- عضویت
- 2017/09/03
- ارسالی ها
- 834
- امتیاز واکنش
- 16,776
- امتیاز
- 681
- سن
- 24
سلام دوستان
در این تاپیک به بررسی سبک های مختلف موسیقی می پردازیم.
امیدوارم لـ*ـذت ببرید و براتون مفید باشه
موسیقی کلاسیک:
قرون وسطی ـ اولین سبکی که آثار مکتوبی از آن دوره به جا مانده و حدودا همه گی آثار این دوره مذهبی و کلیساییاند. موسیقی در ابتدای این دوره عمدتنامونوفونی (تک صدایی) است و به مرور زمان موسیقی پلی فونی(چند صدایی)در شکل های مختلف در آن اوج میگیرد.
رنسانس ـ همهی هنرها در این دوره سعی بر باز زایی دوره ی یونان باستان نمودند و از آنجا که از موسیقی یونان باستان هیچ اثری بر جا نمانده بود، آهنگسازان در این دوره با توجه به اساطیر یونان، نقاشیها و ادبیات بازمانده از آن دوران سعی بر ساخت موسیقی داشتند، از همین دوران بود که تا حدودی موسیقی غیر مذهبی و غیر کلیسایی شروع به رشد کرد. از مهمترین نظریه پردازان و آهنگسازان این دوره میتوان از وینچنزو گالیله(پدر گالیله ی دانشمند) نام برد، که موسیقی پلی فونی را از نظر درک برای عوام سخت میدانست و معتقد بود که خط ملودی تنها باید به اجرا بپردازد و سایر صداها باید به همراهی ملودی اصلی بپردازند و از همین جا موسیقی هموفونی(یک ملودی با همراهی چند ساز دیگر) شروع به رشد میکند.
باروک ـ در این دوره خط موسیقایی به طور کامل رشد کرده و حدودن شبیه به خطی شد که امروزه میشناسیم. موسیقی هموفونی به رشد خود در این دوره ادامه میدهد و آهنگسازانی نظیر ویوالدی، هندل، آلبینیونی و مارچلو گام های بزرگی در ارتقای موسیقی هموفونی بر میدارند. از سویی یوهان سباستین باخ موسیقی پلیفونی را به اوج شکوه خود میرساند و چنان پیشرفتی در موسیقی به وجود میآورد که موسیقی باروک را به کلاسیک پیوند میدهد
کلاسیک ـ موسیقی پلیفونی حدودن در این دوره منسوخ میشود و ژوزف هایدن و یوهان کریستین باخ(فرزند باخ)موسیقی هموفونی را گسترش میدهند. وولفگانگ آمادئوس موتزارت موسیقی کلاسیک را به اوج می رساند و لودویگ فان بتهوفن چنان نو آوریهایی انجام میدهد که نهایتا موسیقی کلاسیک را به رمانتیک پیوند میدهد. بتهوفن اولین آهنگساز در تاریخ موسیقی غرب است که مستقل از هرگونه اشراف زاده ای یا کلیسایی به آهنگسازی پرداخت و درآمد خود را از راه برگذاری کنسرت، فروش پارتیتور قطعات و آموزش موسیقی به دست آورد. سمفونی های بتهوفن اولین سمفونی های غیر سفارشی هستند.
رمانتیک ـ در این دوره موسیقی به طور کامل از زیر سلطهی کلیسا و اشراف بیرون آمده و برای اولین بار آهنگسازان درآمد اصلی خود را از راه برگزاری کنسرت کسب میکنند. بندهای موسیقی رها شده و آهنگسازان بیش از هر چیز به بیان احساس در موسیقی هایشان میپردازند. تعداد آهنگسازان نسبت به دورههای قبل افزایش چشمگیری پیدا میکند. از بزرگترین آهنگسازان این دوره میتوان از شومان، شوبرت، لیست، پاگانینی، شوپن، مالر و واگنر نام برد. واگنر را آغازگر دوره ی مدرن در موسیقی نیز میدانند.
