دانستنی ها ❃❁ویزا❃❁

  • شروع کننده موضوع ATENA_A
  • بازدیدها 3,047
  • پاسخ ها 241
  • تاریخ شروع
  • برچسب ها
    ویزا

ATENA_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/02/17
ارسالی ها
23,992
امتیاز واکنش
29,350
امتیاز
1,104
مقاله‌های راهنمای ویزا و پاسپورت کجارو
  • چگونه پاسپورت بگیریم؟
  • چگونه پاسپورت را تمدید کنیم؟
  • راهنمای جامع ویزا
  • ویزای شینگن چیست؟
  • شهروندان ایرانی به کدام کشورها می توانند بدون ویزا سفر کنند؟


سه واژه گذرنامه، پاسپورت و ویزا از مهم‌ترین مفاهیم در سفرهای خارجی محسوب می‌شوند، ولی معمولا مفهوم آن‌ها با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود. ابتدا در مورد تفاوت گذرنامه با پاسپورت باید اشاره کرد که هر دو واژه دارای مفهوم یکسانی هستند و در واقع، گذرنامه معادل فارسی برای پاسپورت (Passport) است. البته هر دو واژه در مکاتبات و محاوره به کار می‌روند.

پاسپورت چیست؟
گذرنامه یا پاسپورت نوعی شناسنامه بین‌المللی است که دولت‌ها برای سفر یا اقامت اتباع کشور خود در خارج از مرزهایشان صادر می‌کنند. به عبارت دیگر، پاسپورت سندی است که نشان دهنده مجوز خروج شهروندان از کشور است و مدرکی دال بر حقوق و امنیت شخص در قلمرو کشورهای دیگر (به معنی مقبولیت آن شخص از طرف کشور مبدا) محسوب می‌شود.

نکته قابل توجه اینکه پاسپورت دارای ریشه تاریخی است و برای نخستین بار در حدود ۴۵۰ سال پیش از میلاد مورد استفاده قرار گرفته است. بنا بر عهد عتیق (تورات) نحمیا از یهودیان شناخته شده، که در کاخ شوش مباشر اردشیر یکم هخامنشی بود، برای سفر به یهودیه از اردشیر یکم نامه‌ای دریافت می‌کند تا تضمینی برای به سلامت عبور کردن از اراضی تحت سلطه دیگر فرمانروایان باشد.

cd650716-1106-4942-8ca9-80022466f918.jpg


در بیشتر کشورهای جهان پاسپورت به شکل دفترچه کوچکی است که جلد آن ممکن است به رنگ قرمز، سبز، آبی و... باشد. جلد گذرنامه‌ ایرانیبه رنگ زرشکی است و نشان رسمی جمهوری اسلامی ایران به رنگ طلایی روی آن درج شده است. همچنین، کلمه گذرنامه به فارسی و عبارت Islamic Republic of Iran و Passport در زیر آن نوشته شده‌اند.

در صفحه مشخصات نیز اطلاعاتی از قبیل شماره گذرنامه، نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ و محل تولد و... به دو زبان فارسی و انگلیسی درج شده‌اند. گذرنامه ایرانی دارای ۳۲ صفحه است و به جز دو صفحه اول مربوط به عکس و مشخصات، سایر صفحه‌ها برای ثبت مهرهای ورود و خروج یا برچسب‌های ویزا اختصاص دارند.

گذرنامه ایرانی در سه نوع عادی، خدمت و سیـاس*ـی صادر می‌شود.
 
  • پیشنهادات
  • ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ویزا چیست؟
    ویزا (Visa) که روادید نیز نامیده می‌شود، سندی است که توسط نمایندگان قانونی دولت هر کشور مانند سفارتخانه یا کنسولگری برای شهروندان سایر کشورها صادر می‌شود و طبق آن درخواست اتباع خارجی برای ورود، عبور یا اقامت در کشور متبوع آن سفارت به تائید رسیده است. البته باید در نظر داشت که افسران مهاجرت می‌توانند به دلایل مختلف این تقاضاها را رد کنند. همچنین، صدور ویزا از جانب سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها منوط به ارائه مدارک و پرداخت وجه به منظور بررسی درخواست متقاضی است.

