دانستنی ها ❃❁ویزا❃❁

  • شروع کننده موضوع ATENA_A
  • بازدیدها 3,053
  • پاسخ ها 241
  • تاریخ شروع
  • برچسب ها
    ویزا

ATENA_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/02/17
ارسالی ها
23,992
امتیاز واکنش
29,350
امتیاز
1,104
مقاله‌‌ مرتبط:
  • سفارت آلمان و اخذ ویزای این کشور
آلمان علاوه بر حوزه‌های صنعت و اقتصاد، در زمینه جذب گردشگر نیز بسیار موفق است و تنوع دیدنی‌های آلمان - از موسیقی و هنر در برلین تا جنگل‌های زیبای غرب - از عوامل موفقیت این کشور در زمینه توریسم محسوب می‌شود. از طرفی، آلمان یک مقصد گردشگری چهار فصل است و محدودیتی برای زمان سفر به این کشور وجود ندارد. بنابراین، این عوامل باعث شده‌اند تا افراد بسیاری از سراسر جهان با تور‌های توریستی، نمایشگاهی و... به آلمان سفر کنند.

اگر شما نیز قصد سفر به آلمان را دارید، می‌توانید در کجارو بهترین و ارزان‌ترین تورهای آلمان را در بازه زمانی مورد نظر خود جستجو کرده و تور دلخواهتان را از میان ده‌ها آژانس معتبر مسافرتی انتخاب کنید.

البته آلمان یکی از اعضای پیمان شینگن محسوب می‌شود و به منظور تسهیل روند صدور ویزا، مراحل اولیه از جمله جمع‌آوری مدارک و انگشت‌نگاری را به دفتر خدمات ویزا واگذار کرده است. بدیهی است تصمیم‌ نهایی در مورد ویزای درخواستی از جانب سفارت آلمان اخذ می‌شود.



ویزای آلمان شرح خدمات
انواع ویزا
شینگن (دیدار از بستگان، نمایشگاهی، توریستی، تجاری، ماموریت کاری، کنگره و سمینار، مسابقه‌های ورزشی، ترانزیت، درمانی، همراهی بیمار در سفر)
مراحل صدور ویزا تکمیل فرم درخواست، آماده‌سازی مدارک، تعیین وقت سفارت، تحویل مدارک و ثبت اطلاعات بیومتریک، عودت پاسپورت
وقت سفارت به دو روش (سیستم آنلاین وقت‌دهی سفارت آلمان و کارگزار سفارت) حداکثر سه ماه قبل از موعد سفر قابل انجام است.
مصاحبه و انگشت‌نگاری دارد
مدارک لازم برای صدور ویزا مدارک شناسایی، مدارک مالی و مدارک شغلی
مدت زمان لازم برای صدور ویزا سه هفته
سفارت/ کنسولگری دارد


ویزای شینگن آلمان
ویزای شینگن اجازه اقامت حداکثر ۹۰ را در هر ۱۸۰ روز به متقاضی ویزا می‌دهد؛ به عبارت دیگر، پس از پایان مدت و اعتبار ویزا، فرد اجازه حضور به مدت طولانی‌تری در خاک این کشور را ندارد.

انواع ویزای آلمان
b8adefd9-e0b4-40e2-b11f-0415ecee6dd6.jpg


از آنجایی که آلمان یکی از کشورهای عضو شینگن است، کلیه افرادی که قصد اقامت در خاک آلمان را حداکثر تا مدت ۹۰ روز (سه ماه) را دارند، باید از طریق سفارت با ارائه مدارک درخواستی و طی مراحل اقدام به دریافت ویزا کنند. ویزای شینگن آلمان دارای انواع مختلفی است؛

مقاله‌های اختصاصی ویزای شینگن کجارو
  • ویزای شینگن چیست؟
  • با انواع ویزای شینگن آشنا شوید
  • مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شینگن
  • سوالات متداول در مورد ویزای شینگن
  • چگونه ویزای دانشجویی شینگن بگیریم؟
  • اطلاعات بیومتریک ویزا چیست؟
  • دفاتر خدمات اخذ ویزا چگونه فعالیت می‌کنند؟
  • بیمه مسافرتی ؛ راهنمای جامع انتخاب بیمه مناسب سفر
  • ویزای شینگن دیدار از بستگان
  • ویزای شینگن نمایشگاهی
  • ویزای شینگن توریستی
  • ویزای شینگن تجاری
  • ویزای شینگن ماموریت کاری
  • ویزای شینگن کنگره و سمینار
  • ویزای شینگن مسابقه‌های ورزشی
  • ویزای شینگن ترانزیت
  • ویزای شینگن درمان
  • ویزای شینگن همراهی بیمار در سفر
روادید ملی (ویزای ورود) برای اقامت بلندمدت با هدف و منظوری خاص است (بیش از سه ماه) که در قانون پیش‌بینی شده است. این نوع روادید معمولاً برای مدتی مشخص، در برخی موارد خاص تا یک سال، صادر می‌شود. بسته به هدف از اقامت، باید پس از ورود به آلمان، مجوز اقامت آلمان درخواست شود. برای اتباع خارجی جهت اقامت بیش از سه ماه و یا اقامت همراه با اشتغال و فعالیت کاری، اصولاً الزام روادید وجود دارد.
 
