- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
هاچبکهای جذاب و پرقدرت قاتلهای غول دنیای خودرو هستند. استایل وحشی، قدرت زیاد و هندلینگی تندوتیز باعث شده تا این دسته از خودروها سرعت کافی برای به چالش کشیدن بزرگترها را در راههای شهری داشته باشند. فورد فوکوس RS، هوندا سیویک تایپ R و فولکسواگن گلف R داغتر از گوشی سامسونگ نوت 7 هستند اما خب انتخاب شما کدام است؟ ما در انتخاب خودروی بهتر به شما کمک میکنیم.
بهای فولکس گلف R سه درب از 31685 پوند آغازمی شود اما برای سفارش مدل پنج درب باید 655 پوند دیگر نیز بپردازید. همچنین نسخهی استیت این خودرو با بهای 34455 پوند در دسترس است.
هوندا سیویک تایپ R در دو نسخه عرضه میشود. نسخهی پایه بهای آغازین 30 هزار پوندی دارد درحالیکه مدل GT با داشتن تجهیزاتی چون سیستم صوتی با 8 بلندگو، سیستم ناوبری ماهوارهای و حسگرهای پارک جلو و عقب بهای 32300 پوندی دارد.
فوکوس RS شاید کمی دیوانه باشد اما هوندا سیویک تایپ R یک دیوانهی به تمام معناست. به نظر میرسد که اسپلیتر جلویی خودرو تنها چند سانتیمتر از زمین فاصله داشته و بال عقب بزرگ به همراه چهار خروجی اگزوز این خودرو را به یک یاغی تمامعیار تبدیل کردهاند.
گلف R نیز چهار خروجی اگزوز دارد اما جای از آن اندکی معقولتر به چشم میآید. از دیگر مشخصههای اسپورت این خودرو میتوان به رینگهای 18 اینچی، سپر جلوی عمیقتر و پوشش نقرهای آینههای جانبی اشاره کرد.
کابین سیویک تایپ R هیجانانگیزترین نمونه است. حتی سیویک های معمولی نیز طراحی داشبورد گیجکنندهای دارند اما موارد زیادی در کابین تایپ R وجود داشته که نشان میدهد این یک سیویک معمولی نیست. صندلیها، کمربندها و غربیلک فرمان از رنگ قرمز روشن استفاده کردهاند تا جذابتر بودن این خودرو را گوشزد کنند. اهرم دندهی تیتانیومی این خودرو جالب از کار درآمده و در دست گرفتن آن احساس خوبی ایجاد میکند. کیفیت ساخت کلی مجموعه نیز عالی است. نقطهضعف اصلی این خودرو سیستم اطلاعات سرگرمی ضعیف هوندا است.
کابین گلف گرانبهاترین نمونه احساس میشود اما همانند ظاهر خودرو، کابین گلف با استانداردهای یک هاچبک داغ همخوانی ندارد. صندلیهای استاندارد خودرو اگرچه بدن را به خوبی حمایت میکنند اما ساده به نظر رسیده و کمک کمی به بهبود استایل کلی خودرو میکنند.
سیویک هاچبک به لطف باک بنزینی که زیر صندلیهای عقب قرار گرفته یکی از بزرگترین صندوقها را در این کلاس دارد. فضای زیادی برای سر و پاها نیز وجود داشته و کف کابین کاملاً صاف است بنابراین فردی که در وسط مینشیند نیز احساس جاداری خواهد کرد.
- قیمت
بهای فولکس گلف R سه درب از 31685 پوند آغازمی شود اما برای سفارش مدل پنج درب باید 655 پوند دیگر نیز بپردازید. همچنین نسخهی استیت این خودرو با بهای 34455 پوند در دسترس است.
هوندا سیویک تایپ R در دو نسخه عرضه میشود. نسخهی پایه بهای آغازین 30 هزار پوندی دارد درحالیکه مدل GT با داشتن تجهیزاتی چون سیستم صوتی با 8 بلندگو، سیستم ناوبری ماهوارهای و حسگرهای پارک جلو و عقب بهای 32300 پوندی دارد.
- استایل و طراحی
فوکوس RS شاید کمی دیوانه باشد اما هوندا سیویک تایپ R یک دیوانهی به تمام معناست. به نظر میرسد که اسپلیتر جلویی خودرو تنها چند سانتیمتر از زمین فاصله داشته و بال عقب بزرگ به همراه چهار خروجی اگزوز این خودرو را به یک یاغی تمامعیار تبدیل کردهاند.
گلف R نیز چهار خروجی اگزوز دارد اما جای از آن اندکی معقولتر به چشم میآید. از دیگر مشخصههای اسپورت این خودرو میتوان به رینگهای 18 اینچی، سپر جلوی عمیقتر و پوشش نقرهای آینههای جانبی اشاره کرد.
- کابین
کابین سیویک تایپ R هیجانانگیزترین نمونه است. حتی سیویک های معمولی نیز طراحی داشبورد گیجکنندهای دارند اما موارد زیادی در کابین تایپ R وجود داشته که نشان میدهد این یک سیویک معمولی نیست. صندلیها، کمربندها و غربیلک فرمان از رنگ قرمز روشن استفاده کردهاند تا جذابتر بودن این خودرو را گوشزد کنند. اهرم دندهی تیتانیومی این خودرو جالب از کار درآمده و در دست گرفتن آن احساس خوبی ایجاد میکند. کیفیت ساخت کلی مجموعه نیز عالی است. نقطهضعف اصلی این خودرو سیستم اطلاعات سرگرمی ضعیف هوندا است.
کابین گلف گرانبهاترین نمونه احساس میشود اما همانند ظاهر خودرو، کابین گلف با استانداردهای یک هاچبک داغ همخوانی ندارد. صندلیهای استاندارد خودرو اگرچه بدن را به خوبی حمایت میکنند اما ساده به نظر رسیده و کمک کمی به بهبود استایل کلی خودرو میکنند.
- کاربردی بودن
سیویک هاچبک به لطف باک بنزینی که زیر صندلیهای عقب قرار گرفته یکی از بزرگترین صندوقها را در این کلاس دارد. فضای زیادی برای سر و پاها نیز وجود داشته و کف کابین کاملاً صاف است بنابراین فردی که در وسط مینشیند نیز احساس جاداری خواهد کرد.