در این تاپیک به بررسی سبک های مختلف موسیقی می پردازیم.
امیدوارم لـ*ـذت ببرید و براتون مفید باشه
موسیقی کلاسیک:
قرون وسطی ـ اولین سبکی که آثار مکتوبی از آن دوره به جا مانده و حدودا همه گی آثار این دوره مذهبی و کلیساییاند. موسیقی در ابتدای این دوره عمدتنامونوفونی (تک صدایی) است و به مرور زمان موسیقی پلی فونی(چند صدایی)در شکل های مختلف در آن اوج میگیرد.
رنسانس ـ همهی هنرها در این دوره سعی بر باز زایی دوره ی یونان باستان نمودند و از آنجا که از موسیقی یونان باستان هیچ اثری بر جا نمانده بود، آهنگسازان در این دوره با توجه به اساطیر یونان، نقاشیها و ادبیات بازمانده از آن دوران سعی بر ساخت موسیقی داشتند، از همین دوران بود که تا حدودی موسیقی غیر مذهبی و غیر کلیسایی شروع به رشد کرد. از مهمترین نظریه پردازان و آهنگسازان این دوره میتوان از وینچنزو گالیله(پدر گالیله ی دانشمند) نام برد، که موسیقی پلی فونی را از نظر درک برای عوام سخت میدانست و معتقد بود که خط ملودی تنها باید به اجرا بپردازد و سایر صداها باید به همراهی ملودی اصلی بپردازند و از همین جا موسیقی هموفونی(یک ملودی با همراهی چند ساز دیگر) شروع به رشد میکند.
باروک ـ در این دوره خط موسیقایی به طور کامل رشد کرده و حدودن شبیه به خطی شد که امروزه میشناسیم. موسیقی هموفونی به رشد خود در این دوره ادامه میدهد و آهنگسازانی نظیر ویوالدی، هندل، آلبینیونی و مارچلو گام های بزرگی در ارتقای موسیقی هموفونی بر میدارند. از سویی یوهان سباستین باخ موسیقی پلیفونی را به اوج شکوه خود میرساند و چنان پیشرفتی در موسیقی به وجود میآورد که موسیقی باروک را به کلاسیک پیوند میدهد
کلاسیک ـ موسیقی پلیفونی حدودن در این دوره منسوخ میشود و ژوزف هایدن و یوهان کریستین باخ(فرزند باخ)موسیقی هموفونی را گسترش میدهند. وولفگانگ آمادئوس موتزارت موسیقی کلاسیک را به اوج می رساند و لودویگ فان بتهوفن چنان نو آوریهایی انجام میدهد که نهایتا موسیقی کلاسیک را به رمانتیک پیوند میدهد. بتهوفن اولین آهنگساز در تاریخ موسیقی غرب است که مستقل از هرگونه اشراف زاده ای یا کلیسایی به آهنگسازی پرداخت و درآمد خود را از راه برگذاری کنسرت، فروش پارتیتور قطعات و آموزش موسیقی به دست آورد. سمفونی های بتهوفن اولین سمفونی های غیر سفارشی هستند.
رمانتیک ـ در این دوره موسیقی به طور کامل از زیر سلطهی کلیسا و اشراف بیرون آمده و برای اولین بار آهنگسازان درآمد اصلی خود را از راه برگزاری کنسرت کسب میکنند. بندهای موسیقی رها شده و آهنگسازان بیش از هر چیز به بیان احساس در موسیقی هایشان میپردازند. تعداد آهنگسازان نسبت به دورههای قبل افزایش چشمگیری پیدا میکند. از بزرگترین آهنگسازان این دوره میتوان از شومان، شوبرت، لیست، پاگانینی، شوپن، مالر و واگنر نام برد. واگنر را آغازگر دوره ی مدرن در موسیقی نیز میدانند.
آخرین ویرایش توسط مدیر: