نقاشی چگونه مانند نقاشان مشهور ، نقاشی پرتره بکشیم

  • شروع کننده موضوع @nicedavil
  • بازدیدها 245
  • پاسخ ها 1
  • تاریخ شروع

@nicedavil

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/08/30
ارسالی ها
9,967
امتیاز واکنش
30,539
امتیاز
941
سن
20
محل سکونت
بآبُل
تقلید از استادان قدیمی سه هدف دارد.

  1. اولین هدف این است که از حساسیت زیبایی شناختی هنرمندانی که در نظر داریم، استفاده می کنیم.
    این موضوع مهمترین نکته در گسترش ذوق یا خبرگی به شمار می رود.
  2. هدف دوم یادگیری ترکیب رنگ، درجه و ایجاد لبه ها و طراحی از هنرمند می باشد.
    باید به نحوه ی اجرای لبه ها و مواردی که هنرمند از تصمیمات سبک شناختی استفاده کرده، دقت بیشتری داشته باشیم و تنها به آنچه میبینیم بسنده نکنیم.
    مثلا، Bougereau در اثر Jeanne موها را ساده ساخته تا اشکال بزرگتری پدید آورد و تنها در قسمت هایی چند تار مو اضافه کرده است.
  3. هدف سوم دقیق بودن است.
    درست است که در این میان از اهمیت کمتری برخوردار است اما هنوز ارزش بالایی دارد.
    به این خاطر که گاهی بخش هایی از نقاشی چنان از استاد بزرگ تقلید می کند که گویا خود او آن را کشیده باشد.
    وقتی نمونه ی اصلی نقاشی با یک حرکت قلموی پهن انجام شده و شما به دنبال قلموی کوچکتر هستید و با چندین حرکت، به دنبال تقلید آن یک حرکت هستید،
    باید بدانید که این بسیار طبیعی است که بخواهید دقت خود را نشان دهید.
بهترین پیشنهاد این است که نقاشی با نیرو و شیوه ای مشابه هنرمند اصلی انجام شود و به این ترتیب این تقلید ارزش بیشتری تقلید نابجا با تکنیک های اشتباه خواهد داشت.


portrait.jpg


choosing.jpg


۱. هنرمند خود را انتخاب کنید
اولین تصمیم انتخاب یک تصویر برای نقاشی است.
در اینجا، بخشی از زیبایی جین ویلیام آدولف بگوئرو را نقاشی خواهیم نمود،
و نحوه ی نقاشی پوست و ایجاد درجات او را بررسی می کنیم.
و همچنین سبک موی زیبای نقاشی شده توسط او را امتحان کنیم.


۲. سطح را آماده سازید
سطح را به جسوی پایه روغن یا جسوی اکرلیک آغشته کنید.
جسوی Liquitex به دلیل وجود کربنات کلسیم در ترکیبش بافت و قدرت جذبی ایجاد می کند که آن را در زمره ی بهترین ها قرار می دهد.
اگر از پرایمر پایه روغن استفاده می کنید باید هفته ها به آن اجازه دهید تا خشک شود.


surface.jpg


artists.jpg


۳. شطرنجی کنید
برای کپی کردن طراحی بر روی بوم خود، مربع های ۱× ۱ اینچی بر روی تصویر نمونه ی خود رسم کنید و بعد خیلی کم رنگ همین نسبت ها را بر روی بوم وارد کنید.
مراقب باشید که این خط ها بیش از اندازه پررنگ نباشند تا بتوان به راحتی آنها را پاک نمود.
در اینجا هم مقیاس ۱×۱ نشان داده شده است.


۴. طراحی دقیقی رسم کنید
در هنگام طراحی نیازی نیست تمام درجات را اعمال کنید.
سعی کنید نقاشی خود را فقط به نقاط مورد نظر خود محدود سازید.
اشکال بزرگ و سایه های واضح نقاشی را بیابید.
تنها هدف این مرحله بهبود اثر نهایی شماست و نه طراحی هایی که به طور کامل و با جزییات رسم شده اند.

پس از پایان نقاشی، می توانید خطوط شطرنجی را پاک کرده و بعد روی آن اسپری کنید
و یا بر روی این خطوط جوهرهای دائمی رنگدانه دار استفاده کنید.
از جوهر های رنگی نمی توانید مشابه روانویس استفاده کنید زیرا بر روی سطح کار پخش خواهد شد.
جوهر هندی نیز مانند قلم های Micron Pigma کاربرد مناسبی دارد.
Bouguereau از جوهر و قلمو در طراحی استفاده کرده است.


drawing-6.jpg
 
  • پیشنهادات
  • @nicedavil

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/08/30
    ارسالی ها
    9,967
    امتیاز واکنش
    30,539
    امتیاز
    941
    سن
    20
    محل سکونت
    بآبُل
    ۵.ایمپریماچورا را اعمال کنید ( زمینه سازی کنید )

    ایمپریماچورا یک اصطلاح ایتالیایی است به معنای اولین لایه رنگ در نقاشی .
    imprimatura یک رنگ اولیه است برای زمینه سازی و به نور اجازه می دهد که به نقاشی برسد تا لایه های رنگ را منعکس کند.
    Imprimatura در مراحل اولیه کار مفید است، زیرا به نقاش کمک می کند ارزش رنگی را از تاریکی به نور ایجاد کند.
    حال باید به بوم ته رنگ بدهید.

