دانستنی ها ❃❁ویزا❃❁

  • شروع کننده موضوع ATENA_A
  • بازدیدها 3,057
  • پاسخ ها 241
  • تاریخ شروع
  • برچسب ها
    ویزا

ATENA_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/02/17
ارسالی ها
23,992
امتیاز واکنش
29,350
امتیاز
1,104
ویزای نوع C (زیارتی)
این ویزا برای آن دسته از مسلمانان خارجی صادر می‌شود که به قصد زیارت اماکن مقدسه وارد ایران می‌شوند.

  • متقاضیان ویزای نوع C: جهانگردان مسلمان
  • مدارک مورد نیاز: تکمیل فرم درخواست روادید، مصاحبه احتمالی در نمایندگی
ویزای نوع D (سیـاس*ـی) و ویزای نوع S (خدمت)
  • متقاضیان ویزاهای D و S: این ویزاها برای ماموران موقت نمایندگی‌های سیـاس*ـی، کنسولی، و دفاتر سازمان‌های بین‌المللی مقیم ایران، میهمانان موقت ماموران اعم از دیپلمات‌های خارجی مقیم و ماموران ثابت اعزامی، دارندگان گذرنامه سیـاس*ـی و خدمت در قالب هیات، برگزاری اجلاس، کارآموزی، اجرای برنامه فرهنگی و آموزشی و...، دارندگان گذرنامه سیـاس*ـی و خدمت که به منظور جهانگردی یا زیارتی قصد سفر به ایران را دارند، صادر می‌شوند.
  • مدارک مورد نیاز: گذرنامه سیـاس*ـی یا خدمت، تکمیل فرم درخواست روادید
143332ae-c9b6-4433-87b6-d4b0f74bd24d.jpg


ویزای نوع E (تحصیلی)
این نوع ویزا برای دانشجویان یا طلاب علوم دینی صادر می‌شود که قصد تحصیل در ایران را دارند.

  • متقاضیان ویزای نوع E: دانش‌آموزان، دانشجویان و محققان
  • مدارک مورد نیاز: دریافت پذیرش تحصیلی از وزارت علوم، آموزش و پرورش یا مراکز علمی مورد تایید، تکمیل فرم درخواست روادید
ویزای نوع F (ویزای کار)
ویزا با حق کار مختص آن دسته از اتباع خارجی است که قصد اشتغال در ایران را دارند.

  • متقاضیان ویزای نوع F: کارگران، متخصصان صنعتی، پزشکی، مهندسان و...
  • مدارک مورد نیاز: دریافت پذیرش کار از کارفرمای شاغل در ایران که به تایید وزارت کار رسیده باشد، تکمیل فرم درخواست روادید
c76fb342-a0cf-4e52-a52a-307c733d96bb.jpg


ویزای نوع G (عبور/ترانزیت)
این نوع ویزا برای آن دسته از اتباع خارجی صادر می‌شود که قصد مسافرت به کشور ثالث از طریق خاک ایران را دارند.

  • متقاضیان ویزای نوع G: رانندگان، جهانگردان، تجار
  • مدارک مورد نیاز: ارائه روادیدی کشور مقصد، تکمیل فرم درخواست روادید
dcc85d34-a73d-4ab1-a875-efd8350eafaa.jpg


ویزای نوع H (مطبوعاتی)
کلیه اصحاب رسانه‌های خارجی اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب، و دیجیتالی و تهیه‌کنندگان، سازندگان و دست اندرکاران هر نوع گزارش، فیلم و... که به منظور انجام امور حرفه‌ای عازم ایران هستند، باید قبل از سفر به ایران ویزای مطبوعاتی اخذ کنند.

  • متقاضیان ویزای نوع H: خبرنگار، تهیه‌کنندگان، تصویربردار
  • مدارک مورد نیاز: تکمیل فرم مخصوص دریافت روادید خبرنگاری، دریافت مجوز مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای
ویزای نوع I (سرمایه‌گذاری)
این ویزا مختص آن دسته از اتباع خارجی است که با استفاده از سرمایه با منشا خارجی مجوز سرمایه‌گذاری آنان به تائید سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران رسیده باشد.

