رنگ شناسی راهنمای رنگ پنتون

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mah.s.a

۰•● ملکه الیزابت ●•۰
مترجم انجمن
عضویت
2019/08/24
ارسالی ها
4,490
امتیاز واکنش
10,641
امتیاز
921
مجموعه‌های موزه
اغلب در موزه های نمایشگاهی آینده پیش تبلیغات بیشتری صورت می‌گیرد به خصوص نمایشگاه‌هایی که به سراسر جهان سفر می‌کند و هنگامی که یک هنرمند خاص مانند پل گوگن پا به عرصه ظهور می گذارد رنگهای گرم روشن تر در بسیاری از فضاهای طراحی به چشم می خورد وقتی آثار هنری کینگ توت در سراسر جهان به شهرت رسید و جمعیت زیادی در نمایشگاه آن حضور پیدا کردن در مورد طراحی های داخلی و چاپ از پرداخت کارهای طلایی متالیک الهام گرفته می‌شد مسائل اقتصادی
شاید تصور آن دشوار باشد که ملاحظات اقتصادی از مقوله رنگ و طراحی حذف شود تا جایی که حتی می‌تواند یکی از تاثیرگذارترین حوزه هایی باشد که در رنگ مورد توجه قرار گرفته است.
مسلما شرایط اقتصادی تاثیر روانی بر جنبه هایی همچون صرف هزینه در محصولات مختلف دارد هنگامی که اقتصاد دچار رکود می شود مردم گرایش بیشتری به بی رنگی پیدا می کنند هنگامی که افراد مثبت اندیش تر می شوند بیشتر تمایل دارند تا انتخاب‌های پرریسک تر با رنگ های محرک تر داشته باشند در این فضاها تشخیص حقه دشوارتر خواهد بود و اغلب رنگ ها بر اساس خواسته اندیشی است و نه واقعیت.
مسائل جامعه‌شناسی
پرواضح است که جنگ یا درگیر شدن با مسائل مربوط به حفظ صلح رنگ‌ها را اندکی در جهت این رویداد ها تغییر می دهد مثلاً سرد های ارتشی و قهوه ای مایل به زرد بیشتر به چشم می خورند رنگ‌های پرچم نیست که یک قیام میهن‌پرستان یا در زمان برگزاری یک رقابت یا جشن مانند یادبود صد و دهمین سالگرد المپیک کاپ آمریکا یا یک رویداد بزرگ سیـاس*ـی مثل انتخابات ریاست جمهوری مورد پسند عامه قرار می‌گیرند یک موضوع اجتماعی پر اهمیت همچنین می تواند آگاهی را نسبت به یک خانواده خاص از رنگ‌ها افزایش دهد در دهه ۶۰ با انتشار کتاب راشل کارسون تحت عنوان بهار خاموش اول این کتاب در زمینه موضوع ات محیط‌زیستی در بازار آمد و مقدمه‌ای برای رنگ های زمینی به خصوص سبز آووکادویی بود بعدها در همان به رنگی مردمپسند تبدیل شد در دهه نود رنگ‌های زمینی در نتیجه اهمیت یافتن و توجه به محیط زیست و حفاظت از آن دوباره مورد استفاده قرار گرفتند.
 
  • پیشنهادات
  • mah.s.a

    ۰•● ملکه الیزابت ●•۰
    مترجم انجمن
    عضویت
    2019/08/24
    ارسالی ها
    4,490
    امتیاز واکنش
    10,641
    امتیاز
    921
    الگوهای دوره‌ای
    تمام جهت گیری ها به صورت دوره‌ای یا چرخه‌ای، یک فرآیند طبیعی اوج محبوبیت و سقوط را نشان می‌دهند. مثلاً، در اوایل دهه هشتاد، گرایش قوی به رنگ‌های خاکستری، بنفش و سبز حدودی در طراحی های داخلی و محصولات مصرفی جای رنگهایی با تن خاکی را گرفتند.
    در اغلب موارد، دیده شده که رنگ های مکمل در چرخه رنگ معمولاً ( و نه همیشه) حس تازگی را به ارمغان آورده‌اند. این امر زمانی اهمیت پیدا می‌کرد که در استفاده از رنگ آووکادو و تنهای رنگ زمینی بسیاری از مصرف کنندگان با یکدیگر رقابت می‌کردند.آنها همچنان می توانستند با جف فرش هایی به رنگ زرد گندم زار را تحمل کنند. ین فرش ها و عملاً هر محصول دیگری به رنگ بنفش تغییر رنگ یافت. وقتی در هر مکانی استفاده از این رنگ به چشم می‌خورد، بنفش نیز به مرور زمان به رنگ خسته کننده تبدیل می شود.
    بهترین راه برای غلبه بر این فضای خسته کننده با یک رنگ، استفاده از آن در یک ترکیب رنگی خلاقانه و جدید است. یک جنگ در صورتی که در یک ترکیب جدید احیا شود، کمتر دچار کهنگی می‌شود. اگر بنفش تأثیر روانی مناسبی برای یک مجموعه فراهم آورد نباید از آن چشم‌پوشی کرد، زیرا حتی اگر مد نباشد در یک ترکیب جدید می‌توانند از آن بهره گرفت و ترکیبی کلیشه ای نداشت.

    شیوه های زندگی
    دیدگاه هایی را میتوان از گزارش‌ها و یا نشریات راجع به انواع سبک های زندگی و روش‌های رایج اقتباس کرد. انواع تفریحات مطلوب و آنچه افراد معمولاً هنگام سرگرم شدن به این فعالیت‌ها به تن می‌کند که هستند؟ آیا تاکید بر ورزش‌های پرهیجان و تحرک است که رنگ های روشن را طلب می کند یا بر محیط آرام و هماهنگی با طبیعت از رنگ‌های تند و غیر ساختگی را دارند؟ آیا در افراد به کار در خانهاکتفا می‌کنند و لباس های راحت و بی رنگ یا غیررسمی مانند چین و با رنگ های ارتشی می‌پوشند؟ این شاید بیشتر به باشد اما این گزینه‌ها گاهی برندهای محصولات دیگر اثرگذار خواهد بود.
     

    mah.s.a

    ۰•● ملکه الیزابت ●•۰
    مترجم انجمن
    عضویت
    2019/08/24
    ارسالی ها
    4,490
    امتیاز واکنش
    10,641
    امتیاز
    921
    ترکیب‌های چند فرهنگی
    ایالات متحده همیشه ترکیبی گسترده از قومیت های مختلف بوده که هر یک داروی سلایق، ارزشها، عرف‌ها و فرهنگ‌های خود هستند. اجتماعات زیادی از گروه‌های قومی در بخش های خاصی از این کشور به چشم می‌خورد که در آنها مفاهیم فرهنگی رنگ با ریشه‌های سنتی گره خورده است. برای مثال، بخش‌های جنوب غربی آمریکا با جمعیت زیاد لاتین، بازاری مملو از رنگ قرمز فلفل تند را به وجود آورده است. گزارش شده است که نام این نوع فلفل اکنون پرطرفدارترین سس کچاپ است! این نمونه‌ای تمام عیار است از اینکه چگونه جوامع در حال تغییر و در نهایت موجب مهاجرت تاثیرگذاری های تازه ای در رنگ را برای جمعیت به ارمغان می‌آورند. افزایش مسافرت در سرتاسر جهان، ارتباط مستقیم از طریق ماهواره و به انسان‌ها را در سراسر دنیا قادر ساخت تا رنگ ها و ترکیباتی که توسط گروه‌های قومی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، تجربه کنند. مشاهده منشاء این تغییرات و ابهامات تازه یک چالش تلقی می شود. آنچه اهمیت دارد دقت به کاهش سریع محدودیت رنگ در مکان های جغرافیایی مختلف در نتیجه توزیع گسترده، ارسال سفارش، خرید مجازی و ازدیاد زنجیره‌های بازار است.


    فناوری
    فناوری همواره باعث پیشرفت در رنگ و طراحی شده است. مهم فراگیری آخرین شیوه‌های خلق رنگ و اثرگذاری آنها در پالت های رنگ است. برای مثال، فلزات چند رنگ که رنگ آنها طبق منبع نور تغییر می کند، شکل‌های جدیدی از پرداخت های شیشه ای و صیقلی، رنگدانه های صدفی و رنگین کمانی با جلوه های خاص که در صنایع پلاستیک سازی عایقکاری، لوازم آرایشی و جوهر های چاپ به کار می روند، دریچه را به روی جهان تازه از رنگ‌ها گشوده‌اند. استفاده از هگزاکروم مشخصا نمونه ای از تولید رنگ واقعی در فرایند چاپ است.
     
    وضعیت
    موضوع بسته شده است.

    برخی موضوعات مشابه

    بالا