تلاش بسیار محرمانهی اپل برای ساخت خودرو که با کد پروژهی تایتان شناخته میشد در حال سقوطی بزرگ است. طبق گفتههای اتوموتیونیوز، اپل این پروژه را رها کرده و میخواهد سیستم رانندگی خودران بنا شده بر پایهی نرمافزار را توسعه دهد. منابع داخلی اپل گفتهاند که تحولات عظیم هدایت و راهبری این پروژه با شکست مواجه شده و در این پروژه شاهد خروج و انتصاب صدها نفر از اعضای پروژه بودهاند.
Apple testing new electric car
گزارش شده که مدیران اپل ضربالاجل آخر سال 2017 را برای پروژهی تایتان در نظر گرفتهاند تا توانایی سیستم رانندگی خودران خود را شرح دهند. اگرچه که اپل امکان ساخت خودرویی خودران را به کلی رد نکرده اما تمامی شواهد حاکی از این هستند که این شرکت در حال توسعهی نرمافزار رانندگی خودرانی است که به خودروسازها و دیگر شرکتها فروخته خواهد شد.
علیرغم سرمایهگذاری بسیار زیاد و در نظر گرفتن اهداف زیاد برای اوایل دههی آینده، پروژهی تایتان در پایان سال 2015 و تنها یک سال پس از استارت با گرههای زیادی مواجه شد. خواه این امر از طرف سرمایهگذاران باشد یا از طرف مدیران و مهندسان و یا مشکلات تأمینی، پروژهی خودروی خودران اپل بیش از آنکه به جاده راه پیدا کند به صخره برخورد کرده است.
ظاهراً سرمایهگذارها دربارهی حاشیه سود این بخش از تکنولوژی در مقایسه با دیگر تکنولوژیهای سود دهتر نگران و محتاط هستند. مباحثهها دربارهی استراتژی مدیریت این پروژه نیز کمکی به پیشبرد آن نکرده و حتی در اوایل امسال خروج مدیر پروژه استیو زادسکی نیز تغییری ایجاد نکرد. در ماه می مدیر جدید پروژه باب منزفیلد سکان پروژه را در دست گرفت. جای تعجبی نداشت که این تغییر نیز نتیجهبخش نبود و مهندسان پروژه در ماههای بعد از آن خارج شدند.
خبر داده شده که علاوه بر کمکهای کارشناسان رگلاتورهای قانونی، باقی مهندسان نرمافزاری که در پروژه هستند در حال کار روی برنامههای خودران، حسگرهای بصری و شبیهسازهایی برای آزمایش پلتفرمها در شرایط محیط واقعی هستند.
هنوز جزئیات زیادی دراینباره مشخص نیست و پنهانکاری زیادی دربارهی پروژهی تایتان صورت میگیرد. اگر همهچیز واضح شود خواهیم دید که توسعهی یک خودروی خودران ثابت میکند که این بخش بسیار پیچیدهتر از آن چیزی است که فکر میشود.
Apple testing new electric car
گزارش شده که مدیران اپل ضربالاجل آخر سال 2017 را برای پروژهی تایتان در نظر گرفتهاند تا توانایی سیستم رانندگی خودران خود را شرح دهند. اگرچه که اپل امکان ساخت خودرویی خودران را به کلی رد نکرده اما تمامی شواهد حاکی از این هستند که این شرکت در حال توسعهی نرمافزار رانندگی خودرانی است که به خودروسازها و دیگر شرکتها فروخته خواهد شد.
علیرغم سرمایهگذاری بسیار زیاد و در نظر گرفتن اهداف زیاد برای اوایل دههی آینده، پروژهی تایتان در پایان سال 2015 و تنها یک سال پس از استارت با گرههای زیادی مواجه شد. خواه این امر از طرف سرمایهگذاران باشد یا از طرف مدیران و مهندسان و یا مشکلات تأمینی، پروژهی خودروی خودران اپل بیش از آنکه به جاده راه پیدا کند به صخره برخورد کرده است.
ظاهراً سرمایهگذارها دربارهی حاشیه سود این بخش از تکنولوژی در مقایسه با دیگر تکنولوژیهای سود دهتر نگران و محتاط هستند. مباحثهها دربارهی استراتژی مدیریت این پروژه نیز کمکی به پیشبرد آن نکرده و حتی در اوایل امسال خروج مدیر پروژه استیو زادسکی نیز تغییری ایجاد نکرد. در ماه می مدیر جدید پروژه باب منزفیلد سکان پروژه را در دست گرفت. جای تعجبی نداشت که این تغییر نیز نتیجهبخش نبود و مهندسان پروژه در ماههای بعد از آن خارج شدند.
خبر داده شده که علاوه بر کمکهای کارشناسان رگلاتورهای قانونی، باقی مهندسان نرمافزاری که در پروژه هستند در حال کار روی برنامههای خودران، حسگرهای بصری و شبیهسازهایی برای آزمایش پلتفرمها در شرایط محیط واقعی هستند.
هنوز جزئیات زیادی دراینباره مشخص نیست و پنهانکاری زیادی دربارهی پروژهی تایتان صورت میگیرد. اگر همهچیز واضح شود خواهیم دید که توسعهی یک خودروی خودران ثابت میکند که این بخش بسیار پیچیدهتر از آن چیزی است که فکر میشود.