  • متقاصیان ویزای نوع I: تجار و سرمایه‌گذاران
  • مدارک مورد نیاز: تائیدیه سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، تکمیل فرم درخواست روادید
ویزای نوع M (خانواده)
به منظور رفع مشکلات بانوان ایرانی که مطابق قانون جمهوری اسلامی ایران با مردان خارجی ثبت ازدواج کرده‌اند و ارائه تسهیلات بیشتر به همسر و فرزندان مشترک خارجی آنان، با رعایت شرایط، امکان دریافت روادید خانواده برای این گروه فراهم شده است.

  • متقاصیان ویزای نوع M: همسر و فرزندان افرادی که تابعیت ایرانی دارند
  • مدارک مورد نیاز: ارائه اجازه قانونی پدر برای فرزندان، تکمیل فرم درخواست روادید
 
  • پیشنهادات
  • ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ویزای نوع T (درمانی)
    این ویزا برای آن دسته از اتباع خارجی صادر می‌شود که به قصد معالجه در یکی از مراکز درمانی معتبر داخل کشور پذیرش دریافت کرده باشند.

    • متقاضیان ویزای نوع T: بیماران جسمی
    • مدارک مورد نیاز: پذیرش درمانی از مراکز درمانی معتبر، تکمیل فرم درخواست روادید
    نوع درخواست
    درخواست‌های ثبت شده به‌صورت الکترونیکی از طریق اینترنت برای بخش کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ارسال خواهد شد. کارشناس مربوطه اطلاعات مربوطه را بررسی کرده و در صورت نیاز تقاضای مصاحبه حضوری خواهد کرد. سپس بر اساس اطلاعات موجود درباره امکان ارائه روادید تصمیم‌گیری خواهد شد.

    fe26018a-7388-4460-8ee7-bb71a96b9917.JPG


    درخواست فردی
    متقاضیان سفر به ایران می‌توانند به‌صورت انفرادی نیز برای دریافت ویزا اقدام کنند.

    شرکت‌های خصوصی
    شرکت‌های معتبر خصوصی و دولتی که قصد دعوت از متخصصان یا تجار خارجی برای حضور در ایران را دارند، می‌توانند به عنوان میزبان فرآیند درخواست ویزا را انجام دهند.

    آژانس‌های مسافرتی
    آژانس‌های مسافرتی و گردشگری معتبر می‌توانند برای مسافران خود درخواست ویزا کنند.

    سازمان‌هاو نهادهای دولتی
    سازمان‌ها و نهادهای دولتی که قصد میزبانی افراد خارجی را دارند، می‌توانند فرآیند درخواست ویزا را برای مهمانان خود انجام دهند.

    مراحل ثبت درخواست ویزا
    ۱. ثبت الکترونیکی درخواست ویزا؛ ثبت الکترونیکی درخواست ویزا اولین مرحله از فرآیند دریافت ویزا است که باید به دقت انجام شود.

    نکته در صورت عدم تکمیل فرآیند تائید پست الکترونیکی در حداکثر سه روز پس از ثبت درخواست، به منزله انصراف از درخواست تلقی شده و درخواست متقاضی از سامانه حذف خواهد شد.

    ۲. مراجعه حضوری؛ برخی از درخواست‌کنندگان برای دریافت ویزا باید در یک جلسه مصاحبه حضوری شرکت کنند، در صورتی که برخی دیگر شایستگی دریافت ویزا را بدون حضور در جلسه مصاحبه خواهند داشت.

    ۳. پیگیری درخواست؛ متقاضیان برای اطلاع از وضعیت درخواست خود می‌توانند به صفحه بررسی وضعیت درخواست ویزا مراجعه کنند.



    47d2987c-5d9f-4d0e-b1e6-547afb8eb784.jpg


    مدت زمان صدور ویزا
    فرآیند بررسی درخواست ویزا حداکثر ۱۰ روز کاری طول می‌کشد. در صورت عدم تغییر در وضعیت درخواست متقاضی جهت دریافت ویزا می‌تواند به نزدیک‌ترین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کند. در صورت تغییر در وضعیت درخواست نیز ایمیلی شامل اطلاعات مربوط به وضعیت درخواست به آدرس پست الکترونیکی متقاضی ارسال می‌شود.