  • پیشنهادات
  • ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مدارک مورد نیاز ویزای شینگن توریستی


    563bcbe7-f604-4787-a430-a64aaee9df5e.jpg






    طبق اطلاعیه مندرج در وب‌سایت سفارت آلمان اصل و کپی مدارک (کپی کلیه مدارک باید در سایز A4 تهیه و ارائه شود) زیر باید به هنگام درخواست ویزا به سفارت ارائه شود؛

    ۱. فرم درخواست ویزا

    ۲. شناسنامه ایرانی

    ۳. گذرنامه: گذرنامه متقاضی باید حتما اعتباری بیشتر از ۶ ماه از تاریخ پایانی اعتبار ویزای درخواستی و دو صفحه خالی باشد. کپی کلیه ویزاهای پنج سال گذشته متقاصی نیز باید ارائه شوند.

    ۴. سه قطعه عکس رنگی (ابعاد ۴.۵ در ۳.۵ سانتی‌متر با پس زمینه سفید)

    • اگر نام همراهان در پاسپورت درخواست کننده‌ی ویزا درج شده باشد، وجود دو قطعه عکس رنگی از هر یک از آن ها در مدارک الزامی است.
    • عکس‌ها باید کاملاً با ظاهر فعلی صاحب عکس همخوانی داشته باشد.
    • طبق مقررات شینگن، عکس متقاضی بر روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.
    ۵. دعوت‌نامه: دعوت‌نامه باید از طریق فردی که متقاضی را می‌شناسد و مقیم آلمان است، برای فرد ارسال شود. در صورت نداشتن دعوت‌نامه، برگه‌ای که تاکید می‌کند متقاضی برای تمام مدت اقامت در آلمان هتل رزرو کرده‌ یا سند مالکیت، قبض مالیات ملکی یا قبض عوارض سکونت که نشان از این باشد که فرد در آلمان صاحب مسکن است.

    ۶. اجازه کتبی و رسمی والدین یا قیم قانونی مختص کودکانی که تنها یا به همراه شخص ثالثی سفر می‌کنند.

    aa9c42ee-cb22-485b-94b7-f757bfd0594b.jpg


    ۷. اسناد رسمی شغلی و منابع مالی

    • قصد سفر و مدت آن باید با سطح امکانات مالی تناسب داشته باشد. این معیار بر اساس حداقل حقوق روزانه ضرب در تعداد روزهای اقامت محاسبه می‌شود.
    • برای صاحبان صنوف، تجار، صاحبان صنایع: سند قانونی ثبت مؤسسه، صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس‌انداز با تاریخ گشایش حساب
    • برای حقوق بگیران: گواهی اشتغال به كار (تاریخ دقیق شروع به كار و مدت مرخصی)‌، فیش حقوق ماه قبل و صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس‌انداز با تاریخ گشایش حساب
    • برای کارکنان مستقل و مشاغل آزاد: کارت صنفی، ‌صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات ماه آخر) یا دفترچه حساب پس‌انداز با تاریخ گشایش حساب
    • برای اشخاص تحت تكفل (زنان خانه‌دار یا فرزندان): گواهی کار، صورتحساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس‌انداز متكفل (شوهر، پدر) با تاریخ گشایش حساب
    • پرینت حساب بانکی باید بر روی سربرگ انگلیسی و مهر شده به سفارت مربوطه ارائه شود.
    ۸. گواهی اشتغال به تحصیل مختص دانش‌آموزان دبستانی، دبیرستانی و دانشجویان.

    ۹. بیمه مسافرت فردی یا جمعی برای متقاضیان روادید الزامی است. این بیمه موارد زیر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد:

    • هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری.
    • همچنین، تاریخ بیمه مسافرتی باید منطبق بر تاریخ سفر باشد.
    • این بیمه همچنین باید تا پایان اقامت شما در تمام کشور های منطقه شینگن معتبر باشد. شرکت بیمه‌گذار باید نماینده‌ای معتبر در کشور آلمان داشته باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ ۳۰ هزار یورو است.
    ۱۰. بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد آلمان.

    ۱۱. فاکتور پرداخت‌شده‌ی هتل برای کل مدت اقامت در صورت لزوم.



    0707b559-4a9e-4534-aba4-c24b83f72c61.jpg




    نکته مهم مطابق آئین نامه روادید، در موارد ذیل امکان پذیرش درخواست روادید وجود ندارد:

    ۱. درخواست بیش از سه ماه قبل از سفر پذیرفته نمی شود. ولی می‌توانید پیش از این سه ماه درخواست وقت خود را در سایت ثبت کنید.

    ۲. فرم درخواست تکمیل و یا امضاء نشده باشد

    ۳. متقاضی گذرنامه معتبر با مشخصات ذیل ارائه نکرده باشد:

    • دارای حداقل سه ماه اعتبار پس از بازگشت از سفر پیش‌بینی شده
    • دارای حداقل دو صفحه خالی
    • طی ۱۰ سال گذشته صادر شده باشد
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ۴. عکس ارائه شده از سوی متقاضی مربوط به بیش از ۱۲ ماه پیش باشد.

    ۵. همچنین، تأکید می‌شود که اصولاً تنها در صورت ارائه کامل و مطابق مقررات مدارک مربوط به درخواست روادید، امکان صدور روادید وجود دارد. درخواست‌های دارای نقص مدارک معمولاً رد می‌شوند.

    f04c11d3-5cb1-45e3-a2e0-c3aebebfe2d5.jpg


    نحوه تعیین وقت مصاحبه
    سفارت آلمان جهت تسهیل ارائه درخواست روادید برای متقاضیان، طبق قرارداد با شرکت خدمات ویزا همکاری می‌کند. در این روش جدید لازم است تا متقاضی جهت ارائه درخواست روادید، در زمان وقت تعیین شده شخصاً نزد شرکت خدمات ویزا حضور یابد. طی این مراجعه حضوری، مدارک کامل درخواست خود را ارائه و هزینه بررسی درخواست روادید توسط سفارت آلمان در تهران و نیز هزینه خدمات شرکت خدماتی برای همکاری در ارائه درخواست روادید را پرداخت کرده و به سؤالات مرتبط با سفر خود پاسخ دهد. همچنین، عکس و آثار انگشتان متقاضی نیز اخذ می‌شود.

    کارگزار درخواست‌های متقاضیان را پس از دریافت به سفارت منتقل می‌کند. درخواست در سفارت بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.مدت زمان بررسی مدارک و تصمیم‌گیری در مورد ویزا سه هفته است. به محض تصمیم‌گیری سفارت در مورد درخواست ویزای متقاضی، مراتب به کارگزار ابلاغ می‌شود و متقاضی می‌تواند برای دریافت گذرنامه خود به دفتر کارگزار مراجعه کند.

    2509c745-232d-4744-b3a6-1033f38a4cbd.jpg




    نکته‌ها:
    ۱) وقت های مصاحبه ویژه با زمان انتظار کمتر، فقط در شرایط خاص انسانی و یا موارد اضطراری پزشکی – در مدت پنج روز – امکان‌پذیر است.

    ۲)‌ وقت‌های مصاحبه‌ای که تعیین شده‌اند به هیچ عنوان قابل لغو نیستند؛ پس بهتر است متقاضی زمانی اقدام به گرفتن وقت درخواست روادید کند که اطمینان دارد می‌تواند در آن زمان حضور پیدا کند.

    ۳)‌ در صورتی که متقاضی در مدت ۵۹ ماه قبل از وقت تعیین شده، درخواست روادید شنگن کرده‌ است و در آن زمان اثر انگشت وی دریافت شده باشد، نیازی به حضور شخص مجدد جهت ارائه درخواست وجود ندارد. البته وقت سفارت باید به نام متقاضی گرفته شود، سپس شخصی به وکالت از طرف وی می‌تواند درخواست را ارائه کند. به این منظور، شخص وکیل باید در روز ارائه درخواست، تمام مدارک مورد نیاز مانند گذرنامه و وکالتنامه‌ای به امضای متقاضی را به همراه داشته باشد و به سفارت ارائه کند.

    ۴) طبق ماده ۱۷ (۵) آئین‌نامه روادید، در صورتی که متقاضیان مایل به استفاده از خدمات کارگزار ویزا نباشند، این امکان را دارند که درخواست روادید خود را مستقیماً نزد سفارت آلمان ارائه کنند. در این حالت، تعیین وقت باید از طریق سیستم تعیین وقت اینترنتی آنلاین سفارت آلمان صورت گیرد. البته به دلیل ظرفیت محدود باجه‌ها، معمولاً زمان انتظار طولانی خواهد بود.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله‌های راهنمای ویزا و پاسپورت کجارو
    • چگونه پاسپورت بگیریم؟
    • چگونه پاسپورت را تمدید کنیم؟
    • راهنمای جامع ویزا
    • اطلاعات بیومتریک ویزا چیست؟
    • شهروندان ایرانی به کدام کشورها می توانند بدون ویزا سفر کنند؟


    کانادا یکی از کشورهایی است که به دلیل شرایط اجتماعی و اقتصادی در کنار دیدنی‌های شگفت‌انگیز در زمره مقصدهای گردشگران و البته مهاجران قرار دارد. البته با توجه به این میزان تقاضا تورهای کانادا نیز در رده پرطرفدارترین تورهای خارجی قرار دارند. اگر شما نیز قصد سفر به کانادا را دارید، می‌توانید در کجارو بهترین و ارزان‌ترین تورهای کانادا را در بازه زمانی مورد نظر خود جستجو کرده و تور دلخواهتان را از میان ده‌ها آژانس معتبر مسافرتی انتخاب کنید.

    از طرفی، با توجه به میزان بالای تقاضا برای سفر به این کشور، مقررات بسیار محکمی از سوی دولت این کشور برای ورود شهروندان خارجی به این کشور وضع شده است؛ ولی در صورت آشنایی با شرایط، مراحل و مدارک مورد نیاز می‌توان ویزای این کشور را نیز دریافت کرد. نکته قابل توجه اینکه در حال حاضر، به علت تعطیلی سفارت کانادا در ایران، کلیه فعالیت‌های این سفارت به حالت تعلیق درآمده و شهروندان ایرانی که قصد سفر به کانادا را دارند، برای دریافت ویزا می‌توانند از طریق نمایندگان قانونی یا شخصا به سفارت کانادا در کشورهای همسایه مانند سفارت کانادا واقع در آنکارا، پایتخت ترکیه، مراجعه و مراحل قانونی دریافت ویزا را طی کنند.



    ویزای کانادا شرح خدمات
    انواع ویزا
    توریستی، تحصیلی، اقامت دائم، کار و ترانزیت
    مراحل صدور ویزا ۱) ثبت‌نام در وب‌سایت سفارت کانادا
    ۲) مراجعه حضوری برای انگشت‌نگاری و مصاحبه به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همجوار مانند ترکیه
    وقت سفارت پس از ثبت‌نام در وب‌سایت سفارت تعیین می‌شود.
    مصاحبه و انگشت‌نگاری دارد
    مدارک لازم برای صدور ویزا مدارک شناسایی، مدارک مالی، اسناد ملکی و مدارک شغلی
    مدت زمان لازم برای صدور ویزا دو ماه
    سفارت/ کنسولگری فعالیت سفارت کانادا در ایران تا اطلاع ثانوی در حالت تعلیق قرار دارد.


