دانستنی ها ❃❁همه چیز راجع به سفر و صنعت گردشگری❃❁

ATENA_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/02/17
ارسالی ها
23,992
امتیاز واکنش
29,350
امتیاز
1,104
گردشگری فضایی در دنیای امروز
از سال ۲۰۰۷ میلادی صنعت گردشگری فضایی وارد دنیایی تازه شد و به مارکت های بین المللی پا گذاشت . ولی این صنعت تا سال ۲۰۱۴ به رشد و شکوفایی که باید می رسید نرسیده بود .

روسیه این سفر ها را امروزه برنامه ریزی می کند و افرادی را به عنوان گردشگر به ایستگاه ISS می فرستد . برای ۱۰ روز اقامت در ایستگاه ۲۰ میلیون دلار را دریافت می کند . بعد از فاجعه ی کلمبیا سفر های فضایی بطور موقت متوقف شد برای این که تنها سفینه ی مورد نیاز برای رسیدن به ایستگاه فضاپیمای سایوز بوده است . از سال ۲۰۰۶ بار دیگر سفر های فضایی آغاز شدند . در ۱۸ سپتامبر سال ۲۰۰۶ انوشه انصاری که یک ایرانی ، آمریکایی بود به عنوان چهارمین گردشگر فضایی انتخاب شد و به مدت ۱۲ روز را در فضا گذراند .

شرکت های بزرگی مانند SPACE X ، VIRGIN و … در این صنعت پیشتاز هستند و ازمایش های زیادی را انجام می دهند . این شرکت ها فضاپیما های خود را می سازند و مورد آزمایش قرار می دهند . این شرکت ها قصد دارند تا فضاپیماهایی بسازند که به مدار بروند و بار دیگر در زمین فرود بیایند

%D9%81%D8%B6%D8%A729.jpg
 
  • پیشنهادات
  • ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    چه شرکت هایی در زمینه ی سفرهای فضایی فعالیت می کنند ؟
    امروزه در عرصه ی گردشگری فضایی شرکت های زیادی در ابعاد بین المللی فعالیت هایی را انجام می دهند . در این قسمت به بررسی آن ها خواهیم پرداخت .

    ۱) SPACE X : یکی از برترین ها در این حوزه شرکت space x می باشد که یک شرکت خصوصی است . این شرکت خانواده ی راکت های مختص به خودش را دارد و نام آن ها را فالکون گذاشته است . در کنار این راکت ها از کپسول هایی به نام دراگون نیز استفاده می کند .

    ۲) BOING : این شرکت در حال ساخت cst -۱۰۰ می باشد که قرار است توسط راکت atlas v به فضا پرتاب شود .

    ۳) SPACE ADVENTURES : این شرکت بر روی پروژه ی بزرگی کار می کند و هدف سفر به ماه می باشد . برای رفتن به این سفر باید مبلغی برابر با ۱۰۰۰۰۰۰۰۰$ پرداخت شود .

    این شرکت ها در حال حاضر بر روی پروژه های خود کار می کنند و در آینده ی نزدیک شاهد فعالیت های گسترده ی این شرکت ها در حوزه ی گردشگری فضایی خواهیم بود .

    سفرهای فضایی و تاثیرات محیطی آن
    در سال ۲۰۱۰ تحقیقات نشان داد که انجام پرواز های فضایی می تواند باعث گرمایش کره ی زمین شود . به دنبال این تحقیق ناسا و شرکت های دیگر که در این حوزه فعالیت می کنند تحقیقات خود را آغاز کردند و مشخص شد که در هر پرواز حدود ۶۰۰ تن کربن وارد جو می شود .

    اگر این سفر ها به تعدادشان افزوده شود ما شاهد گرم شدن بیشتر کره ی زمین خواهیم بود .

    برای برطرف کردن این مشکل شرکت های زیادی دست به نوآوری هایی زدند . مانند استفاده از سوخت های هیبریدی برای پرتاب موشک ها به فضا .

