مقام اول شورولت کامارو SS با 816 امتیاز
موتور 6.2 لیتری کامارو SS دقیقاً در میان موتور کم قدرتتر 5 لیتری موستانگ GT و موتور نیرومند 6.4 لیتری چلنجر R/T قرار میگیرد. بااینحال عملکرد این موتور در بین سه رقیب برترین بود و کمترین مصرف سوخت را نیز بنام خود ثبت کرد. این پیشرانهٔ V8 همواره میل به سریعتر رفتن دارد بدون توجه به دور موتور، سرعت خودرو و دندهٔ درگیر. بعلاوه SS راحتترین رانندگی را نیز دارد. البته هرچند موتور V8 کامارو قدرتمند است اما آن احساس قدرت موتور V8 همی چلنجر را ندارد.
هندلینگ و دقت فرمان آن احساسی بیشتر شبیه به یک کوروت دارد تا هر یک از ماشینهای عضلانی دیگر درحالیکه با فرمان و تعادل عالی، در سطحی بالاتر از خودروهای عضلانی قرارگرفته و به عرصهٔ ماشینهای اسپرت وارد میشود. صدای اگزوز کامارو SS بهقدری زیباست که در طول رانندگی ترجیح میدادیم به فقط سمفونی اگزوز گوش دهیم تا صدای رادیو. راحتی راننده در آن بسیار عالی است و ترکیبی مناسب از موقعیت اسپرت صندلی و تنظیماتی برای انواع مختلف افراد را ارائه میکند.
اما کمبود فضا در قسمت عقب بسیار احساس میشود درحالیکه صندوق بار آن نیز فضای محدودی دارد. موقعیت کمربندهای ایمنی بالا بوده و در ترکیب با سقف کوتاه خودرو موجب میشود که کامارو بدترین دید را در بین خودروهای مورد آزمون ما داشته باشد. کیفیت داخلی خودرو نیز ضعیف بوده و احساس پلاستیکی بودن را بیشتر از چلنجر منتقل میکند. در کل کیفیت مواد داخلی کامارو در پس موستانگ و چلنجر قرار میگیرد.
حکم کلی: کامارو SS موجب شگفتی ما در این آزمون شد چراکه ترکیبی از راحتی و کاربردی بودن در رانندگی شهری را به همراه قابلیتهای فراوان در مسیر مسابقه ارائه میکند و تنها نقاط ضعفش دید ضعیف و صندوق بار کوچک است. ولی در کل با بررسی تمامی جوانب میتوان شورولت کامارو SS را برترین ماشین عضلانی 8 سیلندر حال حاضر دنیا دانست.
شما کدام یک را میپسندید ؟ کدام از ماسلکارهای آمریکایی نظر شما را بیشتر جلب کرده؟
موتور 6.2 لیتری کامارو SS دقیقاً در میان موتور کم قدرتتر 5 لیتری موستانگ GT و موتور نیرومند 6.4 لیتری چلنجر R/T قرار میگیرد. بااینحال عملکرد این موتور در بین سه رقیب برترین بود و کمترین مصرف سوخت را نیز بنام خود ثبت کرد. این پیشرانهٔ V8 همواره میل به سریعتر رفتن دارد بدون توجه به دور موتور، سرعت خودرو و دندهٔ درگیر. بعلاوه SS راحتترین رانندگی را نیز دارد. البته هرچند موتور V8 کامارو قدرتمند است اما آن احساس قدرت موتور V8 همی چلنجر را ندارد.
هندلینگ و دقت فرمان آن احساسی بیشتر شبیه به یک کوروت دارد تا هر یک از ماشینهای عضلانی دیگر درحالیکه با فرمان و تعادل عالی، در سطحی بالاتر از خودروهای عضلانی قرارگرفته و به عرصهٔ ماشینهای اسپرت وارد میشود. صدای اگزوز کامارو SS بهقدری زیباست که در طول رانندگی ترجیح میدادیم به فقط سمفونی اگزوز گوش دهیم تا صدای رادیو. راحتی راننده در آن بسیار عالی است و ترکیبی مناسب از موقعیت اسپرت صندلی و تنظیماتی برای انواع مختلف افراد را ارائه میکند.
اما کمبود فضا در قسمت عقب بسیار احساس میشود درحالیکه صندوق بار آن نیز فضای محدودی دارد. موقعیت کمربندهای ایمنی بالا بوده و در ترکیب با سقف کوتاه خودرو موجب میشود که کامارو بدترین دید را در بین خودروهای مورد آزمون ما داشته باشد. کیفیت داخلی خودرو نیز ضعیف بوده و احساس پلاستیکی بودن را بیشتر از چلنجر منتقل میکند. در کل کیفیت مواد داخلی کامارو در پس موستانگ و چلنجر قرار میگیرد.
حکم کلی: کامارو SS موجب شگفتی ما در این آزمون شد چراکه ترکیبی از راحتی و کاربردی بودن در رانندگی شهری را به همراه قابلیتهای فراوان در مسیر مسابقه ارائه میکند و تنها نقاط ضعفش دید ضعیف و صندوق بار کوچک است. ولی در کل با بررسی تمامی جوانب میتوان شورولت کامارو SS را برترین ماشین عضلانی 8 سیلندر حال حاضر دنیا دانست.
شما کدام یک را میپسندید ؟ کدام از ماسلکارهای آمریکایی نظر شما را بیشتر جلب کرده؟