VIP ►اخبار دانشگاهی◄

☾♔TALAYEH_A♔☽

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/05/18
ارسالی ها
35,488
امتیاز واکنش
104,218
امتیاز
1,376
آمار دانشجویان ایرانی در آلمان ، آمریکا ، انگلستان
daneshjoo-kharji.jpg


حسین سالار آملی، با اشاره به ضرورت بین المللی شدن دانشگاه های کشور و جذب بیشتر دانشجویان خارجی گفت: در حال حاضر حدود ۲۲ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند که تعداد زیادی از آنها افغانیانی هستند که پس از مهاجرت به کشور، به نوعی مقیم ایران شده اند،بنابراین تعداد دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های ایران بسیار پایین است که باید برای افزایش آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان ایرانی در کشورهای مختلفی تحصیل می کنند، تصریح کرد: حدود ۶۰۰۰ دانشجو در آلمان، حدود ۴۰۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه های انگلستان مشغول به تحصیلند.

به گفته دکتر سالارآملی از میان بیش از یک میلیون و یکصد هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های آمریکا، حدود ۸ هزار و ۸۰۰ دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

قائم مقام امور بین الملل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره کاهش شتاب رشد تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه های خارجی تاکید کرد: در طول سالهای گذشته به دلیل رشد خوب دانشگاه های ایران، شتاب رشد ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: به عنوان مثال طی دو، سه اخیر حضور دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور مالزی به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سالارآملی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه امکانات لازم در اختیار دانشجویان در دانشگاه های داخل قرار گیرد، عمده دانشجویان ایرانی تمایل دارند که در دانشگاه های کشور تحصیل کنند.
 
  • پیشنهادات
  • ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    وام‌ ازدواج و اشتغال در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان
    vam-daneshjooi.jpg


    رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از دستور کار قرارگرفتن وام ازدواج و اشتغال برای دانشجویان خبر داد.

    دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر در پنجمین دوره جشن دانش آموختگان دانشگاه پیام نور که در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: در آغاز سال تحصیلی توجه و خدمت رسانی به دانشجویان را وظیفه خود می دانیم.

    رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه وام شهریه همواره یکی از معضلات بوده است، گفت: سال گذشته در حوزه وام شهریه با معضل مواجه بودیم اما امسال سعی شد بخشی از عقب‌افتادگی سال گذشته جبران شود و در کنار دانشجویان کم بضاعت که در اولویت هستند به دانشجویان برتر نیز توجه شود.

    جبران ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی از طریق تسهیلات از صندوق رفاه دانشجویان

    صدیقی با بیان اینکه بیمه دانشجویان یکی از برنامه‌های اصلی صندوق رفاه و سازمان امور دانشجویان است، افزود: قرار است ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی از طریق تسهیلات از صندوق رفاه دانشجویان جبران شود. بیمه حوادث و بیمه خوابگاه‌ها و غذاخوری‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

    وی با اشاره به شیوه آموزش از دور دانشگاه پیام نورگفت: گرچه این شیوه شیوه جدیدی در دنیا نیست اما در صحنه آموزش عالی کشور به ویژه بعد از انقلاب اسلامی به طور جدی‌تر به آن توجه شد. آموزش از دور از هدف اصلی دانشگاه پیام نور بود تا آموزش عالی را در دسترس همه قرار بدهد. این تجربه اگرچه با فراز و نشیب‌ همراه بود اما در مجموع دانشگاه پیام نور رسالت خود را تاکنون به خوبی دنبال کرد.

    دانشگاه پیام نور رقیب دانشگاه‌های غیردولتی نیست

    رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور رقیب دانشگاه‌های غیردولتی دیگر نیست، توضیح داد: ما معتقد نیستیم که این دانشگاه رقیبی برای سایر دانشگاه‌های غیردولتی است زیرا شیوه آموزش در این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است و همین شیوه باید برای تکمیل آموزش عالی ادامه یابد.

    وی با عنوان اینکه رقابت های سیـاس*ـی و بحث هایی که درخصوص وضعیت دانشگاه پیام نور مطرح می شد، در این دوره برداشته شده، اظهار داشت: ما به دنبال رقابت های کور نیستیم و هر یک از ارکان آموزش عالی کشور باید وظیفه و کار خود را دنبال کند.

    صدیقی با اشاره به صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها اظهار داشت: ترکیب جمعیتی کشور موجب خالی شدن صندلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شد که باید از این شرایط ایجاد شده بهترین استفاده را ببریم.

    وی با تاکید بر اینکه صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها فرصتی برای گسترش ارتباطات بین‌المللی است، افزود: دانشگاه پیام نور می‌تواند جایگاه مناسبی در ارتباطات بین‌المللی داشته باشد زیرا شیوه این دانشگاه آموزش از دور است و دسترسی به آن راحت‌تر است. اکنون در دانشگاه پیام نور نیز تعدادی از صندلی‌ها خالی مانده که می‌توان از این فرصت برای گسترش ارتباطات بین‌الملل بهره برد.

    رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اینکه وظایف فارغ‌التحصیلان برتر نسبت به بقیه دانشجویان سنگین‌تر است، گفت: این دانشجویان با حضور خود در مقاطع بالاتر یا در فرصت‌های شغلی می‌توانند نشان دهنده پتانسیل بالای دانشگاه پیام نور باشند.

    صدیقی بر حفظ ارتباط فارغ التحصیلان با دانشگاه پیام نور تاکید کرد و گفت: فارغ التحصیلی موفق است که ارتباطات ایجاد شده را حفظ کند و دانشگاه به مدد توانمندی آنها خدمات مطلوبی ارائه دهد
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    تصویب آیین نامه پسا دکتری در دانشگاه پیام نور
    doctora.jpg

    رئیس دانشگاه پیام نور در پنجمین دوره جشن دانش آموختگان دانشگاه پیام نور که در سازمان مرکزی برگزار شد،گفت: ارائه تسهیلات مناسب درخصوص اشتغال و ازدواج دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه مهم ترین برنامه دانشگاه پیام نور است.
    دکتر محمد علی سرلک از تنظیم آیین نامه دوره پسا دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت : امیدواریم با تصویب این آیین نامه ، فارغ التحصیلان دانشگاه به مقاطع بالاتر راه یابند.
    وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور با امضای تفاهم نامه با بانک‌ها، تسهیلاتی همچون وام خوداشتغالی، وام خودرو ، وام ازدواج و کار دانشجویی را برای دانش آموختگان پیش بینی کرده تا بعد از فراغت از تحصیل، دغدغه اشتغال نداشته باشند.

    سرپرست دانشگاه پیام نور به کسب رتبه یک کیفیت آموزشی و رتبه دهم کیفیت پژوهشی دانشگاه در آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور به مدد ویژگی های منبع محوری، آزمون متمرکز و استفاده از فناوری جدید، افرادی را به جامعه تحویل می دهد که در آزمون های استخدامی و کنکور مقاطع بالاتر افتخارآفرینی می کنند.

    وی با قدردانی از حسن اعتماد داوطلبانی که در کنکور سراسری، دانشگاه پیام نور را برای تحصیل برگزیدند، گفت: بیش از ۲۰۲ هزار نفر از داوطلبان ، دانشگاه پیام نور را برای تحصیل خود انتخاب کرده اند که این نشان دهنده رضایت آنها و خانواده هایشان از کیفیت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه بوده است.

    وی دانشگاه پیام نور را دانشگاه محرومین دانست و یادآور شد: هدف دانشگاه پیام نور خدمت رسانی به قشر محروم و کم بضاعت است و این دانشگاه با کمترین شهریه بهترین خدمات را به دانشجویان ارائه می دهد.

    سرپرست دانشگاه پیام نور به برنامه های دانشگاه برای دوران پسا تحریم اشاره کرد و افزود: رشد، توسعه و گسترش شرکت های دانش بنیان، کار دانشجویی، حمایت از ایده‌های برتر، توسعه مرزهای فعالیت فراتر از مرزهای ملی و استفاده از دیپلماسی ملی برای پیشبرد اهداف نظام و دولت تدبیر و امید از جمله برنامه های دانشگاه پیام نور برای دوره پسا تحریم است.

    وی از توجه ویژه وزیر علوم، و معاونان وزارت علوم به دانشگاه پیام نور قدردانی کرد و گفت: دانشگاه پیام نور تاکنون جایگاه ویژه ای در برنامه ریزی وزارت علوم داشته و عضویت دانشگاه در شورای گسترش آموزش عالی، شورای عطف، شورای عالی برنامه ریزی ، عضویت در کمیسیو ملی یونسکو نشانگر توجه و جایگاه ویژه ای است که وزارت علوم برای دانشگاه درنظر گرفته است.

    وی همچنین از تنظیم آیین نامه دوره پسا دکتری در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: امید است با تنظیم و تصویب این آیین نامه بتوانیم شاهد حضورفارغ التحصیلان این دانشگاه را در مقاطع بالاتر باشیم.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    نتایج رتبه بندی سال ۱۶-۲۰۱۵ دانشگاه های جهان – صعود شریف و تهران
    QS.jpg

    نتایج رتبه بندی سال ۱۶-۲۰۱۵ نظام رتبه بندی QS منتشر شده است و دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران از ایران توانستند با عملکردی بهتر نسبت به سال گذشته بطور چشمگیری رتبه های بین المللی خود را بهبود بخشند.
    دانشگاه صنعتی شریف بعنوان برترین دانشگاه کشور در رتبه بندی QS توانست با بیش از ۱۰۰ پله رشد، رتبه ای در بازه ۴۸۰-۴۷۱ را کسب کند. همچنین دانشگاه تهران نیز با بیش از ۵۰ رتبه رشد، در بازه ۶۰۰-۵۵۱ قرار گرفت. جدول زیر عملکرد سالانه دانشگاه صنعتی شریف و تهران را نمایش می دهد.

    نام دانشگاه دامنه رتبه در سال
    ۲۰۱۶ -۲۰۱۵ ۲۰۱۴-۲۰۱۵ ۲۰۱۳-۲۰۱۴ ۲۰۱۲-۲۰۱۳
    دانشگاه صنعتی شریف ۴۷۱-۴۸۰ ۶۰۱-۶۵۰ ۶۰۱-۶۵۰ ۶۰۱+
    دانشگاه تهران ۵۵۱-۶۰۰ ۶۵۱-۷۰۰ ۶۰۱-۶۵۰ ۵۵۱-۶۰۰
    مؤسسه « کاکارلی سیموندز» یا QS به مدت ۱۲ سال است که دانشگاه ها را در سطح جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است.

