می گذرانند می توانند به راحتی عضو هیات علمی شوند. همچنین اگر استادی، عضو هیات علمی باشد با گذراندن این دوره، ارتقا درجه استادی وی تسریع پیدا می کند.

    نوری امیری با بیان اینکه این طرح برای اساتیدی که در حال تدریس هستند ولی در صنعت حضور نداشتند، مفید است، خاطرنشان کرد: در گذشته پسا دکتری صنعتی با عنوان «پست داکت» وجود داشت ولی به این صورت با ارائه امتیازات نبود.

    وی با بیان اینکه شرکت در این طرح برای هیچ رشته ای محدودیت وجود ندارد، عنوان کرد: طرح پسادکتری صنعتی به صورت پایلوت در سال ۱۳۹۴ با ۵۰ نفر از مهرماه آغاز می شود. در این دوره می توانیم مشکلات و چالش ها را بررسی کنیم تا دوره های بعدی بدون نقص برگزار شود.

    به گفته مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرح پسادکتری صنعتی با توافق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است و افراد شرکت کننده در این طرح از سوی این وزارت خانه معرفی می شوند.

    وی با بیان اینکه اساتید همزمان در طی گذراندن پسادکتری صنعتی حق تدریس و انجام کارهای دیگر را ندارند، تاکید داشت: داوطلب وظیفه ای را که در این دوره می گذراند انجام می دهد و بنگاه هم در قبال داوطلب تعهداتی دارد و در طول این دوره به داوطلب حقوق می دهد.

    وی افزود: بنگاهها شامل واحد تولیدی، صنعتی و معدنی هستند که نیازها و تقاضاهای خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده اند تا بدین واسطه بدانیم چه استادی در چه منطقه ای، دوره خود را بگذراند.

    نوری امیری افزود: دوره ها از یک مهر تا مهر سال دیگر آغاز می شود ولی لزوما این دوره یک ساله نیست.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    اشتغال بتحصیل ۵۶ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد
    daneshgah-azad.jpg


    حمید میرزاده در هشتمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد در استان اردبیل در خصوص آموزش پزشکی در این استان گفت: معاونت علوم پزشکی دانشگاه مدتهاست که به فکر فعالسازی بیمارستان های در دست ساخت دانشگاه است.

    وی افزود: در حال حاضر ۱۱ بیمارستان فعال و ۴ بیمارستان در حال تجهیز در دانشگاه آزاد وجود دارد.

    رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: معاونت عمرانی نیز ۱۵ بیمارستان در دست ساخت دارد که بر این اساس در مجموع دانشگاه آزاد ۳۰ بیمارستان آماده و یا در دست ساخت با بودجه غیردولتی دارد که به بخش بهداشت و درمان کشور کمک می کند.

    میرزاده با اشاره به مصوبه هیأت امنا درخصوص تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با دانشگاه علوم پزشکی گفت: بسیار خوشحالم که زمینه ای فراهم شد تا یک همکاری مشترک بین این دو دانشگاه برای بهره برداری بیمارستان شهر اردبیل برقرار شود.

    وی ابراز امیدواری کرد: این بیمارستان غیر از خدمات درمانی، منشأ تحولات علمی برای استان نیز باشد.

    رئیس دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه در حال حاضر همکاری میان این دانشگاه و وزارت بهداشت صورت گرفته، گفت: در حال حاضر ۴۰درصد بار آموزش پزشکی کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است و سعی داریم درخصوص تجهیز بیمارستان هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند، به وزارت بهداشت و درمان همکاری کنیم.

    میرزاده خاطرنشان کرد: با پیگیری های جدی که درخصوص تجهیز بیمارستان های در آستانه بهره برداری در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، امیدوارم تا قبل از دهه مبارک فجر بتوانیم بیمارستان اردبیل را به مردم هدیه کنیم.

    جهش تحصیلات تکمیلی در واحدهای دانشگاهی استان اردبیل

    وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه تحصیلات تکمیلی در استان اردبیل جهش خوبی داشته، گفت: براساس توافقی که با وزارت علوم داریم، هرکدام از واحدهای استان اردبیل که توانایی اجرای دوره های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داشته باشند و همچنین دارای اعضای هیأت علمی موردنیاز و آمایش علمی و منطقه ای باشند می توانند رشته های خود را در ترم های مهر یا بهمن راه اندازی کنند.

    رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به مصوبه هیات امنا مبنی بر تاسیس واحد بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در پارس آباد مغان اظهار داشت: واحد پارس آباد مغان به دلیل مرز مشترکی که این شهرستان با کشور آذربایجان دارد، گزینه خوبی برای تأسیس واحد بین الملل است و ما از امکانات این واحد برای ایجاد رشته های پرجاذبه برای دانشجویان کشور آذربایجان استفاده خواهیم کرد.

    میرزاده با بیان اینکه براساس بیانات مقام معظم رهبری در سند علم و فناوری کشور، باید رشد شتاب علمی کشور حفظ شود، گفت: برای رشد شتاب علمی کشور باید تحصیلات تکمیلی توسعه پیدا کند.

    ۵۶ درصد تحصیلات تکمیلی کشور مربوط به دانشگاه آزاد است

    وی با بیان اینکه ۵۶درصد بار تحصیلات تکمیلی کشور برعهده دانشگاه آزاد است، گفت: دانشگاه تا پایان سال ۹۴ بیش از ۵۱۰هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در رشته های مختلف دارد که تقریبا۳۰درصد دانشجویان دانشگاه آزاد را شامل می شود.

    رئیس دانشگاه آزاد افزود: براساس سند چشم انداز مقرر شده کشور در پایان سال ۱۴۰۴ به این رقم برسد و این در حالی است که دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال ۹۴ به این مهم دست می یابد.

    میرزاده عنوان کرد: در حال حاضر بیش از هفتاد هزار هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و حق التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند.

    وی از مسئولان دانشگاهی استان اردبیل خواست برای توسعه تحصیلات تکمیلی در استان حتما استانداردهای لازم ازجمله تأمین هیات علمی توانمند را فراهم کنند.

    رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به سامانه آزمایشگاههای همکار دانشگاه آزاد اسلامی (ساها) گفت: در این سامانه حدود ۷۴۰۰ آزمایشگاه و ۳۶۰۰کارگاه در سطح ساها به صورت تجمیعی وهم افزایی به عنوان یک آزمایشگاه ملی (طرح ساها) با هم همکاری دارند و یک شبکه ملی را فراهم می کنند که به همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دانشگاههای دولتی اجازه می دهد تا از خدمات این سامانه استفاده کنند.

    میرزاده افزود: در دیداری که با وزیر علوم داشتم، طبق خواسته وی مقرر شد شبکه آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی (ساها) با شبکه آزمایشگاه های دانشگاه های دولتی مرتبط شوند تا اساتید و دانشجویان ایران بتوانند از این امکانات بهره ببرند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰هزار عضو هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و حق التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می کنند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با ۳۵هزار نفر از اساتید دانشگاه های دولتی همکاری می کند که این مزیت بزرگ و منحصر به فرد این دانشگاه است.

    ورود دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه گردشگری

    رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: با تصویب شورای اقتصاد دانش بنیان، دانشگاه آزاد یک شرکت گردشگری آزاد را تأسیس کرده که با استفاده از امکانات دانشگاه و با هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی، در افزایش درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه تأثیر بسزایی خواهد داشت.

    میرزاده همچنین از مسئولان واحدهای دانشگاهی استان اردبیل خواست از این پس پایان نامه های مقاطع ارشد و دکتری را به سمت شناسایی مشاهیر استان سوق دهند و گفت این پایان نامه ها می توانند در قالب کتاب منتشر شوند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    دستورالعمل اجرایی و شرایط جدید معرفی به استاد پیام نور
    moarefi-be-ostad.png


    شرایط جدید و دستورالعمل اجرایی نحوه ارائه دروس به صورت معرفی به استاد توسط سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور اعلام و ابلاغ شد.

    این دستورالعمل بر اساس آیین نامه آموزشی دوره های کاردانی و کارشناسی و آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد، به منظور ایجاد وحدت رویه در ارائه درس، به صورت معرفی به استاد تهیه و تنظیم شده است و از سال تحصیلی ۹۵-۹۴ لازم الاجرا می باشد.

    ماده ۱: دانشجوی دوره های کاردانی و کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) که برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری باقیمانده داشته باشد، می تواند امتحان آن دو درس را خارج از تاریخ امتحانات اعلام شده در تقویم دانشگاهی از طریق معرفی به استاد بگذراند.

