- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
آیا مدل جدید QX30 میتواند آرزوی مدیران اینفینیتی در فروش بالا را محقق سازد؟ برای فهم این موضوع ما این خودرو را در برابر رقبای قدرتمندی از مرسدس بنز و بامو قرار دادهایم.
بازوی لوکس نیسان هنوز بازیگری نه چندان قدر در بازار انگلستان است. با شبکهی نمایندگی کوچک و مدلهای تولیدی نسبتاً محدود، اینفینیتی در برابر اکثر رقبای خود فروش کمی دارد.
اینفینیتی با عرضهی هاچبک لوکس Q30 در اوایل امسال خط تولید خود را گسترش داده و هماکنون نیز مدلهای تولیدی این سازنده با عرضهی کراس اوور QX30 تنوع بیشتری یافته است. همانطوری که از نام خودرو برمیآید،QX30 بر پایهی Q30 ساخته شده اما در زمان عرضه این خودرو تنها یک پیشرانه و یک تریم وجود دارد البته سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک بهصورت استاندارد عرضه شدهاند. بهای خودرو در محدودهی 30 هزار پوندی است که آن را به قلب رقابتی فشرده با کراس اوورهای لوکس میفرستد.
برای سنجیدن تواناییهای QX30 دو رقیب نامآشنا را تدارک دیدهایم که عبارتاند از بامو X1 و مرسدس بنز GLA. بامو در حال حاضر کراس اوور لوکس محبوب ما است و ترکیبی عالی از کاربردی بودن، کارایی و اقتصادی بودن را ارائه میکند و همین کار را برای دیگر رقبا سخت میکند.
سیستمهای فرمان و تعلیق و دیگر قطعات متحرک مرسدس بنز و اینفینیتی یکسان است بنابراین اوضاع برای این دو تقریباً مشابه است. آیا QX30 میتواند دو رقیب دیگر را تحت تأثیر قرار دهد؟
شاخبهشاخ
اندازه
هر سه خودرو بدنهی زیبایی دارند.X1 تقریباً اندازهی مشابه با یک شاسیبلند دارد درحالیکه QX30 بیشتر شبیه یک هاچبک قدبلند است. GLA بین این دو قرار میگیرد و صندوق آن بزرگتر از اینفینیتی است اما فضای داخل کابین هنوز هم کوچک است. در واقعیت بامو بیشترین شباهت را به یک شاسیبلند دارد.
مشابهت قطعات
خویشاوندی بین QX30 و GLA در داخل کابین مشهود است. اینفینیتی همان کنترلهای تهویه، دکمهی بالابرها و ستون فرمانی را دارد که در بنز دیده میشود. کلیدهای بنز و اینفینیتی نیز کاملاً مشابه هستند. از طرف دیگر بامو X1 پلتفرم یکسانی با مینی کلابمن دارد اما هر دو خودرو ظاهر متمایز و خاص خود را دارند.
سرویسهای نمایندگی
اینفینیتی دربارهی سرویسهای مصرفکنندگان دست به معاملهی بزرگی زده است اما ما این رضایت را در نظرسنجیهایی که انجام میدهیم به عینه ندیدهایم و باید گفت که بنز و بامو شبکهی نمایندگی وسیعتری دارند.
قضاوت
مکان اول: بامو X1
بازوی لوکس نیسان هنوز بازیگری نه چندان قدر در بازار انگلستان است. با شبکهی نمایندگی کوچک و مدلهای تولیدی نسبتاً محدود، اینفینیتی در برابر اکثر رقبای خود فروش کمی دارد.
اینفینیتی با عرضهی هاچبک لوکس Q30 در اوایل امسال خط تولید خود را گسترش داده و هماکنون نیز مدلهای تولیدی این سازنده با عرضهی کراس اوور QX30 تنوع بیشتری یافته است. همانطوری که از نام خودرو برمیآید،QX30 بر پایهی Q30 ساخته شده اما در زمان عرضه این خودرو تنها یک پیشرانه و یک تریم وجود دارد البته سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک بهصورت استاندارد عرضه شدهاند. بهای خودرو در محدودهی 30 هزار پوندی است که آن را به قلب رقابتی فشرده با کراس اوورهای لوکس میفرستد.
برای سنجیدن تواناییهای QX30 دو رقیب نامآشنا را تدارک دیدهایم که عبارتاند از بامو X1 و مرسدس بنز GLA. بامو در حال حاضر کراس اوور لوکس محبوب ما است و ترکیبی عالی از کاربردی بودن، کارایی و اقتصادی بودن را ارائه میکند و همین کار را برای دیگر رقبا سخت میکند.
سیستمهای فرمان و تعلیق و دیگر قطعات متحرک مرسدس بنز و اینفینیتی یکسان است بنابراین اوضاع برای این دو تقریباً مشابه است. آیا QX30 میتواند دو رقیب دیگر را تحت تأثیر قرار دهد؟
شاخبهشاخ
اندازه
هر سه خودرو بدنهی زیبایی دارند.X1 تقریباً اندازهی مشابه با یک شاسیبلند دارد درحالیکه QX30 بیشتر شبیه یک هاچبک قدبلند است. GLA بین این دو قرار میگیرد و صندوق آن بزرگتر از اینفینیتی است اما فضای داخل کابین هنوز هم کوچک است. در واقعیت بامو بیشترین شباهت را به یک شاسیبلند دارد.
مشابهت قطعات
خویشاوندی بین QX30 و GLA در داخل کابین مشهود است. اینفینیتی همان کنترلهای تهویه، دکمهی بالابرها و ستون فرمانی را دارد که در بنز دیده میشود. کلیدهای بنز و اینفینیتی نیز کاملاً مشابه هستند. از طرف دیگر بامو X1 پلتفرم یکسانی با مینی کلابمن دارد اما هر دو خودرو ظاهر متمایز و خاص خود را دارند.
سرویسهای نمایندگی
اینفینیتی دربارهی سرویسهای مصرفکنندگان دست به معاملهی بزرگی زده است اما ما این رضایت را در نظرسنجیهایی که انجام میدهیم به عینه ندیدهایم و باید گفت که بنز و بامو شبکهی نمایندگی وسیعتری دارند.
قضاوت
مکان اول: بامو X1