    با توجه به پیشرفت در این زمینه نگرانی برای افزایش زباله های فضایی نیز بوجود آمده است . هر از گاهی خبر از سقوط و وارد شدن این زباله ها که باقی مانده از ماموریت های فضایی هستیم شنیده می شود .

    انسان با پیشرفت های علمی باید به فکر آسیب نرساندن به محیط اطراف خود باشد .

    برای مطالعه بیشتر درباره گردشگری فضایی می توانید به گردشگری فضایی | پیش بسوی کهکشان ها مراجعه کنید.

    %D9%81%D8%B6%D8%A77.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی (ICAO)
    چندی پیش با انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ( یاتا ) آشنا شدیم امروز قصد داریم یکی از سازمان های مهم و مرتبط به یاتا را معرفی کنیم. سازمانی که به منظور مشخص شدن حقوق بین المللی و هوانوردی و تمایز قلمرو و تابعیت هواپیماها در سال ۱۹۴۷ با نام سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی و نام اختصاری ایکائو (ICAO)، پایه گذاری گردید .

    این سازمان فعالیت های خود را بر اساس پیمان شیکاگو به عنوان بخشی از سازمان ملل متحد پایه گذاری نمود .

    امروز در کارناوال با سازمان ایکائو آشنا می شویم .

    سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی (ICAO) چیست؟
    سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی در سال ۱۹۴۷ بر اساس پیمان شیکاگو به عنوان بخشی از سازمان ملل متحد پایه گذاری شد. ایکائو گروهی است که شامل جمعی از کشور های علاقه مند به استاندارد کردن رویه ها و تسهیلات مسافرت بین المللی می باشد.

    کشور ایران در سال ۱۳۲۷ رسما پیمان شیکاگو را بپذیرفت و به ایکائو پیوست.

    شورای ایکائو نهاد اصلی تصمیم‌گیری در این سازمان می باشد و اعضای مجمع عمومی آن را ۳۶ کشور که عضو ایکائو هستند تشکیل می دهد که به مدت ۳ سال برای این شورا انتخاب می شوند.

    برای عضویت در ایکائو کشور ها ملزم به پرداخت حق عضویت همانند سازمان ملل می باشند و عدم پرداخت حق عضویت موجب تعلیق حق رای آن ها خواهد شد که این اتفاق برای کشور هایی چون نیکاراگوئه، اردن و لهستان پیش آمده است.

    پيمان شيكاگو در ۹۶ ماده تدوين شده و در ضمن آن براصول كلي حقوق بين المللي و هوانوردي از جمله اصل حاكميت دولت ها بر قلمرو و تابعيت هواپيما تاكيد دارد. بر اساس توافق ، مقر سازمان در مونترال كانادا مي باشد.
    dawef0.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ضمائم پیمان شیکاگو،یا همان انکس های ICAO، حاوی مقررات بین المللی هواپیمایی کشوری می باشد که به صورت مقررات توصیه شده طبق ماده ۳۷ پیمان شیکاگو توسط ICAO تهیه و منتشر می گردد.

    ايكائو با تدوين استانداردها و مقررات لازم، به اعضاي خود كمک كرده است تا علاوه بر داشتن پروازهايی امن و ايمن، حفاظت از محيط زيست را نيز در سرلوحه ي اهداف خود قرار دهند. ايكائو هفتم دسامبر، مطابق با ۱۷ آذر، را روز هواپيمايي كشوري نامگذاري كرده است و در اين روز ضمن تبريك به اعضاي خود، چشم انداز صنعت هواپيمايي كشوري را نيز تبيين مي كند.

    karnaval0-27.jpg

    خلاصه ای از ضمائم ایکائو
    در بخش زیر به تعدادی از ضمائم پیمان شیکاگو، یا همان انکس های ایکائو اشاره می کنیم تا دید کلی از چگونگی این مقررات بدست آورید.