    انواع ویزای کانادا
    • ویزای توریستی برای افرادی صادر می‌شود که تابعیت کانادا را ندارند و قصد دارند تا به صورت قانونی از این کشور بازدید کنند. نکته قابل توجه اینکه سالانه در حدود ۳۵ میلیون نفر به عنوان توریست و با ویزاهای غیر اقامتی به این کشور سفر می‌کنند. حداکثر مدت اقامت با ویزای توریستی کانادا ۶ ماه است و به دو صورت سینگل (Single) یا مولتی (Multiple/با اعتبار پنج ساله) صادر می‌شود.
    • ویزای تحصیلی برای افرادی صادر می‌شود که به قصد ادامه تحصیل در مدارس، دانشگاه‌ها یا موسسات آموزش عالی کانادا قصد اقامت در این کشور را دارند. ویزای تحصیلی کانادا یه صورت ویزای دانش‌آموزی، دانشجوئی، فرصت مطالعاتی و ویزای همراه تحصیلی (والدین، همسر و فرزندان دانشجو) صادر می‌شود.
    • ویزای اقامت این ویزا به دو صورت ویزای موقت یا اقامت دائم صادر می‌شود.
    • ویزای کار ساله بیش از ۱۵۰ هزار کارمند و کارگر خارجی با استفاده از ویزای کار وارد کانادا می‌شوند.
    • ویزای ترانزیت برای افرادی صادر می‌شود که فقط برای عبور از خاک کانادا وارد این کشور می‌شوند و قصد اقامت در خاک کانادا را ندارند. همچنین، افرادی که مدت اقامت آن‌‌ها در کانادا کمتر از ۴۸ ساعت است، باید ویزای ترانزیت دریافت کنند.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    شرایط کلی برای شهروندان ایرانی متقاضی ویزای کانادا
    شهروندان ایرانی متقاضی دریافت ویزای توریستی کانادا باید در کلیه موارد ذیل اطمینان خاطر افسر اداره مهاجرت را جلب نمایند؛

    • تضمین خروج از خاک کانادا پس از اتمام مهلت ویزا
    • ارائه تضمین مالی به منظور تامین کلیه مخارج در طول مدت اقامت در خاک کانادا
    • ارائه تعهد مبنی بر عدم اشتغال یا تحصیل در مدت اقامت
    • عدم ایجاد خطر امنیتی برای دولت و شهروندان کانادا
    • عدم سوء پیشینه کیفری
    • ارائه گواهی سلامت
    • ارائه کلیه مدارک درخواستی از جانب افسر اداره مهاجرت
    64a24f23-085b-4a7a-abbe-a94b9345d552.jpg


    مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا
    ۱) مدارک شناسائی شامل گذرنامه دارای اعتبار، شناسنامه، کارت ملی، عکس، سند ازدواج (در صورت همراهی همسر)، رضایت‌نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند و تکمیل فرم اطلاعات فردی؛ کلیه مدارک فارسی باید دارای ترجمه انگلیسی باشند.

    ۲) مدارک مالی نامه تمکن بانک به زبان انگلیسی و ممهور به مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش حساب متقاضی؛

    ۳)‌ مدارک اسناد ملکی دعوت‌نامه یا رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط هواپیما؛

    ۴)‌ مدارک شغلی گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر و مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر و ترجمه حکم کارگزینی برایکارمندان و ترجمه “آگهی تاسیس”، “آگهی تغییرات” و آگهی تصمیمات” شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانک شرکت و ریزپرینت چهار ماه آخر به لاتین برای کارفرمایان

    724ca7e8-678b-4b1c-b483-43b9fa831ff5.jpg


    مراحل درخواست ویزا
    ثبت‌نام برای دریافت ویزای کانادا را می‌توان از طریق مراجعه حضوری به سفارت یا به صورت آنلاین انجام داد. در هر دو حالت، درخواست ویزا با ایجاد حساب کاربری شخصی در وب‌سایت رسمی سفارت کانادا و تکمیل فرم‌ها آغاز می‌شود. کلیه فرم‌ها به زبان انگلیسی بوده و باید به دقت تکمیل شوند. پس از تکمیل فرم‌ها، مرحله دوم مربوط به پرداخت هزینه‌های ویزا و انگشت‌نگاری است. پس از تکمیل موفقیت‌آمیز دو مرحله قبلی، برگه تائید درخواست به همراه شماره پیگیری و نامه انگشت‌نگاری (زمان مراجعه حضوری به سفارت) برای متقاضی صادر می‌شود. زمان ارسال نامه انگشت‌نگاری از چند ساعت تا چند روز متغیر است.

    در موعد تعیین شده متقاضی باید با در دست داشتن مدارک لازم ویزای درخواستی در یکی از نزدیک‌ترین سفارت‌های کانادا در کشورهای همجوار برای انجام مصاحبه و انگشت‌نگاری حاضر شود. پس از انجام این مراحل متقاضی می‌تواند به کشور خود بازگشته و منتظر اعلام نتیجه نهایی ویزا از جانب سفارت باشد، زیرا این پروسه از یک هفته تا دو ماه متغیر است. پس از اعلام نتیجه متقاضی برای پیکاپ ویزا (تحویل پاسپورت) باید مجددا به سفارت کانادا مراجعه کند.

    370dedf1-b8e5-4dfe-b289-1770d8752929.jpg


    نشانی سفارت کانادا در تهران
    در حال حاضر، این سفارت تعطیل است.

