فرق دارد. اما شواهد نشان میدهد در تمامی جوامع غربی و شرقی رنگهای پررنگ بیشتر مورد علاقه بوده است. نگاهی به لباسهای رنگارنگ مردم کشورهای مختلف در جشنها و مراسم سنتی تاییدی برای این موضوع است.
جشنهایی از جمله کارناوالهای ریو، ونیز و یا فستیوال رنگها در هند و نپال، و همچنین لباسهایی که بسیاری از طوایف و جوامع در جشنهایشان می پوشند، نمونههایی هستند که نشان میدهند رنگهای روشن و پررنگ همواره نماد جشن بودهاند.
نظریههای روانشناسی در خصوص رنگها میگویند رنگهای گرم با استقبال بیشتری روبرو میشوند و در این میان رنگهای زرد و نارنجی محبوبترین رنگهای مثبت به شمار میروند.
این مساله ممکن است به این دلیل باشد که در ناخودآگاه انسان این رنگها تداعی کننده گرمای نور خورشید و آتش هستند. همچنین در بسیاری از جوامع این رنگها نماد ثروت، اصالت و برتریاند.
با انتخاب ترکیب رنگ و نور مناسب میتوان وضوح بیشتری به تصویر بخشید. هرچند این مسئله به هر موقعیتی قابل تعمیم نیست. به وجود آوردن یک تصویر High key میتواند در بدست آوردن تصویر واضح تر کمک شایانی کند.
جشنهایی از جمله کارناوالهای ریو، ونیز و یا فستیوال رنگها در هند و نپال، و همچنین لباسهایی که بسیاری از طوایف و جوامع در جشنهایشان می پوشند، نمونههایی هستند که نشان میدهند رنگهای روشن و پررنگ همواره نماد جشن بودهاند.
نظریههای روانشناسی در خصوص رنگها میگویند رنگهای گرم با استقبال بیشتری روبرو میشوند و در این میان رنگهای زرد و نارنجی محبوبترین رنگهای مثبت به شمار میروند.
این مساله ممکن است به این دلیل باشد که در ناخودآگاه انسان این رنگها تداعی کننده گرمای نور خورشید و آتش هستند. همچنین در بسیاری از جوامع این رنگها نماد ثروت، اصالت و برتریاند.
با انتخاب ترکیب رنگ و نور مناسب میتوان وضوح بیشتری به تصویر بخشید. هرچند این مسئله به هر موقعیتی قابل تعمیم نیست. به وجود آوردن یک تصویر High key میتواند در بدست آوردن تصویر واضح تر کمک شایانی کند.