    لیست مدارک مورد نیاز برای تکمیل فرم درخواست
    برای تکمیل و ثبت درخواست الکترونیکی روادید مدارک زیر مورد نیاز است؛

    • گذرنامه
    • برنامه سفر
    • رزومه علمی، کاری یا حرفه‌ای
    • اسکن عکس پرسنلی مطابق با مشخصات اعلام شده
    • اسکن صفحه اول گذرنامه مطابق با مشخصات اعلام شده
    • اطلاعات دیگر (برخی از درخواست‌کنندگان بر حسب نوع روادید درخواستی لازم است مدارک دیگری را جهت تکمیل درخواست فراهم نمایند.)
    8d4da52e-26b1-4929-816f-70242ec90f37.jpg


    ویزای فرودگاهی
    اتباع کشورهایی که از امکان دریافت ویزای فرودگاهی ایران برخوردار هستند، می‌توانند ویزای خود را از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی ایران دریافت کنند. به این ترتیب که متقاضی باید فرم الکترونیکی درخواست ویزا را (حداقل دو روز قبل از سفر) از طریق سامانه ویزا الکترونیکی تکمیل و برگه تایید ثبت نام را چاپ کند. در مرحله بعد لازم است تا این برگه را به گیشه ویزا در فرودگاه ارائه کرده و هزینه‌های مربوط به روادید را با ارز یورو در فرودگاه به گیشه بانک پرداخت کند.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله‌های مرتبط:
    • سفارت اتریش و اخذ ویزای این کشور
    • سفارت کره جنوبی و اخذ ویزای این کشور
    مراکش یا مغرب، کشوری در شمال غربی آفریقا است. نام مراکش از نام پایتخت کهن یعنی شهر مراکش برگرفته شده که به معنی سرزمین خدا است. نام Morocco در انگلیسی هم تغییر یافته واژه مراکش است.

    اگر می‌خواهید به شاخ آفریقا یا مراکش سفر کنید، باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنید. برای آشنایی با سفارت مراکش، آدرس سفارت و مدارک مورد نیاز آن، در ادامه همراه کجارو باشید.

    57864ab3-0605-480e-bea4-14adcac13620.jpg


    سفارت مراکش کجاست؟
    سفارت مراکش در ایران، در شهر تهران قرار دارد و در پاسداران، نارنجستان ششم، پلاک ۲۹ واقع است.



    موقعیت سفارت مراکش در تهران روی گوگل مپ

    • آدرس و شماره تلفن سفارت و نمایندگی های خارجی مقیم تهران
    • تلفن سفارت مراکش: ۲۶۱۵۱۶۶۴
    • ساعات کاری سفارت مراکش: ۰۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰
    • سایت سفارت مراکش: آدرس سایت سفارت مراکش در تهران
    eb0b10a2-76f6-4f5e-af7f-615700a0a79d.jpg


    نکات مهم برای ارائه درخواست ویزای مراکش
    ۱- حضور متقاضی ویزا در زمان تشکیل پرونده ویزای مراکش الزامی است. برای درخواست‌کنندگان زیر ۱۶ سال، الزامی است که هر دو نفر از والدین فرم درخواست ویزا را امضا کنند.

    ۲- فرم ویزا را حتما یک ماه قبل از ورود به سفارت مراکش تکمیل و امضا کنید و از تمامی مدارک قبل از ورود به سفارت کپی تهیه کنید. توجه داشته باشید که اگر خانوادگی سفر می‌کنید، برای دریافت ویزای مراکش برای هر کدام از اعضای خانواده، باید فرم جداگانه‌ای پر شود.

    ۳- هر گونه عمل متقلبانه و غیر قانونی، جعل مدرک و ارائه مدارک مخدوش توسط متقاضی ویزای مراکش، موجب رد درخواست، عدم امکان ورود به سفارت مراکش و در نظر گرفتن محرومیت‌های طولانی مدت برای اخذ ویزای پادشاهی مراکش می‌شود.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی مراکش
    همه مدارک نیاز به ترجمه انگلیسی دارند اما نیازی به تائیدیه دادگستری و امور خارجه نیست.

    مقاله‌ی مرتبط:
    • چگونه پاسپورت بگیریم؟
    ۱. اصل پاسپورت با امضاء، به همراه گذرنامه های قبلی.