    ویزا ممکن است به صورت برچسب در یکی از برگه‌های گذرنامه ضمیمه یا به صورت برگه‌ای مجزا به متقاضی ارائه شود. همچنین، ویزا دارای انواع مختلفی است که بر اساس هدف اعلام شده از سفر و ارائه مدارک کافی برای اثبات آن توسط مسافر صادر می‌شود.

    68f393a9-6a87-4670-8ff9-ff7e43d0bc37.jpg


    ویزا ممکن است به دو صورت یکبار ورود یا چندبار ورود برای متقاضی صادر شود. علاوه بر این، ویزاهای توریستی، تحصیلی، ویزای کاری و ترانزیت از متداول‌ترین نوع ویزا محسوب می‌شوند. در این رابـ ـطه، برخی ویزاها ممکن است طبق توافق دو جانبه میان کشورها در بدو ورود صادر شوند، در حالی که برای بیشتر کشورها لازم است تا متقاضی پیش از سفر با مراجعه به سفارت کشور مورد نظر برای دریافت ویزا اقدام کند.

    در مجموع، ویزا در مبادی ورودی هر كشوری، نشان‌ می‌دهد هدف سفر فرد چیست، چه مدت در آن كشور اقامت خواهد كرد و آخرین مهلتی كه برای ورود به كشور مورد نظر دارد، چه تاریخی است. در مقابل، گذرنامه به منزله كارت شناسایی و برگه هویت شهروند هر کشور در کشورهای خارجی است.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    سری مقاله‌های راهنمای سفر به هنگ‌کنگ
    • بهترین زمان سفر به هنگ کنگ
    • فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
    • مراکز خرید هنگ کنگ؛ از لندمارک تا فستیوال واک
    • رستوران های هنگ کنگ؛ از امبر تا یانگ کی
    • بهترین هتل های ارزان هنگ کنگ


    هنگ کنگ یکی از شهرهای مهم چین و در عین حال جهان به لحاظ فعالیت‌های اقتصادی است. همچنین، وجود جاذبه‌ها و امکانات تفریحی فراوان در این شهر موجب شده است تا سالانه هزاران گردشگر از سراسر جهان روانه این شهر شوند. از آنجایی که این شهر بندری یکی از دو منطقه آزاد چین محسوب می‌شود، پیش از سفر به هنگ کنگ گردشگران باید به سفارت این کشور مراجعه و برای دریافت ویزا اقدام کنند.

    انواع ویزای هنگ کنگ
    • ویزای توریستی/ترانزیت (ویزای توریستی به دو صورت عادی، فوری و چندبار ورود صادر می‌شود.)
    • ویزای کار
    • ویزای تحصیلی
    • اقامت
    09e87796-c4a0-41cc-b5f0-4b0ed7d6cfae.jpg


    مدارک لازم برای صدور ویزا
    ۱) گذرنامه دارای اعتبار

    ۲) تکمیل فرم درخواست (موجود در وب‌سایت سفارت)

    ۳) دو قطعه عکس رنگی با زمینه سفید

    ۴) گواهی تمکن مالی (پرینت کارکرد حساب بانکی)

    ۵)‌ مدارک دال بر بازگشت به ایران پس از پایان مدت اقامت مانند بلیط رفت و برگشت و واچر هتل

    ۶) گواهی اشتغال به کار با جزئیات کامل شامل میزان حقوق دریافتی، سمت شغلی، سابقه کار یا اسناد دیگری مانند جواز کسب.

    310cfa8c-8581-4f56-84dc-494bde3d8594.jpg


    مدت اعتبار ویزا
    ویزاهای توریستی هنگ کنگ تا مدت سه ماه از تاریخ صدور دارای اعتبار هستند و پس از هربار ورود گردشگران می‌توانند تا مدت ۱۴ روز در این شهر اقامت کنند.

