میترا حکیم شوشتری با بیان اینکه پرورش مقدم بر آموزش است ادامه داد: باید در پرورش کودکان به آنها بیاموزیم که از داشتههای خودشان لـ*ـذت بـرده و از مقایسه خود با دیگران بپرهیزند گاهی برخی کودکان برای 25 صدم نمره دچار تنش میشوند
امتیاز خبر: 96 از 100 تعداد رای دهندگان 18017
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران «چشم گفتن» را مانع شکلگیری قاطعیت در کودکان عنوان کرد و گفت: بهتر است مادران مضطرب کودکانشان را به مدرسه نبرند چون اضطراب را به کودکان منتقل میکنند.
میترا حکیم شوشتری فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان در برنامه مادر، کودک و تندرستی که با موضوع نقش مدارس در سلامت روان کودکان امروز از شبکه سلامت پخش شد اظهار داشت: هر گونه عدم تمایل کودک نسبت به درس خواندن و احساسات منفی او نسبت به مدرسه باید مورد بررسی قرار گیرد این عامل ممکن است ناشی از محیط و گاهی نیز به دلیل ویژگیهای دانشآموز است که در نهایت به افت تحصیلی منجر میشود.
وی با بیان اینکه پرورش مقدم بر آموزش است ادامه داد: باید در پرورش کودکان به آنها بیاموزیم که از داشتههای خودشان لـ*ـذت بـرده و از مقایسه خود با دیگران بپرهیزند گاهی برخی کودکان برای 25 صدم نمره دچار تنش میشوند. ادامه این روند موجب میشود تا الگوی زندگی کودک بر اساسی شکل گیرد که او همیشه خود را با دیگران مقایسه کند.
*شیوع اختلالات روانی در بین کودکان
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بررسیها نشان میدهد که 20 درصد کودکان و نوجوانان دارای نوعی اختلال روانی هستند مثلاً در یک کلاس 30 نفره 6 نفر دچار یکی از اختلالات روانی هستند از سوی دیگر گروهی نیز علایم بیماریهای روانی را دارند ولی به عنوان فرد مبتلا تلقی نمیشوند.
این متخصص حوزه بهداشت روان ادامه داد: اولیای مدرسه باید با تشخیص به موقع، در جریان قرار دادن والدین برای ارجاع به متخصصان مربوطه به فکر راه چارهای برای این موضوع باشند.
این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان «چشم گفتن» را مانع شکلگیری قاطعیت در کودکان عنوان کرد و اظهار داشت: اگر به کودکان بیاموزیم بدون دلیل به دیگران به ویژه معلم خود چشم بگویند منجر میشود تا قاطعیت را یاد نگرفته و در دوران نوجوانی که رفتارهای اجتماعی پرخطر شایع است به خواستههای نادرست محیط پاسخ مثبت دهند.
*مادران مضطرب فرزند خود را به مدرسه نبرند
وی در پاسخ به سؤالی درباره اضطراب در کودکان گفت: حس دلتنگی، احساس اینکه اتفاقی قرار است برای کودک بیفتد و کابوسهای شبانه میتواند ناشی از اضطراب باشد.
وی گفت: توصیه میشود والدین کودکانی که اضطراب دارند به ویژه مادران از بردن کودک به مدرسه جلوگیری کنند و اجازه دهند تا پدر یا سرویس مدارس کودک را به مدرسه ببرد زیرا غالباً مادران این کودک مضطرب اضطراب را در چشمان و رفتار خود نشان میدهند.
حکیم شوشتری ادامه داد: از سوی دیگر دادن مسئولیت از سوی معلمان به کودک مانند توزیع خوراکی میتواند نقش مهمی در کنترل اضطراب این کودکان داشته باشد چنانچه کودک بر اثر اضطراب و عدم سازگاری با مدرسه در خانه ماند باید بداند که وظیفهاش رفتن به مدرسه بوده است و در این ساعتها نباید به تفریح و خوش گذراندن بپردازد.
امتیاز خبر: 96 از 100 تعداد رای دهندگان 18017
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران «چشم گفتن» را مانع شکلگیری قاطعیت در کودکان عنوان کرد و گفت: بهتر است مادران مضطرب کودکانشان را به مدرسه نبرند چون اضطراب را به کودکان منتقل میکنند.
میترا حکیم شوشتری فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان در برنامه مادر، کودک و تندرستی که با موضوع نقش مدارس در سلامت روان کودکان امروز از شبکه سلامت پخش شد اظهار داشت: هر گونه عدم تمایل کودک نسبت به درس خواندن و احساسات منفی او نسبت به مدرسه باید مورد بررسی قرار گیرد این عامل ممکن است ناشی از محیط و گاهی نیز به دلیل ویژگیهای دانشآموز است که در نهایت به افت تحصیلی منجر میشود.
وی با بیان اینکه پرورش مقدم بر آموزش است ادامه داد: باید در پرورش کودکان به آنها بیاموزیم که از داشتههای خودشان لـ*ـذت بـرده و از مقایسه خود با دیگران بپرهیزند گاهی برخی کودکان برای 25 صدم نمره دچار تنش میشوند. ادامه این روند موجب میشود تا الگوی زندگی کودک بر اساسی شکل گیرد که او همیشه خود را با دیگران مقایسه کند.
*شیوع اختلالات روانی در بین کودکان
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بررسیها نشان میدهد که 20 درصد کودکان و نوجوانان دارای نوعی اختلال روانی هستند مثلاً در یک کلاس 30 نفره 6 نفر دچار یکی از اختلالات روانی هستند از سوی دیگر گروهی نیز علایم بیماریهای روانی را دارند ولی به عنوان فرد مبتلا تلقی نمیشوند.
این متخصص حوزه بهداشت روان ادامه داد: اولیای مدرسه باید با تشخیص به موقع، در جریان قرار دادن والدین برای ارجاع به متخصصان مربوطه به فکر راه چارهای برای این موضوع باشند.
این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان «چشم گفتن» را مانع شکلگیری قاطعیت در کودکان عنوان کرد و اظهار داشت: اگر به کودکان بیاموزیم بدون دلیل به دیگران به ویژه معلم خود چشم بگویند منجر میشود تا قاطعیت را یاد نگرفته و در دوران نوجوانی که رفتارهای اجتماعی پرخطر شایع است به خواستههای نادرست محیط پاسخ مثبت دهند.
*مادران مضطرب فرزند خود را به مدرسه نبرند
وی در پاسخ به سؤالی درباره اضطراب در کودکان گفت: حس دلتنگی، احساس اینکه اتفاقی قرار است برای کودک بیفتد و کابوسهای شبانه میتواند ناشی از اضطراب باشد.
وی گفت: توصیه میشود والدین کودکانی که اضطراب دارند به ویژه مادران از بردن کودک به مدرسه جلوگیری کنند و اجازه دهند تا پدر یا سرویس مدارس کودک را به مدرسه ببرد زیرا غالباً مادران این کودک مضطرب اضطراب را در چشمان و رفتار خود نشان میدهند.
حکیم شوشتری ادامه داد: از سوی دیگر دادن مسئولیت از سوی معلمان به کودک مانند توزیع خوراکی میتواند نقش مهمی در کنترل اضطراب این کودکان داشته باشد چنانچه کودک بر اثر اضطراب و عدم سازگاری با مدرسه در خانه ماند باید بداند که وظیفهاش رفتن به مدرسه بوده است و در این ساعتها نباید به تفریح و خوش گذراندن بپردازد.