    • نشانى : تهران، خیابان استاد مطهری، خیابان شهید سرافراز، پلاک ۵۷
    • تلفن: ۸۱۵۲-۰۲۱ / نمابر: ۸۸۷۵۷۰۵۴ / صندوق‌پستى : ۴۶۴۷-۱۱۱۵۵ / کدپستى : ۱۵۸۶۸
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله‌های مرتبط:
    • چگونه ویزای عراق بگیریم؟
    • سفارت عراق و دریافت ویزای این کشور
    زمان زیادی تا اربعین حسینی باقی نمانده است. همه ساله ایرانیان بسیار زیادی برای حضور در حرم امام حسین (ع) با پای پیاده به سمت کربلا می‌روند تا در روز اربعین در جوار حرم آن بزرگوار باشند. امسال نیز پیرو رسم هر ساله، این رویداد مذهبی برگزار خواهد شد و مراحل قانونی این سفر نیز در حال انجام است.

    با وجود اینکه پیش‌تر زائران می‌توانستند با شرایط گوناگونی از مرز رد شوند و به زیارت حرم سید شهیدان بروند، اما در چند سال گذشته مراتب قانونی این سفر به منظور حفظ امنیت بیشتر زائران پررنگ‌تر شده است. پس اگر قصد حضور در این سفر معنوی را داشته باشید، حتما باید مراحل آن را نیز رعایت کنید. در این مقاله از کجارو به آموزش ثبت‌نام در سامانه سماح برای دریافت ویزای اربعین می‌پردازیم.

    2616b8a2-6b14-40b0-8ba3-ba46dba60e31.jpg


    مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه سماح
    کلیه متقاضیان سفر کربلا باید توجه داشته باشند که برای این سفر حتما باید گذرنامه معتبر تهیه کنند؛ زیرا برای دریافت روادید داشتن گذرنامه ضروری است و اطلاعات مربوط به آن را باید در سیستم سماح وارد کنید. اگر گذرنامه معتبرتان را در اختیار دارید می‌توانید وارد سایت سماح شوید و درخواستتان را مبنی بر صدور روادید عراق ثبت کنید. علاوه بر در اختیار داشتن گذرنامه با شش ماه اعتبار، دو قطعه عکس پرسنلی مشابه عکس گذرنامه نیز الزامی است.

    مراحل ثبت‌نام در سامانه سماح
    سامانه سماح به دلیل محدودیت‌های موجود برای صدور روادید توصیه می‌کنند که افراد به صورت گروهی ثبت درخواست دهند. همچنین، اولین فردی هم که نامش در گروه ثبت روادید ثبت شود، به عنوان سرگروه شناخته خواهد شد. برای شروع ثبت نام در سامانه سماح بهتر است که کارت ملی، شناسنامه و گذرنامه‌ خود و هم گروهی‌هایتان را در کنارتان داشته باشید.

    برای شروع این فرآیند باید وارد سامانه samah.haj.ir شوید. با ورود به این سامانه صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که متشکل از سه بخش است. در ابتدای صفحه نکات ضروری ذکر شده است و در زیر آن شاهد دو بخش ثبت‌نام و پیگیری وضعیت و ویرایش هستیم. اگر برای اولین بار است که وارد این سامانه می‌شوید و تاکنون ثبت نام نکرده‌اید، باید از طریق بخش ثبت نام اقدام کنید. اما اگر پیش از این بخشی از اطلاعات را وارد کرده‌اید و اکنون قصد ویرایش آن را دارید، باید از طریق بخش پیگیری وضعیت و ویرایش وارد عمل شوید.

    a9691e10-e538-4087-9167-95856a49fe30.jpg




    مقاله‌ مرتبط:
    • راهنمای سفر به کربلا
    برای ثبت نام، در بخش ثبت‌نام هر دو تیک موجود را فعال کنید و عبارت امنیتی را در کادر مربوطه وارد نمایید. برای ورود به سامانه و ثبت اطلاعات، دکمه شروع ثبت نام را کلیک کنید. زائران محترم باید توجه داشته باشند که ثبت و تکمیل اطلاعاتشان در پنج مرحله صورت می‌گیرد که در این مقاله تمام مراحل را توضیح خواهیم داد.

    در ابتدای صفحه‌ای که بعد از کلیک روی گزینه شروع ثبت نام باز می‌شود، مواردی ذکر شده است که بهتر است قبل از وارد کردن اطلاعات به آن‌ها توجه کنید. بعد از مطالعه به قسمت پایین‌تر از آن بیایید و کد ملی و تاریخ تولدتان را وارد کنید (صاحب این کد ملی با نام سرگروه شناخته خواهد شد). در خصوص ثبت تاریخ تولد نیز باید سال تولد به صورت چهار رقمی و ماه و روز به صورت دو رقمی نوشته شود (مثل: ۰۲/۱۱/۱۳۶۵). حال روی دکمه نمایش اطلاعات کلیک کنید. با کلیک روی این دکمه، مشخصات کد ملی و تاریخ تولد فرد از ثبت احوال استعلام می‌شود و اطلاعات فرد به صورت خودکار ثبت می‌شود.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    در زیر این بخش قسمت سایر اطلاعات قرار دارد که در آن باید اطلاعات دیگری را در خصوص سرگروه وارد کنید که شامل کشور محل تولد، محل صدور شناسنامه و موارد این چنینی است. در زیر این بخش اطلاعات دیگری را باید وارد کنید که مربوط به سرگروه است. پس اگر فرد نخستی که در سامانه ثبت می‌کنید، سرگروه خواهد بود این بخش را تکمیل کنید. در غیر این صورت تیک مربوطه را غیرفعال نمایید. در بخش اطلاعات گذرنامه نیز باید شماره گذرنامه‌تان را وارد کنید. البته در صورت عدم اطلاع از شماره گذرنامه، راه‌کار‌هایی نیز برای استعلام اطلاعات وجود دارد که از طریق تاریخ ثبت گذرنامه و موارد این چنینی باید وارد عمل شوید. حال بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکل، اطلاعات وارد شده تا اینجای کار را مجددا بررسی کنید و سپس دکمه ثبت و اضافه به لیست را کلیک نمایید.

