دانستنی ها ❃❁ویزا❃❁

  • شروع کننده موضوع ATENA_A
  • بازدیدها 3,053
  • پاسخ ها 241
  • تاریخ شروع
  • برچسب ها
    ویزا

ATENA_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/02/17
ارسالی ها
23,992
امتیاز واکنش
29,350
امتیاز
1,104
مقاله‌های مرتبط:
  • سفارت اوکراین و دریافت ویزای این کشور
  • دفاتر خدمات اخذ ویزا چگونه فعالیت می‌کنند؟
اوکراین یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپایی است که قدمت آن به ۴۵۰۰ سال پیش از میلاد باز می‌گردد و از این‌رو، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی در این کشور وجود دارند. البته مردم اوکراین نیز برخوردی صمیمی با گردشگران خارجی دارند که با تورهای اوکراین یا... به این کشور سفر می‌کنند.

بنابراین، اوکراین گزینه مناسبی برای سفر در فصل‌های بهار و پاییز (به دلیل آب و هوای ملایم و مطبوع) است. ولی مانند بیشتر کشورهای جهان شهروندان ایرانی پیش از سفر به این کشور نیز باید برای تهیه ویزا از طریقسفارت اوکراین در تهران اقدام کنند.



ویزای اوکراین شرح خدمات
انواع ویزا
ویزای ترانزیت، ویزای کوتاه مدت (توریستی) و ویزای بلند مدت (اقامت دائم)
مراحل صدور ویزا کارگزار سفارت
وقت سفارت ندارد
مدارک لازم برای صدور ویزا مدارک شناسایی، بیمه مسافرتی و مدارک اثبات هدف سفر
مدت زمان لازم برای صدور ویزا ۱۵ تا ۳۰ روز
سفارت/ کنسولگری دارد
طبق اطلاعیه سفارت اوکراین، از تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ کلیه امور مربوط به جمع‌آوری مدارک و درخواست‌های مربوط به ویزای اوکراین از طریقدفتر خدمات ویزا انجام می‌شود. به عبارت دیگر، در مرکز ویزا فقط پشتیبانی فنی پرونده ویزاها، تامین و ارائه کمک به متقاضیان ارائه می‌شود و مانند گذشته برای صدور یا عدم صدور ویزا تصمیم‌گیری به عهده کنسول واقع در سفارت اوکراین در جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین، کلیه شهروندان ایرانی برای سفر به اوکراین می‌توانند با مراجعه به این مرکز ویزا دریافت کنند.

انواع ویزا
ویزای کشور اوکراین به سه گروه اصلی تقسیم می‌شود:

  • ویزای ترانزیتی: این نوع ویزا که تیپ B نام دارد و مدت اقامت مجاز آن پنج روز است.
  • ویزای کوتاه مدت: این نوع ویزا که تیپ C نام دارد و مدت اقامت مجاز آن حداکثر مدت ۹۰ روز در طول ۱۸۰ روز از تاریخ اولین ورود است.ویزای توریستی نیز در این گروه جای دارد.
  • ویزای بلند مدت: این ویزا که تیپ Д نام دارد، برای ورود به خاک اوکراین و ثبت مدارک به منظور دریافت اجازه اقامت یا سکونت دائم در خاک اوکراین صادر می‌شود. دارندگان این ویزا می‌توانند برای بیش از ۹۰ روز در خاک اوکراین اقامت داشته باشند.
 
  • پیشنهادات
  • ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مدارک لازم برای دریافت ویزا
    متقاضیان ویزای اوکراین باید شخصا یا از طریق وکیل (نماینده قانونی) خود مدارک زیر را به کارگزار ویزای سفارت اوکراین ارائه دهند.

    • فرم درخواست ویزا
    • گذرنامه دارای اعتبار (حداقل شش ماه)
    • دو قطعه عکس ۴.۵*۳.۵
    • پرداخت هزینه ویزا (تعرفه کنسولی)
    • در صورت بررسی درخواست صدور روادید برای افراد نابالغ: مدرکی دال بر موافقت یکی از والدین یا نماینده قانونی وی و نیز سایر مدارک لازم برای سفر تنهای افراد نابالغ به خارج کشور یا سفر ایشان به همراه یکی از والدین یا نماینده قانونی؛
    • بیمه نامه درمانی معتبر به شرط امکان صدور آن در خاک کشوری که درخواست مربوطه در آن ارائه می‌شود؛
    • مدرکی که نشان‌دهنده هدف فرد خارجی یا شخص فاقد تابعیت از سفر و اقامت در اوکراین باشد. این مدارک برای هر یک از انواع ویزا متفاوت است.
    ویزای ترانزیتی
    ۱) مدرکی که ماهیت ترانزیتی سفر را مشخص می‌کند (در صورت نیاز روادید کشور ثالث، بلیط و مانند آن)؛

    ۲) مدرکی که ماهیت ترانزیتی حمل و نقل محموله و جابجایی مسافران از طریق زمینی (خودرو) را مشخص می‌کند؛

    ۳) مجوز انجام حمل و نقل بین‌المللی صادره از ارگان ذی‌صلاح کشور محل اقامت.