    این نظام بین المللی با بهره جستن از ۶ شاخص بررسی شهرت دانشگاه با وزن ۴۰ درصد، ارزیابی کارفرمایان با وزن ۱۰ درصد، میزان گرایش بین المللی با وزن ۱۰ درصد، میزان استناد به ازای هر عضو هیات علمی با وزن ۲۰ درصد و نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو با وزن ۲۰ درصد بیش از ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان را مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است.

    تنها تغییری که در متدولوژی این رتبه بندی نسبت به سال گذشته ایجاد شده است مربوط به شاخص میزان استنادات به اعضای هر عضو هیات علمی است که با نرمال سازی استنادات در کلیه حوزه های موضوعی باعث شد دانشگاه هایی که در حوزه علوم اجتماعی، هنر و مهندسی عملکرد بهتری دارند، قادر باشند رتبه بهتری را کسب کنند.

    در فهرست برترین های جهان، موسسه فناوری ماساچوست همچون سال گذشته مقام اول جهان را به دست آورده است. دانشگاه هاروارد مقام دوم جهان و دانشگاه کمبریج انگلستان و استنفورد آمریکا مشترکا رتبه ۳ جهان را به خود اختصاص دادند.

    انستیتو فناوری کالیفرنیا، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کالج لندن، امپریال کالج لندن، انستیتو فناوری زوریخ و دانشگاه شیکاگو رتبه های ۵ الی ۱۰ فهرست برترین های جهان را به خود اختصاص دادند. ۱۰ دانشگاه برتر جهان متعلق به آمریکا و انگلستان هستند و تنها دانشگاه برتر خارج از دو کشور آمریکا و انگلستان در این رده، انستیتو فناوری زوریخ سوئیس است که رتبه ۹ جهان را کسب کرده است.

    دانشگاه های آسیایی همچون سالهای گذشته، در سال ۱۶-۲۰۱۵ نیز رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کردند. ۲ دانشگاه از ۲۰ دانشگاه برتر جهان و ۱۰ دانشگاه از ۵۰ دانشگاه برتر جهان به قاره آسیا تعلق دارند.

    دو دانشگاه آسیایی که در سال ۱۶-۲۰۱۵ توانستند در جمع ۲۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرند دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور است. دانشگاه ملی سنگاپور به عنوان برترین دانشگاه آسیا شناخته شد که با ۱۰ رتبه رشد نسبت به سال گذشته، حائز رتبه ۱۲ جهان شد.

    دانشگاه صنعتی نانیانگ نیز با ۲۶ رشد رتبه، دانشگاه دوم آسیا و سیزدهم جهان شد. دانشگاه تسینگوا چین با ۲۲ رتبه رشد در جایگاه ۳ آسیا و ۲۵ جهان قرار گرفت.

    همچنین دانشگاه های حوزه خاورمیانه نیز نسبت به سال گذشته، دارای رشد رتبه بوده اند. از ترکیه دانشگاه بیلکنت با ۵ رشد رتبه نسبت به سال گذشته برترین دانشگاه این کشور شناخته شد که رتبه ۳۹۴ جهان را به خود اختصاص داد. از عربستان سعودی نیز دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد با ۲۶ رشد رتبه، جایگاه ۱۹۹ جهان را به دست آورد.

    در منطقه اقیانوسیه دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه ملبورن به عنوان دو دانشگاه برتر این منطقه شناخته شدند که به ترتیب رتبه های ۱۹ و ۴۲ جهانی را کسب کردند.

    دانشگاه بوئنوس آیرس آرژانتین با رتبه ۱۲۴ و دانشگاه سائوپائولو برزیل نیز با رتبه ۱۴۳ جهان ۲ دانشگاه برتر آمریکای جنوبی هستند.

    در قاره آفریقا نیز دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی با رتبه ۱۷۱ جهان برترین دانشگاه این قاره شناخته شد.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    جذب ۶۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه امیرکبیر
    heyat-elmi.jpg


    دکتر سید احمد معتمدی در آیین استقبال دانشجویان ورودی جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۵۳۰ عضو هیات علمی است که تا مهرماه امسال تعداد ۶۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه جذب می شوند.

    رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در مهرماه امسال تعداد ۶۰ عضو هیات علمی جدید در این دانشگاه جذب می شوند که به این ترتیب تعداد اساتید دانشگاه به حدود ۵۹۰ نفر افزایش می یابد.

    وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای ۱۶ دانشکده و واحد اقماری در استان های مختلف است، بیان کرد: این دانشگاه، پیشرو در تعداد دانشکده و واحدهای اقماری است. درحال حاضر ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.

    معتمدی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر همواره در رتبه بندی های مختلف جز دانشگاه های برتر کشور و جهان به شمار می رود، گفت: طبق اعلام پایگاه استنادی علوم جهان، این دانشگاه رتبه نخست دانشگاه های صنعتی را به خود اختصاص داده است.

    وی افزود: برنامه داریم این دانشگاه را به دانشگاه نسل سوم تبدیل کنیم تا دانشجویان علاوه بر فعالیت های آموزشی در حوزه تولید ثروت، نوآوری و خلاقیت نیز نقش داشته باشند.

    حضور اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر در کابینه دولت‌

    رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به حضور ۱۰ استاد این دانشگاه در کابینه دولت های مختلف گفت: حضور این اساتید در کابینه دولت نشان دهنده چند بعدی بودن فارغ التحصیلان این دانشگاه است.

    معتمدی خاطرنشان کرد: دانشگاه خوب دانشگاهی نیست که تنها بر روی مسائل آموزشی و علمی تمرکز کند بلکه دانشگاه باید در حوزه های کاربردی و رفع نیازهای جامعه نیز فعال باشد.

    وی گفت: باتوجه به چند بعدی بودن دانشگاه صنعتی امیرکبیر این دانشگاه مدیران بسیار خوبی را تحویل کشور داده است و درحال حاضر نیز تربیت نیروی لازم برای کشور از مهم ترین اهداف ما بشمار می رود.

    فعالیت های سیـاس*ـی، فرهنگی و دانشجویی نیاز دانشجویان است

    رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: فعالیت های سیـاس*ـی، فرهنگی و دانشجویی جز حسن های این دانشگاه به شمار می رود و دانشجویان علاوه بر کسب درجات علمی در این زمینه ها نیز فعال هستند.

    معتمدی افزود: فعالیت در حوزه های سیـاس*ـی، فرهنگی و دانشجویی بسیار خوب است اما حضور در این نوع فعالیت ها نباید به هدف اصلی دانشجویان که کسب علم است لطمه وارد کند.

    والدین از دانشجویان غافل نشوند

    وی با بیان اینکه والدین نباید از دانشجویان غافل شوند، گفت: به والدین توصیه می کنم در دوران تحصیل فرزندان خود از آنها غافل نشوند زیرا برخی مشکلات دانشجویان در این دوران به دلیل کاهش روابط عاطفی با خانواده به وجود می آید.

    رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: دانشجویان باید بتوانند روی پای خود بایستند این درحالی است که برخی از والدین بعد از ورود فرزند خود به محیط دانشگاه به طور کامل وی را رها می کنند.

    معتمدی دوران دانشجویی را حساس ترین دوران زندگی بیان کرد و گفت: در این زمان فرزندان از دوره نوجوانی به دوران مسئولیت پذیری وارد می شوند که اگر به درستی از این دوره استفاده شود می تواند نقش بسیار مهمی در آینده آنها داشته باشد.

    وی افزود: برخی از دانش آموزان بعد از ورود به دانشگاه فکر می کنند که کار آنها تمام شده اما اینگونه نیست و دانش آموزان بعد از ورود به محیط دانشگاه نیز باید تلاش علمی و آموزشی داشته باشند تا بتوانند در آینده زندگی موفقی را برای خود رقم بزنند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    نمرات نیمسال اول ۹۴-۹۳ دانشگاه پیام نور تغییر کرد – اصلاحیه
    -نیمسال-اول-94-93-دانشگاه-پیام-نور-تغییر-کرد.jpg


    مرکز آزمون سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور تاکنون برای کلید سوالات بیش از ۲۰۰ عنوان درس از امتحانات نیمسال اول سال تحصیلی ۹۴-۹۳ برای رشته های مختلف در کلیه مقاطع اصلاحیه منتشر کرده است.

    به کلیه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد که در نیمسال اول ۹۴-۹۳ دانشگاه پیام نور ثبت نام و انتخاب واحد کرده اند و آزمون پایان ترم داده اند توصیه می شود مجددا با ورود به سیستم گلستان پیام نور به آدرس reg.pnu.ac.ir ، از قسمت اطلاعات جامع دانشجویی خود نسبت به مشاهده و بررسی نمرات نیمسال اول ۹۴-۹۳ خود اقدام کنند.

    احتمالا با این اصلاحیه نمرات ردی نیمسال اول ۹۴-۹۳ برخی از دانشجویان به نمره قبولی تبدیل شده است و دیگر این دسته از دانشجویان در صورت قبولی نیازی به انتخاب واحد مجدد این دروس را ندارند چرا که اگر دانشجویی دوباره در امتحان درسی شرکت کند که قبلا نمره قبولی کسب کرده باشد و مجدد انتخاب واحد و نمره قبولی کسب کند نمره دوم در نظر گرفته نخواهد شد و شهریه نیز استرداد نخواهد شد.

    گزارش پاسخ به اعتراضات دانشجویان در نیمسال اول ۹۳-۹۲ که وارد بوده و برروی کلید سوالات اصلاحیه اعمال شده است را می توانید از لینک زیر دانلود کنید.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    آگهی استخدام دانشگاه بناب سال ۹۳
    -استخدام-دانشگاه-بناب-سال-۹۳.jpg


    دانشگاه بناب به منظور تامین نیروی انسانی از طریق برگزاری آزمون ، اقدام به استخدام نیروی قراردادی می نماید.

    بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون جذب نیروی قراردادی دانشگاه بناب در سال ۱۳۹۳ می‌رساند که ثبت‌نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی، از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی:
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    از روز شنبه مورخ ۲۵/۱۱/۹۳ آغاز و در روز شنبه مورخ ۲/۱۲/۹۳ پایان می‌پذیرد.

    لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

    الف)شرایط عمومی استخدام :

    ۱-تابعیت جمهوری اسلامی ایران و عدم تغییر یا کسب تابعیت مضاعف در طول دوران خدمت.

    ۲-التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به ولایت فقیه.

    ۳- اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

    ۴-عدم سابقه عضویت یا وابستگی به گروه های سیـاس*ـی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران.

    ۵- عدم اشتهار به فسق و فجور و عمل منافی اخلاقی و اعمال و رفتار خلاف حیثیت و شرافت و شئون شغلی.

    ۶- نداشتن سوء پیشینه کیفری.

    ۷- عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دائمی دولتی بر اساس رای قطعی صادر شده از مراجع ذی صلاح.

