تقلید از استادان قدیمی سه هدف دارد.
۱. هنرمند خود را انتخاب کنید
اولین تصمیم انتخاب یک تصویر برای نقاشی است.
در اینجا، بخشی از زیبایی جین ویلیام آدولف بگوئرو را نقاشی خواهیم نمود،
و نحوه ی نقاشی پوست و ایجاد درجات او را بررسی می کنیم.
و همچنین سبک موی زیبای نقاشی شده توسط او را امتحان کنیم.
۲. سطح را آماده سازید
سطح را به جسوی پایه روغن یا جسوی اکرلیک آغشته کنید.
جسوی Liquitex به دلیل وجود کربنات کلسیم در ترکیبش بافت و قدرت جذبی ایجاد می کند که آن را در زمره ی بهترین ها قرار می دهد.
اگر از پرایمر پایه روغن استفاده می کنید باید هفته ها به آن اجازه دهید تا خشک شود.
۳. شطرنجی کنید
برای کپی کردن طراحی بر روی بوم خود، مربع های ۱× ۱ اینچی بر روی تصویر نمونه ی خود رسم کنید و بعد خیلی کم رنگ همین نسبت ها را بر روی بوم وارد کنید.
مراقب باشید که این خط ها بیش از اندازه پررنگ نباشند تا بتوان به راحتی آنها را پاک نمود.
در اینجا هم مقیاس ۱×۱ نشان داده شده است.
۴. طراحی دقیقی رسم کنید
در هنگام طراحی نیازی نیست تمام درجات را اعمال کنید.
سعی کنید نقاشی خود را فقط به نقاط مورد نظر خود محدود سازید.
اشکال بزرگ و سایه های واضح نقاشی را بیابید.
تنها هدف این مرحله بهبود اثر نهایی شماست و نه طراحی هایی که به طور کامل و با جزییات رسم شده اند.
پس از پایان نقاشی، می توانید خطوط شطرنجی را پاک کرده و بعد روی آن اسپری کنید
و یا بر روی این خطوط جوهرهای دائمی رنگدانه دار استفاده کنید.
از جوهر های رنگی نمی توانید مشابه روانویس استفاده کنید زیرا بر روی سطح کار پخش خواهد شد.
جوهر هندی نیز مانند قلم های Micron Pigma کاربرد مناسبی دارد.
Bouguereau از جوهر و قلمو در طراحی استفاده کرده است.
- اولین هدف این است که از حساسیت زیبایی شناختی هنرمندانی که در نظر داریم، استفاده می کنیم.
این موضوع مهمترین نکته در گسترش ذوق یا خبرگی به شمار می رود. - هدف دوم یادگیری ترکیب رنگ، درجه و ایجاد لبه ها و طراحی از هنرمند می باشد.
باید به نحوه ی اجرای لبه ها و مواردی که هنرمند از تصمیمات سبک شناختی استفاده کرده، دقت بیشتری داشته باشیم و تنها به آنچه میبینیم بسنده نکنیم.
مثلا، Bougereau در اثر Jeanne موها را ساده ساخته تا اشکال بزرگتری پدید آورد و تنها در قسمت هایی چند تار مو اضافه کرده است. - هدف سوم دقیق بودن است.
درست است که در این میان از اهمیت کمتری برخوردار است اما هنوز ارزش بالایی دارد.
به این خاطر که گاهی بخش هایی از نقاشی چنان از استاد بزرگ تقلید می کند که گویا خود او آن را کشیده باشد.
وقتی نمونه ی اصلی نقاشی با یک حرکت قلموی پهن انجام شده و شما به دنبال قلموی کوچکتر هستید و با چندین حرکت، به دنبال تقلید آن یک حرکت هستید،
باید بدانید که این بسیار طبیعی است که بخواهید دقت خود را نشان دهید.
۱. هنرمند خود را انتخاب کنید
اولین تصمیم انتخاب یک تصویر برای نقاشی است.
در اینجا، بخشی از زیبایی جین ویلیام آدولف بگوئرو را نقاشی خواهیم نمود،
و نحوه ی نقاشی پوست و ایجاد درجات او را بررسی می کنیم.
و همچنین سبک موی زیبای نقاشی شده توسط او را امتحان کنیم.
۲. سطح را آماده سازید
سطح را به جسوی پایه روغن یا جسوی اکرلیک آغشته کنید.
جسوی Liquitex به دلیل وجود کربنات کلسیم در ترکیبش بافت و قدرت جذبی ایجاد می کند که آن را در زمره ی بهترین ها قرار می دهد.
اگر از پرایمر پایه روغن استفاده می کنید باید هفته ها به آن اجازه دهید تا خشک شود.
۳. شطرنجی کنید
برای کپی کردن طراحی بر روی بوم خود، مربع های ۱× ۱ اینچی بر روی تصویر نمونه ی خود رسم کنید و بعد خیلی کم رنگ همین نسبت ها را بر روی بوم وارد کنید.
مراقب باشید که این خط ها بیش از اندازه پررنگ نباشند تا بتوان به راحتی آنها را پاک نمود.
در اینجا هم مقیاس ۱×۱ نشان داده شده است.
۴. طراحی دقیقی رسم کنید
در هنگام طراحی نیازی نیست تمام درجات را اعمال کنید.
سعی کنید نقاشی خود را فقط به نقاط مورد نظر خود محدود سازید.
اشکال بزرگ و سایه های واضح نقاشی را بیابید.
تنها هدف این مرحله بهبود اثر نهایی شماست و نه طراحی هایی که به طور کامل و با جزییات رسم شده اند.
پس از پایان نقاشی، می توانید خطوط شطرنجی را پاک کرده و بعد روی آن اسپری کنید
و یا بر روی این خطوط جوهرهای دائمی رنگدانه دار استفاده کنید.
از جوهر های رنگی نمی توانید مشابه روانویس استفاده کنید زیرا بر روی سطح کار پخش خواهد شد.
جوهر هندی نیز مانند قلم های Micron Pigma کاربرد مناسبی دارد.
Bouguereau از جوهر و قلمو در طراحی استفاده کرده است.