اتومبیل و موتور ☆عضلانی‌های مدرن، رقبای همیشگی؛ نبرد کامارو، موستانگ و چلنجر قسمت #اول#

  • شروع کننده موضوع Star2002
  • بازدیدها 370
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

Star2002

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/07/13
ارسالی ها
495
امتیاز واکنش
7,832
امتیاز
541
محل سکونت
اهواز خوزستان

1a8jxo4rqlcz1avpi9gl.png






بازهم این سه رقیب پا به میدان رقابت گذاشتند. رقیبانی که حدود 4 دهه است باهم در نبردند و هیچ‌کدام قصد عقب‌نشینی ندارد. حال دوباره این سه در یک میدان جمع شده‌اند تا نبردی خونین را آغاز کنند؛ اما این بار و در سال 2016 هرکدام با جدیدترین سلاح‌های خود آمده‌اند. موستانگ و کامارو با نسل ششم خود و چلنجر با جدیدترین فیس لیفت خود پای به میدان نبرد گذاشته‌اند. صدای غرش موتورهای V8 شنیده می‌شود و زمین می‌لرزد. بله سه هیولای آمریکایی اینجا هستند.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

ماسل‌های رقابت امروز ما:

2016 شورولت کامارو SS

2016 فورد موستانگ GT

2016 دوج چلنجر R/T

نحوهٔ رقابت

ما این سه قلدر آمریکایی را طی یک هفته آزمایش کرده‌ایم. آن‌ها در به پیست مسابقهٔ خارج از شهر بـرده و با نهایت دقت آزمون‌های شتاب صفرتا 96 کیلومتر، طی مسافت 400 متر و ترمزگیری از سرعت 96 کیلومتر را انجام داده‌ایم. سپس آن‌ها را در دنیای واقعی و در خیابان‌های معمولی مورد آزمایش قرار داده و مسافت 200 کیلومتر را با آن‌ها در اطراف شهر پیمودیم. برای برگزاری عادلانهٔ رقابت، تمامی داوران ما یکی‌یکی پشت هر یک از سه خودرو نشسته و آن‌ها را در زمینه‌های سواری، هندلینگ، راحتی، شتاب و… مورد ارزیابی قرار داده‌اند. سپس از خریداران این سه خودرو نیز در رابـ ـطه با موارد مذکور سؤال کرده‌ایم.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


نحوهٔ امتیازدهی کلی

48 درصد از امتیازات داوران

30 درصد از آزمون درون پیست

12 درصد از نظرات خریداران

10 درصد از مسافت پیموده شده در شهر

بنابراین این سعی کرده‌ایم این رقابت مهیج و دیدنی را کاملاً منصفانه و درنهایت عدالت برگزار کرده و سرانجام برترین ماسل کار حال حاضر دنیا را مشخص کنیم.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


مقام سوم فورد موستانگ GT با 797 امتیاز

موستانگ GT خودروی بازیگوشی است که تعادلی عالی دارد اما کاملاً مشخص است که سرعت کامارو SS را ندارد. بعلاوه هرچند سرگرم‌کننده‌تر از دو خودروی دیگر است اما هندلینگ آن معمولی بوده و در حد کامارو نیست. موستانگ هنوز هم سبک و زیرک احساس می‌شود و مسلماً سبک‌تر و پاسخگوتر از چلنجر است اما در این زمینه بازهم به‌خوبی کامارو نیست. پیشرانهٔ 5 لیتری V8 آن واقعاً غرش مهیبی داشته و بسیار سریع احساس می‌شود. خصوصاً در مسیر مستقیم.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


موستانگ ابعاد مناسبی دارد و راحتی صندلی‌های جلوی آن نیز خوب است. صندوق بار آن کاملاً کاربردی برای استفادهٔ روزانه است و در تمامی جهات بهترین دید را در بین سه خودرو دارد. ولی به نظر تسترهای ما، صندلی‌های ریکاروی موستانگ کاملاً کابین راحت آن را خراب کرده‌اند. آن‌ها به‌اندازهٔ کافی قابل تنظیم نیستند و راننده را در موقعیتی قرار می‌دهند که به طرز وحشیانه‌ای ناراحت است. این صندلی‌های لعنتی نه تنظیم برقی دارند و نه تهویهٔ مناسب به نحوی که هرگز به‌خوبی صندلی‌های کامارو و چلنجر نیستند.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!
[BCOLOR=rgb(252, 252, 255)]
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
[/BCOLOR]
Please, ورود or عضویت to view URLs content!


درکل فضای داخلی آن هرچند به‌هیچ‌وجه به تنگی کامارو نیست اما هرگز راحتی چلنجر را هم ندارد. رانندگی با آن سخت بوده و کیفیت ساختش ضعیف است به‌گونه‌ای که کیفیت پایین از جلوی کاپوت تا پشت درِ صندوق قابل‌مشاهده است.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!
Please, ورود or عضویت to view URLs content!


حکم کلی: با عملکردی بهتر، تکامل‌یافته‌تر از چلنجر است و درعین‌حال کمی خشن احساس می‌شود. موستانگ نمونهٔ بارزی از تکامل خودروهای عضلانی است. این خودروی سرگرم‌کننده برای پیست و درعین‌حال خودرویی راحت برای استفادهٔ روزانه است؛ اما صندلی‌های ناراحت و کیفیت ساخت پایین از بزرگ‌ترین نقاط ضعف آن هستند.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

 

برخی موضوعات مشابه

پاسخ ها
0
بازدیدها
668
بالا