    ماده ۲: دانشجوی دوره کارشناسی ارشد اعم از شیوه آموزشی و شیوه پژوهشی، که برای فراغت از تحصیل تنها یک درس نظری اعم از؛ دروس باقیمانده سر فصل دوره، جبرانی کارشناسی و جبرانی میانگین داشته باشد (بجز دروس روش تحقیق و سمینار) می تواند آن درس را خارج از تاریخ امتحانات اعلام شده در تقویم دانشگاهی به صورت معرفی به استاد انتخاب و بگذراند. دانشجوی شیوه پژوهشی قبل از دفاع از پایان نامه مجاز به اخذ و گذراندن درس معرفی به استاد می باشد.

    تبصره ۱: ارائه دروس عملی، کارآموزی، کارورزی و پروژه به صورت معرفی به استاد در تمامی دوره های تحصیلی ممنوع می باشد.

    تبصره ۲: در صورتی که دانشجو درس نظری – عملی را الزاما در نیمسال آخر انتخاب و در بخش عملی آن، نمره قبولی کسب نماید و در بخش نظری نمره مردودی اخذ و یا غیبت کرده باشد، می تواند واحد نظری را به صورت معرفی به استاد (با رعایت مقررات ماده ۱) اخذ و پس از کسب نمره قبولی، نمره عملی نیز ثبت شود.

    تبصره ۳: دانشجویان عزیزی که شرایط اعلام شده را دارند باید در زمان های مشخص شده در تقویم آموزشی برای معرفی به استاد ، درخواست خود را در سیستم گلستان از طریق پیشخوان خدمت ثبت کنند.

    ماده ۳: دانشجو موظف است پس از اطمینان از گذراندن کلیه دروس دوره، تقاضای خود را از طریق دانشگاه در سیستم جامع گلستان ارائه نماید. در صورت عدم احراز شرایط معرفی به استاد، مسئولیت بر عهده دانشجوی متقاضی است. آموزش مرکز یا واحد مربوط نیز، باید پس از ثبت کلیه نمرات دروس دانشجو در سامانه گلستان و بررسی کلیه سوابق تحصیلی وی و محرز شدن موضوع ماده ۱ یا ۲ اقدام به تایید تقاضای معرفی به استاد نماید. درغیر اینصورت دانشجو ملزم به گذراندن مجدد دروس معرفی به استاد به همراه کلیه دروس باقیمانده سرفصل مطابق آیین نامه ومقررات آموزشی در اولین نیمسال است. مسئولیت اجرای آن به عهده کارشناس آموزش مرکز یا واحد می باشد.

    ماده ۴: آموزش مرکز یا واحد باید حداکثر ظرف مدت ده روز کاری بررسی های اولیه را انجام و در صورت احراز شرایط، دانشجو را با هماهنگی مدیر رشته و معاون مرکز/واحد مربوط، به استاد واجد شرایط معرفی نماید. نمره درس نیز باید حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز توسط استاد درس به آموزش اعلام گردد. کلیه امور مربوط به معرفی به استاد طبق تقویم آموزشی دانشگاه باید حداکثر در مدت ۲۰ روز کاری به اتمام رسیده و نمره در سامانه گلستان ثبت شود.

    ماده ۵: استاد درس مربوط موظف است در تاریخ اعلام شده و به طور رسمی با نظارت آموزشی مرکز یا واحد نسبت به برگزاری امتحان درس معرفی به استاد (بصورت کتبی) اقدام و نمره و برگه امتحان دانشجو را به اداره امتحانات مرکز و واحد تحویل دهد. دانشجو نیز موظف است طبق برنامه ای که آموزش یا استاد مشخص می کند نسبت به شرکت در جلسه امتحان اقدام نماید.

    ماده ۶: چنانچه دانشجو در امتحان درس معرفی به استاد غیبت نماید یا نمره قبولی کسب نکند، غیبت یا نمره مردودی در سامانه گلستان درج و در سوابق تحصیلی وی ثبت خواهد شد. در این شرایط دانشجو می تواند به اخذ مجدد درس به صورت معرفی به استاد و پرداخت شهریه مجدد اقدام نماید، این گونه دانشجویان تا زمانی که مشکل سنوات یا مشمولیت نظام وظیفه نداشته باشند، امکان اخذ درس، بصورت معرفی به استاد مجدد با پرداخت شهریه مربوط را دارند.

    ماده ۷: دانشجوی معرفی به استاد، ملزم به پرداخت شهریه ثابت و شهریه متغیر برابر مصوبات دانشگاه می باشد.

    ماده ۸: شرایط انتخاب استاد برای اخذ امتحان معرفی به استاد به شرح زیر است:

    ۱- عنوان درس با رشته تحصیلی استاد مطابقت داشته باشد.

    ۲- استاد ترجیحا از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز/واحد یا سایر مرکز همجوار انتخاب شود. در صورت عدم دسترسی به عضو علمی پیام نور، به ترتیب اعضای علمی سایر موسسات آموزشی و پژوهشی و سپس مدرسان مدعو با مدرک دکتری تخصصی در اولویت قرار گیرند.

    ۳- در دروس معارف اسلامی باید از مدرسان دارای صلاحیت مورد تایید نمایندگی نهاد رهبری استفاده شود.

    ماده ۹: به ازای هر دانشجو معرفی به استاد، دو ساعت حق التدریس به استاد حائز شرایط ماده ۸، پرداخت می شود. هر عضو علمی در هر نیمسال تحصیلی حداکثر می تواند تا ۴۸ ساعت (معادل ۳ واحد نظری) و در دوره تابستان تا ۱۶ ساعت ( ۱ واحد نظری) درس معرفی به استاد اخذ و حق التدریس مربوط را دریافت نماید. هر گونه پرداخت خارج از سقف تعیین شده ممنوع می باشد. دفتر برنامه ریزی آموزشی سازمان مرکزی باید شرایط اعمال این ماده را به صورت مکانیزه در سامانه گلستان در اسرع وقت فراهم کند تا حق التدریس مربوط از طریق سامانه گلستان محاسبه و پرداخت شود. تا اجرایی شدن این مهم در سامانه گلستان هر گونه پرداخت در این خصوص، در چارچوب این دستورالعمل محاسبه و از اعتبارات استان قابل پرداخت می باشد.

    ماده ۱۰ : در صورت کسر ساعت موظف تدریس در نیمسال اول و دوم، در هر نیم سال تحصیلی حداکثر ۳ واحد معادل می تواند بدون پرداخت حق الزحمه به عنوان واحد معادل در سامانه گلستان، برای عضو علمی ثبت و لحاظ گردد. مرجع تایید این بخش رییس استان و پس از بررسی و اعمال آن در سامانه گلستان از طریق مدیریت برنامه ریزی آموزشی سازمان مرکزی می باشد.

    این دستورالعمل در شورای آموزشی دانشگاه مورخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۴ بررسی و به تصویب رسید و از ابتدای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ لازم الاجرا است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    اجرای دوره پسادکتری زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شهیدبهشتی
    shahid-beheshti.jpg


    اجرای دوره پسادکتری زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شهیدبهشتی

    دانشگاه شهید بهشتی برای اجرای طرح‌های پژوهشی خود در زمینه زبان و ادبیات فارسی دوره پسادکتری در این رشته را راه اندازی کرد.
    این دانشگاه براساس شیوه نامه اجرایی طرح های پسادکتری مشترک با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد علم) در نظر دارد برای اجرای طرح‌های پژوهشی ۱۰ نفر از متقاضیان در این دوره بپذیرد.

    متقاضایان لازم است دارای مدارک دکتری مرتبط با حوزه های پژوهشی زبان و ادبیات فارسی باشند و از تاریخ فراغت از تحصیل متقاضیان بیش از سه سال نگذشته باشد.

    نگارش و تألیف رساله، مقالات یا کتب پژوهشی در حوزه پژوهشی پیشنهادی دارای امتیاز ویژه خواهد بود.

    فرایند انتخاب به این گونه است که متقاضیان سه نسخه از طرح پیشنهادی خود را همراه با فایل الکترونیک آن برای ارزیابی به معاونت پژوهشی دانشگاه ارسال می کنند و در صورت پذیرفته شدن طرح در هیأت ارزیابی طرح های پسادکتری، از متقاضی برای مصاحبه دعوت به عمل می آید.

