معماری، هنر و موسیقی•°•
معماری قرون وسطی، هنر قرون وسطی و موسیقی قرون وسطی
کلیسای سبک معماری رمانسک ماریالچ در آلمان
در قرن دهم تأسیس کلیساها و صومعهها به توسعه معماری سنگی راه یافت که فرمهای رومی بومی را ارائه میداد، که از آن اصطلاح «رمانسک» گرفته شدهاست.
در صورت موجود بودن، ساختمانهای آجری و سنگی رومی قدیمتر بازیافت شده و از مصالح آنها استفاده میشد.
این سبک که در آغاز آزمایشی خود به رمانسک اول موسوم بود شکوفا و به شکلی کاملاً یکسان در اروپا گسترش یافت.
درست قبل از سال ۱۰۰۰، موج بزرگی از ساخت کلیساهای سنگی در سراسر اروپا جریان داشت. ساختمانهای سبک معماری رومانسک دارای دیوارهای سنگی عظیم هستند که با طاقهای نیم دایرهای در ورودی خود و پنجرههای کوچک مشخص میشوند. طاقهای سنگی قوسی و سردر بزرگ با مجسمههای رنگی با نقش برجسته به یک ویژگی اصلی نمای ورودی این ساختمانها، بهویژه در فرانسه، تبدیل شدهاست.
سرستونها اغلب با صحنههایی از هیولا و حیوانات تخیلی، که هر یک روایتگوی وقایع زمان هستند، حک شده بودند.
به گفته مورخ هنرشناس سی. آر. دادْوِل، «تقریباً تمامی کلیساها در غرب با نقاشیهای روی دیوار تزئین شدهاند» که معدودی از آنها باقی ماندهاند. همزمان با پیشرفت در معماری کلیسا، قلعهها در اروپا شکلی متمایز یافتند و در سیاست و جنگ نقشی مهم و حیاتی یافتند.
معماری قرون وسطی، هنر قرون وسطی و موسیقی قرون وسطی
کلیسای سبک معماری رمانسک ماریالچ در آلمان
در قرن دهم تأسیس کلیساها و صومعهها به توسعه معماری سنگی راه یافت که فرمهای رومی بومی را ارائه میداد، که از آن اصطلاح «رمانسک» گرفته شدهاست.
در صورت موجود بودن، ساختمانهای آجری و سنگی رومی قدیمتر بازیافت شده و از مصالح آنها استفاده میشد.
این سبک که در آغاز آزمایشی خود به رمانسک اول موسوم بود شکوفا و به شکلی کاملاً یکسان در اروپا گسترش یافت.
درست قبل از سال ۱۰۰۰، موج بزرگی از ساخت کلیساهای سنگی در سراسر اروپا جریان داشت. ساختمانهای سبک معماری رومانسک دارای دیوارهای سنگی عظیم هستند که با طاقهای نیم دایرهای در ورودی خود و پنجرههای کوچک مشخص میشوند. طاقهای سنگی قوسی و سردر بزرگ با مجسمههای رنگی با نقش برجسته به یک ویژگی اصلی نمای ورودی این ساختمانها، بهویژه در فرانسه، تبدیل شدهاست.
سرستونها اغلب با صحنههایی از هیولا و حیوانات تخیلی، که هر یک روایتگوی وقایع زمان هستند، حک شده بودند.
به گفته مورخ هنرشناس سی. آر. دادْوِل، «تقریباً تمامی کلیساها در غرب با نقاشیهای روی دیوار تزئین شدهاند» که معدودی از آنها باقی ماندهاند. همزمان با پیشرفت در معماری کلیسا، قلعهها در اروپا شکلی متمایز یافتند و در سیاست و جنگ نقشی مهم و حیاتی یافتند.