    در اینجا از رنگ صورتی گرم استفاده کردیم، زیرا بنا به بررسی ها، بگوئرو اغلب از رنگ صورتی یا خاکستری گرم استفاده می کرده است.
    بهتر است در خصوص هنرمند و علاقمندی های او تحقیقات لازم را انجام دهید.
    به این کار ایمپرماچورا می گویند. این قسمت نیز باید شفاف باشد تا خطوط قابل مشاهده باشند.


    ۶. رنگ پوست را اضافه کنید
    رنگ پوست ترکیبی است از رنگ های سفید، قرمز، زرد و مشکی.
    می توانید به جای مشکی خالص، از چند درجه خاکستری ترکیب شده به رنگ پوست اضافه کنید.
    به این ترتیب می توانید راحت تر تنظیمات لازم را انجام دهید.
    رنگ بیشتری ترکیب کنید تا نیاز به ترکیب دوبباره ی آن نداشته باشید.
    لازم نیست که همه ی رنگ ها را در ترکیب قرار دهید، تنها تعدادی از هر درجه کافیست.


    tones.jpg


    values.jpg


    ۷. درجات را تعیین نمایید
    تعیین ارتباط درجات در مراحل اولیه از نکات ضروری به شمار می رود.
    حداقل یک قسمت از نقاشی را برای سنجش درجات، به تیرگی اثر نهایی در آورید.
    در این مورد، پس زمینه و چشم ها تیره ترین درجات هستند.
    روشن ترین درجات در مرحله ی پایانی افزوده می شوند.


    ۸. زمان رنگ آمیزی موهاست
    موها با سایر قسمت های نقاشی تفاوت دارند پس رویه ی مخصوص به خود را می طلبد.
    برای ظاهر زیباتر از تک حرکات قلم استفاده کنید.
    پس از آن می توانید هایلایت هایی به کار افزوده و یا در مرحله ی بعد موهای ظریفی به نقاشی اضافه کنید.


    painting_hair.jpg


    step9_1.jpg


    ۹. زیرسازی اولیه را انجام دهید
    درجات و رنگ ها در مرحله زیرسازی مشابه رنگ های پایانی نیستند.
    رنگ ها و درجات میانی را برای این بخش انتخاب کنید.
    به این ترتیب در نقاشی نهایی مات تر خواهد شد و همچنان نقاط براقی وجود خواهند داشت که ایجاد عمق کنند.


    ۱۰. زیرسازی را به پایان برسانید
    پیش از آغاز مرحله ی بعد اجازه دهید تا زیرسازی به طور کامل خشک شود.
    به این ترتیب آسیبی به زیرسازی کار نخواهید رساند.
    اگر از خشک کننده هایی همچون لیکین یا ژل گالکید استفاده کرده باشید، رنگ ها به زودی خشک خواهند شد.
    رنگ های پایه سربی همچون flake، و cremnitz یا Flemish White روند خشک شدن را تسریع می بخشند.


    %C3%A9bauche.jpg


    final_pass.jpg


    ۱۱. آغاز مراحل پایانی
    در این مرحله کار لایه ی پایانی انجام می گیرد و هدف در اینجا دقت بالا در درجات و رنگهاست.
    برخی از بخش های نقاشی به نظر کدر و مات می آیند پس بر روی این نقاط یک لایه ی خیلی نازک از linseed oil یا oleogel می گذاریم تا با حفظ درجات باعث درخشندگی آن شود.
    با این کار نقاشی در این نقاط بسیار آسانتر خواهد شد.


    ۱۲. بر روی چشم ها متمرکز شوید
    سفیدی های چشم تنها نمونه ای از رنگ های بی روح شده ی پوست هستند.
    اگر بخشی از رنگ های استفاده شده توسط بگوئرو را در فوتوشاپ بررسی کنید، متوجه ی رنگ های پایه ی آن خواهید شد.
    در رنگ پوست بیشتر از رنگ های قرمز و نارنجی استفاده شده است.


    eyes-1.jpg


    step_13-1.jpg


    ۱۳. همه چیز را در کنترل داشته باشید
    از قسمتی به قسمت دیگر رفته و از این سو و آن سو رفتن در نقاشی پرهیز کنید.
    به این ترتیب تشخیص بیشتری از ارتباطات درجه و رنگ خواهید داشت.
    مقدار زیادی رنگ ترکیب کنید و اگر شروع به خشک شدن کردند، دوباره رنگ های جدیدی ترکیب کنید.
    اگر رنگ در زیر قلمو تکه ای می شود زمان آن رسیده که از رنگ های جدید استفاده کنید.


    ۱۴. کار را به اتمام رسانده و وارنیش کنید
    در مرحله ی پایانی تیره ترین و روشن ترین رنگ ها را بیابید.
    پس از اینکه نقاشی خشک شد می توانید از وارنیش استفاده کنید.
    وارنیش Damar به شش ماه زمان نیاز داشت اما وارنیش های جدید مثل Gamblin Gamvar را می توانید بلافاصله پس از خشک شدن بر روی سطح اعمال کنید.


    finished.jpg
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا