- عضویت
- 2019/08/24
- ارسالی ها
- 4,490
- امتیاز واکنش
- 10,641
- امتیاز
- 921
مجموعههای موزه
اغلب در موزه های نمایشگاهی آینده پیش تبلیغات بیشتری صورت میگیرد به خصوص نمایشگاههایی که به سراسر جهان سفر میکند و هنگامی که یک هنرمند خاص مانند پل گوگن پا به عرصه ظهور می گذارد رنگهای گرم روشن تر در بسیاری از فضاهای طراحی به چشم می خورد وقتی آثار هنری کینگ توت در سراسر جهان به شهرت رسید و جمعیت زیادی در نمایشگاه آن حضور پیدا کردن در مورد طراحی های داخلی و چاپ از پرداخت کارهای طلایی متالیک الهام گرفته میشد مسائل اقتصادی
شاید تصور آن دشوار باشد که ملاحظات اقتصادی از مقوله رنگ و طراحی حذف شود تا جایی که حتی میتواند یکی از تاثیرگذارترین حوزه هایی باشد که در رنگ مورد توجه قرار گرفته است.
مسلما شرایط اقتصادی تاثیر روانی بر جنبه هایی همچون صرف هزینه در محصولات مختلف دارد هنگامی که اقتصاد دچار رکود می شود مردم گرایش بیشتری به بی رنگی پیدا می کنند هنگامی که افراد مثبت اندیش تر می شوند بیشتر تمایل دارند تا انتخابهای پرریسک تر با رنگ های محرک تر داشته باشند در این فضاها تشخیص حقه دشوارتر خواهد بود و اغلب رنگ ها بر اساس خواسته اندیشی است و نه واقعیت.
مسائل جامعهشناسی
پرواضح است که جنگ یا درگیر شدن با مسائل مربوط به حفظ صلح رنگها را اندکی در جهت این رویداد ها تغییر می دهد مثلاً سرد های ارتشی و قهوه ای مایل به زرد بیشتر به چشم می خورند رنگهای پرچم نیست که یک قیام میهنپرستان یا در زمان برگزاری یک رقابت یا جشن مانند یادبود صد و دهمین سالگرد المپیک کاپ آمریکا یا یک رویداد بزرگ سیـاس*ـی مثل انتخابات ریاست جمهوری مورد پسند عامه قرار میگیرند یک موضوع اجتماعی پر اهمیت همچنین می تواند آگاهی را نسبت به یک خانواده خاص از رنگها افزایش دهد در دهه ۶۰ با انتشار کتاب راشل کارسون تحت عنوان بهار خاموش اول این کتاب در زمینه موضوع ات محیطزیستی در بازار آمد و مقدمهای برای رنگ های زمینی به خصوص سبز آووکادویی بود بعدها در همان به رنگی مردمپسند تبدیل شد در دهه نود رنگهای زمینی در نتیجه اهمیت یافتن و توجه به محیط زیست و حفاظت از آن دوباره مورد استفاده قرار گرفتند.
اغلب در موزه های نمایشگاهی آینده پیش تبلیغات بیشتری صورت میگیرد به خصوص نمایشگاههایی که به سراسر جهان سفر میکند و هنگامی که یک هنرمند خاص مانند پل گوگن پا به عرصه ظهور می گذارد رنگهای گرم روشن تر در بسیاری از فضاهای طراحی به چشم می خورد وقتی آثار هنری کینگ توت در سراسر جهان به شهرت رسید و جمعیت زیادی در نمایشگاه آن حضور پیدا کردن در مورد طراحی های داخلی و چاپ از پرداخت کارهای طلایی متالیک الهام گرفته میشد مسائل اقتصادی
شاید تصور آن دشوار باشد که ملاحظات اقتصادی از مقوله رنگ و طراحی حذف شود تا جایی که حتی میتواند یکی از تاثیرگذارترین حوزه هایی باشد که در رنگ مورد توجه قرار گرفته است.
مسلما شرایط اقتصادی تاثیر روانی بر جنبه هایی همچون صرف هزینه در محصولات مختلف دارد هنگامی که اقتصاد دچار رکود می شود مردم گرایش بیشتری به بی رنگی پیدا می کنند هنگامی که افراد مثبت اندیش تر می شوند بیشتر تمایل دارند تا انتخابهای پرریسک تر با رنگ های محرک تر داشته باشند در این فضاها تشخیص حقه دشوارتر خواهد بود و اغلب رنگ ها بر اساس خواسته اندیشی است و نه واقعیت.
مسائل جامعهشناسی
پرواضح است که جنگ یا درگیر شدن با مسائل مربوط به حفظ صلح رنگها را اندکی در جهت این رویداد ها تغییر می دهد مثلاً سرد های ارتشی و قهوه ای مایل به زرد بیشتر به چشم می خورند رنگهای پرچم نیست که یک قیام میهنپرستان یا در زمان برگزاری یک رقابت یا جشن مانند یادبود صد و دهمین سالگرد المپیک کاپ آمریکا یا یک رویداد بزرگ سیـاس*ـی مثل انتخابات ریاست جمهوری مورد پسند عامه قرار میگیرند یک موضوع اجتماعی پر اهمیت همچنین می تواند آگاهی را نسبت به یک خانواده خاص از رنگها افزایش دهد در دهه ۶۰ با انتشار کتاب راشل کارسون تحت عنوان بهار خاموش اول این کتاب در زمینه موضوع ات محیطزیستی در بازار آمد و مقدمهای برای رنگ های زمینی به خصوص سبز آووکادویی بود بعدها در همان به رنگی مردمپسند تبدیل شد در دهه نود رنگهای زمینی در نتیجه اهمیت یافتن و توجه به محیط زیست و حفاظت از آن دوباره مورد استفاده قرار گرفتند.