    15133200-7de1-4857-875d-f5b1896a8953.jpg


    ویزای کوتاه مدت
    ۱) دعوت‌نامه رسمی شخص پذیرنده، صادره از سوی نهاد کشوری یا یکی از شعبه‌های اداره دولتی مهاجرت؛

    ۲)‌ دعوت‌نامه صادره از سوی وزارتخانه، سایر نهادهای مرکزی اجرایی دولتی، اداره‌جات دولتی، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی؛

    ۳) قرارداد حمل و نقل محمولات و جابجایی مسافران از طریق زمینی و همچنین مجوز انجام حمل و نقل بین‌المللی؛

    ۴) گواهی اوکراینی خارجی یا درخواست شخصی وی، که نتایج مصاحبه با دایره کنسولی اوکراین و مدارک یا گواهی‌هایی دال بر داشتن ریشه و نسب اوکراینی فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت ضمیمه آن خواهد شد. همسر فرد اوکراینی خارجی و فرزندان‌شان در صورت انجام سفر مشترک و اقامت در اوکراین ملزم به ارائه مدرکی دال بر داشتن نسبت خانوادگی و خویشاوندی هستند؛

    ۵) مدرکی که ماهیت توریستی سفر را طبق قانون اساسی اوکراین «در خصوص توریسم» به اثبات رساند؛

    ۶) دعوت‌نامه ازسوی اداره بهداشت و درمان اوکراین؛

    ۷) مدرکی دال بر این که فرد متقاضی حداقل ۵۰ هزار دلار آمریکا در اقتصاد اوکراین سرمایه‌گذاری خارجی کرده است؛

    ۸) تاییدیه صادره از سوی کمیسیون امور کمک‌های بشردوستانه کابینه وزیران اوکراین مبنی بر ورود فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت به اوکراین به منظور انجام کمک های بشردوستانه یا امور خیریه؛

    ۹) دعوت‌نامه سازمان دینی مذهبی، ضمن موافقت نهاد دولتی، که ثبت رسمی سازمان دینی مذکور را انجام داده است، برای اقامت کوتاه مدت با هدف انجام اعتقادات مذهبی، اجرای مناسک دینی یا سایر امور شرعی؛

    ۱۰) تقاضانامه رئیس موسسات اطلاع‌رسانی جمعی خارجی (خبرگزاری‌ها) در خصوص صدور روادید برای گزارشگران یا نمایندگان موسسات اطلاع‌رسانی جمعی، که با هدف انجام وظایف اداری خود برای مدت کوتاهی به اوکراین سفر می‌کنند؛

    ۱۱) تقاضانامه نهادهای اجرایی دولتی کشور های خارجی یا سازمان های بین‌المللی.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    نکته‌ها
    ۱) هزینه کنسولی به مبلغی گفته می‌شود که نمایندگی‌ها کشورها در خارج از کشور (سفارت‌، کنسولگری، نمایندگی‌های سیـاس*ـی و دفترهای حفاظت از منافع) از بابت بررسی، تائید، تصدیق و صدور مدارک دریافت می‌کنند و میزان آن بر اساس منافع ملی، تعهدات و عرف بین‌المللی، روابط دو کشور و رعایت عمل متقابل تعیین می‌شود.

    ۲) در صورت رد درخواست صدور روادید، هزینه کنسولی عودت داده نخواهد شد.

    ۳) در موارد زیر برای صدور ویزا هزینه‌ای از متقاضی دریافت نمی‌شود:

    • کودکان زیر شش سال
    • شهروندان خارجی که همسر اوکراینی دارند
    • اشخاصی که برای انجام وظایف اداری و سازمانی به اوکراین سفر می‌کنند
    • کارکنانی نمایندگی‌های دیپلماتیک
    • کارکنان نمایندگی کشورها در نهادهای بین‌المللی
    • سران و اعضای هیئت‌های رسمی کشورهای خارجی
    • افرادی که وظایف کنسول افتخاری اوکراین را انجام می‌دهند
    • افرادی که به قصد کمک‌های بشردوستانه و امور خیر به اوکراین سفر می‌کنند.
    • برای افرادی که به منظور شرکت در اجرای طرح های مساعدت فنی بین‌المللی ثبت شده به‌صورت رسمی و قانونی، بنا به دعوت نهادهای دولتی، شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که دریافت‌کننده چنین طرح‌هایی هستند به اوکراین سفر می‌کنند.
    • کارکنان سازمان های امدادرسانی که با هدف امحاء اثرات حوادث غیرمترقبه بنا به دعوت وزارت حوادث غیرمترقبه اوکراین به این کشور سفر می‌کنند؛
    • برای اعضای خانواده افرادی که از عنوان پناهندگی به اوکراین برخوردار هستند؛
    • برای نمایندگان نظامی که به دلایل کاری بنا به دعوت وزارت مربوطه اوکراین یا دیگر نهادهای مرکزی اجرایی دولتی به اوکراین سفر می‌کنند.
    437d83d0-bad0-4fe3-b25a-aef3fd1cbf1c.jpg


    نمایندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی اوکراین طی ۱۵ روز تقویمی از تاریخ دریافت درخواست صدور روادید، فرم درخواست روادید و مدارک لازم به منظور صدور روادید، تصمیم لازم را در مورد صدور ویزا اتخاذ می‌کند. در صورت ضرورت بررسی بیشتر مدارک تعیین شده، مدت زمان بررسی درخواست صدور روادید می‌تواند تا ۳۰ روز تقویمی افزایش یابد.

    طبق گفته سفیر اوکراین در تهران به تازگی مدت زمان صدور روادید از سه هفته به کمتر از یک هفته کاهش یافته و تجار و بازرگانان نیز می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از اتاق بازرگانی، ویزا دریافت کنند
    صدور فوری روادید (تا ۱۵ روز تقویمی) در صورت تمایل فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت و در صورت امکان، در مدت زمانی که از سوی نمایندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی تعیین می‌شود، انجام‌پذیر است. در چنین شرایطی (صدور روادید فوری خارج از ساعت کاری) هزینه کنسولی دو برابر خواهد بود.

    البته در صورت اخذ تصمیم مبنی بر اجتناب از صدور روادید برای افراد بیگانه و اشخاص فاقد تابعیت، دلایل اجتناب از صدور روادید به صورت کتبی به اطلاع داده خواهد شد. همچنین، این افراد از حق اعتراض به تصمیم صادره برخوردار هستند و می‌توانند ضمن همراه داشتن برگه استینافی که ادله خود را در آن قید کرده‌اند، با مراجعه به رئیس نمایندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی‌ که درخواست صدور روادیدشان را بررسی کرده است، تقاضای بررسی مجدد درخواست‌شان مبنی بر صدور روادید نمایند. برگه استیناف باید طی دو ماه از تاریخ وصول جوابیه رد درخواست به افراد بیگانه یا اشخاص فاقد تابعیت ارائه شود.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله‌های راهنمای ویزا و پاسپورت کجارو
    • چگونه پاسپورت بگیریم؟
    • چگونه پاسپورت را تمدید کنیم؟
    • راهنمای جامع ویزا
    • ویزای شینگن چیست؟
    • تفاوت ویزا با پاسپورت چیست؟
    • دفاتر خدمات اخذ ویزا چگونه فعالیت می‌کنند؟
    • شهروندان ایرانی به کدام کشورها می توانند بدون ویزا سفر کنند؟
    انگشت‌نگاری یا به عبارتی ثبت اطلاعات بیومتریک یکی از مراحل اصلی درخواست ویزای شینگن محسوب می‌شود که کلیه متقاضیان (به جز موارد خاص و استثنائی) باید به هنگام مراجعه به سفارت یا دفتر کارگزار ویزای هر یک از کشورهای عضو پیمان شینگن اطلاعات خود را ثبت کنند.

    بیومتریک چیست؟
    اطلاعات بیومتریک شامل مشخصات فیزیکی منحصر به فردی مانند اثر انگشت، مشخصات صورت و الگوی عنبیه است که در تعیین هویت افراد استفاده می‌شود.

    اطلاعات بیومتریک کجا ثبت می‌شود؟
    داده‌های قابل سنجش متقاضیان شامل مشخصات فردی مندرج در فرم درخواست متقاضی به همراه اطلاعات بیومتریک در هر یک از کشورهای عضو پیمان شینگن جمع‌آوری شده و به پایگاه داده‌ای با عنوان سیستم اطلاعاتی ویزای اتحادیه اروپا (VIS) منتقل می‌شود. این داده‌‌های بیومتریک تا پنج سال دارای اعتبار بوده و به کشورهای عضو شینگن اجازه می‌دهد تا اطلاعات را با یکدیگر مبادله کنند. اطلاعات مذکور در یک پایگاه داده در استراسبورگ فرانسه و یک سایت پشتیبان در اتریش ذخیره و نگهداری می‌شوند.

    ثبت اطلاعات بیومتریک از چه زمانی آغاز شد؟
    سیستم اطلاعاتی ویزای اتحادیه اروپا در ماه ژوئن سال ۲۰۰۴ تاسیس و از یازدهم اکتبر ۲۰۱۱ با کشورهای شمال آفریقا آغاز به کار کرد و به تدریج نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورهای عضو در آسیا، آمریکا و... به این سیستم اضافه شدند. در تاریخ ۲۰ نوامبر سال ۲۰۱۵ کلیه کشورهای عضو و متحد شینگن به سیستم اطلاعات ویزا پیوستند.

