- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
آلفا رومئو خودروسازی با اصل و نسب و بیش از یک قرن تجربه است. این برند ایتالیایی سابقه ساخت خودروهای بی نظیری را دارد، و خصوصاً تا قبل از جنگ جهانی دوم که یک برند گران قیمت و اشرافی با مهندسی شگرف در مسابقات جایزه بزرگ محسوب می شد.
آلفارومئو آلفاسود مدل 1971
حتی بعد از جنگ جهانی دوم که آلفا رومئو تبدیل به یک برند متوسط در بازار خودرو شد، توانست موفقیت های زیادی کسب کند. با تولید مدل آلفاسود در سال ۱۹۷۱ که جد بزرگ جولیتا به حساب میآید و پس از آن مدل های ۳۳ (پرفروش ترین مدل آلفا رومئوی تاریخ)، ۱۴۵، ۱۴۶ و ۱۴۷ آلفا رومئو به سمت تولید خودرو های اقتصادی تر پیش رفت.
آلفارومئو 33
آلفارومئو 145
آلفارومئو 146
آلفارومئو 147
اولین مدل جولیتا که یک کوپه بسیار زیبا بود، در سال ۱۹۵۴ رونمایی شد که پس از آن یک سال بعد مدل سدان جولیتا نیز به مدل کوپه ملحق شد.
اولین مدل جولیتا
جولیتای جدید برای آلفارومئو نقش حیاتی در اقتصاد این برند اصیل ایتالیایی ایفا میکند. قبل از معرفی مدل میتو، مجموع فروش سالیانه آلفا رومئو به رقم ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه نزول کرده بود و آلفارومئو شرایط مالی نامساعدی را تجربه می کرد.
اولین جولیتای سدان
سگمنت خودرو های هاچبک، پرفروش ترین کلاس در اروپا محسوب میشود و موفقیت نسبی مدل جولیتا در بازار اروپا، وضعیت اقتصادی آلفارومئو را اندکی بهبود بخشید.
جولیتا فقط در یک مدل ۵ درب عرضه میشود و در بازار ایران با موتور ۱.۴ لیتری مولتی ایر مجهز به توربوشارژر و گیربکس ۶ سرعته خودکار دو کلاچه به فروش میرسد.
طراحی بدنه آلفارومئو جولیتا
پلتفرم جدید جولیتا مدولار است و یکپارچه نیست، به گفته مهندسان ایتالیایی این موضوع باعث شده تعمیرات و تغییرات روی بدنه آن آسان و بدون دردسر انجام شود، اما اگر از تعمیرکاران سطح شهر سوال کنید، حتما به شما خواهند گفت که جولیتا یکی از سخت ترین خودروها برای تعمیرات متداول و تعویض قطعات است.
فارغ از این موضوع در طراحی و ساخت جولیتا توجه ویژه ای به سبک بودن و ایمنی شده و این هاچ بک نه چندان بزرگ (تقریبا هم سایز مزدا 3 هاچ بک) از نظر ایمنی 5 ستاره ایمنی اروپا را کسب کرده است.
البته تمرکز آلفا رومئو روی موضوع ایمنی پس از مدل ۱۴۷ که در این بخش ضعیف عمل کرده بود، منطقی به نظر میرسد.
طراحی شیک و زیبایی ظاهری همیشه از خصوصیات یک آلفا رومئو بوده است و سبک طراحی جولیتا، ایتالیایی بودن آن را فریاد می زند. درست است که جولیتا به زیبایی ۱۴۷ نیست، اما در باطن، جولیتا نسبت به ۱۴۷ پیشرفت قابل توجهی کرده است.
آلفا همچنان علاقه خاصی به تعبیه محل قرار گیری پلاک در گوشه قسمت جلو دارد. خطوط روی درب کاپوت که تا پایین جلو پنجره ادامه دارند و تداعی کننده حرف انگلیسی V هستند و چراغ های خوش ترکیب جلو از مدل 8C Competizione و مدل های قدیمی تر آلفا الهام گرفته شده اند.
آلفارومئو 8C Competizione
از نکات بارز در طراحی جولیتا میتوان به ردیف چهار گانه چراغ های LED اشاره کرد که بصورت عمودی گوشه چراغ های جلو قرار گرفته اند.
همانند مدل ۱۵۶، دستگیره درب های عقب در قاب پنجره ادغام شده اند و این موضوع باعث میشود جولیتا یک خودروی سه درب به نظر برسد.
فرم قرار گیری LED های قرمز رنگ چراغ عقب در کنار هم که بی شباهت به نوت موسیقی نیستند، جولیتا را از خودرو های دیگر متمایز میکند.
در قسمت عقب دو خروجی اگزوز واقعی وجود دارد و آرم آلفای بین چراغ های عقب در واقع نقش کلید درب صندوق برقی جولیتا را ایفا میکند.
فضای داخلی و تجهیزات رفاهی آلفارومئو جولیتا
در حالت پایه، کابین جولیتا ترکیبی از دو رنگ خاکستری و نقره ای است مگر اینکه یکی از دو رنگ قرمز یا قهوه ای مایل به زرد را سفارش داده باشید.
اکثر قسمت های داشبورد جولیتا از پلاستیک سخت ساخته شده است اما با این وجود کابین جولیتا با وجود نوار های آلومینیومی اطراف اهرم تعویض دنده و زیر دستی درب ها، شیک و با کیفیت به نظر می رسد.
با وجود امکان تنظیم فرمان در ۴ جهت مختلف و تنظیم ارتفاع صندلی، محل قرار گیری راننده پشت فرمان همانند اکثر خودروهای ایتالیایی مخصوص افرادی با دست های بلند و پاهای کوتاه طراحی شده است که این موضوع می تواند کمی مشکل ساز شود.
آلفارومئو آلفاسود مدل 1971
حتی بعد از جنگ جهانی دوم که آلفا رومئو تبدیل به یک برند متوسط در بازار خودرو شد، توانست موفقیت های زیادی کسب کند. با تولید مدل آلفاسود در سال ۱۹۷۱ که جد بزرگ جولیتا به حساب میآید و پس از آن مدل های ۳۳ (پرفروش ترین مدل آلفا رومئوی تاریخ)، ۱۴۵، ۱۴۶ و ۱۴۷ آلفا رومئو به سمت تولید خودرو های اقتصادی تر پیش رفت.
آلفارومئو 33
آلفارومئو 145
آلفارومئو 146
آلفارومئو 147
اولین مدل جولیتا که یک کوپه بسیار زیبا بود، در سال ۱۹۵۴ رونمایی شد که پس از آن یک سال بعد مدل سدان جولیتا نیز به مدل کوپه ملحق شد.
اولین مدل جولیتا
جولیتای جدید برای آلفارومئو نقش حیاتی در اقتصاد این برند اصیل ایتالیایی ایفا میکند. قبل از معرفی مدل میتو، مجموع فروش سالیانه آلفا رومئو به رقم ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه نزول کرده بود و آلفارومئو شرایط مالی نامساعدی را تجربه می کرد.
اولین جولیتای سدان
سگمنت خودرو های هاچبک، پرفروش ترین کلاس در اروپا محسوب میشود و موفقیت نسبی مدل جولیتا در بازار اروپا، وضعیت اقتصادی آلفارومئو را اندکی بهبود بخشید.
جولیتا فقط در یک مدل ۵ درب عرضه میشود و در بازار ایران با موتور ۱.۴ لیتری مولتی ایر مجهز به توربوشارژر و گیربکس ۶ سرعته خودکار دو کلاچه به فروش میرسد.
طراحی بدنه آلفارومئو جولیتا
پلتفرم جدید جولیتا مدولار است و یکپارچه نیست، به گفته مهندسان ایتالیایی این موضوع باعث شده تعمیرات و تغییرات روی بدنه آن آسان و بدون دردسر انجام شود، اما اگر از تعمیرکاران سطح شهر سوال کنید، حتما به شما خواهند گفت که جولیتا یکی از سخت ترین خودروها برای تعمیرات متداول و تعویض قطعات است.
فارغ از این موضوع در طراحی و ساخت جولیتا توجه ویژه ای به سبک بودن و ایمنی شده و این هاچ بک نه چندان بزرگ (تقریبا هم سایز مزدا 3 هاچ بک) از نظر ایمنی 5 ستاره ایمنی اروپا را کسب کرده است.
البته تمرکز آلفا رومئو روی موضوع ایمنی پس از مدل ۱۴۷ که در این بخش ضعیف عمل کرده بود، منطقی به نظر میرسد.
طراحی شیک و زیبایی ظاهری همیشه از خصوصیات یک آلفا رومئو بوده است و سبک طراحی جولیتا، ایتالیایی بودن آن را فریاد می زند. درست است که جولیتا به زیبایی ۱۴۷ نیست، اما در باطن، جولیتا نسبت به ۱۴۷ پیشرفت قابل توجهی کرده است.
آلفا همچنان علاقه خاصی به تعبیه محل قرار گیری پلاک در گوشه قسمت جلو دارد. خطوط روی درب کاپوت که تا پایین جلو پنجره ادامه دارند و تداعی کننده حرف انگلیسی V هستند و چراغ های خوش ترکیب جلو از مدل 8C Competizione و مدل های قدیمی تر آلفا الهام گرفته شده اند.
آلفارومئو 8C Competizione
از نکات بارز در طراحی جولیتا میتوان به ردیف چهار گانه چراغ های LED اشاره کرد که بصورت عمودی گوشه چراغ های جلو قرار گرفته اند.
همانند مدل ۱۵۶، دستگیره درب های عقب در قاب پنجره ادغام شده اند و این موضوع باعث میشود جولیتا یک خودروی سه درب به نظر برسد.
فرم قرار گیری LED های قرمز رنگ چراغ عقب در کنار هم که بی شباهت به نوت موسیقی نیستند، جولیتا را از خودرو های دیگر متمایز میکند.
در قسمت عقب دو خروجی اگزوز واقعی وجود دارد و آرم آلفای بین چراغ های عقب در واقع نقش کلید درب صندوق برقی جولیتا را ایفا میکند.
فضای داخلی و تجهیزات رفاهی آلفارومئو جولیتا
در حالت پایه، کابین جولیتا ترکیبی از دو رنگ خاکستری و نقره ای است مگر اینکه یکی از دو رنگ قرمز یا قهوه ای مایل به زرد را سفارش داده باشید.
اکثر قسمت های داشبورد جولیتا از پلاستیک سخت ساخته شده است اما با این وجود کابین جولیتا با وجود نوار های آلومینیومی اطراف اهرم تعویض دنده و زیر دستی درب ها، شیک و با کیفیت به نظر می رسد.
با وجود امکان تنظیم فرمان در ۴ جهت مختلف و تنظیم ارتفاع صندلی، محل قرار گیری راننده پشت فرمان همانند اکثر خودروهای ایتالیایی مخصوص افرادی با دست های بلند و پاهای کوتاه طراحی شده است که این موضوع می تواند کمی مشکل ساز شود.