مجازات اعدام براساس كنفرانس بين المللي سيراكيز(ايتاليا)

  • شروع کننده موضوع nadiya_m
  • بازدیدها 123
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

nadiya_m

مدیر بازنشسته
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/01/13
ارسالی ها
1,838
امتیاز واکنش
3,877
امتیاز
596
سن
27
محل سکونت
TEHRAN
مقدمهاعدام شديدترين
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
ي است كه در قوانين جزايي پيش بيني شده است. و به طور معمول نسبت به مجرماني اعمال مي شود كه مهمترين جرايم را مرتكب شده و براي جامعه خطرناك و به يقين قابل اصلاح نخواهند بود اعدام
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
ي است از درجه جنايي و در ماهيت رنج آور و رسوا كننده يا به اصطلاح «ترهيبي و ترزيلي » كه هدف از آن بويژه طرد ابدي مجرم از جامعه است و در نتيجه با پايان دادن به حيات جنايتكار جامعه را از خطر بالقوه بزهكار مصون مي سازد.مجازات اعدام در طول تاريخ از جهات مختلف به موازات ساير مسائل
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
كيفري بسيار متحول شده است، چنانكه اغلب در قوانين قديم ، جرايم بسياري مشمول اين
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
مي گرديد و كيفيت اجراي آن بر حسب مورد ـ نوع وجرم و شرايط آن و گاه طبقه اجتماعي محكوم عليه ـ تفاوت داشت و شكنجه نيز يك ركن اصلي و لازم الاجرا قبل از اجراي آن بود؛ اما به تدريج قلمرو
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
ي اعمال اين
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
به جرايمي از قبيل قتلهاي عمدي و يا اقدام عليه امنيت كشور و بعضي جرايم بسيار مهم ديگر محدود شد و با حذف شكنجه محكوم عليه نحوه اجراي آن در انواع جرايم يكسان گرديد و حتي الامكان به شكل ساده و ملايم خاتمه دادن به حيات تبهكار در آمد.اين سير تحول در نتيجه پيشرفتهاي فرهنگي وعلمي جوامع و با استعانت از كوششهاي دانشمندان و مولفان طي اعصار مختلف تحقق يافته است. بنابراين اعدام از جمله مسائلي است كه از ديرباز مورد بحث فلاسفه و دانشمندان و بخصوص كيفر شناسان بوده و در دنياي معاصر نيز به دليل احترام به حيات انسانها و فلسفه و تمايلات انسان دوستي ، دامنه بحث آن ابعاد گسترده تري يافته است.ظهور جنبشهاي فلسفي و انتشار افكار نوين و آثار علمي قرن هجدهم را شايد بتوان آغاز مقابله عقايد بين دو جبهه موافق و مخالف
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام دانست. هر چند برخي از فلاسفه و دانشمندان قرن هجدهم وجود كيفر اعدام را نفي نكردند اما ضمن انتقاد از اعمال
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
هاي خشن و شكنجه ها ، به محدوديت آن نظر داده اند. منتسكيو اين
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
را براي جامعه لازم ، مي داند ، اما با شقاوت و بيرحمي نسبت به محكوم عليه و نيز اعمال آن در مورد بعضي از جرايم نه چندان با اهميت، ابراز تاسف نموده است.ژان ژاك روسو
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام را در «قرارداد اجتماعي » خود توجيه مي كند. به نظر او افراد جامعه حسب
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اجتماعي ، اختيار جان خود را به دولت كه نماينده اقتدار جامعه است واگذار نموده اند و دولت نيز به طور متقابل موظف به تضمين و حفظ جان آنان در قبال خطرهاي ناشي از ديگران شده است.«براي اينكه قرباني جنايتكار واقع شوند، رضايت داده اند در صورتي كه خود دست به جنايت بزنند، كشته شوند… هر كژ رفتاري كه به
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
تجـ*ـاوز كند، حسب جنايات ارتكابي ، ياغي و خائن به مملكت محسوب مي شود و بايد اعدام گردد» روسو بر غم اين نظر،
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام را آخرين راه حل در مورد بزهكاران مي داند و معقتد است كه اگر بتوان جامعه را از گزند اين قبيل افراد دور نگه داشت ، بهتر است حتي الامكان از اعمال
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام خودداري شود.حذف كامل
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام ، نظريه و پيشنهاد بكار يا نخستين باني
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
جزا در قرن هجدهم بود كه با انتشار كتاب «بررسي جرايم و
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
ها » در 1764 فصلي از آن را به بحث درباره اين
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
و لزوم حذف آن اختصاص داد. به عقيده بكار يا «مجازات اعدام بايد لغو شود، زيرا تاثير
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
حبس ابد از لحاظ جلوگيري از ارتكاب جرم به مراتب بيشتر از
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام است بعلاوه اين
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
قابل جبران نيست و در صورتي كه اشتباهي در محاكمه روي داده باشد و تعديلي در
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
لازم آيد، با اجراي
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام اين امر غير ممكن ميگردد»بكار يا توجيه ژان ژاك روسو در مورد اينكه افراد جامعه، حسب
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اجتماعي ، حق حيات خود را ه قوه حاكمه تفويضنموده اند رد مي كند و با
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام در شرايط عادي بكلي مخالف است ولي به هنگام بحرانهاي سياسي آن را مشروع مي داند. پس از انتشار نظريه بكاريا، طرفداران و مخالفان
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام مقابل هم قرار گرفتند، بطوريكه افكار و عقايد ابراز شده قرن هجدهم در اين زمينه را مي توان به دو بخش متمايز تقسيم نمود :محدوديت آن در مورد بعضي جرايم نظر داشتند: برخي ديگر از اساس با اين
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
مخالف بودند و به لغو كامل بدون قيد و شرط آن در
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعتقاد داشتند. به هر تقدير، نتيجه هر دو نظر تغييراتي بود كه نسبت به اين
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
در قوانين جزايي ، اعم از حذف كامل يا محدوديت اعمال آن در جرايم ، ايجاد شد و نيز كاهش فوق العاده اي بود كه در اجراي حكم اعدام به علت استفاده رئيس مملكت از حق عفو خاص مقرر در
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
به وجود آمد.نظريه بكاريا و سپس عقايد متفكراني چون ولتو ويكتورهوگو در مورد حذف
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام به دليل مقاومت و ايستادگي كيفر شناسان طرفدار اين
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
از يك سو وجود افكار عمومي كه عمدهً با عقيده مخالفان
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام هماهنگي نداشت از سوي ديگر ، موجب شد كه تا قبل از قرن بيستم آنچنان نفوذ و موقعيتي در جهان پيدا نكرد.نظريه بكاريا در مورد لغو
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام نخستين بار در
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
جزاي ايتاليا اثركرد و اين
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
در سال 1786 تا مدتي در اين كشور لغو شد.معهذا لغومجازات اعدام در اين كشور و يا ساير كشورهايي كه از اين نظر پيروي كردند ثباتي نداشت و بر حسب زمان و تحت تاثير مكاتب
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
جزا و يا نفوذ موافقان اين
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
و بالاخص در برخي جوامع به دليل فشار افكار عمومي و يا به علت افزايش جرايم بعد از لغو
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام، بر قراري مجدد آن مشاهده شده است.در غالب كشورها، قضات و
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
دانان چندان نظر موافقي با لغو
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام در
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
نداشتند. دراوايل قرن نوزدهم جنبش ديگري عليه
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
مرگ با گزارشي از ليوينگستون در ايالات متحده آمريكا و آثار گيزو از جمله «مجازارت اعدام در جرايم سياسي » در سال 1822 پديد آمد و دانشمندان و جرم شناسان با هيجان بيشتري به مساله
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام پرداختند از آن زمان تا به امروز
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
اعدام بيش از پيش تحت تاثير آثار و نوشته ها و عقايد دانشمندان زمان به عنوان يكي از مسائل مهم
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
كيفري مورد بحث و تبادل افكار قرار گرفته است كه از جمله تمامي بحث كنفرانس بين المللي ماه مه 1988 كه با شركت بيش از يكصد تن از متخصصان و دانشمندان علوم كيفري جهان در شهر سيراكيز ايتاليا تشكيل گرديد به اين موضوع اختصاص داشته است.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا