دانستنی ها ❃❁همه چیز راجع به سفر و صنعت گردشگری❃❁

ATENA_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/02/17
ارسالی ها
23,992
امتیاز واکنش
29,350
امتیاز
1,104
چالش های شغل راهنمایی تور
شاید در نگاه اول شغل راهنمایی تور صرفا شغلی همراه با تفریح و گشتن می باشد اما هنگامی که وارد عمق آن می شوید با سختی زیاد این کار و مشکلات زیادش مواجه می شوید! در این بخش برخی از چالش ها و مشکلات این شغل را بررسی می کنیم.

* فصلی بودن : زمان تعطیلات و اوغات فراغت در کشور های مختلف، متفاوت می باشد و تقاضاها برای سفر در فصل های سفر و تعطیلات بسیار زیاد بوده اما در بقیه زمان ها این تقاضا کاهش پیدا می کند و تور ها کمتر برگزار شده و نیاز به راهنمایان کمتر می شود.

* درآمد : این موضوع دقیقا با فصلی بودن این شغل مرتبط است به طوریکه در فصل های سفر راهنمایان درآمد بسیار خوبی دارند اما در فصل هایی که سفر وجود ندارد عملا درآمدی ندارند و اینگونه متوسط درآمد این شغل بسیار کاهش پیدا می کند.

* ریسک و خطرات احتمالی : ماهیت کار راهنما با سفر به هم آمیخته است و همواره در معرض خطرات و سوانح گوناگون وسایل نقلیه قرار دارد.

* دوری از خانه و خانواده : به دلیل ماهیت این کار ، راهنما به دور از خانه و خانواده اش می باشد.

* امنیت و جایگاه شغلی : فصلی بودن این شغل باعث شده تا بنگاه های تورگردان به صورت دائم و ثابت راهنمایان را به خدمت نگیرند و در صورت نیاز از آن ها به صورت موردی استفاده کنند.

* رقابت : تقاضای زیاد برای این شغل باعث ایجاد رقابت و بعضا رقابت های ناسالم می گردد.

* محدودیت سنی : راهنما باید فعال پر جنب و جوش و پا به پای دیگر گردشگران باشد. البته در تور های فرهنگی و برخی تورهای تخصصی محدودیت سنی وجود ندارد.

* ساعت کار طولانی : از زمانی که راهنما گردشگران را ببیند تا پایان تور ساعت کاری راهنما می باشد!

* آماده باش کامل در طول ماموریت: راهنما هیچ گاه در زمان تور بدون وظیفه نمی باشد.

* آمادگی برای شکایات و اعتراضات : راهنما باید همیشه یک گوش شنوا برای شندیدن مشکلات و اعترضات گردشگران باشد.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!
 
  • پیشنهادات
  • ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ارکان صنعت گردشگری
    در گردشگری مانند هر صنعت دیگری عواملی مهم وجود دارد که توجه به آنها برای ادامه ی حیات این صنعت در آمدزا بسیار ضروری به نظر می رسد . توجه به این عوامل مهم توسعه ی صنعت گردشگری را به دنبال دارد . ميزان موفقيت در توسعه ی گردشگري نیز تابعي از كيفيت و نحوه دخالت عوامل مؤثر گوناگون است كه در حقيقت همان اركان گردشگري محسوب مي شوند .

    امروز در کارناوال به بررسی ارکان گردشگری می پردازیم.

    karnaval0-30.jpg

    ارکان صنعت گردشگری
    اركان صنعت گردشگری که نقش به سزایی در موفقیت این صنعت دارند عبارتند از جاذبه هاي گردشگري و تسهيلات و خدمات گردشگري كه در ادامه به اختصار به هر كدام از آنها اشاره مي شود.

    جاذبه های گردشگری
    هر پديده يا عامل انگيزشي كه جذابیتی در مقصد ايجاد کند و منجر به مسافرت فرد يا افرادي از نقاط مختلف به مقصد گردشگري شود جاذبه ناميده مي شود .

    جاذبه ها در گردشگري به دو دسته ی جاذبه هاي طبيعي و جاذبه هاي فرهنگي یا انسان ساخت تقسیم می شوند كه هر كدام از اين انواع طيف متنوع و گوناگوني از پديده ها را به خود اختصاص مي دهند. جاذبه های طبیعی جاذبه هایی را شامل می شوند که انسان دخالتی در ایجاد آنها ندارد اما جاذبه های فرهنگی با تفکرات انسانی و در نتیجه ی تلاش او به وجود آمده اند .

    وجود جاذبه ها مهم ترين دلايل مسافرت مردم به يك مقصد خاص است . جاذبه هاي گردشگري به عنوان عامل جذب و با توجه به ويژگي هاي خاصی که دارند، مي توانند گردشگران را از نقاط مختلف وسرزمين هاي دور به سمت خود بكشانند .

    هر چقدر جاذبه گردشگري متنوع تر،منحصر بفردتر و جذاب تر باشد ازقدرت كشش بالاتري برخوردار خواهد بود و در نتيجه حوزه ی نفوذ وسيع تري خواهند داشت . اهميت جاذبه ها به حدي است كه وجود امكانات اقامتي و پذيرائي، فروشگاههاي سوغاتي، و صنايع دستي نیز به وجود آنها بستگی دارد. ممکن است در یک محل فقط یک جاذبه یا مجموعه ای از جاذبه ها وجود داشته باشد اما در هر صورت شناخت رابـ ـطه ی بين انواع جاذبه هاي مختلف يكي از مهم ترين مراحل توسعه ی گردشگري است .
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    جاذبه هاي گردشگري با توجه به تنوع، منحصربفرد بودن، درجه ی اعتبار و سنديت، ارتباط و مجاورت با ساير جاذبه ها، در دسترس بودن، زنده بودن و موقعيت استقرار ، داراي اهميت و ميزان كشش پذيري متفاوتي هستند كه مي تواند انگيزه ی سفر ر ا در گردشگران مختلف تقويت كند . بطور كلي منابع گردشگري از نظر پراكنش مكاني -فضايي، ويژگي هاي خاص، قدمت و سابقه ی تاريخي، وجود عناصر با ارزش و منحصربفرد، جذابيت هاي دیداری،جنبه هاي قداست و مذهبی، طبيعي يا فرهنگي بودن پاسخگوي بخش هاي خاصي از بازار گردشگری است . بنابراين ويژگي ها و جذابيت ها برنامه ريزان را در انتخاب بازارهاي هدف، پاسخگويي به تقاضاي موجود و برنامه ريزي براي توسعه ی گردشگری در آینده ياري خواهد کرد.

    تسهيلات و خدمات گردشگري
    تسهيلات و خدمات گردشگري به مجموعة تأسيسات و تجهيزات مربوط به حمل و نقل ، اقامت، پذيرائي، تفريح و خدمات جنبي مربوط به گردشگري گفته می شود. در همین راستا از انواع تاسیسات دسته بندی زیر ارائه می شود:

    تاسيسات اقامتي عبارتند از : هتل ها و مهمانخانه ها، اردوگاه هاي گردشگري، پانسيون ها و متل ها .

    تاسيسات پذيرايي عبارتند از : دكه هاي اغذيه فروشي، كافه ها و قهوه خانه ها و نظاير اينها .

    تأسيسات تفريحي عبارتند از :پاركها، استخرهاي شنا، پيستهاي ورزشي، كلوپها و نظاير آنها .

    در كنار اين تأسيسات يك سلسله فعاليتهاي خدماتي وجود دارند كه به صورت غير مستقيم در در صنعت گردشگری به ارائه ی خدمات می پردازند. اين خدمات پمپ هاي بنزين، تعميرگاه هاي اتومبيل، فرودگاه، راه آهن، ترمينال هاي مسافربري ، بانك ها ، آژانس هاي مسافرتي، مركز مراقبت هاي ايمني و بسياري ديگر از خدمات جنبي مورد نياز را در بر می گیزد .
    karnaval3-5.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    تسهيلات و خدمات گردشگري يكي از بنيادي ترين اشكال عرضه در صنعت گردشگري هستند که بيشترين حجم درآمدزايي را براي جوامع ميزبان به همراه دارند. برای ارائه ی خدمات و تسهیلات گردشگری وجود زیرساخت ها بسیار ضروری است و در واقع زيرساخت ها بخش عمده اي از اين ركن را تشكيل مي دهند .

    دسترسي ها( زميني، هوايي، دريايي )، آب آشاميدني و تاسيسات فاضلاب، خدمات بهداشتي و فوريت هاي پزشكي، تامين انواع انرژي و ارتباطات (سيستم مخابرات ، پست، اينترنت) در حوزه زيرساخت ها قرار مي گيرند و در توسعه ی گردشگری نقش ویژه ای دارند.