    الف) مدت اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود.

    ب) ارائه پاسپورت جداگانه برای هر نفر الزامی است.

    ۲. شش قطعه عکس ۳ در ۴ رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبرو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص باشد، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با پاسپورت و ویزاهای قبلی یکی نباشد.)

    ۳. اصل شناسنامه به همراه کپی از کلیه صفحات آن.

    ۴. اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی (ارائه گردش حساب و گواهی تمکن الزامی است و زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر دو هفته قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4 باشد.)

    مقاله‌های مرتبط:
    • چگونه ویزای مراکش بگیریم؟
    • مراکش کجاست؟
    الف) حساب‌های جاری: کارکرد سه ماه اخیر به زبان انگلیسی

    ب) سپرده‌های بانکی به همراه گردش سه ماهه سود

    * ارائه گردش حساب سود سپرده بلند مدت به زبان انگلیسی از طرف بانک، همراه با مهر شعبه و امضاء بانک

    * باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ريال باشد.

    ۵. اصل و ترجمه مدارک شغلی:

    الف) پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی

    ب) وکلا: پروانه وکالت.

    ج) مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی، تاییدیه مرخصی و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان.

    د) بازنشسته‌ها: ارائه حکم بازنشستگی، ارائه آخرین فیش حقوقی.

    ه) مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان

    و) در صورت خویش فرما بودن: جواز کسب / آخرین آگهی تغییرات.

    ی) معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان

    ز) دانش آموزان، دانشجویان، (اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل)

    * برای دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه بر نامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت‌نامه کتبی از مدیر مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.

    ۶. برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌کنند، رضایت‌نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه به زبان انگلیسی دارد.

    ۷. اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم‌های خانه‌دار.

    * اصل مدارک تا زمان بازگشت مسافر از سفر، نزد آژانس باقی می‌ماند.

    * چک رمزدار یا ضمانتنامه بانکی حداقل به مبلغ ۵۰۰‌,۰۰۰,۰۰۰ ريال در وجه آژانس محل ثبت نام برای ضمانت حسن اجرای تعهدات.

    * کپی مدارک باید روی برگ A4 و در یک نسخه ارائه شود.

    با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت، ممکن است مدارک دیگری از مسافر در خواست شود که تهیه و ارائه آنها برای گرفتن ویزا الزامی است.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله‌های مرتبط:
    • راهنمای سفر به شیلی
    جمهوری شیلی به پایتختی سانتیاگو، کشوری ساحلی است که در آمریکای جنوبی قرار دارد. شیلی علاوه بر جاذبه‌های طبیعی مانند جنگل‌ها، مراتع، آتشفشان‌ها و دریاچه‌ها، دارای قدمتی تاریخی است که ریشه آن به قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد.

    در حال حاضر، گردشگران ایرانی که قصد سفر به شیلی را دارند باید از طریق سفارت شیلی در تهران برای دریافت ویزا اقدام کنند.

    برای دریافت ویزای شیلی لازم است ابتدا به سایت سفارت شیلی مراجعه و نوع ویزای درخواستی خود را مشخص کنید. سپس مدارکی که در ادامه آمده است را آمده کنید. دقت کنید که فرم‌ها با نام خودتان و به زبان انگلیسی تکمیل شوند. بعد از ثبت درخواست در سایت، درخواست شما بررسی، تایید و سپس به کنسولگری ارائه می‌شود.

    مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی شیلی
    bcb5db02-d2e3-47cc-9755-247ed63b1318.jpg


    • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
    • فرم تکمیل شده و تایپ‌شده ویزا به همراه آدرس دقیق متقاضی و تلفن ثابت
    • دعوت‌نامه رسمی (کپی کارت شناسایی و پاسپورت دعوت‌کننده به همراه آدرس و تلفن فرد دعوت‌کننده موجود باشد)
    • در صورتی که دعوتنامه ندارید، باید نامه‌ای به زبان انگلیسی یا اسپانیایی از هدف سفرتان ارائه کنید
    • در صورتی که درخواست ویزای تحصیلی دارید، پذیرش رسمی از دانشگاه مربوطه ارائه شود
    • گواهی عدم سوپیشینه (کارکنان دانشگاه‌ها یا موسسات و مدیران ارشد نیازی به ارائه این گواهی ندارند)
    • کپی از صفحه اول پاسپورت
    • بلیط پرواز
    • رزرو هتل
    • سند تمکن مالی که توسط بانک تایید و مهر شده باشد
    • گواهی اشتغال به کار یا تحصیل
    • عکس ۳×۴
    0d6d6f09-4a42-4c82-a6b0-45bd09ab1466.jpg


    نکاتی برای دریافت ویزای شیلی
    مقاله مرتبط:
    • چگونه پاسپورت بگیریم؟
    • در صورتی که مدارک ناقص باشد یا با نامی غیر از نام درخواست‌دهنده ذخیره شده باشد، درخواست ویزا رد خواهد شد.
    • درخواست ویزا باید حداکثر تا دو ماه پیش از زمان سفر ارائه شود. پروسه‌ی درخواست ویزا حدود ۲۰ روز کاری از زمان ارائه درخواست طول می‌کشد.
    • فرم ویزا بایددر کامپیوتر تکمیل و سپس امضا شود.
    • فایل‌ها و مدارک مورد نیاز باید با نام درخواست‌دهنده ذخیره شود؛ در غیر این‌صورت درخواست شما بررسی نخواهد شد.
    • پاسپورت باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.
    • عکس متقاضی باید در یک سال اخیر گرفته شده باشد.
    • مطمئن شوید تمام مدارگ مورد نیاز کامل باشد؛ در غیر این‌صورت درخواست شما رد خواهد شد.
    • هزینه صدور ویزا بسته به نوع ویزای درخواستی متفاوت است و زمانی باید پرداخت شود که ویزای شما تایید می‌شود.
    • تمام هزینه‌های کنسولی باید به دلار و به صورت وجه نقدی پرداخت شود.
    • بسته به نوع ویزا ممکن است مدارک دیگری از طرف کنسولگری درخواست شود.
    • در صورتی که ویزای درخواستی شما از نوع ویزای تحصیلی است، لازم است مدرک دیپلم شما (به زبان انگلیسی یا اسپانیایی) ترجمه و از طرف وزارت مربوطه (وزارت علوم، وزارت امور خارجه یا دادگستری) تایید شود.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله‌های مرتبط:
    • سفارت آلمان و دریافت ویزای این کشور
    • سفارت بلژیک و دریافت ویزای این کشور
    سوئد یا پادشاهی سوئد، کشوری در شمال اروپا است که در شبه جزیرهاسکاندیناوی قرار دارد. این کشور با نروژ، فنلاند، خلیج بوتنی، دریای بالتیک ودانمارک همسایه است. نام این کشور در فارسی، از نام سوئد در زبان فرانسوی(Suède) گرفته شده است. پایتخت سوئد، استکهلم است که بزرگ‌ترین شهر سوئد هم محسوب می‌شود.

    برای سفر به سوئد لازم است ویزای این کشور را دریافت کنید. برای دریافت ویزا لازم است از سفارت وقت بگیرید و مدارک خود را در زمان تعیین شده به سفارت تحویل دهید تا ویزای شما صادر شود. در ادامه با کجارو همراه راهنمای سفارت سوئد باشید.

    سفارت سوئد کجاست؟
    سفارت سوئد در ایران در تهران، خیابان پاسداران شمالی، بالاتر از خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، نبش نسترن، پلاک ۲۷ قرار دارد.



    موقعیت سفارت سوئد در تهران روی گوگل مپ

    • تلفن: ۲۳۷۱۲۲۰۰
    • فکس: ۲۲۲۹۶۴۵۱
    • فکس بخش ویزا: ۲۲۲۸۶۰۲۱
    • کد پستی: ۴۵۸-۱۹۵۷۵
    • ایمیل: آدرس ایمیل سفارت سوئد
    • ایمیل بخش روادید: ایمیل بخش روادید سفارت سوئد
    • آدرس سایت سفارت سوئد: سایت رسمی سفارت سوئد در تهران
    41444a75-ad5b-465a-a4b1-56eabd6bde68.jpg


    ساعات کاری سفارت سوئد
    ساعات کار اداری سفارت: روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۵

    ساعات پاسخگویی تلفنی سفارت:‌ روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۶
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    بخش کنسولی سفارت سوئد
    زمان مراجعه حضوری بخش کنسولی: روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ یا با تعیین وقت قبلی. خدمات پاسپورت سوئدی مانند درخواست و تحویل گرفتن پاسپورت جدید برای شهروندان سوئدی روزهای فرد بین ساعات ۹ تا ۱۲ است.