    نکته‌ها
    • کلیه مدارک ارائه شده باید دارای ترجمه رسمی به انگلیسی یا چینی باشند.
    • هیچ یک از گردشگران در طول مدت اقامت اجازه کار یا تحصیل در خاک هنگ کنگ را ندارند.
    • در صورت تمایل به اقامت بیش از مدت مجاز، گردشگران باید حداقل هفت روز پیش از پایان تاریخ ویزا درخواست خود را ارائه کنند.
    • مسئولیت ارائه اطلاعات نادرست برعهده متقاضی است و مطابق مقررات با وی برخورد خواهد شد.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله‌های مرتبط
    • راهنمای سفر به پرتغال
    • ویزای شینگن چیست؟


    جمهوری پرتغال، کشوری اروپایی در همسایگی اسپانیا است که در ناحیه جنوب غربی قاره سبز قرار دارد و عمده شهرت آن در میان ایرانیان به دلیل سابقه این کشور در دریانوردی و کشف سرزمین‌های جدید است. از آنجایی‌که پرتغال در کنار آب و هوایی مدیترانه‌ای دارای جاذبه‌ها و جشنواره‌های متنوع است، سالانه گردشگران بسیاری عموما از طریق تورهای پرتغال به این کشور سفر می‌کنند.

    به دلیل آن‌که پرتغال از جمله کشورهای پیمان شینگن است، ورود به آن مستلزم دریافت ویزا پیش از سفر است.

    e6454061-8bc7-4bf2-a5dc-4345507c6d25.jpg


    انواع ویزای توریستی پرتغال
    • ویزای توریستی
    • ویزای تجاری
    • ویزای پزشکی
    • ویزای شرکت در رویدادهای فرهنگی، ورزشی و...
    • ویزای مقام‌های رسمی
    • ویزای تحصیلی/تحقیقاتی
    • ویزای ترانسفر فرودگاهی
    • ویزای کودکان زیر سن قانونی
    2f43705d-df05-44bc-a56c-cc0ecdf86542.jpg


    مراحل صدور ویزا
    مقاله‌های مرتبط:
    • راهنمای جامع ویزا
    • شهروندان ایرانی به کدام کشورها می توانند بدون ویزا سفر کنند؟


    متقاضی ابتدا باید متناسب با هدف سفر خود، نوع ویزای درخواستی را مشخص کند. سپس با توجه به نوع ویزا فرم درخواست را به صورت کامل و دقیق تکمیل کرده و یک قطعه عکس را (مطابق با مشخصات اعلام شده) بر روی فرم نصب کند. در مرحله بعد لازم است تا متقاضی طبق چک لیست مدارک مورد نیاز را تهیه و برای تعیین وقت اقدام کند. نکته قابل توجه اینکه برای هر یک از ویزاها ممکن است مدارک دیگری علاوه بر لیست مشترک درخواست شود.

    پس از تهیه مدارک، متقاضی می‌تواند برای تعیین وقت ملاقات اقدام کند. در این رابـ ـطه، لازم به توضیح است که سفارت پرتغال از تاریخ اول آگوست ۲۰۱۸ کلیه امور مربوط به صدور ویزا‌ (به غیر از ویزای تحصیلی و اقامت دائم) شامل تحویل مدارک، ثبت اطلاعات بیومتریک و... را بهدفتر خدمات ویزا واگذار کرده است. بنابراین، متقاضیان برای تعیین وقت ملاقات باید ایمیلی شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ انقضایپاسپورت، ملیت، جنس، تاریخ تولد، شماره تماس، تاریخ سفر، تاریخ مصاحبه و نوع ویزای درخواستی را به پست الکترونیک کارگزار ارسال کنند.

    پس از آن نیز متقاضی باید نسبت به پرداخت هزینه ویزا و تکمیل مراحل ثبت‌نام خود در دفتر کارگزار اقدام کند. نکته قابل توجه اینکه تصمیم‌گیری درباره نتیجه درخواست برای صدور ویزا به عهده سفارت پرتغال خواهد بود و متقاضیان می‌توانند از طریق کد رهگیری صادر شده پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام وضعیت درخواست خود را پیگیری کنند یا در صورت تمایل از طریق پیامک یا پست الکترونیک مطلع شوند.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مدارک مشترک برای ویزای شینگن پرتغال
    ۱) شناسنامه و کارت ملی.

    ۲) یک قطعه عکس جدید رنگی (تمام رخ و با زمینه سفید).

    ۳) گذرنامه معتبر به همراه کپی امضا شده توسط صاحب گذرنامه ( اعتبار گذرنامه باید بیشتر از سه ماه از تاریخ پایان روادید باشد).

    ۴) کپی کلیه روادیدهای دریافت شده قبلی، از سایر کشورها در طول سه سال گذشته ( در پاسپورت جدید و قدیم).

    ۵) همراه داشتن پاسپورت‌های قبلی که تاریخ اعتبار آنها تمام شده یا به هر دلیل تعویض شده است.

    ۶) معرفی‌نامه از محل کار (به زبان انگلیسی و یا ترجمه رسمی به زبان انگلیسی)؛

    • اصل و فتوکپی روزنامه رسمی با درج آگهی ثبت شرکت (ترجمه رسمی به زبان انگلیسی).
    • کپی از هر گونه تغییرات شرکت ( ترجمه رسمی به زبان انگلیسی).
    • اصل کارت بازرگانی صادر شده توسط وزارت بازرگانی و فتوکپی از ان.
    • چنانچه هزینه‌های طول اقامت در خارج توسط شرکت شما پرداخت شود باید در نامه قید شود.
    • اثبات بر فعال بودن شرکت.
    • فیش حقوقی (اولین و آخرین ماههای دریافت حقوق مورد نیاز است) و همچنین برگه پرداختی به سازمان تامین اجتماعی (لیست بیمه).
    • نامه بانکی با اظهار مانده موجودی حساب و همچنین ریز صورت حساب بانکی در سه ماه اخیر. (تمکن مالی + لیست گردش سه ماهه)


    مقاله‌ مرتبط:
    • بیمه مسافرتی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟
    ۷) دعوتنامه‌های امضا شده باید با جزئیات ، نام درخواست دهنده ، علت مسافرت، مدت اقامت و آیا اینکه در طول اقامت شرکت دعوت‌کننده هزینه‌های مربوطه را به عهده خواهد گرفت یا خیر، قید شود. همچنین، کپی از کارت اقامت و یا پاسپورت پرتغالی و همچنین پرینت حساب بانکی دعوت‌کننده نیز باید به همراه مدارک ارائه شود.

    ۸) در صورتی‌که شما نماینده شرکت دعوت کننده هستید، اصل قرارداد نمایندگی و کپی از آن.

    ۹) اثبات همکاری‌های گذشته با شرکت دعوت کننده یا سایر همکاری‌های بین المللی مانند: بارنامه ، اثبات پرداختی‌ها (پیش فاکتور، پروفرما-اینویس به عنوان اثبات قابل قبول نیست) و یا هر نوع قراردادهای امضا شده فی مابین.

    ۱۰) در صورت همراه بودن فرزندان با یکی از والدین اجازه رسمی پدر و مادر ترجمه شده و ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری

    ۱۱) رزرو هتل و تاییدیه آن.

    ۱۲) بیمه پزشکی مسافرت معتبر جهت کشورهای عضور شنگن و فتوکپی آن. (حداقل پوشش بیمه مذکور باید مبلغ ۳۰,۰۰۰ یورو یا ۵۰,۰۰۰ دلارآمریکا باشد. پوشش بیمه جهت بازگشت به وطن در موارد نیاز پزشکی و شامل پوشش جهت کمک‌های فوریت پزشکی و معالجه فوری در بیمارستان باشد.)