    آنچه در توسعه ی زيرساخت ها و فعاليت هاي گردشگري بسیار مهم است ، استفاده ی جامعه ی ميزبان از تسهیلات است . چرا که بسياري از اين زيرساخت ها با هدف توسعه ی گردشگري ايجاد مي شوند، اما مردم ساكن در جامعه ی ميزبان نيز از اين امكانات استفاده می نمایند و می توان گفت که توسعه ی گردشگري منجر به توسعه ی فرابخشي، بويژه در مناطق روستايي شده و ميزان رضايت مردم بومی از زندگي را افزايش مي دهد . يكي از مهم ترین منافع توسعه ی مناسب و اصولي زيرساخت هاي گردشگري، استفاده از آنها در حفاظت از محيط زيست و پيشگيري از آلودگيها مي باشد.

    بنابراين وجود جاذبه هاي گردشگري در يك منطقه شرط لازم براي فعاليتهاي مربوط به آن مي باشد، اما كافي نيست. شرط كافي آن وجود تأسيسات و خدمات رفاهي و همچنين وجود سيستم حمل و نقل و شبكه راه هاي استاندارد است كه بتواند نيازهاي مسافران را در حد مطلوب برآورده سازد.

    daneshnameee.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    تعریف و بررسی انواع تاسیسات اقامتی
    اقامت یکی از قسمت های اصلی یک سفر است . این بخش از سفر بستگی زیادی به بودجه ی مورد نظر گردشگران و سلایق شخصی آنها دارد .

    همانگونه که در مطلب ارکان گردشگری اشاره شد ، تاسیسات اقامتی یکی از ارکان گردشگری هستند که نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا می کنند .

    امروز در کارناوال به بررسی انواع تاسیسات اقامتی می پردازیم.

    karnaval4-6.jpg

    کاروان
    کاروان نوعی اتاقک کوچک است که به یک وسیله ی نقلیه متصل است . این اتاقک دارای امکاناتی است که می تواند اقامت در آنها را ممکن سازد . کاروان ها دارای یک تامین کننده ی انرژی هستند . این تامین کننده می تواند صفحات خورشیدی ، ژنراتورهای برق و .... باشد . هر کاروان امکانات متفاوتی دارد که بسته به سلیقه و بضاعت صاحب کاروان متغیر است . سرویس بهداشتی ، حمام ، امکانات پخت و پز ، محل خواب و بسیاری امکانات دیگر در کاروان جای می گیرند. مزیت این نوع اقامتگاه این است که قابل جابه جایی می باشد و مشکل آن در پیدا کردن محل مناسب برای استقرار است.

    karnaval3-7.jpg

    کمپ
    به محل برپایی چادر کمپ می گویند و عمل برپایی چادر را کمپینگ می نامند . گردشگران در انتخاب محل کمپینگ مواردی نظیر شرایط فصلی و جوی، سیل گیر نبودن، ریزشی نبودن ، ممنوعه نبودن برپایی کمپ و ترجیحا نزدیکی به آب را در نظر می‌گیرند. در این نوع اقامت وجود لوازمی مانند چادرهای دو پوش، زیر انداز ضد آب و کیف کمک های اولیه ضروری است.

    گاهی کمپ ها دارای امکاناتی نیز هستند که در این صورت به آنها کمپ تجهیز شده گفته می شود . از میان این امکانات می توان به موتوربرق ویا مبدل برق برای چراغ روشنایی و وسایل شارژ شونده، یک وسیله نقلیه موتوری و یا یک چهارپا جهت نقل و انتقالات ضروری ، چادر تدارکات و آشپز خانه ، اجاق گاز و یا هیزم جهت پخت و پز ، میز سلف با سایه بان و چند عدد صندلی کوچک سفری ، توالت صحرایی و آفتابه ، حمام صحرایی و کتری جهت گرم کردن آب روی آتش برای استحمام اشاره کرد . حمام صحرایی یک اتاقک کوچک است که به سقف آن یک مخزن ۲۰ لیتری آویخته شده و قبل از هر استفاده باید پر شود تا از طریق دوش خروجی آن مورد استفاده قرار گیرد.

    در برخی کمپ های تجهیز شده ، یک امداد رسان که دوره های خاصی را گذرانده است نیز حضور دارد.

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    خانه ی محلی یا کاروانسرا
    در هر منطقه بومیانی زندگی می کنند که بخشی از خانه ی خود را در اختیار گردشگران می گذارند ساکنان خانه در اغلب موارد هیچ تغییری در جهت انطباق آن با استفاده ی گردشگران ایجاد نکرده‌اند و به دلیل مهمان نوازی و کسب درآمد خانه ی خود را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

    تعداد اتاق‌ها، امکانات، قدمت، متراژ و نوع ساخت این خانه‌ها منطبق با بضاعت مالی و فرهنگی‌ صاحبانشان بوده و گردشگران که معمولا تعدادشان بیش از ظرفیت معمول آن خانه‌هاست با فرهنگ‌های احتمالا متفاوتی که دارند یکی دو شب را به عنوان سر پناه و در جهت تحقق بخشی از اهداف سفر در آن سکونت می‌کنند .

    خانه های محلی دارای اتاق های تو در تو هستند که کف آنها با فرش یا موکت پوشیده شده است . از بخاری هیزمی یا نفتی و یا چراغ والور برای گرمایش استفاده می کنند . دارای یک آشپزخانه ، سرویس بهداشتی وحمام به صورت محدود هستند .

    اگر خانه ی محلی توسط یک سرمایه گذار بازسازی شده و برای پذیرایی از گردشگران مورد استفاده قرار گیرد از آن با عنوان خانه ی محلی تجهیز شده یاد می شود و علاوه بر امکانات معمولی امکانات دیگری را نیز در اختیار گردشگران قرار می دهند که عبارتند از : تعدادی سرویس بهداشتی و گاها یک سرویس فرنگی ، شوفاژ و رختخواب به تعداد گردشگران .

    خانه های محلی در صورت تجهیز به انواع وسایل سنتی آراسته می شوند.

    آنچه که در مورد خانه های محلی تجهیز شده انجام می گیرد ، در بازسازی کاروانسراها و تبدیل آنها به اقامتگاه نیز قابل انجام است . در این صورت کاروانسراهای تاریخی با رعایت نکات اصولی ، مرمت و تجهیز می شوند و به عنوان اقامتگاه مورد استفاده قرار می گیرند . این نوع اقامت در ایران رواج دارد و یکی از نمونه های ان رباط زین الدین است که در مطلب کاروانسرای زین الدین ، مهریز | تنها بنای مدور ایران به معرفی آن پرداخته شده است .

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ویلا
    ویلا به خانه ای گفته می شود که معمولا توسط غیر بومیان برای استفاده فصلی خانواده ی خود در بعضی از ساخته یا خریده می شود و در مدتی که خودشان از آن استفاده نمی کنند آن را برای اجاره ارائه می دهند.

    تعداد اتاق‌ها و امکانات، قدمت، متراژ و نوع ساخت این ویلا ها بسته به سلیقه و بضاعت مالی صاحبانشان متغیر است و بنا به امکانات دارای قیمت های متفاوتی نیز هستند.گاهی هر ویلا یک حیاط اختصاصی دارد و گاهی نیز ممکن است چند واحد در یک ویلا یک حیاط مشترک داشته باشند.ویلاها دارای ۱ الی ۴ اتاق و یک حال( سالن) با کفپوش فرش یا موکت می باشند. همه دارای آشپزخانه‌ای با امکانات پخت و پز وگرم کردن آب وغذا هستند. برای گرمایش از شوفاژ، بخاری گازی ویا بخاری برقی و برای سرمایش از کولر گازی یا آبی استفاده می کنند.

    خوابگاه و هاستل
    خوابگاه ها در تملک نهاد های دولتی و یا نیمه دولتی نظیر دانشگاه ها، مدارس، تربیت معلم، تربیت بدنی و هلال احمر قرار دارند. در برخی از مناطق محروم این خوابگاه ها که محل زندگی دانشجویان و یا دانش آموزان و یا اردوهای ورزشی تفریحی می باشد بهترین مکان و یا تنها مکانی است که گردشگران می توانند در آن اقامت داشته باشند. برخی از تور های تور های گردشگری، با مسئولین این خوابگاه ها مذاکره و با پرداخت هزینه، به عنوان اقامتگاه از آن استفاده می نمایند.

    خوابگاه ها معمولا دارای حیاط، چند باب سالن و یا اتاق بزرگ با تخت های دو طبقه و تشک ابری و بالش و پتو(بدون ملحفه)، چند سرویس بهداشتی، و حمام با آب گرم محدود و یک سالن غذا خوری می باشند.

    هاستل ها در خارج از ایران وجود دارند و تفاوت چندانی با خوابگاه ندارند. این مراکز اقامتی توسط بخش خصوصی نیز اداره می شوند.
    karnaval0-33.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    اکوکمپ ، اکولوژ، اکوهتل
    این نوع اقامتگاه ها به گونه ای ایجاد می شوند که تمامی اجزا و زیر ساخت هایشان منطبق بر اصول زیست محیطی باشند و آسیب به جوامع بومی و اکوسیستم منطقه را به حداقل برسانند.

    این نوع اقامتگاه ها علاوه بر داشتن امکانات کامل در زمینه اقامت ، سرو غذا و نوشیدنی و سایر امکانات رفاهی ، با استفاده از انرژی های طبیعی مثل انرژی باد و خورشید ،کمترین دی اکسید کربن را وارد محیط می کنند .مواد غیر بومی در ساخت آن استفاده نمی شود و حفاظت از طبیعت را در دستورکار خود دارند. نیروی کار در این اقامتگاه ها بومی است تا انتقال تجربیات فرهنگی به خوبی صورت گیرد.



    هتل، مهمانسرا، هتل آپارتمان، متل، مهمان پذیر، مسافر خانه، هاستِل
    همگی این موارد زیر مجموعه ی هتل ها قرار می گیرند و درجه بندی، امکانات، کیفیت و تعریف مشخص خودشان را دارند که از طرف سازمان گردشگری و جامعه ی هتل داران مشخص می شود . لوح و رتبه ی این اماکن در معرض دید قرار دارند . گردشگران با توجه به اهداف سفر و بضاعت منطقه ی مورد نظر و البته هزینه ی سفر، یکی از موارد را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار می دهند.

    در مطالب بعدی شما را با انواع درجه بندی هتل ها آشنا خواهیم کرد.
    دانشنامه گردشگری
    انواع گردشگری | تعریف و بررسی گردشگری سالمندان یا عصر سوم
    سازمان ملل در سال ۲۰۰۲ پیش بینی کرده است تا سال ۲۰۵۰ از هر ۵ نفر یک نفر بالای ۶۰ سال خواهد بود و تا سال ۲۱۵۰ این نسبت به ۱ نفر از ۳ نفر خواهد رسید! بسیاری از افراد بالای ۵۵ سال به احتمال زیاد بازنشته اند و سفر در بین این قشر سنی در کشور های توسعه یافته روز به روز بیشتر از قبل می شود. افرادی که از نظر مالی وضعیت قابل قبولی داشته و استقلال و آزادی بیشتری برای سفر دارند.

    سفر این افراد در بخش گردشگری سالمندان و یا گردشگری عصر سوم بررسی می گردد.

    امروز در کارناوال به بررسی مفاهیم گردشگری سالمندان می پردازیم.

    dgdgds3.jpg

    گردشگری سالمندان یا عصر سوم چیست؟
    متولدین دوره ی افزایش جمعیت بر خلاف نسل های قبل زندگی طولانی تری دارند، برای مدت بیشتری فعالند و درآمد قابل تصرف زیادتری دارند. به این دلیل اصطلاحات مورد قبول برای توصیف گردشگران بالای ۵۵ سال گردشگری سالمندان یا عصر سوم است.

    بر طبق مطالعات اجتماعی افراد بالای ۵۰ سال بالاترین سطح درآمد خود را دارند و به احتمال فراوان دیون و وام های خود را کاملا پرداخت کرده و هزینه های اصلی خانواده خود را پوشش داده اند. بنابر این گروه درآمد قابل تصرف، استقلال و آزادی بیشتری برای سفر دارند و از بزرگترین و سودآور ترین بحش های بازار هستند.

    در بیشتر مطالعات، افراد بازنشسته به عنوان یک بازار دنج با درآمد قابل تصرف بالا معرفی شده اند که در فصل های کم تقاضا نیز می توانند به راحتی سفر کنند.

    karnaval2-8.jpg


    karnaval5-5.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    انگیزه های مختلف گردشگران عصر سوم
    تعدادی از پژوهشگران با تحلیل نتایج پژوهش های خود بازار این گونه گردشگری را به ۷ بخش انگیزشی تقسیم کرده اند ( به ترتیب اندازه بازار) :

    * نوستالژی خواهان

    * طالبان صمیمیت

    * طالبان یادگیری

    * گریز طلبان

    * متفکران

    * طالبان منزلت اجتماعی

    * فعالان جسمی

    dgdgds1.jpg

    ویژگی های مشترک گردشگران عصر سوم
    این بخش نیز به اندازه ی سایر بخش های گردشگری متنوع است با این حال اکثر گردشگران این گونه ی گردشگری دارای ویژگی های مشترکی هستند مانند:

    * در مقصد بیشتر اقامت می کنند.

    * زمان بیشتری به برنامه ریزی اختصاص می دهند.

    * دوستان و خویشاوندان خود را بیشتر می بینند.

    * در مقایسه با جوان ها از اطلاعات سفر، بیشتر استفاده می کنند.

    * بیشتر از جوان ها در دوره های کم تقاضا سفر می کنند.

    * نسبت به جوان ها وفاداری بیشتری به برند ها نشان می دهند و از راهنمایان مورد علاقه استفاده می نمایندو تعطیلاتشان را بر اساس تجربه های قبلی انتخاب می کنند.

    dgdgds0.jpg

    الزامات و دغدغه های گردشگران عصر سوم
    برای این گرشگران با توجه با سن بعضی موارد دارای حساسیت و اهمیت بیشتری می شود. که به چند مورد اشاره می کنیم:

    * دغدغه های ایمنی سفر

    * دغدغه های امنیتی سفر

    * مسایل بهداشتی

    * زمان در دسترس

    * هزینه

    * مسئولیت های خانوادگی
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    انواع گردشگری | تعریف گردشگری فضایی
    همانطور که می دانیم برای گردشگری حد و مرزی تعریف نشده است! حتی دیگر مکان های غیرقابل دسترس هم برای گردشگری معنایی ندارد! تا کنون چیزی درباره سفر های فضایی شنیده اید؟

    دسترسی به فضا شاید آرزوی دیرینه انسان بوده که بعد از پیشرفت های بسیار دانشمندان محدودی توانستند از کره ی زمین برای تحقیقات علمی خارج شوند.

    اما اکنون این امکان وجود دارد هر کسی مسافر فضایی شود اما به شرط پول زیاد!

    امروز در کارناوال به بررسی مفاهیم گردشگری فضایی می پردازیم.

    %D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B50-3.jpg

    گردشگری فضایی چیست ؟
    از گردشگری فضایی تعریف های زیادی را می توان ارائه کرد ، ولی بطور کلی یعنی ” بردن مسافران بصورت تجاری به فضا و گردشگری در فضا ” . شاید برای شما جالب باشد که بدانید برای اولین بار یک شرکت روسی اقدام به انجام چنین کاری کرد . امروزه بسیاری از شرکت ها این کار را انجام می دهند و به دنبال کسب پیشرفت های زیادی در این حوزه هستند .

    شرکت ویرجین یکی از پیشروان در این صنعت می باشد که در چند سال اخیر شاهد پیشرفت های قابل توجهی برای این شرکت بوده ایم . آزمایش های فضایی که این شرکت انجام می دهد از استاندارد های بالایی برخوردار است و در بسیاری از موارد موفق نبوده اند ولی روز به روز پیشرفت می کنند .

    امروزه گردشگری فضایی به مدار زمین محدود می شود ، یعنی ۴۰۰ کیلومتری از سطح زمین . مطمئنا در آینده شاهد افزایش این ارتفاع خواهیم بود . برای انجام این سفر مبلغی حدود ۲۰ تا ۴۰ میلیون دلار بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ بوده است . یعنی زمانی که ۷ مسافر ۸ پرواز را انجام دادند . برخی از مسافران قرار دادهایی را امضا می کنند و قبول می کنند در کنار سفر به فضا فعالیت های تحقیقاتی را نیز انجام دهند . روسیه برای اعمال تحقیقاتی از سال ۲۰۱۰ سفر ها را متوقف کرده است و قرار شد تا سال ۲۰۱۵ پرواز های فضایی بار دیگر شروع بکار کنند .

    از سال ۲۰۱۲ شرکت هایی شروع به معرفی سفر های فضایی از نوع مداری و زیر مداری کرده اند و مشتری هایی را هم جذب کرده اند .

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     
    بالا