    • زمان مراجعه حضوری بخش ویزا: ورزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳
    • ساعات پاسخگویی تلفنی بخش ویزا: روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۶
    وقت سفارت سوئد
    برای تعیین وقت درخواست ویزا، به مواردی که در ادامه می‌آید توجه کنید:

    برای گرفتن وقت سفارت سوئد برای درخواست ویزا، باید فرم درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین پر کنید. به این ترتیب همزمان هزینه سفارت را پرداخت می‌کنید و وقت سفارت را هم دریافت خواهید کرد.

    از تاریخ اول آگوست ۲۰۱۶، برای گرفتن وقت سفارت سوئد لازم است به صورت آنلاین اقدام کنید. برای این کار تمام متقاضیان باید از طریق سایت اداره مهاجرت، فرم درخواست ویزا را تکمیل کنند، هزینه سفارت را پرداخت کرده و وقت مراجعه به سفارت را انتخاب کنند.

    سایت اداره مهاجرت برای دریافت وقت سفارت سوئد
    هر متقاضی باید به صورت جداگانه وقت مراجعه به سفارت دریافت کند. وقت تعیین شده قابل تغییر نیست و اگر به هر دلیلی نتوانستید در وقت تعیین شده به سفارت مراجعه کنید، باید فرم درخواست دیگری ثبت کرده و مجددا وقت سفارت دریافت کنید.

    همچنین قبل از تعیین وقت می‌توانید به صفحه تقویم سفارت مراجعه کنید تا از وقت‌های خالی مطلع شوید.

    تقویم سفارت سوئد برای اطلاع از وقت‌های خالی جهت تعیین وقت سفارت
    569dcae5-5a09-410f-b3de-26dbd0446425.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مدارک ویزای توریستی سوئد
    ملزومات اولیه برای پذیرش درخواست ویزا توسط سفارت
    تمامی متقاضیان ویزا باید مدارک اصلی و مدارک پشتوانه که با توجه به شرایط افراد از آن‌ها خواسته می شود را به سفارت ارائه کنند. قبل از ارائه درخواست ویزای توریستی، از تحقق شروط A تا E اطمینان حاصل کنید.

    A. برای قبول درخواست ویزا و بررسی آن توسط سفارت، کشور سوئد باید مقصد اصلی سفر باشد. تاریخ برنامه ریزی شده برای شروع سفر باید در بازه زمانی سه ماه از روز مراجعه به سفارت و تحویل مدارک باشد. مدارک زیر باید به سفارت ارائه شوند:

    • فرم آنلاین درخواست ویزا که چاپ و امضا شده باشد یا فرم شماره ۱۱۹۰۳۱ (فرم درخواست ویزای شنگن) که تکمیل و امضا شده باشد.
    این فرم باید کاملا تکمیل و امضا شده باشد. در صورتی که متقاضی کمتر از ۱۸ سال داشته باشد، فرم او باید توسط قیم قانونی او امضا شود.

    • پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر. پاسپورت شما باید:
    تا حداقل ۳ ماه پس از خروج برنامه‌ریزی شده شما از حوزه شنگن اعتبار داشته باشد.

    حداقل دو برگ سفید داشته باشد.

    در ۱۰ سال گذشته صادر شده باشد.

    مقاله‌ی مرتبط:
    • چگونه پاسپورت بگیریم؟
    • یک قطعه عکس تمام رخ و در‌اندازه عکس گذرنامه که در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد.
    • رسید بانکی پرداخت پول سفارت (اگر پول به صورت آنلاین پرداخت نشده باشد).
    • همچنین اطلاعات بیومتریک افراد (اثر انگشت و عکس) توسط سفارت گرفته می‌شود.
    اگر در هنگام مراجعه به سفارت، پیش‌نیازهای ذکر شده حاصل نشده باشد، فرم تقاضای ویزا شما پذیرفته و بررسی نخواهد شد. در این گونه موارد مدارک و پول پرداخت شده به سفارت به شما بازگردانده خواهد شد.