    انکس ۱ ) حاوي قوانين و مقررات بين المللي در زمينه آموزش و امتحان در موردصدور گواهينامه هاي خلباني،مهندسي پرواز و تعمير و نگهداري هواپيما و گواهينامه هايمربوط به تعمير و نگهداري وسايل راديويي و دستگاه هاي ناوبري و آلات دقيق هواپيما و همچنين گواهينامه هاي مراقبت پرواز و عمليات شركت هاي هواپيمايي مي باشد.

    انکس ۲ ) قواعد و مقررات بين المللي براي خلبانان و كاركنان مراقبت پرواز درزمينه بعضي از نكات كه در هوا بايد مورد توجه قرار گيرد،ميباشد.از جمله اين قواعد و مقررات حق تقدم هواپيما ها نسبت به يكديگر در هوا می باشد.

    انکس ۵ ) واحد هاي اندازه گيري مورد استفاده در هواپيمايي كشوري را مشخص كرده است.

    انکس ۸ ) حاوي مقررات بين المللي ساخت و نگهداري هواپيما مي باشد.

    انکس ۱۰ ) حاوي مقررات مربوط به ساخت و نصب و نگهداري دستگاه هاي ارتباطي و ناوبري و رادار و نحوه تهيه و مخابره تلكس هاي هواپيمايي مي باشد.

    انکس ۱۲ ) حاوي مقررات تجسس و نجات مي باشد.

    انکس ۱۴ ) در اين انكس خصوصيات فرودگاههاي بين المللي از نظر حداقل طول و عرض و استقامت باند و تاكسي رو ها و ساير محموله هاي فرودگاهي و همچنين مقررات بين المللي احتراز از نصب موانع در فرودگاه ها و نيز حداقل احتياجات آتش نشاني و بعضي از ساير خدمات فرودگاهي درج شده است .

    انکس ۱۷ ) حاوي مقررات بين المللي در زمينه امنيت هواپيمايي مي باشد و هدف آن وضع مقررات درموردهواپيما ربايي و اقدامات خرابكاري درهواپيمايي است.

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    انواع گردشگری | تعریف و بررسی گردشگری سیاه
    تا کنون انگیزه های مختلفی برای سفر و گردشگری تعریف شده است. اما مرگ عجیب ترین انگیزه ایست که برای گردشگری تعریف شده است! افرادی که برای دیدن مکان هایی که به مرگ، بلایای طبیعی و . . . مرتبط می باشد، سفر می کنند! نوعی انگیزه سفر که بسیاری آن را کاری درست نمی دانند.

    امروز در کارناوال به بررسی مفاهیم گردشگری سیاه می پردازیم.

    dark-tourism-karnaval.ir_4.jpg

    گردشگری سیاه چیست؟
    «گردشگری سیاه»، یکی از انواع توریسم است و به سفرهایی گفته می شود که برای بازدید از شهرها و مناطقی که گرفتار مصیبت شده اند می روند… مناطقی که بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل، سونامی و … یا جنگ، حملات تروریستی و … یا قتل، غارت، مرگ های بی شمار و کشتار جمعی در آنها رخ داده است…. حتی دیدن مناطقی که به دلایل کاملا غیرطبیعی، حس ترس و هیجان و کنجکاوی گردشگران را تحـریـ*ک می کنند نیز، در رده «گردشگری سیاه» قرار می گیرند.

    گردشگری مرگ، گردشگری تلخ، گردشگری میراث سقاوت و گردشگری ناسالم، تعدادی از نامهای مختلفی هستند که درارتباط با این گردشگری به کار می روند ولی در میان همه این اسامی، همان «گردشگری سیاه» بیشتر از همه در ادبیات نوشتاری به کار رفته است.

    dark-tourism-karnaval.ir0_7.jpg

    تاریخچه گردشگری سیاه
    طبق روایات، تاریخچه این نوع گردشگری به یونان باستان برمی گردد ولی اطلاعات دقیقی در این زمینه موجود نیست. همچنین تحقیقات نشان می دهند که دهه ۱۹۹۰، شروع پیدایش این نوع از گردشگری است… برای لمس از نزدیک مرگ، جنگ و هرگونه تراژدی!

