نقاشی بافت های طبیعی را با مرکب خلق کنید

  • شروع کننده موضوع @nicedavil
  • بازدیدها 493
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

@nicedavil

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/08/30
ارسالی ها
9,967
امتیاز واکنش
30,539
امتیاز
941
سن
20
محل سکونت
بآبُل
با استفاده از قلموی مدادی و قلموی مرکب می توانید بافت هایی طبیعی و زیبا ایجاد کنید.
طراحی با مرکب مسئولیت های بسیاری را به دنبال دارد.
روش های ساده و موثری برای ایجاد بافت های زیبا و طبیعی وجود دارد که تنها می توان با یک رنگ مرکب به آن دست یافت.
موضوع این طراحی سیاه و سفید طبیعت است که خود منبع الهامات بسیاری است.
در صورت امکان از اشیای واقعی برای آثار هنری استفاده کنید.
اشیای طبیعی همچون صدف ها و صدف حلزون، سبب افزایش دقت شما و احساس سطح آن اشیا خواهد شد.


اگر این اشیا را در اختیار ندارید از تصاویر نمونه استفاده کنید.

برای افزایش مهارت، تصاویر نمونه را تا حدی که تصورات هنری شما را قوت بخشیده و اطلاعاتی در خصوص بافت و جزییات به شما ارائه دهند، جمع آوری کنید.
از این تصاویر نمونه و اشیا در خلق نمونه هایی از این بافت ها استفاده کنید، و پس از آن طراحی اصلی خود را آغاز نمایید.
این کار تمرینی فوق العاده برای افزایش مهارت های هنری و همچنین قدرت دید خواهد شد.
قلموی مرکب قابل حمل و تمیز بوده و به همین دلیل راحت و در دسترس است،
اما در عین حال می توانید مراحل ذکر شده در زیر را که با استفاده از قلم و مرکب مایع انجام شده، دنبال کنید.
قوانین هر دو مشابه هستند.

halazon.jpg


underdrawing-1.jpg

۱۳ مرحله ی زیر را دنبال کرده و طراحی مرکب بافت دار طبیعی خود را خلق کنید.
۱. طراحی اولیه را انجام دهید

طراحی اولیه ی این اثر هنری را با مداد آغاز می کنیم.
این روش امکان خلق متفکرانه ی ترکیب را برای شما فراهم خواهد نمود.
طراحی را با خطوط کمرنگ و اشکال اصلی آغاز کنید، و سپس جزییات ریزتر را اضافه نمایید.
زمانی که از طراحی خود رضایت کامل داشتید، وقت آن است که کار با مرکب را آغاز نمایید.
طراحی اولیه را با تپه و قسمت های سخت بدن حلزون و صدف شروع کنید. سپس برگ و بلوط را بکشید.
خصوصیت اصلی ترکیب به این صورت است که حلزون با کنجکاوی به بلوط نگاه می کند.
و در انتها طراحی حلزون را کامل کرده، خطوط حلزونی صدف را اضافه کنید و شاخک ها را طراحی نمایید.


۲. خطوط خارجی نقاط برجسته را مشخص نمایید
با استفاده از یک قلموی مدادیSB، خطوط بیرونی نقاط برجسته را با خطوط طبیعی،
از باریک به پهن رسم کنید( SB به معنی قلموی نرم است که نوک آن باریک و انعطاف پذیر می باشد).
دستان خود را آزاد کرده و از طراحی لـ*ـذت ببرید.
نیاز نیست که حتما همه ی نقاط برجسته را با این ابزار تکمیل کنید، قسمت هایی از خطوط مدادی را دست نخورده باقی بگذارید.
به زودی به سراغ آنها خواهیم آمد.

outline.jpg


shell.jpg

۳. به جزییات صدف بپردازید
برای برجسته سازی صدف حلزون از قلموی مرکب کوچک، مثلا مدل Pitt Artist Pen فابرکاستل، سایز s استفاده کنید.
در تصویر دو نوع حرکت قلم متفاوت مشاهده می کنید: خطوط گرد بلند که نقاط برجسته ی صدف را نشان می دهد.
و مجموعه ای از هاشورهای کوتاه که بدون تردید نشان دهنده ی جنبه ی سه بعدی این شی خواهد بود.


۴. خزه ها را طراحی کنید
بافت خزه ا ی را که حلزون بر روی آن میخزد، ایجاد کنید.
و دوباره با قلموی s مجموعه ی دیگری از هاشورها و نقاط را بر روی تپه ایجاد کنید.
لایه گذاری این هاشورها اثر جالبی خلق خواهد نمود و کنتراست طراحی را افزایش می دهد.
هر چه به قسمت پایین کار نزدیک می شویم، از مقدار هاشورها کاسته می شود.
این تکنیک سبب یک محوسازی زیبا خواهد شد.

moss.jpg


snail.jpg

۵. بافت حلزون را تکمیل کنید
در این مرحله بافت بدن حلزون را با استفاده از قلموی خیلی باریک مثلا قلموی ۰.۰۵ میلی متری Uni-Ball Pin ایجاد کنید.
این بافت از عناصر مخروطی کوچک تشکیل شده اند که در کنار یکدیگر قرار دارند.
علاوه بر آن، هاشور هایی به بدن حلزون در قسمت زیر صدف اضافه نمایید.
با افزودن سایه گذاری به این شکل، طراحی جلوه ای طبیعی تر به خود خواهد گرفت.


۶. نقطه گذاری را فراموش نکنید
با استفاده از قلموی مرکبی مثل سری F قلموهای Pitt Artist Pen فابرکاستل نقاطی به صدف اضافه کنید.
مجموعه ی بزرگ نقاط، بافت را زیباتر و جذاب تر خواهد نمود.
سپس کناره های حلزونی صدف را پر رنگ تر کرده و کنتراست و درجه بندی ( یعنی نقاط تیره تر و روشن تری وجود داشته باشد) آن را بیشتر نمایید.

dots.jpg


marks.jpg

۷. نقوش صدف را تکمیل کنید
هاشورهای گردی به کناره های صدف و نزدیک خطوط حلزونی با استفاده از قلموی ۰.۰۵ میلی متری اضافه کنید.
به این نوع هاشورزنی، هاشور برجسته نیز گفته می شود و بیشتر مناسب افزایش جنبه های سه بعدی جسم خواهد شد.


۸. بدن حلزون را اصلاح کنید
دوباره با استفاده از قلموی مرکب ۰.۰۵ میلی متری روی بدن حلزون کار کنید.
هاشورهای باریک، نقاط برجسته ی حیوان و ویژگی های سه بعدی را به خوبی نشان می دهد.
مجموعه ای از خطوط موازی که در جهت های متفاوت قرار گرفته اند تا لایه های هاشور تشکیل شود.
این نوع سایه زنی مخصوصا در تصاویر سیاه و سفید کارآمد خواهد بود.

refine.jpg


acorn.jpg

۹. طراحی بلوط را آغاز کنید
دوباره قلموی S را به دست گرفته و نقطه گذاری و همچنین هاشورزنی های بلوط را آغاز کنید، توجه داشته باشید که بر کناره ها تاکید بیشتری کنید.
یک خط سفید باریک در لبه ها بگذارید تا مرز میان بلوط و اشیای اطراف را آشکار سازد.
با این کار، بر جلوه ی واقع گرایانه و سه بعدی تصویر خواهید افزود.


۱۰. طراحی بلوط را کامل کنید
از قلموی ۰.۰۵ میلی متری استفاده کرده و هاشورزنی را آغاز کنید.
هدف این است که در بلوط کنتراست ایجاد کرده و هایلایت ها را باقی بگذارید. طراحی با مرکب یعنی افزایش تدریجی درجه بندی و کنتراست،
پس بهتر است هر بار از حرکات قلم کمتری استفاده کرده و همه را به یکباره انجام ندهید.

step10-2.jpg


leaf_texture.jpg

۱۱. بافت برگ را ایجاد کنید
حالا کار برگ را شروع کنید.
دوباره با قلموی S با نقطه گذاری بافتی طبیعی و مخملی ایجاد کنید.
در اشیای طبیعی و سطوح صاف و صیقلی، نقطه ها همیشه کارآمد هستند.
همچنین در آثار هنری خود می توانید از اندازه های مختلف نقطه ها جهت خلق تاثیرات گرافیکی جذاب استفاده کنید.


۱۲. برجسته سازی برگ را انجام دهید
با قلموی ۰.۰۵ همه ی نقاط تیره ی برگ را مشخص کنید.
این نکته را به یاد داشته باشید که برگ را باید با سایه زنی کنتراست از بلوط متمایز سازید.
به چشم ها و دستان خود اعتماد داشته باشید، آنها بهترین مسیر هاشورزنی و سطح درجه بندی طراحی را به شما خواهند گفت.

leaf.jpg


mossy_texture.jpg

۱۳. بافت خزه ای را اصلاح کنید
در آخر، طراحی تپه ی خزه ای را به پایان برسانید.
با قلموی ۰.۰۵ هاشورزنی نقاط تیره تر را انجام دهید.
این سایه ها را در قسمت نزدیک به بلوط واضح تر ساخته و مرزهای میان دو شی را به خوبی نشان دهید.
وقتی این کار را به خوبی به پایان رساندید، اثر هنری شما تکمیل شده است.
 

برخی موضوعات مشابه

پاسخ ها
3
بازدیدها
188
بالا