    متقاضیان پذیرفته شده از مهرماه ۱۳۹۴ به طور تمام وقت و براساس شیوه نامه اجرایی پسادکتری مشغول به کار خواهند شد.،

    محورهای پژوهش‌ شامل مطالعات ادبی قرآن کریم، فرهنگ نویسی، مطالعات زبانی و دستوری زبان فارسی، گونه و گویش شناسی زبان فارسی، تصحیح متون ادبی، مطالعات تاریخ ادبی، مطالعات سبک شناسی و بلاغت و فرهنگ و زبان های ایران باستان است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    تصویب رشته‌های جدید دانشگاهی در هنر و معماری
    -رشته‌های-جدید-دانشگاهی-در-هنر-و-معماری.jpg


    تصویب رشته‌های جدید دانشگاهی در هنر و معماری
    مجید سرسنگی ، رئیس کارگروه هنر و معماری شورای گسترش آموزش عالی اعلام کرد: در آخرین جلسه کارگروه هنر و معماری شورای گسترش آموزش عالی که روز یکشنبه مورخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۴تشکیل شد، اعضای این کارگروه با تأسیس برخی رشته ها موافقت کردند.
    وی ادامه داد: دراین جلسه اعضا موافقت خود را با تاسیس رشته‌های کارشناسی ارشد هنرهای رایانه‌ای (در ۲ گرایش)، کارشناسی ارشد طراحی شهری، کارشناسی نقاشی و ارتباط تصویری، کارشناسی ارشد معماری و کارشناسی ارشد معماری منظر اعلام کردند.
    رئیس کارگروه هنر و معماری شورای گسترش آموزش عالی افزود: رشته‌های مذکور به ترتیب از طرف دانشگاه‌های هنر اسلامی تبریز، کردستان، هنر شیراز، ارومیه و دانشگاه شیراز پیشنهاد شده بودند.سرسنگی یادآورشد: تقاضای دانشگاه کاشان برای تأسیس دکتری پژوهش هنر و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برای کارشناسی ارشد معماری به دلیل عدم احراز شرایط مصوب مورد تصویب قرار نگرفت.
    وی ادامه داد: همچنین کارگروه هنر و معماری مجوز کارشناسی ارشد معماری منظر را برای دانشگاه شیراز به صورت مشروط به مدت ۲ سال ارائه داد تا با جذب هیأت علمی متخصص در حوزه معماری منظر به پذیرش دانشجو ادامه دهند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    تشکیل۳هیات رسیدگی به شکایات علمی و آموزشی و دانشجویان بورسیه
    boorsiye.jpg


    دکتر محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقرر شد هیاتی در وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد با نظر شورا تشکیل شود تا به مشکلات علمی و آموزشی رسیدگی کند بورسیه ها نیز می توانندبه این هیات شکایت کنند.
    وی شب گذشته در حاشیه برنامه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجازه شکایت به دانشجویان بورسیه نمی دهد گفت: این یک برداشت اشتباه است.

    وی ادامه داد: اولا این مصوبه فقط در امور علمی و آموزشی است، پس اگر مواردی غیر علمی و غیر آموزشی وجود داشته باشد، این دانشجویان می توانند به مراجع قضایی از جمله دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

    دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای تصویب این مصوبه این بوده که در موضوعات علمی و آموزشی، دانشگاهها و مسئولان آموزش عالی کشور درست تر می توانند تشخیص داده و اظهار نظر کنند.

    وی یاد آورشد: به عنوان مثال وقتی استادی شکایتی در یک زمینه مطرح می کند یا یک دانشجو مطلبی را پیگیری می کند، مسئولان آموزش عالی کشور با توجه به اشرافی که برمسایل علمی دارند بهتر می توانند قضیه را دنبال کنند.

    مخبردزفولی افزود: مقرر شده هیاتی در وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد با نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود تا به مشکلات علمی و آموزشی رسیدگی کند، به عنوان مثال شخصی شکایت کرده که چرا نمره وی تغییر کرده و نمره ای دیگر به وی داده شده است، این مساله باید در مراکز آموزش عالی رسیدگی شود، چرا که رسیدگی به تغییر نمره کار دیوان عدالت اداری نیست.

    مخبر تاکید کرد: موضوع بورسیه ها اگر علمی باشد می‌توانند به هیات های مذکور شکایت کنند. هیچ مانعی وجود ندارد. بورسیه ها اگر مشکلی دارند و فکر می کنند حقی از آنها ضایع شده است می‌توانند به هیاتی که در وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد تشکیل شده بر حسب مورد شکایت کنند.