    در سال ۱۹۹۶ در شهر گلاسکو بزرگ ترین شهر اسکاتلند، جان لنون و مالکولم فولی، دوتن از استادان دانشگاه گلاسکو از دپارتمان مهمان نوازی، گردشگری و مدیریت اوقات فراغت، به صورت علمی به بررسی «گردشگری سیاه» پرداختند.

    اولین کمپانی هم که در این زمینه به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد، به عنوان اولین بازدیدها، محل حادثه هواپیمایی هایدلبرگ در نیوجرسی آمریکا را مورد هدف قرار داد.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ویژگی های گردشگری سیاه
    چون در «گردشگری سیاه»، این امکان را دارید که به دیدن مناطق سیل زده، زلزله زده، ویرانه های بعد از جنگ، مخروبه های باقی مانده پس از طوفان، ویرانه ها، گورستان ها و… بروید، با استفاده از قوه تخیلتان، می توانید این بلایای طبیعی و انسانی را در آن مکانها تجسم کنید و خودتون رو به جای انسانهایی بگذارید که در آن موقعیت ها قرار گرفته و از بین رفته اند…که البته، حس دردناکی است و به همان اندازه هم برای تعداد زیادی از گردشگران علاقمند، حس فوق العاده ای به وجود می آورد… چرا که در اینگونه از سفرها، تجسم مرگ و دیگر بلایای طبیعی و انسانی، برای همان دسته از گردشگران علاقمند، تحقق می پذیرد.

    مخالفین گردشگری سیاه
    همان طور که گفته شد این نوع گردشگری بازدید از نقاط واقعا سیاهی است که مربوط به مرگ، کشتارهای دسته جمعی، بقایای طبیعی که منجر به نابودی و . . . شده است از طرفی یکی از مهمترین انگیزه های گردشگری، تفریح می باشد! از نظر بسیاری از گردشگران ترکیب تفریح و این گونه وقایع غیر اخلاقی می باشد و باعث کم جلوه و کم اهمیت شدن مرگ و این گونه بالایا می باشد.

    شما می توانید از طریق مطلب گردشگری سیاه , تلخ اما هیجان انگیز با مناطق مختلفی از جهان که به گردشگری سیاه مرتبط است، آشنا شوید.
    %D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-karnaval.ir3_.jpg
     
    • لایک
    واکنش ها: Diba

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    انواع گردشگری | تعریف و بررسی گردشگری ادبی
    حد و مرزی برای گردشگری تعریف نشده است به هر جایی که ذهن بشر سفر کند نیز گوشه ای از گردشگری را می بینیم. این صنعت بسیار وسیع است حتی به پهنای ادبیات!

    امروز گردشگری و ادبیات نیز در کنار هم قرار گرفته اند و تعاریفی از گردشگری برای افرادی که علاقه مند به ادبیات بوده و سفر می کنند به وجود آمده است.

    امروز در کارناوال به بررسی مفاهیم گردشگری ادبی می پردازیم.

    گردشگری ادبی چیست؟
    اگر بخواهیم تعریف مختصر و مفیدی برای گردشگری ادبی بیان کنیم، می توان گفت : نوعی از فعالیت گردشگری است که فردی به علت علاقه شخصی به یک نویسنده، اثر ادبی یا فضای ادبی و میراث ادبی یک مقصد به آن مکان سفر می کند.

    در نتیجه گردشگری ادبی را می توان در چند بعد بررسی کرد. گردشگران از بازدید مکان های تولد، آرامگاه ها، موزه ها و سایر مکان هایی که با نویسندگان یا آثار ادبی مرتبط است، لـ*ـذت می برند.