    ۱۳) رزرو بلیط برای سفر به پرتغال و برگشت به ایران.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله‌های مرتبط:
    • سفارت دانمارک و دریافت ویزای این کشور
    • سفارت ایتالیا و دریافت ویزای این کشور
    • چگونه ویزای توریستی هند بگیریم؟
    هند یا هندوستان که نام رسمی آن جمهوری هندوستان است، کشوری در جنوب آسیا بوده که پایتخت آن دهلی نو است. دهلی نو منطقه‌ای شهری درون کلان‌شهر دهلی محسوب می‌شود. هند با کشورهای پاکستان، چین،بوتان، نپال، تبت، برمه و بنگلادش همسایه است. همچنین این کشور با خلیج فارس، خلیج بنگال و اقیانوس هند، مرز آبی دارد.

    وجود دیدنی‌های زیاد، فرهنگ کهن و پربار و هزاران جاذبه‌ی دیگر باعث شده است تا افراد زیادی با تور هند راهی سرزمین هفتاد و دو ملت شوند. هند از جمله کشورهایی است که برای سفر به آن نیازمند دریافت ویزا هستید. بعد از ارائه درخواست و تحویل فرم‌ها به سفارت هند، ظرف ۴ روز کاریویزای توریستی شما آماده خواهد بود.

    دریافت ویزای توریستی هند از طریق کارگزار این سفارت در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد به صورت حضوری و همچنین به صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

    در ادامه همراه کجارو باشید تا آدرس سفارت هند و مدارک مربوط به این سفارت را با هم مرور کنیم.

    سفارت هند کجاست؟
    سفارت هند در ایران در تهران، خیابان بهشتی، خیابان میرعماد، خیابان نهم، شماره ۲۲ قرار دارد.



    موقعیت سفارت هند در تهران روی گوگل مپ

    مقاله‌های مرتبط:
    • آدرس و شماره تلفن سفارت و نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران
    • همه چیز درباره ویزا
    • مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شینگن
    • تلفن: ۵-۸۸۷۵۵۱۰۳
    • فکس: ۸۸۷۴۵۵۵۷
    • تلفن بخش ویزا: ۸۸۷۵۵۱۰۲
    • آدرس سایت سفارت هند: سایت رسمی سفارت هند در تهران
    • ایمیل عمومی: [email protected]
    • ایمیل بخش کنسولی: [email protected]
    • آدرس سایت کارگزار سفارت: سایت کارگزار سفارت هند در ایران
    • آدرس دفتر کارگزار سفارت هند در تهران: تهران، بلوار آفریقا (جردن)، بن بست آناهیتا، پلاک ۲، طبقه اول
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ساعات کاری سفارت هند
    سفارت هند روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر آماده ارائه خدمات به مراجعین است.

    هزینه ویزای هند
    برای دریافت ویزای توریستی هند، متقاضیان باید مبلغ ۴۲۰ هزار تومان بپردازند. برای مشاهده هزینه انواع ویزاهای هند می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید. ارائه فرم درخواست ویزا و پرداخت هزینه‌ی آن، ضمانتی برای تایید ویزای شما نیست. همچنین مبلغ پرداخت‌شده قابل بازگشت نخواهد بود.

    مدارک ویزای توریستی هند
    ویزای توریستی هند به کسانی ارائه می‌شود که قصد بازدید از این کشور را دارند. دارندگان این ویزا اجازه کار کردن در این کشور یا اقامت بیشتر از مدت زمان تعیین شده را ندارند.

    ۱. کپی از فرم درخواست ویزا که در سایت ویزای هند آپلود کرده‌اید.

    مقاله‌های مرتبط:
    • چگونه پاسپورت بگیریم؟
    • چگونه پاسپورت را تمدید کنیم؟
    فرم درخواست ویزا باید به صورت کامل، دقیق و به زبان انگلیسی پر شود. این فرم را می‌توانید در سایت ویزای هند ببینید.

    ۲. دو قطعه عکس جدید سایز پاسپورت

    ۳. اصل پاسپورت (و پاسپورت‌های قدیمی) به همراه کپی از تمام صفحاتی که مهر ورود/ویزا دارند.