    با ثبت اطلاعات شخص نخست، می‌توانید افراد دیگر را نیز به همین صورت در گروهتان اضافه کنید که نام آن‌ها در بخش اعضای گروه قرار خواهد گرفت. در انتهای صفحه نخست نیز بخشی با عنوان اطلاعات تکمیلی وجود دارد که در این قسمت باید نام شهری که در آن مدارک را تحویل دفاتر خدمات زیارتی خواهید داد را انتخاب کنید. با انتخاب نام شهر، لیستی از دفاتر زیارتی موجود در بخش زیر آن نمایش داده می‌شود که می‌توانید بر اساس شرایطتان یکی را انتخاب کنید.

    3f7e45c0-de5d-40de-9e31-44b8fdf54885.jpg




    بعد از وارد کردن اطلاعات تمام افراد موجود در گروه و انتخاب دفتر زیارتی، به صفحه ثبت خدمات بروید. در بخش اطلاعات اعزام می‌توانید مرز خروج و تاریخ اعزام و بازگشتتان را مشخص کنید. تسهیلات و خدمات ارائه شده در طول این سفر نیز در بخش زیرین این قسمت قرار دارد. با تکمیل صفحه اطلاعات اعزام، روی دکمه ثبت و ادامه کلیک کنید.

    در صفحه تایید اطلاعات، تمام اطلاعات وارد شده نمایش داده می‌شود که در صورت صحیح بودن باید روی دکمه تایید اطلاعات در زیر صفحه کلیک کنید و در غیر این صورت دکمه بازگشت را برای ویرایش انتخاب کنید.

    fc4f0da5-4eda-4286-98ef-ed0aa31430d0.jpg




    طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین، کلیه هزینه‌های مربوط به روادید، پوشش بیمه‌ای و خدمات درمانی اربعین ۱۳۹۷ به صورت ریالی از زائران دریافت می‌شود.
    بعد از تائید اطلاعات، در صفحه پرداخت هزینه، کد پیگیری نمایش داده می‌شود که بهتر است آن را یادداشت کنید، زیرا در ویرایش‌های آتی به آن‌ها نیاز خواهید داشت. طبق اعلام مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت و بنابر مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی، هزینه تمام شده برای کسانی که برای حضور در راهپیمایی اربعین سال ۱۳۹۷ در سامانه سماح ثبت نام می کنند، به صورت ریالی دریافت می‌شود و این هزینه ۳۷۷ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است. البته کسانی که ثبت‌نام مقدماتی را خودشان انجام دهند هزینه ای معادل ۳۷۶ هزار و ۷۰۰ تومان می‌پردازند.

    متقاضیان باید توجه داشته باشند که تا اینجای کار توانسته‌اند کد پیگیری را دریافت کنند و در صورت تمایل می‌توانند پرداخت را در زمان دیگری انجام دهند. اما اگر قصد پرداخت را دارید، باید در زیر صفحه یکی از درگاه‌های بانکی را انتخاب کنید و پرداخت هزینه را از طریق آن انجام دهید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که می‌توانید پرداختتان را از تمام درگاه‌های بانکی، حتی از درگاه بانکی به غیر از بانک خودتان نیز انجام دهید، زیرا تمام درگاه‌های موجود متصل به شبکه شتاب هستند.

    با انتخاب درگاه و کلیک روی دکمه پرداخت، به صفحه بانک منتقل خواهید شد که باید رمز دوم کارت بانکی‌تان نیز فعال باشد. در صفحه بانک اطلاعات موجود را با رعایت نکات امنیتی وارد کنید و دکمه پرداخت را کلیک نمایید. در صفحه بعدی روی تکمیل خرید کلیک کنید تا به سامانه سماح انتقال یابید. در این صفحه کار به اتمام می‌رسد و می‌توانید پرینتی از تمام اطلاعات دریافت نمایید.

    72913255-cd62-484d-a2af-b4e23973cc36.jpg




    اما اگر قصد ویرایش و پیگیری وضعیت روادید را دارید، در صفحه نخست سامانه سماح به سراغ بخش پیگیری وضعیت و ویرایش بروید و اطلاعات لازم را وارد کنید. از طریق این بخش می‌توانید اطلاعات افراد را ویرایش کنید یا افراد جدیدی را نیز به گروه‌تان اضافه نمایید. با ورود به این بخش اطلاعات تمام اعضا را مشاهده می‌کنید که برای ویرایش آن‌ها لازم است کد رهگیری را وارد نمایید. از طریق دکمه مشاهده صورت‌حساب و پرداخت نیز می‌توانید پرداخت هزینه‌ها را انجام دهید.



    07742e42-1e39-4052-b0b3-ae5dc9f30f8b.jpg




    اگر کد پیگیری را فراموش کرده‌اید، در زیر صفحه پیگیری وضعیت و ویرایش، روی دکمه دریافت کد پیگیری کلیک کنید تا کد به شماره موبایل سرگروه ارسال شود.