    از این سبک از گردشگری نمی توان به عنوان پدیده ای جدید نام برد. در گذشته بسیاری از مسافرانی که سطح خوبی از فرهنگ و وضعیت مالی داشته اند مسیر های نویسندگان کلاسیک را دنبال و از مناظر توصیف شده در کتاب های نویسندگان بازدید می کردند.
    ssdad0.jpg
     
    • لایک
    واکنش ها: Diba

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    شاید از گذشته علاقه به مضامین ادبی برای طبقه تحصیل کرده به حساب بیاید اما در سال های اخیر گردشگری ادبی عمومیت بیشتری پیدا کرده است.

    علت علاقه به این نوع گردشگری در بین عموم مردم، کودکان و جوانان را می توان به رواج فیلم های قابل دسترس تر ، کتاب ها و متون ادبی و رمان های پرفروش با مضامین گردشگری دانست همانند راز داوینچی . علاقه زیاد کودکان و جوانان به داستان های تخیلی همچون هری پاتر و کتاب های پارسیان و من به عنوان نمونه های ایرانی برای کودکان و جوانان بر گسترش این گونه گردشگری بسیار اثر گذار می باشد.

    برگزاری جشنواره های مختلف ادبی و مراسم هایی به منظور پاسداشت و یادبود شعرا و نویسندگان یکی دیگر از علت های رونق گردشگری ادبی می باشد.

    تقسیم بندی اماکن بازدید گردشگری ادبی
    بسیاری از صاحب نظران تقسیم بندی های متفاوتی را از اماکن ادبی دارند اما به اعتقاد بسیاری از آن ها اماکن گردشگری در ۳ دسته اصلی قرار می گیرند:

    ۱- اماکن واقعی : این اماکن با زندگی نویسندگان ارتباط مستقیم داشته این مکان ها برای علاقه مندان ادبیات بسیاز جذاب بوده برای مثال دیدن میز کاری که نویسنده محبوبشان در آنجا آثار ماندگاری را نوشته، احساس تعریف ناپذیری را برایشان ایجاد می کند. محل زندگی، مکان دفن یا تولد از دیگر اماکن واقعی می باشند. برای مثال خانه شهریار در تبریز و خانه نیما در یوش، آرامگاه حافظ، سعدی، فردوسی و . . .

    ۲- اماکن خیال انگیز : این اماکن کمی خیالی هستند و به فضا های رمان ها، اشعار و نمایش نامه ها مربوط می شود.

    ۳- اماکن ساختگی : این اماکن با توجه به فضاهای ادبی برای جذب گردشگران ساخته می شود. برای مثال : دنیای دیکنز در چاتهام، استراتفورد-آپان-آوون که تسهیلاتی که مضمون آن آثار شکسپیر هست را در آن می بینید.

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     
    • لایک
    واکنش ها: Diba

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ۱۰ مقصد برتر گردشگری ادبی
    در زیر می توانید با مقاصد برتر گردشگری ادبی در دنیا آشنا شوید که جای خالی ایران با غنای ادبی آن واقعا به چشم می خورد که عوامل مختلفی(شهرت جهانی، شرایط سفر و اقتصادی افراد و عدم آمارگیری جامع در ایران) دلایل آن را تشکیل می دهد که در چهارچوب این پست نمی گنجد.

    ۱- لندن : آرامگاه «جفري چاوسر» و «جان ميلتون»

    ۲- استراتفورد: زادگاه شکسپير

    ۳- ادينبورگ: به دليل خانه نويسندگان يا شخصيت هاي مهم ادبي جهان همانند «شرلوک هولمز» يا « هري پاتر»

    ۴- دوبلين در ايرلند: با نويسندگاني چون «جيمز جويس»

    ۵- نيويورک: به دليل شخصيت «ميلر»

    ۶- ماساچوست: با شهرت کتاب «زنان کوچک» نوشته «مي الکوت»

    ۷- پاريس: با وجود «ويکتور هوگو» و «الکساندر دوما» و کتاب فروشي ها در امتداد رود سن و کافه کتاب ها.