    وی ادامه داد: ترکیب این هیات نیز ترکیب کاملی است. درست است که در وزارت علوم تشکیل می شود، اما وزیر علوم و دو نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی آنجا حضور دارند، افراد دیگری نیز در این هیات هستند و این هیات ترکیب حقیقی و حقوقی دارد که افراد می توانند مسایل و مشکلات خود را آنجا اعلام کنند تا موضوع مذکور مورد توجه قرار گرفته و در مورد آن تصمیم گیری شود.

    دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه دانشجویان بورسیه عنوان می‌کنند وزارت علوم خود هم شاکی، هم قاضی و هم اجرا کننده احکام است، گفت: بله این اشکال را مطرح می کنند، شورا نیز این مساله را پیگری می‌کند یعنی تعدادی شکایت در این زمینه وجود دارد.

    وی با اشاره به پیگیری شکایت بورسیه ها با توجه به وجود مصوبه شورا، افزود: آیت الله آملی لاریجانی نامه ای را در خصوص مصوبه شورا به مقام معظم رهبری نوشته است، مقام معظم رهبری نیز به دفتر حضرت آقا دستور بررسی دادند. لذا اگر اشکالی درباره مصوبه وجود داشت، مطرح می شود. نتیجه این بررسی ها اگر برگشت به شورا باشد، شورا هیچ تصلبی برای رفع اشکال ندارد.

    به گزارش مهر، مصوبه ۶۳۰ شورا در مورد مسائل علمی و آموزشی است یعنی در مواردی که مربوط به موضوعات علمی و آموزشی باشد قوه قضائیه نمی‌تواند ورود کند زیرا صلاحیت این کار بر عهده نهادهای علمی و آموزشی است ولی اگر مسئله‌ای در حوزه علمی آموزشی نباشد قوه قضائیه می‌تواند ورود داشته باشد.

    با توجه به این مصوبه دانشجویان بورسیه نمی توانند به قوه قضائیه شکایت کنند و اخیرا نیز در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار ابطال این مصوبه و مصوبه ‌های غیر قانونی و خارج از حدود دیگر شدند تا شرایط شکایت این دانشجویان به مراجع قضایی فراهم شود.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    اعتیاد در دانشگاه – از جنجال تا واقعیت
    etiyad.jpg


    براساس اظهارات مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخـ ـدر ، ۷۶ درصد دانشجویان دانشگاه های دولتی امکانات تفریحی دانشگاه ها را کافی نمی دانند و براساس نتایج پژوهش ها ۳۰ درصد پسران و ۱۲ درصد دختران دانشجو سیگار و قلیان مصرف می کنند.

    وی با بیان اینکه ۹ درصد پسران و ۱۱ درصد دختران دانشجوی دانشگاه های دولتی به مصرف داروهای حاوی مواد اعتیاد دارند، گفت: این آمارها نشان می دهد که باید در دانشگاه ها برنامه ریزی های بیشتری جهت کنترل آسیب های اجتماعی صورت گیرد.

    مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخـ ـدر تاکید دارند اختلال در عملکرد بین رکن های اقتصادی، سیـاس*ـی، فرهنگی و اجتماعی منجر به بی اخلاقی اجتماعی، عدم هویت و گرایش به سمت اعتیاد می شود.

    عصبانیت، پرخاشگری، مصرف مواد در میان دوستان یا خانواده، عدم پایبندی به مذهب، افسردگی، هیجان طلبی و کمبود اعتماد به نفس از دلایلی است که منجر به تشویق دانشجویان به مصرف مواد می شود.

    از سوی دیگر علیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخـ ـدر کشور نیز گفته است: سه درصد دانشجویان و یک درصد دانش آموزان کشور درگیر سوء مصرف مواد مخـ ـدر هستند که آمار نگران کننده ای در این حوزه که نیاز به پیشگیری و نظارت بیشتردارد.

    به گفته وی ۶۷ درصد دانشجویان معتاد، مصرف مواد مخـ ـدر را پیش از ورود به دانشگاه و در دوره متوسطه تجربه کرده اند.

    مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخـ ـدر معتقد هستند دانشجویانی که در خانه های مجردی یا خوابگاه ها زندگی می کنند، بیش از سایرین در معرض آسیب اعتیاد قرار دارند.

    میزان مصرف مواد در میان دانشجوهایی که منزل مجردی دارند، بیشتر از دانشجویان خوابگاهی است. همچنین میزان مصرف مواد در دانشجویان خوابگاهی بیشتر از دانشجویان بومی یا دانشجویانی است که با والدین خود زندگی می کنند.



    ** معتاد کیست؟
    با این حال برای آنکه نگاه دقیق تری به پدیده اعتیاد در میان جمعیت بیش از ۴ میلیون نفری دانشجویان در کشور داشته باشیم، بهتر است ابتدا نگاهی به مفهوم اعتیاد و اینکه براساس تعاریف رسمی و عرفی به چه کسی معتاد می گویند داشته باشیم.

    سازمان بهداشت جهانی می گوید: هر ماده ای که پس از وارد شدن به درون بدن بتواند بر یک یا چند عملکرد مغز تأثیر بگذارد، ماده مخـ ـدر است. این تعریف مخدرهایی نظیر توتون و مشروبات الکلی ، هروئین و L.S.D را در بر می گیرد.

    سازمان ملل متحد نیز می گوید: اعتیاد به مواد مخـ ـدر عبارت است از مسمومیت تدریجی یا حادی که به علت استعمال مداوم یک دارو اعم از طبیعی یا ترکیبی ایجاد می شود و به حال شخص و اجتماع زیان آور است.

    از آنجایی که تنها نهاد رسمی منتشر کننده آمار اعتیاد در کشور ستاد مبارزه با مواد مخـ ـدر است و مسوولان وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان آماری در این خصوص انتشار نمی دهند، و درعین حال اظهار نظر نمی کنند ، باید نگاه دقیق تری به آمار ارائه شده از سوی این ستاد داشت.

    به نظر می رسد یکی از مهم ترین اسنادی که ستاد مبارزه با مواد مخـ ـدر با استناد به آنها اقدام به ارائه آماری درباره اعتیاد در دانشگاه ها کرده است، پرسشنامه پایه سلامت دانشجویان است. در این پرسشنامه از تمامی دانشجویان جدید الورود سوال می شود که آیا در طول یک سال گذشته حتی برای یکبار سیگار یا قلیان مصرف کرده اند یا نه؟

    براین اساس حتی اگر یک دانشجو اعلام کرده باشد که در طول سال قبل از ورود به دانشگاه ها دخانیات مصرف کرده است، جزو آمار معتادین دسته بندی شده است! با این حال وجود حتی یک معتاد به دخانیات، الـ*کـل یا مواد مخـ ـدر سنتی یا آزمایشگاهی یک نگرانی جدی و به جاست.

    با توجه به آمار بیش از ۶۰ درصدی دختران و کمتر از ۴۰ درصدی پسران در دانشگاه ها، می توان نتیجه گرفت که حدود ۱۸ درصد از جمعیت دانشجوی کشور اقدام به مصرف سیگار یا قلیان کرده اند.

    از سوی دیگر مسوولان وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان و دفاتر مشاوره در دانشگاه ها بدون آنکه آمار مشخصی درباره اعتیاد منتشر کنند می گویند سطح اعتیاد در دانشگاه ها کمتر از میانگین اعتیاد در جامعه است.

    کارشناسان می گویند : براین اساس باید بین آنچه که اعتیاد در دانشگاه ها نامیده می شود با آنچه که اعتیاد در جامعه و در عرف تعریف می شود، تفاوت قائل شد و آنها را طبقه بندی کرد. دسته اول گروهی از دانشجویان هستند که تنها برای کنجکاوی یا برای تجربه، دخانیات یا مواد مخـ ـدر و الـ*کـل را مصرف می کنند. برخی کشورها به دلیل استفاده از تریاک در داروهای کدیین دار، حتی مصرف این داروها بدون دستور پزشک را ممنوع دانسته و از آن به عنوان اعتیاد یاد می کنند.

    دسته دوم دانشجویانی هستند که به صورت تفننی و تنها در مهمانی ها یا گردهمایی های دوستانه اقدام به استعمال سیگار یا قلیان می کنند. اما متاسفانه دسته سوم دانشجویانی هستند که هرچند کمتر از میانگین جامعه اقدام به مصرف منظم مواد مخـ ـدر سنتی یا آزمایشگاهی می کنند که این مصرف به وابستگی های جسمی و روانی منجر شده و به آن سوء مصرف اعتیاد می گویند.