    برای اینکه بتوانید ویزا بگیرید، باید مدارک پشتوانه زیر را نیز به سفارت ارائه کنید.

    مدارک پشتوانه
    یکی از شرایط اساسی، ارائه اصل مدارک به سفارت است.اصل بعضی از مدارک را باید به سفارت نشان داد و یک نسخه کپی از آن را به سفارت تحویل داد. یکی دیگر از شرایط اصلی ارائه مدارک به انگلیسی یا سوئدی و یا ارائه ترجمه آن‌ها به یکی از این زبان‌ها است.

    حتما به یاد داشته باشید که مدارک ارائه شده، تنها نقطه شروع روند بررسی درخواست ویزا شما می باشند و کامل بودن مدارک به تنهایی، به معنای موافقت با درخواست ویزا شما نیست.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    دلیل درخواست از متقاضیان برای ارائه مدارک پشتوانه به سفارت، استفاده از آن‌ها برای اثبات موارد زیر است:

    (B) هدف از سفر برنامه ریزی شده

    (C) اثبات داشتن محل اقامت و استطاعت مالی برای تامین هزینه‌های مدت زمان اقامت در سوئد و برای بازگشت به کشور محل زندگی خود.

    (D) اثبات داشتن بیمه نامه مسافرتی

    (E) اطلاعاتی که براساس آن‌ها بتوان نسبت به قصد شما برای ترک کشورهای شنگن قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزا اطمینان حاصل کرد.

    تمامی متقاضیان ویزا باید مدارک اصلی و مدارک پشتوانه که با توجه به شرایط افراد از آن‌ها خواسته می شود را به سفارت ارائه کنند. از تحقق شروط A تا E اطمینان حاصل کنید.

    (B) هدف از سفر برنامه ریزی شده

    مدارکی برای اثبات هدف از سفر برنامه ریزی شده. سفر برنامه ریزی شده می تواند به خاطر یکی از دلایل زیر باشد:

    • Visiting relatives and friends / دیدار از اقوام و دوستان
    • Business visit / سفر تجاری
    • Official mission / ماموریت رسمی
    • Cultural and sporting events / برنامه‌های ورزشی یا فرهنگی
    • Tourist visit / سفر تفریحی
    (C) اثبات داشتن محل اقامت و استطاعت مالی برای تامین هزینه‌های مدت زمان اقامت در سوئد و برای بازگشت به کشور محل زندگی خود.

    • رزو هتل یا
    • تایید اسکان یا تامین هزینه‌های سفر متقاضی توسط فرد یا ارگان میزبان یا اعزام کننده یا
    • گواهی تمکن مالی از بانکی در ایران در سه ماه گذشته یا
    • مدارک دیگری دال بر استطاعت مالی فرد برای تامین هزینه‌های مدت زمان دیدار در سوئد (کارت اعتباری بین المللی، چک مسافرتی یا غیره)
    به صورت کلی، مبلغ مورد نیاز روزانه برای اقامت فرد در سوئد ۴۵۰ کرون سوئد تخمین زده شده است.‌اندازه مبلغ مورد نیاز می تواند کمتر باشد اگر متقاضی از قبل هزینه‌های اقامت خود را پرداخت کرده باشد یا در مدت سفر در منزل بستگان یا دوستان اقامت داشته باشد. سفارت از شما مدارکی می خواهد که نشان دهنده توان اقتصادی شما در تامین هزینه‌های سفر باشد. مدارکی مانند گواهی تمکن مالی، گردش حساب بانکی و فیش‌های حقوقی سه ماه گذشته. اگر میزبان شما هزینه‌های سفر را تقبل می‌کند، شما به همین شیوه باید مدارک نشان دهنده میزان استطاعت مالی میزبان خود را به سفارت ادائه دهید.