    گفتنی است طبق اعلام مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت دو هزار و پانصد دفتر زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت در سراسر کشور آماده خدمات رسانی به متقاضیان تشرف در ایام اربعین هستند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر، اقدام به نام نویسی مقدماتی و تحویل مدارک کنند. البته زائرانی که دسترسی به اینترنت و رایانه شخصی دارند می‌توانند شخصا ثبت‌نام مقدماتی را انجام داده و سپس بعد از انتخاب یک دفتر زیارتی به نام نویسی قطعی و تحویل مدارک اقدام کنند. سامانه سماح از چهارشنبه چهارم مهر ماه ۱۳۹۷ راس ساعت ۱۸ آغاز به کار کرده است.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله‌های اختصاصی راهنمای ویزای عراق و اربعین کجارو
    • سفارت عراق و دریافت ویزای این کشور
    • آموزش ثبت نام در سامانه سماح
    • راهنمای سامانه «سقا» برای صدور ویزای دانشجویی اربعین
    • چگونه پاسپورت بگیریم؟
    • چگونه پاسپورت را تمدید کنیم؟


    کشور عراق از همسایگان غربی ایران است که به دلیل میزبانی حرم مطهر امامان معصوم در نجف و کربلا در تمامی ایام سال و به ویژه در ماه‌های محرم و صفر میزبان زائران و خادمان حرمین شرفین است.

    البته با توجه به شرایط حاکم بر این کشور، به جهت تامین امنیت زائران و کنترل ورود و خروج کلیه افراد ملزم به دریافت ویزا برای سفر زیارتی به عراق هستند. در واقع، عراق در ردیف کشورهایی قرار دارد که شهروندان ایرانی برای ورود به آن به قصد زیارت، تجارت و… ملزم به اخذ ویزا هستند؛ مرجع صادرکننده ویزای عراق برای شهروندان ایرانی، سفارت عراق واقع در تهران است.



    ویزای عراق شرح خدمات
    انواع ویزا
    ویزای گردشگری (انفرادی یا گروهی یک ماهه)، ویزای اعتیادیه، ویزای متعدده، ویزای اربعین
    مراحل صدور ویزا نیاز به مراجعه حضوری به سفارت ندارد و از طریق تحویل مدارک به دفاتر کارگزاری امور زیارتی صادر می‌شود.
    وقت سفارت ـ
    مصاحبه ـ
    مدت اعتبار ویزا سه ماه از تاریخ صدور
    مدارک لازم برای صدور ویزا شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و عکس
    مدت زمان لازم برای صدور ویزا چهار روز کاری
    سفارت/ کنسولگری دارد


    انواع ویزای گردشگری (زیارتی) عراق
    ویزای یک ماهه انفرادی
    ویزای عراق به صورت انفرادی، با مشخصات خاص متقاضی صادر می‌شود و دارندگان ویزا به صورت انفرادی می‌توانند به تنهایی و جداگانه وارد کشور عراق شوند.

    ec365b90-0440-4c0e-a9d8-c32f372161aa.jpg


    ویزای یک ماهه گروهی
    ویزای عراق در قالب گروهی برای عده‌ای معین از افراد صادر می‌شود، این افراد باید به عنوان کاروان به عراق وارد شوند و امکان ورود انفرادی به این کشور را نخواهند داشت. برای دریافت این نوع ویزا مسئول کاروان ابتدا باید مسئول کاروان باید درخواست خود مبنی بر اخذ مجوز ویزای گروهی عراق و مشخصات تمام اعضای کاروان را در سامانه سماح ثبت‌نام کند؛ پس از بررسی و صدور مجوز، مسئول کاروان باید به کارگزاری امور زیارتی استان تهران مراجعه کنید و درخواست خود مبنی بر دریافت ویزای گروهی عراق را به همراه مجوز اخذ این ویزا، مدارک شناسایی تمام اعضای کاروان و گذرنامه همه اعضای کاروان را تحویل دهد.

    89445488-e849-4258-b189-8d5f53409ec0.jpg


    در مرحله بعد، کارگزاری امور زیارتی اقدام به ارائه درخواست و مدارک دریافتی به سفارت عراق می‌کند. افسر سفارت عراق به بررسی درخواست و مدارک می‌پردازد و اگر با هیچ نقص و شبه‌ای مواجه نشود، ویزای گروهی را صادر می‌کند. در غیر این صورت از صدور ویزا ممانعت تا زمان رفع مشکل ممانعت می‌شود. به عبارت دیگر، حتی اگر مدارک فقط یک نفر از اعضای کاروان مشکل داشته باشد، ویزای گروهی صادر نمی‌شود تا زمانی که مشکل آن شخص رفع یا اینکه اسم وی را از لیست مسافران حذف شود.

    42e7ddac-c3c1-49f4-bf70-521246376fab.jpg


    البته به جز ویزای گردشگری (زیارتی) دو نوع ویزای دیگر به نام‌های ویزای اعتیادیه و ویزای متعدده نیز برای متقاضیان سفر به عراق صادر می‌شود.

    • ویزای اعتیادیه عراق به افرادی تعلق می‌گیرد که در خاک عراق مشغول انجام پروژه تجاری معینی هستند؛ در واقع ویزای اعتیادیه، نوعی از ویزای کاری عراق است. این ویزا سه ماه اعتبار دارد و سینگل است، یعنی دارندگان ویزای اعتیادیه عراق تنها یک بار حق ورود و خروج به عراق را دارند.
    • ویزای متعدده عراق هم مانند ویزای اعتیادیه آن به متقاضیانی اختصاص دارد که در حال اجرای یک پروژه اقتصادی معین در خاک عراق هستند؛ بنابراین، ویزای متعدده هم نوع دیگری از ویزای کاری عراق است. اعتبار ویزای متعدده عراق متغیر هست و معمولاً به صورت سه ماهه، شش ماهه و یک ساله صادر می‌شود. ویزای متعدده عراق، ویزایی مالتیپل (چندبار ورود) است، یعنی به واسطه آن فرد می‌تواند به دفعات از مرزهای عراق رفت و آمد کند.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مدت اعتبار ویزای گردشگری عراق
    ویزای گردشگری عراق به مدت سه ماه از تاریخ صدور دارای اعتبار است و به واسطه ویزای انفرادی زائر می‌تواند حداکثر یک ماه در عراق اقامت داشته باشد؛ البته ویزای انفرادی به صورت یکبار ورود صادر می‌شود و زائران پس از یک بار ورود و خروج به خاک عراق، حق عبور مجدد از پایانه‌های مرزی عراق را حتی در صورت برخورداری از اعتبار ویزا ندارند.

    به عبارت دیگر، اگر فرد یک بار وارد عراق و سپس خارج شود، ویزای انفرادی خود به خود باطل می‌شود؛ حتی اگر هنوز اعتبار آن تمام نشده باشد و فرد کمتر از یک ماه هم در عراق اقامت داشته باشد. اعتبار ویزای گروهی عراق هم مانند اعتبار ویزای انفرادی آن سه ماه است.

    مدارک لازم برای ویزای عراق
    66f89e93-9850-4fcb-abaa-d3b644eb5687.jpg


    • گذرنامه دارای اعتبار (شش ماه) به همراه کپی
    • مدارک شناسائی (شناسنامه و کارت ملی)
    • دو قطعه عکس پرسنلی جدید با زمینه سفید
    نحوه دریافت ویزای عراق
    برای دریافت ویزای عراق نیازی به مراجعه به سفارت عراق وجود ندارد و کلیه امور از طریق دفاتر کارگزاری امور زیارتی استان تهران انجام می‌شود. پس از تحویل مدارک و هزینه‌های موردنظر به شرکت‌های صدور ویزا، این شرکت‌ها اطلاعات متقاضیان را به سفارت عراق ارسال می‌کنند تا آن‌ها اطلاعات را تأیید و ویزای متقاضی را صادر کنند.

    aa386b9d-bd0b-4111-83a2-39b81442d163.jpg


    نکته‌ها
    • برای دریافت ویزای گروهی نیازی به حضور تمام افراد نبوده و حضور یک نفر به عنوان نماینده کافی است.
    • دارندگان ویزای گروهی در تمام مدت سفر باید همراه کاروان بوده و اجازه عبور انفرادی از مرز را ندارند.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله‌های مرتبط:
    • همه چیز درباره ویزا
    • چگونه ویزای عراق بگیریم؟
    عراق کشوری است در خاورمیانه و همسایگی ایران که جایگاه ویژه‌ای نزد شیعیان دارد. این کشور همراه با پایتخت خود، بغداد و همچنین دیگر شهرهایش مانند نجف و کربلا، از مقاصد مهم سفرهای زیارتی، سیاحتی و تجاری محسوب می‌شود. سفارت عراق، آماده‌ی ارائه‌ی خدمات گوناگون، از صدور ویزا تا درخواست مجوز کار و اقامت و همچنین دیگر امور، به مراجعه‌کنندگان است. در ادامه همراه کجارو باشید تا با معرفی سفارت و مدارک مربوطه جهت اخذ ویزای عراق، آشنا شوید.

    سفارت عراق کجاست؟
    سفارت عراق در ایران، در شهر تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ولیعصر، شماره ۱۶۴۰ قرار دارد.



    موقعیت سفارت عراق در تهران روی گوگل مپ



    مقاله‌های مرتبط:
    • آدرس و شماره تلفن سفارت و نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران
    • تلفن: ۸۸۹۳۸۸۶۶ - ۸۸۹۳۸۸۶۵
    • فکس: ۸۸۹۳۸۸۷۷
    • ایمیل: آدرس ایمیل سفارت عراق
    • آدرس سایت سفارت عراق: سایت رسمی سفارت عراق در تهران
    d339aa2f-c8f7-4e0d-a660-1bebbb1c30fd.jpg


    ساعات کاری سفارت عراق
    انجام کلیه‌ی امور مربوط به سفارت و پاسخ به تماس‌های تلفنی: از شنبه تا چهارشنبه، از ۸:۳۰ تا ۱۵

    برای انجام امور مربوطه به سفارت نیز می‌توانید از طریق سایت سفارت یا به صورت حضوری اقدام کنید:

    سایت سفارت عراق
    21b9bf14-bd97-4261-93ab-9694a78df292.jpg


    مدارک لازم برای ویزای عراق
    برای دریافت ویزای عراق لازم است مدارک زیر را به سفارت ارائه دهید.

    ۱. اصل پاسپورت با امضاء، با حداقل ۶ ماه اعتبار

    بیشتر بخوانید:
    • چگونه پاسپورت بگیریم؟
    • چگونه پاسپورت را تمدید کنیم؟
    ۲. عکس پرسنلی تمام رخ با زمینه سفید

    ۳. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

    ۴. رضایتنامه‌ی برای مجوز خروج

    ۵. مدارک مربوط به اشتغال

    ۶. گواهی و بیمه‌ی سلامت پزشکی

    ۷. پرداخت هزینه برای اخذ ویزا، ۴۰ دلار

    ۸. تکمیل فرم درخواست ویزا

    20e10f36-25fa-4051-8a2b-32f14b4ded9b.jpg


    سایر نکات
    • حضور مسافر در سفارت الزامی است.
    • ویزای گردشگری عراق به مدت یک یا سه ماه از تاریخ صدور دارای اعتبار است.
    • در صورت کامل بودن مدارک و عدم بروز مشکل ویزای عراق حداکثر در مدت چهار روز کاری صادر می‌شود.
    • برای هرگونه کسری در مدارک، مجددا می‌بایست درخواست ویزا شود.
    • از همراه داشتن وسایل اضافی خودداری شود.
    • تمامی مدارک مذکور نزد سفارت باقی می‌مانند.
     
    بالا