    آنها می افزایند : در عرف جامعه ما اما الزاما به کسانی که اقدام به استعمال دخانیات می کنند، معتاد گفته نمی شود و معتادان تنها افرادی دانسته می شوند که مواد مخـ ـدر سنتی یا آزمایشگاهی مصرف می کنند. با این حال از آنجایی که مصرف سیگار و قلیان نیز در جامعه ما اقدامی پسندیده نیست، مصرف بالای آنها در جمعیت دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته اقدامی مذموم قلمداد می شود.

    یکی از راه های موثر برای کاستن از تعداد هرچند محدود معتادین دانشجو یا دانشجویانی که سوء مصرف دخانیات دارند می تواند تقویت دفاتر مشاوره در دانشگاه ها و انجام منظم مشاوره های روحی و آزمایش های جسمی به همراه افزایش نشاط در دانشگاه ها باشد.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    اساتید جوان دانشگاهی مشمول جوایز بنیاد ملی نخبگان می شوند
    bonyad-nokhbegan.jpg


    اساتید جوان دانشگاهی مشمول جوایز بنیاد ملی نخبگان می شوند

    سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: در بنیاد آیین نامه ای برای انتخاب اساتید جوان دانشگاهی وجود ندارد بنابراین برای رفع این خلاء اقدام به تدوین آیین نامه استادان سرآمد دانشگاهی کرده ایم.
    وی افزود: آیین نامه های موجود بنیاد ملی نخبگان تنها مشمول اساتید پیشکسوت و دارای سن بالا و دانشجویان می شود که در این میان برای انتخاب اساتید جوان دانشگاهی در آیین نامه های موجود بنیاد با خلاء مواجه هستیم.

    وی اضافه کرد: به طور مثال جایزه علامه طباطبایی به اساتید با سابقه علمی و آموزشی و دارای سن بالا اعطا می شود و در این نوع جوایز جایگاهی برای اساتید جوان دانشگاه ها دیده نشده است.

    قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به آغاز تدوین آیین نامه استادان سرآمد دانشگاهی در این بنیاد گفت: هدف از تدوین این آیین نامه شناسایی اساتید جوان و برجسته کشور است.

    سهراب پور بیان کرد: کمیته های تخصصی برای تدوین آیین نامه استادان سرآمد دانشگاهی در بنیاد ملی نخبگان تشکیل شده و این کمیته ها درحال تدوین این آیین نامه هستند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    علت تعیین واحد درسی در دکتری پژوهش محور
    doctora..jpg


    معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: سیاست دانشگاه این نیست که دانشجویان دوره دکتری پژوهش محور با دروس مختلف مشغول کند و واحدهای درسی این دانشجویان تنها برای پیشرفت پروژه آنها است.

    ابراهیم واشقانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی از واحدهای این دانشگاه به دانشجویان دکتری پژوهش محور خود دروس پیش نیاز داده اند، بیان کرد: سیاست دانشگاه این نیست که دانشجویان دوره دکتری پژوهش محور را با دروس مختلف مشغول کند.

    وی بیان کرد: برنامه ریزی های واحدهای آموزشی این دانشگاه برای دانشجویان دکتری پژوهش محور باید به گونه ای باشد که دانشجو بر روی پروژه تحقیقاتی خود متمرکز باشد.

    معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اضافه کرد: تعیین واحدهای درسی برای دانشجویان دکتری پژوهش محور تنها برای تقویت بنیه علمی و پیشرفت پروژه تحقیقاتی این دانشجویان است.

    واشقانی گفت: پذیرش نخستین دوره دانشجویان دکتری پژوهش محور تا نیمه مهرماه انجام می شود. بنابراین فراخوان پذیرش دومین دوره این مقطع بعد از مهرماه اعلام می شود.

    وی خاطرنشان کرد: بعد از ثبت نام کامل پذیرفته شدگان دوره نخست دکتری پژوهش محور دانشگاه آزاد مقدمات اعلام فراخوان برای دوره دوم پذیرش در این مقطع تحصیلی انجام می شود.
     
    بالا