    اعتبار پاسپورت باید حداقل ۶ ماه بعد از زمان خروج شما از هند باشد.

    ۴. کپی از شناسنامه

    ۵. کپی از بلیت برگشت
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله‌های مرتبط:
    • چگونه ویزای دانمارک بگیریم؟
    • سفارت فنلاند و دریافت ویزای این کشور
    • سفارت آفریقای جنوبی و دریافت ویزای این کشور
    دانمارک کشوری پادشاهی است که در شمال قاره‌ی اروپا در منطقه‌‌یاسکاندیناوی با جمعیتی نزدیک به ۶ میلیون نفر واقع شده است. دانشگاه‌هایمعتبر، وضعیت رفاهی مطلوب و همچنین میزان رضایت مردم، دانمارک را به سرزمینی مناسب برای زندگی و همچنین سفر با تور دانمارک تبدیل کرده است. به همین بهانه در ادامه، برای آشنایی بیشتر با سفارت این کشور و نحوه‌ی دریافت ویزا برای سفر به این کشور، همراه این مقاله باشید.

    قبل از هر چیز لازم است بدانید که انجام بیشتر امور مربوط به درخواست ویزای دانمارک، علاوه‌بر سفارت این کشور توسط «شرکت کارگزاری سفارت دانمارک» (IVS Global) صورت می‌گیرد که در ادامه به شرح و چگونگی آن می‌پردازیم.

    سفارت دانمارک کجاست؟
    سفارت دانمارک در ایران، تهران، خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه هدایت، کوچه دشتی، شماره ۱۰ قرار دارد.


    موقعیت سفارت دانمارک روی نقشه گوگل

    • تلفن: ۲۸۱۵۵۰۰۰
    • فکس: ۲۲۶۴۰۰۰۷
    • آدرس سایت سفارت دانمارک: سایت رسمی سفارت دانمارک در تهران
    ساعات کاری سفارت دانمارک
    مقاله‌های مرتبط:
    • آدرس و شماره تلفن سفارت و نمایندگی های خارجی مقیم تهران
    • همه چیز درباره ویزا
    • مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شینگن
    مراجعه حضوری به سفارت: دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲

    پاسخ به تماس‌های تلفنی: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲

    همان‌طور که گفته شد بیشتر درخواست‌ها و امورهای مربوط به اخذ ویزا توسط شرکت کارگزاری سفارت دانمارک انجام می‌شود؛ لذا به اطلاعاتی درباره‌ی این شرکت می‌پردازیم.

    شرکت کارگزاری سفارت دانمارک
    شرکت کارگزاری سفارت دانمارک در ایران، تهران، خیابان شهید بهشتی، پس از تقاطع سهروردی، شماره ۱۴۵، ساختمان نگین پرواز، طبقه‌ی دوم قرار دارد.

    • تلفن: ۸۸۱۷۸۸۲۹
    • فکس: ۸۸۷۵۰۷۴۵
    • آدرس سایت کارگزاری سفارت دانمارک: سایت رسمی شرکت کارگزاری سفارت دانمارک در تهران
    434b60c6-63db-4b7d-9539-772a6e3b9a26.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    وقت سفارت دانمارک
    کلیه‌ی درخواست‌ها و امور مربوط به هرگونه ویزا، مصاحبه و انگشت‌نگاری در کارگزاری سفارت دانمارک پذیرفته می‌شود. تنها باید به یاد داشته باشید که وقت گرفتن قبل از درخواست روادید ضروری است. جهت این کار می‌بایست با کارگزاری شرکت دانمارک تماس گرفته و از این شرکت وقت بگیرید.

    گرفتن وقت سفارت دانمارک
    نحوه اخذ ویزای دانمارک
    برای درخواست ویزای دیدار خانواده، همراه داشتن دعوت نامه از شخص مقیم در کشور دانمارک الزامی است. برای درخواست ویزای تجاری نیز، دعوت نامه همراه با اطلاعات تماس شرکت دعوت کننده در دانمارک می‌بایست مستقیما برای سفارت دانمارک در تهران ارسال شود.

    برای گرفتن فرم‌های درخواست برای انواع ویزا نیز می‌توانید به سفارت دانمارک و کارگزی آن مراجعه کنید یا از لینک زیر آن را دریافت کنید.

    دریافت فرم‌های درخواست ویزا
    مدارک لازم برای اخذ ویزای دانمارک
    برای دریافت ویزای دانمارک لازم است مدارک زیر را ارائه دهید.

    ۱. اصل گذرنامه با حداقل یک سال اعتبار و کپی از صفحات عکس‌دار، همراهان و روادیدهای قبلی

    مقاله‌های مرتبط:
    • چگونه پاسپورت بگیریم؟
    • چگونه پاسپورت را تمدید کنیم؟
    ۲. اصل شناسنامه، کپی از تمام صفحات و ترجمه‌ی آن به زبان انگلیسی

    ۳. اصل سند ازدواج یا طلاق. اصل ترجمه‌ی رسمی سند ازدواج و کپی رنگی سند در صورت دیدار همسر در دانمارک

    ۴. اصل مدارک اثبات نسبت خانوادگی با معرف در دانمارک به همراه کپی، مانند شناسنامه‌های والدین

    ۵. فرم درخواست روادید که با دقت، کامل و صحیح تایپ شده باشد

    ۶. ۱ قطعه عکس رنگی جدید، تمام رخ با زمینه‌ی روشن، ۴٫۵x۳٫۵ سانتی‌متر که ۸۰٪ آن را چهره تشکیل داده باشد

    ۷. دعوت نامه‌ی جدید از معرف در دانمارک با قید نام و نام خانوادگی، شماره‌ی پرسنلی (CPR)، آدرس، تلفن، ایمیل، طول مدت و تاریخ تقریبی دیدار و توضیح در خصوص پوشش هزینه‌های اقامت متقاضی در دانمارک توسط معرف. در صورت آنلاین بودن دعوت نامه، علاوه بر کد دعوت نامه، می‌بایست پرینت آن را هم همراه داشته باشید.

    ۸. کپی واضح و خوانا از کارت اقامت یا گذرنامه‌ی دانمارکی معرف که روی آن شماره پرسنلی (CPR) یا شماره خارجی (UDL) مشخص باشد

    ۹. کپی گواهی تغییر نام معرف در دانمارک، در صورتی که معرف نامش را تغییر داده باشد

    ۱۰. برای افراد شاغل یا محصل، گواهی کار یا تحصیل به زبان انگلیسی با ذکر تاریخ استخدام، سمت، مدت مرخصی و تعهد بازگشت به کار پس از پایان مرخصی. برای بارنشستگان ارائه‌ی اصل و کپی کارت بازنشستگی یا آخرین حکم بازنشستگی یا آخرین فیش حقوقی بازنشستگی و ترجمه به زبان انگلیسی

    ۱۱. گردش حساب سه ماه اخیر با مهر بانک مربوطه

    ۱۲. متقاضیانی که قبلا به دانمارک سفر کرده‌اند یا جواب مثبت یا منفی دریافت نموده‌اند باید اصل گذرنامه‌ی قبلی، کپی روادیدهای قبلی به دانمارک و نامه‌ی سفارت را همراه داشته باشند.

    ۱۳. اصل و کپی از بیمه مسافرتی پزشکی به مدت روزهای اقامت در منطقه، معتبر برای یک بار ورود به کل کشورهای شنگن، با پوشش حداقل ۳۰‌,۰۰۰ یورو که این پوشش باید روی برگه‌ی رسید بیمه نامه قید شود

    ۱۴. یک پاکت پستی متوسط با نام و نشانی کامل متقاضی به عنوان گیرنده با ذکر کدپستی مربوطه که تمبر کافی روی آن الصاق شده باشد.