    ۸- عدم اعتیاد و اشتهار به خرید و فروش مواد مخـ ـدر ، مشروبات الکلی و نظایر آن.

    ۹-دارا بودن مدرک پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم قانونی برای آقایان.

    ۱۰- برخورداری از سلامت و توانائی جسمانی و روانی مناسب با خدمت مورد نظر.

    ۱۱-متقاضیان بایدبومی شهرستان بناب باشند.

    ب)شرایط اختصاصی استخدام :

    ۱-دارا بودن حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر ۳۰ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و حداکثر ۳۵ سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد تا آخرین روز ثبت نام.

    ۲-داوطلبان متقاضی استخدام می بایست تا آخرین روز مهلت ثبت نام ۲/۱۲/۹۳ در مقطع تحصیلی اعلام شده فارغ‌التحصیل شده باشند.

    ۳-داوطلبان مرد متقاضی استخدام می‌بایست تا آخرین روز مهلت ثبت نام ۲/۱۲/۹۳ دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم باشند.

    موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

    الف ) داوطلبانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل (از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۹/۵/۱۳۶۷) به طور داوطلبانه خدمت نموده اند، به میزان مدت حضور در جبهه همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیتدر جبهه‌های نبرد حق علیه باطل.

    ب) خواهر و برادر شهید، همسر و فرزند جانباز (۲۵ درصد به پایین)، همسر و فرزند آزاده کمتر از یکسال اسارت تا میزان ۵ سال.

    ج) جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهداء، همسر و فرزندان جانبازان (۲۵درصد و بالاتر)، همسر و فرزندان آزادگانی که حداقل یکسال سابقه اسارت دارند و خود رزمنده ( با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه) از شرط حداکثر سن معاف می باشند.

    د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاههای دولتی از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.

    مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام اینترنتی:

    – تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی (در سایت سنجش آموزش کشور).

    -فایل اسکن شده عکس متقاضی می بایست با استفاده از تصویر ۴*۳ جدید با زمینه سفید و فرمت JPG و حداکثر حجم ۷۰کیلو بایت و اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰*۲۰۰ پیکسل باشد.

    – متقاضیان واجد شرایط می‌بایست در بازه زمانی ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    مراجعه و پس از پرداخت مبلغ ۶۵۰.۰۰۰ (ششصد و پنجاه هزار) ریال از طریق کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت‌‌نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.

    لازم به توضیح است مدت زمان فوق به هیچ عنوان تمدید نمی‌گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده و از موکول نمودن ثبت‌نام به روزهای پایانی خودداری نمایند.

    متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام کد پیگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.به ثبت‌نام های ناقص و مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و هیچگونه مسؤلیتی متوجه دانشگاه بناب نخواهد بود و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.

    زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

    کارت شرکت در آزمون از روز چهارشنبه مورخ ۲۰/۱۲/۹۳ برای مشاهده و پرینت، بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی :
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    قرار خواهد گرفت.

    آزمون در روز جمعه مورخ ۲۲/۱۲/۹۳ در دانشگاه بناب برگزار خواهد شد که اطلاعات لازم یک هفته قبل از آزمون از طریق سایت اطلاع-رسانی خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهدرسید.

    لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی نمی‌باشد و مدارک داوطلبان بعد از آزمون بررسی خواهد شد و چنانچه در هر مرحله از مراحل امتحان و جذب محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و با متخلفان برابر مقررات رفتار خواهد شد.

    موادآزمون:

    الف) آزمون توانمندی های عمومی شامل: ۱- فناوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL) (ضریب یک)، ۲-زبان و ادبیات فارسی (ضریب یک)، ۳- ریاضی و آمار مقدماتی (ضریب یک)، ۴-احکام ومعارف اسلامی (ضریب یک)، ۵-اطلاعات سیـاس*ـی، اجتماعی و مبانی قانونی(ضریب یک)، ۶-زبان انگلیسی- عمومی(ضریب یک) و ‌ ۷-استعدادهای ویژه شغلی(ضریب دو) می باشد.

    تذکرات:

    ۱-داوطلب بومی‌شامل افرادی می شود که حداقل دارای یکی از ویژگی های زیر باشند:

    الف) محل تولد داوطلب شهرستان بناب باشد.

    ب) حداقل پنج سال از سنوات تحصیلی داوطلب (ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان) به صورت پیوسته در شهرستان بناب طی شده باشد.

    ج) محل تولدهمسر و فرزندان پرسنل نیروهای مسلح با محل تولد همسر یا پدر(شاغلین نیروهای مسلح) یکی باشد (شهرستان بناب) و یا محل سکونت آنان (در خصوص بازنشستگان نیروهای مسلح) در شهرستان بناب باشد.

    د) فرزندان و همسران کارکنان رسمی، پیمانی و نیروهای قراردادی که در اجرای مصوبات «کارگروه انتقال دولت از تهران» به شهرستان بناب برای منتقل شده اند.

    ۲-از کل مجوز استخدامی اخذ شده، بیست و پنج درصد (۲۵%) آن به جانبازان، آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهداء و فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان بالای یک سال اسارت و خواهر و برادر شهید تخصیص می یابد.

    توضیح: در صورت باقیمانده سهمیه ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران (طبق لیست معرفی شده از بنیاد شهید و امور ایثارگران)، خواهران و برادران شهید که درآزمون شرکت نموده اند و حد نصاب لازم را کسب نمایند، می‌توانند از سهمیه فوق استفاده نمایند.

    ۳- از کل مجوز استخدامی ‌اخذ شده توسط دانشگاه بناب، پنج درصد ( ۵%) سهمیه استخدامی ‌به رزمندگان (با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها) و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت تخصیص می‌یابد.

    توجه ۱: مشمولین این بند بر اساس آگهی استخدامی‌ در آزمون شرکت نموده و در بین خود به رقابت خواهند پرداخت. انتخاب ایثارگران در حد سهمیه تعیین شده به ترتیب نمره کسب شده از بین ایثارگران واجد شرایط که در زمان مقرر ثبت نام نموده اند انجام خواهد شد.

    ۴- معلولین عادی به شرط کسب حد نصاب نمره لازم (۶۰درصد نمره عمومی) و دارابودن شرایط مندرج در آگهی به ترتیب نمره مکتسبه از ۳ درصد سهمیه قانونی مربوطه برخوردار خواهند بود.

    ۵– کسب حداقل هشتاد درصد (۸۰%) حد نصاب آزمون علمی آخرین نفر پذیرفته شده برای مشمولان ایثارگر متقاضی استخدام الزامی است.

    ۶-انتخاب داوطلبان استخدام برای انجام مصاحبه تخصصی حداکثر به میزان ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز از میان افرادی که حد نصاب نمره آزمون عمومی (۶۰ درصد کل نمره آزمون) را کسب کرده اند، به ترتیب بالاترین نمرات آزمون تخصصی انجام خواهد شد.

    ۷-کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون توانمندی های عمومی صرفاً به منزله تایید صلاحیت عمومی و تصحیح اوراق امتحان بوده و هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی کند و انتخاب داوطلبان براساس نمرات آزمون تخصصی، مصاحبه و با رعایت اولویت های مقرر صورت می پذیرد.

    ۸-به ثبت‌نام دانشجویان و دارندگان مدارک تحصیلی پائین‌تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک معادل (به استثنای دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور که در آزمون جامع سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده و قبول شده اند و گواهی مبنی بر امکان ادامه تحصیل در مقطع بالاتر با ارزش علمی دارند) ترتیب اثر داده نخواهد شد.

    ۹-مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون (حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه) بایستی به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.

    ۱۰-مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی برعهده داوطلب خواهد بود و درهر مرحله از مراحل امتحان، مصاحبه و جذب محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و با متخلفان برابر مقررات رفتار خواهد شد.

    ۱۱- داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی، ثابت، پیمانی و یا بازخرید سایر دستگاههای دولتی باشند.

    ۱۲-انتخاب نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون براساس نمرات آزمون کتبی (۴۰%)، مصاحبه (۶۰%) و طی مراحل گزینش با رعایت اولویت های مقرر صورت می‌پذیرد.

    جدول شرایط و ضوابط آزمون جذب نیروی قراردادی دانشگاه بناب سال ۱۳۹۳


    ردیف
    کدوعنوان رشته شغلی شرایط احراز تعداد جنسیت
    ۱ حسابدار
    (۱۱) دارا بودن دانشنامه لیسانس یا فوق لیسانس در یکی از رشته‌های امور مالی و حسابداری (کلیه گرایشها) (۱۰۱)، امور اداری و مدیریت (۱۰۲) (گرایشهای دولتی (۱۰۳)، بازرگانی (۱۰۴)، مالی (۱۰۵)، سیستم‌های اطلاعاتی(۱۰۶)، تشکیلات و روشها و نیروی انسانی (۱۰۷) و اقتصاد (۱۰۸). ۱نفر زن
    ۲ مامور حراست
    (۱۲) دارا بودن دانشنامه لیسانس یا فوق لیسانس در تمامی رشته های تحصیلی (۱۰۹) ۱نفر زن
    ۳ کارشناس امور دانشجویان
    (۱۳) دارا بودن دانشنامه لیسانس یا فوق لیسانس در یکی از رشته های علوم تربیتی شامل:تکنولوژی آموزشی(۱۱۰)، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی(۱۱۱)، برنامه‌ریزی آموزشی(۱۱۲)، روانشناسی تربیتی (۱۱۳)، آموزش و بهسازی منابع انسانی (۱۱۴)، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش عالی (۱۱۵) و تربیت بدنی و علوم ورزشی (۱۱۶). ۱نفر مرد – زن
    ۴ کارشناس آزمایشگاه
    (۱۴) دارا بودن دانشنامه لیسانس یا فوق لیسانس در یکی از رشته‌های؛ شیمی( کلیه گرایشها)(۱۱۷)، فیزیک (کلیه گرایشها) (۱۱۸)، مهندسی برق (کلیه گرایشها) (۱۱۹)، مهندسی نساجی (کلیه گرایشها) (۱۲۰) و مهندسی پلیمر( کلیه گرایشها) (۱۲۱). ۲نفر مرد – زن
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    حذف نمره مردودی از معدل دانشجویان
    -نمره-مردودی-از-معدل-دانشجویان.jpg


    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از تصویب آیین نامه‌های مقاطع کاردانی و کارشناسی در دومین جلسه شورای برنامه ریزی خبر داد.

    دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درمورد جلسات شورای برنامه ریزی توضیح داد: دومین جلسه شورای برنامه ریزی شنبه،۱۶ اسفند تشکیل شد. در جلسه دوم چند برنامه درسی که از سوی شورای تحول پیشنهاد شده بود تصویب شد.

    وی افزود: یکی از این رشته ها رشته “مطالعات زنان” در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است. البته این رشته قبلا وجود داشت اما از آنجائی که از تاریخ تولید آن مدت زیادی گذشته بود و بازنگری اساسی در این رشته صورت گرفت، اگر در رشته ای بیش از ۴۰ درصد تغییر ایجاد شود آن رشته به عنوان یک رشته جدید تلقی می شود. رشته جدید دیگر که از سوی شورای تحول پیشنهاد شده بود، “مطالعات الگوی اسلامی پیشرفت” در مقطع دکتری است.

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم به این پرسش که این رشته ها از سال تحصیلی آینده ارائه می شوند یا خیر، پاسخ داد: این رشته ها به دفتر گسترش آموزش عالی ابلاغ می شود اما بعید می دانم برای سال آینده اجرا شوند، مگر اینکه دانشگاه ها شرایط داشته باشند و در تکمیل ظرفیت این رشته ها را ارائه کنند.

    نوه ابراهیم در ادامه از تصویب آیین نامه دوره کاردانی و کارشناسی خبر داد و درمورد تغییرات عمده این آیین نامه با آیین نامه قبلی توضیح داد: از تغییرات عمده این است که تا دو هفته قبل از پایان ترم به دانشجو اجازه داده شده اگر شرایط حضور در امتحان را ندارد درس را حذف کند، همچنین اگر در گذشته دانشجویان مردود می شدند نمره مردود در کارنامه می ماند و در معدل کل هم حساب می شد اما در آیین نامه جدید نمره مردود در معدل کل حساب نمی شود.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    فرصت مجدد ثبت نام آزمون ارشد پزشکی سال ۹۵
    .

    خبر جدید :
    فرصت ثبت نام برای کنکور ارشد پزشکی برای سومین بار تمدید شد


    مهلت ثبت نام و ویرایش اطلاعات ثبت نامی در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی، برای بار سوم تمدید شد و داوطلبان می توانند در روز ۲۳ فروردین نسبت به ثبت نام یا ویرایش اقدام کنند. به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۵ برگزار می شود و داوطلبان در مهلت یک روزه در ۲۳ فروردین ماه ۹۵ می توانند از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۲ همان روز نسبت به ثبت نام یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

    داوطلبانی که موفق نشده اند در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۵ ثبت نام کنند در این روز امکان این را دارند که از فرصت مجدد ثبت نام استفاده کنند.

    علاوه بر فرصت برای ثبت نام جدید، افرادی که پیش از این هم ثبت نام کرده اند می توانند در این روز نسبت به ویرایش فرم تقاضانامه خود اقدام کنند.

    داوطلبان در ۵۹ رشته گروه پزشکی می توانند در این آزمون شرکت کنند. کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای پیش از برگزاری یر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد.

    داوطلبانی که موفق نشده اند در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۵ ثبت نام کنند در روزهای ۱۱ تا ۱۴ اسفند می توانند از فرصت مجدد ثبت نام استفاده کنند.

    علاوه بر فرصت برای ثبت نام جدید، افرادی که پیش از این هم ثبت نام کرده اند می توانند در روزهای ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه نسبت به ویرایش فرم تقاضانامه خود اقدام کنند.

    همچنین براساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، رشته امتحانی تکنولوژی آموزش در علوم پزشکی به رشته های مورد آزمون اضافه شده که اطلاعات این رشته نیز اعلام شده است.

    کلیه داوطلبان متقاضی این رشته در صورت احراز شرایط میبایست در رشته امتحانی آموزش پزشکی ثبت نام کنند.

    همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، نظر به اینکه اطلاعات مربوط به برخی از کتب منبع آزمون کامل نبوده است اطلاعات دقیق منابع رشته های امتحانی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی درج شده است.

    دارندگان مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد ناپیوسته در کلیه رشته های علوم پزشکی و دکتری عمومی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که در زمان شرکت در آزمون شاغل در مراکز و دفاتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاهها هستند می توانند در رشته تکنولوژی آموزش در علوم پزشکی شرکت کنند.

    همچنین دارندگان مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد ناپیوسته در کلیه رشته های علوم پزشکی و دکتری عمومی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی که در زمان شرکت در آزمون شاغل در مراکز آموزش مهارتهای پزشکی بالینی، مراکز آموزش مجازی و یا سامانه های آموزشی (غیردرمانی) بیمارستانی بوده اند، باید مراتب شاغل بودن و تداوم کار آنها مورد تایید باشد.

    دارندگان مدرک کارشناسی در رشته های تکنولوژی آموزشی، برنامه ریزی آموزشی، برنامه ریزی درسی و مدیریت و برنامه ریزی آموزشی علاوه بر شاغل بودن در مراکز و دفاتر فوق الذکر باید حداقل ۱ سال سابقه کار در این مراکز و دفاتر داشته باشند و مراتب سابقه کار و شاغل بودن آنها باید به تأیید معاونت آموزشی دانشگاه مربوطه برسد.

    دارندگان مدرک کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته های آموزش پزشکی، آموزش بهداشت
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت، انفورماتیک پزشکی، مهندسی پزشکی، آموزش جامعه نگر در نظام سلامت و سلامت در رسانه (جهت این گروه از داوطلبان شاغل بودن و داشتن سابقه کار الزامی است) می توانند در رشته تکنولوژی آموزش در علوم پزشکی شرکت کنند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    حذف نمرات ردی از معدل کل دانشجویان کارشناسی پیام نور
    -نمرات-ردی-از-معدل-کل-دانشجویان-کارشناسی-پیام-نور.jpg


    بر اساس این اصلاحیه ، تبصره ماده ۸ و تبصره ماده ۱۷ در آیین نامه آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور تغییر کرده است :

    ۱- به استناد تبصره ماده ۸ آیین نامه وزارتی ، چنانچه دانشجویی یک درس عملی- نظری را اخذ ولی نمره قبولی کسب نکند، اما دوره عملی درس را گذرانده باشد، می تواند بخش نظری آن درس را به صورت معرفی به استاد در نیمسال بعد با رعایت مفاد ماده ۸ اخذ نماید.

    ۲- به استناد تبصره ۱ ماده ۱۸ آیین نامه وزارتی ، دانشجویی که در هر نیمسال در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال های بعدی، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند، نمره یا تمام نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو، ثبت و باقی می ماند، اما در میانگین کل دوره بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

    ۳- به استناد تبصره ۲ از ماده ۱۸ آیین نامه وزارتی ، گذراندن دروس با استفاده از تبصره ۱ ماده ۱۸ ، صرفا برای محاسبه میانگین کل دوره تحصیلی در هنگام دانش آموختگی می باشد. نمرات مردودی در میانگین ترم محاسبه می شود.

    ۴- به استناد تبصره ۳ ماده ۱۸ آیین نامه وزارتی ، تسهیلات این بخشنامه شامل دانشجویانی که به دلیل تقلب و یا حکم کمیته انضباطی نمره مردودی دریافت می کنند نمی شود.

    ۵- به استناد ماده ۳۳ آیین نامه وزارتی ، مفاد موارد فوق برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۴-۹۳ و پس از آن و نیز تمام دانشجویانی که در زمان ابلاغ این بخشنامه شاغل به تحصیل هستند، به شرطی که خللی در تحصیل ایشان ایجاد نکند لازم الاجرا است.

    دانشجویان عزیز بر اساس اصلاحیه آیین نامه جدید آموزشی مقطع کارشناسی (پیوسته – ناپیوسته) دانشگاه پیام نور ، نمرات ردی در معدل کل محاسبه نمی شود و فقط نمرات قبولی دانشجویان در معدل کل دانشجو موثر و محاسبه خواهد شد. ولی نمرات ردی در معدل ترم باقی و محاسبه می شود .



    توجه : طبق آخرین اخبار رسیده از مسئولین وزارت علوم ، این آیین نامه مورخ ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۴ به تمام دانشگاه های سراسر ایران اعم از دولتی، آزاد، پیام نور، غیردولتی ها…. ابلاغ شده است.

    دکتر غلامرضا بخشی خانیکی ، عضو شورای آموزشی دانشگاه پیام نور در گفتگوی اختصاصی با پیام نورنا درباره حذف نمرات ردی از معدل کل دانشجویان کارشناسی گفت : بنده موافق حذف نمرات مردودی از معدل کل دانشجویان دانشگاه پیام نور می باشم.

    دکتر غلامرضا بخشی خانیکی در پاسخ به این سوال که چرا تا الان برخی از بخشنامه ها و آیین نامه های وزارت علوم در دانشگاه پیام نور اجرایی نشده است گفت : مشکل اجرایی نشدن بخشنامه ها و آیین نامه های وزارتی از سال ها قبل در دانشگاه پیام نور وجود داشته و با اینکه بنده و برخی از اعضای شورای آموزشی دانشگاه بارها در شورای آموزشی و به مدیران دانشگاه پیام نور اعلام کرده ایم که نباید در اسکلت و اصل بخشنامه ها و آیین نامه ها تغییری ایجاد شود و تمام آیین نامه لازم الاجرا هست ، ولی با این حال برخی از بندها و قوانین ممکن است بر اساس تصمیم شورای آموزشی تغییراتی جزئی داشته باشد.

    این عضو از شورای آموزشی دانشگاه همچنین افزود که جلسات شورای آموزشی دانشگاه معمولا حداکثر هر ۲ هفته یکبار تشکیل می شود و مطمئنا در جلسات بعدی این موضوع بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

    دکتر غلامرضا بخشی خانیکی همچنین با بیان اینکه موافق حذف نمرات مردودی از معدل کل دانشجویان پیام نور می باشد عنوان کرد که : حتما بنده موافقت خودم را در جلسه شورای آموزشی دانشگاه اعلام میکنم و امیدوارم در اصل و اسکلت آیین نامه تغییراتی صورت نگیرد و حذف نمرات ردی از معدل کل برای تمام دانشجویان پیام نور اجرا شود.

    دکتر غلامرضا بخشی خانیکی یکی از اعضای شورای آموزشی دانشگاه پیام نور و عضو هیات علمی و رئیس بخش کشاورزی دانشگاه پیام نور می باشد که پیش از این سمت معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور را نیز بر عهده داشته است.

    آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در ۳۳ ماده و ۳۴ تبصره در جلسه ۸۵۹ در مورخ ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۳ به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسید. و این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ و پس از آن و نیز تمام دانشجویانی که در زمان ابلاغ این آیین نامه ، شاغل به تحصیل هستند لازم الاجرا است و تمام آیین نامه ها و بخشنامه های مغایر با آن لغو و بلا اثر می باشد.
     
    بالا