    ۸- سان فرانسيسکو: به دليل مهاجرت برخي نويسندگان همچون «آلن گينزبرگ» و «کرواک»

    ۹- رم: با شخصيت هاي دنياي باستان مانند «ويرژيل» تا هنرمندان امروزين «کيتز»، «شلي» و «جيمز».

    ۱۰- سن پترزبورگ: با «تولستوي»، «چخوف»، «پوشکين» و «داستايوفسکي»

    ssdad1.jpg

    ssdad4.jpg

    گردشگری ادبی در دنیای مدرن
    در زیر ۳ تیتر جالب در باره گردشگری ادبی در خبرگزاری های دنیا را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا اهمیت و رونق این گونه گردشگری در عصر معاصر را بهتر درک کنیم!

    ۱- در آمد یک میلیارد دلاری آمریکا در سال از گردشگری ادبی

    حدود ۱۱۸ميليون کتابخوان آمريکايي، به طور ميانگين ۹۹۴دلار براي هر سفر مي پردازند که مجموعا بيش از ۱۹۲ ميليون دلار در سال براي اقتصاد آمريکا توليد درآمد مي کند.

    ۲- کي يرکگارد، دانمارک را قطب گردشگري ادبي جهان کرد

    کي يرکگارد هزاران مسافر عاشق ادبيات و تفکر را از سراسر جهان به کپنهاگ مي کشاند. «مرکز مطالعات کي يرکگارد» در دانشگاه کپنهاگ در دانمارک، با برگزاري صدها مراسم اين شهر را به برترين شهر توريسم ادبي جهان مبدل کرد.

    ۳- گردشگري ادبي، کتابخوان هاي آلماني را به بريتانيا کشاند

    به لطف داستان هاي رمان نويس انگليسي، «روزاموند پيلچر»، گردشگران آلماني مشتاق با ۴۰ درصد افزايش براي ديدار از محل هاي وقوع حوادث داستان ها، به بريتانيا سفر مي کنند.
     
    • لایک
    واکنش ها: Diba

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    تعریف و بررسی بازاریابی در صنعت گردشگری
    شیوه ی بازاریابی در ارائه ی یک محصول نقش مهمی را ایفا می کند. این که از چه نوع بازاریابی استفاده می کنیم نشان دهنده ی این است که چگونه از فلسفه های بازاریابی بهره بـرده ایم. امروز قصد داریم بازایابی در صنعت گردشگری را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های متمایز آن را بیان کنیم. با کارناوال همراه باشید...

    daneshhhh9h0.jpg

    بازاریابی چیست؟
    پیش از ورود به مبحث بازاریابی گردشگری، ارائه ی تعریف کوتایی از مفهوم بازاریابی ضروری به نظر می رسد. بر اساس نظریه ی پراید و فرول می توان تعریف زیر را از بازاریابی ارائه نمود:

    مقصود از بازاریابی، همه ی فعالیت ها و فرآیندهایی است که در راه گردهم آوردن خریدار و فروشنده انجام می شود که این فعالیت ها عبارتند از : خلق، توزیع، تبلیغ، ترویج و گسترش، قیمت گذاری و ارائه ی عقیده ها و نظرات جدید برای تسهیل داد و ستد در محیطی پویا.

    به طور کلی هنگامی که در بازاریابی بتوان محصول یا خدمتی مناسب را در مکان و زمانی مناسب به دست مشتری مناسب داد، نتیجه ی کار سود به بار می آورد و مشتری از این کار راضی خواهد بود.

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     
    • لایک
    واکنش ها: Diba
    بالا