    5a684644-cfe0-4dad-b723-475741b91065.jpg


    هدف از ثبت اطلاعات بیومتریک چیست؟
    اطلاعات بیومتریک متقاضیان با اهداف مختلفی مانند تسهیل کنترل و صدور ویزا برای تائید هویت، مبارزه با جعل یا خرید ویزا، حفاظت از مسافران در برابر سرقت هویت، درخواست پناهندگی و افزایش امنیت به منظور پیشگیری، تشخیص و بررسی جرائم تروریستی و جنایی انجام می‌شود.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    چه کسانی از ثبت اطلاعات بیومتریک معاف هستند؟
    سران دولت‌، مسافران کثیرالورود به منطقه شینگن، کودکان زیر ۱۲ سال و کسانی که از لحاظ جسمی قادر به ارائه اسکن اثر انگشت نیستند، از ارائه اثر انگشت معاف هستند. البته متقاضیان زیر ۱۲ سال و افراد دارای مشکلات جسمی برای ثبت اطلاعات بیومتریک فقط عکس صورت ارائه می‌دهند.

    ثبت اطلاعات بیومتریک کجا انجام می‌شود؟
    متقاضیان ویزا جهت ثبت اطلاعات بیومتریک باید به سفارت، کنسولگری یا دفترهای خدمات ویزا مراجعه کنند. اطلاعات لازم در این مورد در وب‌سایت هر یک از سفارت‌ها درج می‌شود.

    97b11a9e-6fef-4728-829d-881c59557ae8.jpg


    اطلاعات بیومتریک چگونه دریافت می‌شود؟
    در سیستم اطلاعات ویزا ۱۰ اثر انگشت و یک عکس دیجیتال از متقاضی جمع‌آوری و به همراه اطلاعات مندرج در فرم درخواست ویزا، در پایگاه داده مرکزی ثبت می‌شود. مدت زمان لازم برای انجام هر دو مرحله در حدود ۱۰ دقیقه است و به آسانی انجام می‌شود.

    عملکرد سیستم اطلاعات ویزا چگونه است؟
    در سیستم اطلاعات ویزا دو نوع جستجو وجود دارد:

    • تائید صحت هویت شامل اسکن اثر انگشت متقاضی است؛
    • شناسایی هویت شامل تطبیق و مقایسه اثر انگشت با کلیه اطلاعات موجود در پایگاه داده است.
    هر دو مرحله یاد شده در زمانی در حدود ۱۰ دقیقه انجام می‌شوند.

    کدام افراد یا سازمان‌ها به اطلاعات بیومتریک دسترسی دارند؟
    سفارت کشورها و مقام‌های پلیس کشورهای عضو شینگن موسوم به Europol از سازمان‌هایی هستند که به سیستم اطلاعات ویزا دسترسی دارند. همچنین، انتقال اطلاعات به کشورهای ثالث یا سازمان‌های بین المللی فقط در موارد خاص و با رضایت کشور عضو انجام می‌شود.

    3c2ad8bf-5b7c-4012-83d0-f7b5514ce333.jpg


    در صورت خودداری از ارائه اطلاعات بیومتریک چه اتفاقی می‌افتد؟
    ارائه اطلاعات بیومتریک بخشی از روند صدور ویزای شینگن است و در صورت خودداری متقاضی درخواست ویزای وی پذیرفته نمی‌شود.

    آیا به جز اعضای شینگن کشور دیگری نیز از اطلاعات بیومتریک استفاده می‌کند؟
    از تاریخ ۳۱ جولای سال ۲۰۱۸، تمامی افرادی که از خاورمیانه، اروپا و آفریقا درخواست ویزای توریستی، ویزای کار، ویزای تحصیلی، اقامت دائم یا پناهندگی در کانادا را دارند، باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه کنند.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله مرتبط:
    • سفارت ژاپن و اخذ ویزای این کشور
    ژاپن یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا است که علاوه بر پیشتازی در عرصه صنعت و تکنولوژی، دارای فرهنگ و تمدنی بسیار غنی است؛ آشپزی بی‌نظیر، پرستشگاه‌ها، باغ‌ها و... از جمله جاذبه‌های گردشگری ژاپن هستند که هر گردشگری را برای سفر با تورهای ژاپن یا... ترغیب می‌کند. البته سفر به ژاپن نیز مشمول قانون تهیه ویزا پیش از ورود به خاک این کشور از طریق مبادی قانونی نظیر سفارتخانه و کنسولگری است.



    ویزای ژاپن شرح خدمات
    انواع ویزا

    • کوتاه مدت (تجاری، توریستی، دیدار از اقوام و دوستان، شرکت در کنفرانس و رقابت‌های ورزشی)
    • بلند مدت
    مراحل صدور ویزا مراجعه حضوری به سفارت توسط متقاضی یا نماینده وی
    وقت سفارت ندارد
    مدارک لازم برای صدور ویزا مدارک شناسایی و مالی
    مدت زمان لازم برای صدور ویزا پنج روز
    سفارت/ کنسولگری دارد
    انواع ویزای ژاپن
    ویزای ژاپن به دو گروه کلی کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند. ویزاهای کوتاه مدت بسته به هدف سفر به پنج گروه تقسیم می‌شوند؛

    • ویزای تجاری
    • ویزای توریستی
    • ویزای دیدار از دوستان
    • ویزای دیدار از اقوام
    • ویزای شرکت در کنفرانس و رقابت‌های ورزشی
    مدارک لازم برای ویزای ژاپن
    مدارک شناسایی برای کلیه ویزاها مشترک هستند؛

    • گذرنامه متقاضی ویزا
    • یک نسخه فرم تقاضای ویزا
    • یک قطعه عکس سایز ۴.۵ در ۴.۵ با زمینه سفید (مشخصات عکس)
    • كپی تمام صفحات شناسنامه متقاضی ويزا همراه با ترجمه انگليسی رسمی با تاييد وزارت دادگستری
    783e99ef-d87e-47bc-b5b4-9abe287b0d21.jpg


    ویزای کوتاه مدت برای شرکت درکنفرانس
    • گواهی اشتغال به تحصيل يا اشتغال به كار و يا نامه ماموريت از سازمان و يا دانشگاه مربوطه در ايران با ذکرسمت، دلیل سفر، تاریخ سفر و نحوه پرداخت هزینه‌ها
    • ريز كاركرد سه ماه آخر حساب بانكی (به زبان انگلیسی، سایز A4، حداکثر صادره در پنج روز اخیر)
    • اصل ضمانت‌نامه خطاب به سفارت برای ضمانت تقبل هزينه اقامت، تقبل هزينه بازگشت و رعایت قوانین ژاپن
    • اصل دعوتنامه خطاب به سفارت (از ژاپن)
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ویزای کوتاه مدت تجاری
    • نامه ماموريت صادره از سازمان مربوطه در ايران با ذكر سمت، نحوه پرداخت هزینه‌ها، دليل و تاريخ سفر
    • كپی روزنامه رسمی شركت ايرانی، آگهی تاسیس وآخرین تغییرات يا جواز كسب، همراه با ترجمه انگليسی رسمی با تائيد وزارت دادگستری
    • مداركی كه روابط تجاری بين شركت ايرانی و ژاپنی را تاييد کند. (مانند INVOICE، بارنامه، کپی L/C)
    • ريز كاركرد سه ماه آخر حساب بانكی شرکت (به زبان انگلیسی، سایز A4، حداکثر صادره در پنج روز اخیر)
    • اصل ضمانت‌نامه خطاب به سفارت برای ضمانت تقبل هزينه اقام، تقبل هزينه بازگشت، رعایت قوانین ژاپن
    • اصل دعوتنامه خطاب به سفارت (از ژاپن)
    • اصل برنامه سفر خطاب به سفارت (از ژاپن)
    • در ارتباط با شركت ضامن در ژاپن یکی از مدارک زير مورد نياز است: ثبت شرکت ژاپنی TOKIBO-TOHON (صادره در سه ماهه اخیر)، کپی جدید از KAISHA SHIKI HOU و مدرک KAISHA DANTAI GAIYOU SETSUMEI SHOU


    f2b7aa12-e262-4c00-9038-512f2af76005.jpg




    ویزای کوتاه مدت دیدار از اقوام
    • گواهی اشتغال به کار با ذکر سمت و یا اشتغال به تحصیل متقاضی ویزا
    • ريز كاركرد سه ماه آخر حساب بانكی (به زبان انگلیسی- سایز A4- حداکثر صادره در پنج روز اخیر)
    • اصل ضمانت‌نامه خطاب به سفارت برای ضمانت تقبل هزينه اقامت، تقبل هزينه بازگشت، رعایت قوانین ژاپن
    • اصل دعوت‌نامه خطاب به سفارت (از ژاپن)
    • اصل برنامه سفر خطاب به سفارت (از ژاپن)
    • مدارکی که روابط بین متقاضی ویزا و ضامن را مشخص کند؛ كپی تمام صفحات شناسنامه ضامن ایرانی در ژاپن همراه با ترجمه انگليسی غير رسمی. درصورت لزوم شناسنامه تمام افرادی که روابط فامیلی را مشخص می‌کند.
    • گواهی ثبت اقامت محلی: JUMIN – HYO؛ در صورتی که ضامن دارای ملیت خارجی (به طور مثال ایرانی) باشد و طول مدت اقامت در این گواهی ذکر نشده باشد، کپی پشت و روی کارت اقامت (ALIAN CARD) لازم است.
    • گواهی رسمی مالیات (مبلغ درآمد باید ذکر شده باشد) KAZEI- SHOMEISHO (در صورت عدم پرداخت مالیات HIKAZEI- SHOMEISHO) (مدرکی که در آن درآمد و مالیات ضامن ژاپنی قید شده باشد)
    • حساب بانکی ضامن


    07735cbd-cca5-4518-a8cd-8de1ad6822fd.jpg






    ویزای کوتاه مدت برای دیدار از دوست
    • گواهی اشتغال به کار با ذکر سمت و یا اشتغال به تحصیل متقاضی ویزا
    • ريز كاركرد سه ماه آخر حساب بانكی (به زبان انگلیسی- سایز A4- حداکثر صادره در پنج روز اخیر)
    • اصل ضمانتنامه خطاب به سفارت برای ضمانت سه مورد زير (از ژاپن): تقبل هزينه اقامت، تقبل هزينه بازگشت، رعایت قوانین ژاپن
    • اصل دعوتنامه خطاب به سفارت (از ژاپن)
    • اصل برنامه سفر خطاب به سفارت (از ژاپن)
    • برگه ثبت اقامت محلی: JUMIN-HYO
    • در صورتی كه ضامن دارای ملیت خارجی (به طورمثال ایرانی) باشد و طول مدت اقامت در این گواهی ذکر نشده باشد، کپی پشت و روی کارت اقامت (ALIAN CARD) لازم است.
    • مدارکی که روابط بین دو دوست را تایید می‌کند، مانند عکس
    • گواهی رسمی مالیات دعوت کننده (مبلغ درآمد باید ذکر شده باشد) KAZEI- SHOMEISHO (در صورت عدم پرداخت مالیات HIKAZEI- SHOMEISHO).( مدرکی که در آن درآمد و مالیات ضامن ژاپنی قید شده باشد)
    • حساب بانکی ضامن GINKO-ZANDAKA-SHOMEI-SHO
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ویزای توریستی
    • برنامه سفر با ذكر جزئيات به انگلیسی (با ذکر تاریخ ورود و خروج و برنامه روز به روز)
    • رزرو هتل
    • گواهی اشتغال به كار با ذكر سمت، حقوق و موافقت با مرخصی (باذکر تاریخ)
    • ريز كاركرد سه ماه آخر حساب بانكی (به زبان انگلیسی، سایز A4، حداکثر صادره در پنج روز اخیر)
    981f5e8f-a5e2-4391-a0e4-e3cfaffd8027.jpg


    ویزای کوتاه مدت برای شرکت درمسابقات ورزشی
    • نامه ماموريت ازفدراسیون مربوطه در ايران با ذکر تاریخ و دلیل سفر و نحوه پرداخت هزینه‌ها
    • اصل ضمانت‌نامه خطاب به سفارت برای تقبل هزينه اقامت، تقبل هزينه بازگشت، رعایت قوانین ژاپن
    • اصل دعوتنامه خطاب به سفارت (از ژاپن)
    • اصل برنامه سفر خطاب به سفارت (از ژاپن)
    • چنانچه هزینه سفر به عهده متقاضی ویزا باشد؛ گواهی اشتغال به کار با ذکر سمت و حقوق و ريز كاركرد سه ماه آخر حساب بانكي (به زبان انگلیسی، سایز A4، حداکثر صادره در پنج روز اخیر)
    نکته: ترجمه انگلیسی رسمی مدارک فارسی، با تائیدیه وزارت دادگستری صادره در سه ماه اخیر، مورد نیاز است.

    6ddaf88e-67ec-425f-a775-426919fa2047.jpg


    مراحل صدور ویزای ژاپن
    متقاضیان ویزای ژاپن می‌توانند با در دست داشتن مدارک برای هر یک از ویزاهای درخواستی روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه و بدون وقت قبلی به محل سفارت ژاپن مراجعه کنند. گفتنی است اين سفارت به هيچ وجه مدارک درخواست ويزا را از طريق پست، نمابر، پست الکترونیک و... نمی‌پذيرد و هيچ گونه مسؤليتی در قبال مفقود شدن مدارک ندارد. همچنین، تمامی مدارک بايد به صورت اصل توسط شخص متقاضی یا نماینده وی به متصدی امور ويزا تحويل داده شود.

    اعتبار ویزای ژاپن
    مدت اعتبار ویزای توریستی کشور ژاپن سه ماه است. همچنین، علت عدم صدور ویزا به هیچ عنوان توضیح داده نمی‌شود و درخواست مجدد (با هدف مشابه) تا ۶ ماه امکان‌پذیر است.