    هزینه‌ی درخواست ویزای دانمارک:
    • برای بزرگسالان: ۷۰ دلار
    • برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال: ۴۰ دلار
    • برای کودکان زیر ۶ سال: رایگان
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    توصیه‌های امنیتی سفارت دانمارک برای متقاضیان
    برای پیشگیری از هر گونه مشکل و اختلال در روند کارهای اداری، واحد امنیتی سفارت برای ورود متقاضیان اجازه‌ی حمل موارد زیر را نمی‌دهد:

    • استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات الکترونیکی
    • هر نوع سلاح گرم و سرد
    • شوکر، اسپری و وسایل دیگر برای دفاع از خود
    • مواد آتش‌زا، سمی و اسیدی
    • چمدان‌های بزرگ و کیف‌هایی که چک کردن آن پیچیده باشد
    • هر نوع مواد غذایی
    • انواع باتری و ذخیره‌سازهای الکترونیکی
    در انتها نیز توجه داشته باشید که هیچ مکانی برای نگهداری وسایل شخصی در مرکز درخواست ویزا وجود ندارد؛ لذا قبل از ورود اقدامات لازم را انجام دهید.
    سری مقاله‌های راهنمای ویزا و پاسپورت
    • چگونه پاسپورت بگیریم؟
    • چگونه پاسپورت را تمدید کنیم؟
    • راهنمای جامع ویزا
    • شهروندان ایرانی به کدام کشورها می توانند بدون ویزا سفر کنند؟


    در سال‌های گذشته کشورهای مختلف برای پیشگیری از ازدحام متقاضیان ویزادر سفارت‌‌خانه‌ها و اتلاف وقت، سامانه‌های ویزای الکترونیک را راه‌اندازی کرده‌اند. با استفاده از این سامانه‌ها متقاضیان ویزا می‌توانند به راحتی مراحل اولیه از جمله ثبت‌نام و بارگذاری مدارک را به‌صورت آنلاین و به راحتی انجام دهند؛ و صرفا در صورت نیاز به انجام مصاحبه و تحویل پاسپورت به محل سفارت مراجعه کنند.

    در سال‌های گذشته سامانه ویزای الکترونیکی ایران توسط وزارت امور خارجه برای صدور ویزا به شهروندان خارجی راه‌اندازی شده است. به عبارت دیگر، کلیه اتباع خارجی که قصد سفر به ایران را دارند، باید به این سامانه مراجعه کرده و با توجه به هدف سفر درخواست خود را ارائه کنند.

    انواع ویزای ایران
    ویزاهای غیرمهاجرتی ایران بر اساس هدف سفر به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند:

    ویزای نوع A (ورود)
    این نوع ویزا برای آن دسته از شهروندان خارجی صادر می‌شود که دارای دعوتنامه از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی معتبر که به منظور مذاکره، عقد قرارداد، مذاکره جهت سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی دستگاه‌های خریداری شده و... قصد سفر به ایران را دارند.

    • متقاضیان ویزای نوع A: اعضای هیئت علمی، فرهنگی و محققین، رانندگان حامل کالا یا مسافر، اعضای هیئت های رسمی، سیـاس*ـی، اقتصادی، هنری، تیم‌های ورزشی، و سازمان‌های بین‌المللی و تخصصی، کارشناسان و تجار شناخته‌شده، کارکنان سازمان ملل و ارگان‌های وابسته، الحاق اعضا خانواده خارجیان مقیم ایران
    • مدارک مورد نیاز: دعوت‌نامه معتبر، تکمیل فرم درخواست و مصاحبه احتمالی در مقر نمایندگی


    95ba72fc-66c3-472d-a123-97c38c320b68.jpg




    ویزای نوع B (توریستی)
    ویزای توریستی ایران برای آن دسته از اتباع خارجی صادر می‌شود که با هدف گردشگری قصد سفر به ایران را دارند.

    • متقاضیان ویزای نوع B: گردشگران
    • مدارک مورد نیاز: تکمیل فرم درخواست روادید، مصاحبه احتمالی در نمایندگی
     
    بالا