- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
کیا به تازگی با عرضهی اپتیما SW جدید به کلاس استیت ها پا گذاشته است. آیا این خودرو میتواند از پس اشکودا ساپرب استیت و فولکسواگن پاسات استیت برآید؟
وقتی بحث از حمل افراد و اشیا به میان میآید استیت های خانوادگی سنتی در برابر شاسی بلندها حرفهای زیادی برای گفتن دارند. کراس اوورها استایل شیکتر به همراه کاربرد مناسب را ارائه میکنند اما خیل زیادی از خودروسازها مدلهای شاسیبلند خود را با عرضهی استیشنهای زیبا تکمیلتر میکنند و جدیدترین این خودروها که وارد بازار شده کیا اپتیما اسپورت واگن است.
بخش خودروهای استیت بزرگ هنوز هم شلوغ است و اپتیما SW باید در برابر رقبای صاحب نامی چون فولکسواگن پاسات و اشکودا ساپرب قد علم کند. پاسات استیت در سال 2015 برندهی بهترین استیت سال شده اما امسال توسط ساپرب به عقب رانده شده بنابراین کیا در برابر دو برندهی قدرتمند کار سختی پیش رو دارد.
اما این خودرو نیز با دست پر وارد میدان شده و تریم فول GT-Line S این خودرو با پیشرانهی کممصرف 1.7 لیتری توربودیزل متصل به گیربکس دوکلاچه اتوماتیک و بسیاری از تجهیزات استاندارد عرضه میشود.
خریداران خودروهای استیت خواهان کاربرد بالا هستند بنابراین کیا باید به این سؤال پاسخ دهد که آیا میتواند ترکیب مناسبی از این موارد را ارائه دهد یا خیر؟
شاخبهشاخ
فضای پا
ازآنجاییکه اشکودا و فولکسواگن بر پایهی یک پلتفرم بنا شدهاند بنابراین انتظار دارید که فاصلهی یکسانی بین محورها داشته باشند. هرچند فاصلهی بین محورهای ساپرب 50 میلیمتر بیشتر است و این مورد احساس میشود زیرا فضای پای زیادی در عقب وجود دارد. فاصلهی محوری کیا تنها 36 میلیمتر کوتاهتر از اشکودا است بنابراین هنوز هم فضای برجستهای را شاهد هستیم.
حالتهای رانندگی
اشکودا و فولکسواگن حالتهای متفاوت رانندگی را پیشنهاد میکنند که دربردارندهی تنظیمات راحت تا اسپورت تر است که در حالت آخر شاهد تیزتر شدن پدال گاز، فرمان و تنظیمات سفتتر سیستم تعلیق (در صورت سفارش دامپرهای تطبیقی) هستیم. تفاوت بین حالت اکو و اسپورت کیا به اندازهی دو رقیب دیگر محسوس نیست.
وقتی بحث از حمل افراد و اشیا به میان میآید استیت های خانوادگی سنتی در برابر شاسی بلندها حرفهای زیادی برای گفتن دارند. کراس اوورها استایل شیکتر به همراه کاربرد مناسب را ارائه میکنند اما خیل زیادی از خودروسازها مدلهای شاسیبلند خود را با عرضهی استیشنهای زیبا تکمیلتر میکنند و جدیدترین این خودروها که وارد بازار شده کیا اپتیما اسپورت واگن است.
بخش خودروهای استیت بزرگ هنوز هم شلوغ است و اپتیما SW باید در برابر رقبای صاحب نامی چون فولکسواگن پاسات و اشکودا ساپرب قد علم کند. پاسات استیت در سال 2015 برندهی بهترین استیت سال شده اما امسال توسط ساپرب به عقب رانده شده بنابراین کیا در برابر دو برندهی قدرتمند کار سختی پیش رو دارد.
اما این خودرو نیز با دست پر وارد میدان شده و تریم فول GT-Line S این خودرو با پیشرانهی کممصرف 1.7 لیتری توربودیزل متصل به گیربکس دوکلاچه اتوماتیک و بسیاری از تجهیزات استاندارد عرضه میشود.
خریداران خودروهای استیت خواهان کاربرد بالا هستند بنابراین کیا باید به این سؤال پاسخ دهد که آیا میتواند ترکیب مناسبی از این موارد را ارائه دهد یا خیر؟
شاخبهشاخ
فضای پا
ازآنجاییکه اشکودا و فولکسواگن بر پایهی یک پلتفرم بنا شدهاند بنابراین انتظار دارید که فاصلهی یکسانی بین محورها داشته باشند. هرچند فاصلهی بین محورهای ساپرب 50 میلیمتر بیشتر است و این مورد احساس میشود زیرا فضای پای زیادی در عقب وجود دارد. فاصلهی محوری کیا تنها 36 میلیمتر کوتاهتر از اشکودا است بنابراین هنوز هم فضای برجستهای را شاهد هستیم.
حالتهای رانندگی
اشکودا و فولکسواگن حالتهای متفاوت رانندگی را پیشنهاد میکنند که دربردارندهی تنظیمات راحت تا اسپورت تر است که در حالت آخر شاهد تیزتر شدن پدال گاز، فرمان و تنظیمات سفتتر سیستم تعلیق (در صورت سفارش دامپرهای تطبیقی) هستیم. تفاوت بین حالت اکو و اسپورت کیا به اندازهی دو رقیب دیگر محسوس نیست.