    هزینه صدور ویزای ژاپن
    طبق اطلاعیه مندرج در وب‌سایت سفارت ژاپن هزینه روادید یکبار ورود از تاریخ اول آوریل ۲۰۱۸، مبلغ ۸۸۰,۰۰۰ ریال است.

    a15ff082-efb0-4838-aad7-34e856e72ab8.jpg




    مدت زمان لازم برای صدور ویزای ژاپن
    به طور معمول زمان مورد نیاز برای بررسی مدارک، با احتساب روز ارائه مدارک پنج روز کاری است.

    سفارت ژاپن در تهران
    • آدرس: تهران، خیابان زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، پلاک ۱۶۲
    • کدپستی: ۹۳۶۵۳-۱۹۸۵۶
    • ساعت تحویل مدارک: ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه (جمعه و شنبه سفارت تعطیل است)
    • تحويل گذرنامه: روزهای يكشنبه تا پنجشنبه (بعد ازظهرها از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۶:۰۰)
    • تلفن: ۲۲۶۶۰۷۱۰ (۰۲۱) / پاسخگویی تلفنی روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۵:۰۰ انجام می‌شود.
    • نمابر بخش كنسولی: ۲۲۶۶۰۷۴۶
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله‌های مرتبط:
    • چگونه ویزای آلمان بگیریم؟
    آلمان با جمعیتی بیش از ۸۲ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور قاره سبز و و هفتمین کشور وسیع در اروپا است. این کشور با وجود شهرهای مدرن و تاریخی کهن، جزو مقاصد سفر پر طرفدار ایرانیان است. سفر به آلمان نیازمند دریافت ویزای این کشور است. برای دریافت ویزای آلمان لازم است مدارک خود را آماده کرده و بعد از گرفتن وقت سفارت آلمان به صورت آنلاین، به سفارت این کشور مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهید. در ادامه همراه ما باشید تا به سوالاتی که برای دریافت ویزای توریستی آلمان نیاز دارید، پاسخ دهیم.

    2188c4fa-0eef-41fc-b369-3943209603e8.jpg


    سفارت آلمان کجاست؟
    سفارت آلمان در ایران در شهر تهران، خیابان فردوسی، شماره ۳۲۴-۳۲۰ قرار دارد.



    موقعیت سفارت آلمان در تهران روی نقشه گوگل

    اطلاعات تماس با سفارت آلمان
    مقاله‌ی مرتبط:
    • آدرس و شماره تلفن سفارت و نمایندگی های خارجی مقیم تهران
    • کدپستی: ۱۱۳۶۵
    • صندوق پستی: ۱۷۹-۱۱۳۶۵
    • تلفن: ۳۹۹۹۰۰۰۰
    • اطلاعات در مورد ویزا: ۳۹۹۹۱۲۱۳ و ۳۹۹۹۱۴۹۹
    • شماره فاکس بخش ویزا: ۳۹۹۹۱۸۶۰
    • آدرس سایت سفارت آلمان: سایت رسمی سفارت آلمان در تهران
    بخش حقوقی و کنسولی سفارت آلمان
    مهم‌ترین پل ارتباطی آلمانی‌های ساکن کشورهایی به غیر از آلمان با آلمان در بسیاری از موضوعات حقوقی نمایندگی‌های کشور آلمان در خارج هستند که در آن‌ها خدمات کنسولی سفارت و درخواست‌های گوناگون بررسی و ارائه می‌شود.

    ساعات کاری سفارت آلمان
    روز ساعت کاری
    یکشنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه
    ۰۷:۰۰ الی ۱۵:۳۰
    دوشنبه و سه‌شنبه ۰۷:۰۰ الی ۱۶:۰۰
    ماه‌های جولای و آگوست (یکشنبه تا پنج‌شنبه) ۰۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰
    بخش تایید مدارک (یکشنبه تا پنج‌شنبه) ۰۷:۳۰ تا ۱۰:۳۰ (با تعیین وقت قبلی)
    • پیش از مراجعه به بخش کنسولی و حقوقی، اطلاعات لازم در مورد روند انجام امور و مدارک مورد نیاز را از طریق وب‌سایت سفارت کسب کنید. در صورت نقص مدارک، باجه‌ها درخواست شما را نخواهند پذیرفت.
    • تمامی هزینه‌های خدمات کنسولی به صورت نقد و به ریال دریافت می‌شود. در بخش حقوقی و کنسولی چک پول هم پذیرفته می‌شود.
    • جهت درخواست تایید مدارک، کپی برابر با اصل، تایید امضا، گواهی‌های کنسولی و مشاوره در امور حق ارث، تابعیت و خانواده، تعیین وقت قبلی لازم است که می‌توانید از طریق لینکی که برای تعیین وقت سفارت ارائه شد اقدام کنید.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ساعات کاری دفتر تایید مدارک
    دفتر تایید مدارک سفارت آلمان روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه، از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۰:۳۰ (با تعیین وقت قبلی) آماده ارائه خدمات به مراجعین است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات تایید مدارک، هزینه‌ها و سایر سوالات در این مورد می‌توانید به سایت سفارت و راهنمای تایید مدارک سفارت آلمان مراجعه کنید.

    9758ff47-3a17-4137-bf56-d5b5780aae90.jpg


    گرفتن وقت سفارت آلمان
    سفارت آلمان تلاش می‌کند ورود به بخش باجه‌ها را خصوصا در ماه‌های تابستان، سریع‌تر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد. ورود به بخش باجه‌ها در آینده تنها رأس ساعت اعلام شده انجام می‌شود. حضور زود هنگام باعث انتظار در جلوی درب سفارت و حضور دیر هنگام باعث ابطال وقت گرفته شده می‌شود.

    طبق اطلاعیه‌ای که در سایت سفارت آلمان درج شده است، این سفارت از تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷، برای تسهیل روند درخواست ویزای کوتاه مدت (تا حداکثر ۹۰ روز) در آلمان (ویزای شینگن) با شرکت خدماتی ویزامتریک همکاری خواهد کرد. طبق اطلاعات موجود در این اطلاعیه، ویزامتریک، درخواست‌های روادید شینگن را در مرکز درخواست روادید خود که زیر نظر سفارت فعالیت می‌کند، می‌پذیرد.

    • آدرس ویزامتریک (مرکز درخواست روادید شینگن برای سفر به آلمان: تهران، خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان بیست و یکم، پلاک ۱۳۷، ساختمان شیرازی، طبقه اول، کدپستی: ۱۵۱۳۹۳۳۱۳۴
    سفارت آلمان در تهران، طبق روال پیشین، درخواست‌های متقاضیان برای دریافت ویزا را بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کند. ویزامتریک تنها عودت گذرنامه را به عهده خواهد داشت و نقشی در تصمیم‌گیری در مورد صدور ویزای متقاضیان یا اطلاعی از دلایل صدور یا رد ویزا نخواهد داشت.

    لازم به ذکر است که تعیین وقت و ارائه درخواست برای ویزای بلندمدت (بیش از ۹۰ روز در آلمان)، به عنوان مثال درخواست ویزای تحصیلی،ویزای کار یا پیوست به خانواده همچنان طبق روند قبلی صورت می‌گیرد و تغییری در روند این نوع ویزاها اتفاق نیفتاده است. به این ترتیب ثبت‌نام برای تعیین وقت این دسته از ویزاها و ارائه درخواست، کماکان و منحصرا نزد سفارت انجام می‌شود.

    در صورتی که از سفارت وقت ارائه درخواست روادید شینگن دریافت کرده‌اید، چکار باید انجام دهید؟

    در صورتی که از طرف سفارت تاریخ دقیق و وقت ارائه درخواست روادید شینگن خود را دریافت کرده‌اید، باید درخواست خود را در تاریخ و ساعت اعلام شده نزد بخش روادید سفارت آلمان ارائه دهید.

    در صورتی که از طریق سایت اینترنتی سفارت نسبت به گرفتن وقت برای ارائه درخواست روادید شینگن اقدام کرده‌اید؛ اما هنوز وقتی به شما اعلام نشده است، چکار باید بکنید؟

    در این صورت از طرف سفارت مطلع خواهید شد که درخواست تعیین وقت شما به ویزامتریک محول شده است. ویزامتریک شما را از وقت تعیین شده خود جهت مراجعه به مرکز درخواست روادید ویزامتریک مطلع خواهد کرد. ویزامتریک وقت‌های مربوطه را به ترتیب ثبت درخواست وقت ارائه خواهد کرد.

    از تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ثبت‌نام برای تعیین وقت درخواست روادید شینگن از طریق سایت اینترنتی سفارت آلمان در تهران متوقف شده است. در صورتی که هنوز نسبت به گرفتن وقت اقدام نکرده‌اید، چکار باید انجام دهید؟

    از تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ به بعد، برای گرفتن وقت جهت ارائه درخواست روادید شینگن باید به ویزامتریک مراجعه کنید.

    سیستم تعیین وقت جهت ارائه درخواست ویزای توریستی آلمان
    برای مشاهده اطلاعیه سفارت آلمان در مورد تغییر روند دریافت وقت برای ارائه درخواست ویزای توریستی آلمان به این لینک، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم تعیین وقت سفارت آلمان به این لینک مراجعه کنید. همچنین از این لینک می‌توانید سوالات مربوط به ویزای آلمان را بخوانید. در این لینک نیز به سوالات متداول در مورد تعیین وقت سفارت آلمان پاسخ داده شده است.
     
    بالا