    (D) اثبات داشتن بیمه نامه مسافرتی

    متقاضیان ویزا باید بیمه نامه مسافرتی تهیه کرده باشند. بیمه نامه مسافرتی تهیه شده باید تمامی هزینه‌های مرتبط با وضعیت‌های اورژانسی پزشکی، درمان‌های پزشکی در بیمارستان یا انتقال بیمار به کشور مبدا برای اقدامات پزشکی یا موارد فوتی را شامل شود.

    (E) اطلاعاتی که بر اساس آن‌ها بتوان نسبت به قصد شما برای ترک کشورهای شنگن قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزا اطمینان حاصل کرد.

    • رزو مسافرتی: بلیط هواپیما یا رزو بلیط هواپیما.
    مدارکی نشان دهنده ثبات اقتصادی و اجتماعی متقاضی ویزا (که به بررسی قصد فرد نسبت به خروج از کشورهای حوزه شنگن قبل از اتمام تاریخ ویزا کمک می‌کند).
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    مقاله‌ی مرتبط:
    • چگونه ویزای سوئد بگیریم؟
    • تمام متقاضی‌ها: - گواهی تمکن مالی در سه ماه گذشته و سند ملکی در ایران (در صورت وجود) - شناسنامه
    • مقامات رسمی: حکم کارگزینی رسمی و آخرین فیش حقوقی
    • کارمندان: حکم کارگزینی یا قرارداد کار + فیش‌های حقوقی سه ماه قبل ، دفترچه تامین اجتماعی، دفترچه خدمات درمانی و دفترچه ای معادل آن‌ها و یا نامه ای از کارفرما که در آن دلایل عدم وجود این دفترچه توضیح شده باشد.
    • بازرگانان: گواهی کار تجاری (پروانه کسب یا معرفی نامه از صنف تجاری)، سوابق تامین اجتماعی ،خدمات درمانی یا مدارکی معادل (در صورت وجود)
    • مدیران یا سهام داران شرکت‌های ایرانی: معرفی نامه رسمی از شرکت که به امضای نماینده قانونی شرکت رسیده باشد و در آن سمت رسمی متقاضی ذکر شده باشد. مدارکی دال بر وجود شرکت در ایران (آگهی ثبت و تغییرات در جراید). مدرک معرف پست یا منصب فرد در شرکت در صورتی که اسم فرد در آگهی ثبت یا تغییرات ذکر نشده باشد.
    • هنرمندان: مدرک عضویت در یکی از صنوف یا انجمن‌های رسمی (برای مثال خانه سینما، انجمن عکاسان و...) یا مدرکی دال بر انجام فعالیت‌های هنری (نمایشگاه‌ها، فستیوال‌ها و...) و سوابق تامین اجتماعی، خدمات درمانی یا مدارکی معادل؛ در صورت وجود
    • مستمری بگیران: فیش حقوقی، احکام افزایش مستمری یا مدارک مشابه
    • دانش آموزان یا افراد زیر سن قانونی: مدارک نشان دهنده وضعیت اجتماعی و کاری والدین، گواهی اشتغال به تحصیل و کارت دانش آموزی (در صورت وجود)
    • افراد بیکار: مدارک نشان دهنده وضعیت مناسب اجتماعی و اقتصادی متقاضی (سند ازدواج ،شناسنامه ،اسناد ملکی)
    • اتباع غیرایرانی ساکن ایران: شما به عنوان فردی غیرایرانی که ساکن ایران هستید باید مدارک لازم و پشتوانه قید شده را به سفارت ارائه دهید. شما همچنین باید کارت معتبر اقامت در ایران را نیز به سفارت نشان دهید که تاریخ انقضای آن حداقل سه ماه بعد از اتمام ویزا درخواستی شما باشد.
    • افراد زیر سن قانونی: در صورتی که فرد تنها یا به همراه یکی از والدین سفر می‌کند باید رضایتنامه کتبی قیم قانونی یا پدر یا مادری که سرپرست قانونی متقاضی است را به همراه داشته باشد. اگر پدر یا مادری که فرد زیر سن قانونی با او سفر می‌کند به تنهایی قیم قانونی فرد باشد، به رضایتنامه پدر یا مادر دیگر احتیاجی نیست. مدارک لازم دیگر در صفحه افراد زیر سن قانونی قید شده‌اند.
     
    بالا