- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
اول از همه یکچیز خندهدار! صندوقعقب فراری F12tdf به حد کافی بزرگ است تا اسباب دو نفر را برای آخر هفتهها حمل کند؛ اما موارد جالبتری در مورد این خودرو وجود دارند که یکی از اصلیترین آنها پیشرانهی تنفس طبیعی 12 سیلندر 6.3 لیتری 769 اسب بخاری است. بله درست خواندید. این خودرو نسبت به F12 استاندارد 39 اسب بخار بیشتر تولید میکند.
فراری همهی زبردستی خود را در این مدل مخصوص توردوفرانس بکار بـرده و 100 کیلوگرم از وزن آن نسبت به مدل استاندارد کاسته شده و به 1415 کیلوگرم رسیده است. از فیبرکربن در سپرهای جلو و عقب سود بـرده شده و کانالهای هوایی آئرودینامیکی روی کاپوت و طرفین خودرو دیده میشوند. البته باید گفت داخل کابین نیز از فیبرکربن استفاده شده است.
تغییرات آئرودینامیکی صورت گرفته تنها برای نمایش نیستند. فراری میگوید که در سرعت 200 کیلومتر در ساعت 230 کیلوگرم نیروی داون فورس خواهید داشت. البته همینجا بگوییم که سقف سرعت خودرو 340 کیلومتر در ساعت است.
ترمزها از هایپرکار لافراری قرض گرفته شدهاند و فنرها نیز نسبت به مدل عادی 20 درصد سفتتر هستند. دامپرها نیز دوباره تنظیم شدهاند؛ اما بخش واقعی تغییرات که در این خودرو معرفی شده سیستم فرمان پذیری هر چهار چرخ است که فراری آن را “فاصلهی محوری کوتاه مجازی” مینامد. در این سیستم چرخهای عقب به منظور افزایش پایداری در همان جهت چرخهای جلو فرمان میگیرند. لاستیکهای پهنتر پیرلی P Zero کورسا نیز جایگزین لاستیکهای استاندارد مدل F12 شدهاند و این مورد به همراه فرمان پذیری چهار چرخ در مجموع هرگونه کم فرمانی را از بین بـرده است.
اما باز میگردیم به پیشرانهی این خودرو. بیهیچ سؤالی این پیشرانه دراماتیکترین و شگفتانگیزترین پیشرانهی نصب شده در هر خودروی جادهای است. این پیشرانه حتی احساسیتر از پیشرانهی 12 سیلندر لامبورگینی آونتادور است. اگر طرفدار پیشرانههای توربوی مدرن نیستید پس قطعاً این مورد را دوست خواهید داشت. حد نهایی دور پیشرانه به 8900 محدود شده است. حتی با وجود سیستم منتینوی واقع در غربیلک فرمان، پاسخ پدال گاز در اکثر حالات وحشیانه است.
برای شروع کار با این خودرو باید لاستیکها را گرم کنید. اشتباه نکنید! فراری F12tdf یک خودروی رعبآور است. اگر بهصورت عادی در پیست رانندگی کنید جایزهی خود را بهطور تمام و کمال دریافت خواهید کرد؛ اما بازهم برای این کار تمرین زیادی لازم دارید.
چگونگی رفتار پیشرانهای با این قدرت عظیم در ترافیکها باورنکردنی است. عملکرد خودرو در سرعتهای پایین نیز بینقص صورت میگیرد.
فراری استاد کابینهای ساده و شیک است. از نظر ارگونومی طراحی کابین برجسته نشان میدهد. تنها با وجود چندین دکمه روی فرمان برای استارت پیشرانه، نشاندهندهها، برفپاککنها و حالتهای منتینو کار راحتتر شده است. یک دکمهی دیگر برای گرافیک دامپرها وجود دارد که به شما اجازه میدهد تا نرمی آنها را تنظیم کنید.
همهی 799 دستگاه F12tdf ها پیش از این فروخته شدهاند و مالکان بهای 339 هزار پوندی را برای آن پرداخت کردهاند. این مبلغ پرداختی قطعاً یک سرمایهگذاری بلندمدت است و F12tdf بیشک یکی از بهترین GT هایی است که تاکنون ساخته شده و البته از پیشرانهای فوقالعاده نیز بهره میبرد.
فراری F12tdf یکی از خودروهای افسانهای فراری است که در کنار مدلهایی چون دیتونا و F40 قرار می گیرد. این خودرو سنتیتر از لافراری است اما به روش خود افراد را تحت تأثیر قرار میدهد. همیشه از سواری این خودرو لـ*ـذت خواهید برد.
مشخصات فراری F12tdf
قیمت: 339 هزار پوند
پیشرانه: 12 سیلندر 6.3 لیتری بنزینی
قدرت: 769 اسب بخار
گیربکس: 7 سرعته دو کلاچه، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 2.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 340 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 15.4 لیتر در هر صد کیلومتر
فراری همهی زبردستی خود را در این مدل مخصوص توردوفرانس بکار بـرده و 100 کیلوگرم از وزن آن نسبت به مدل استاندارد کاسته شده و به 1415 کیلوگرم رسیده است. از فیبرکربن در سپرهای جلو و عقب سود بـرده شده و کانالهای هوایی آئرودینامیکی روی کاپوت و طرفین خودرو دیده میشوند. البته باید گفت داخل کابین نیز از فیبرکربن استفاده شده است.
تغییرات آئرودینامیکی صورت گرفته تنها برای نمایش نیستند. فراری میگوید که در سرعت 200 کیلومتر در ساعت 230 کیلوگرم نیروی داون فورس خواهید داشت. البته همینجا بگوییم که سقف سرعت خودرو 340 کیلومتر در ساعت است.
ترمزها از هایپرکار لافراری قرض گرفته شدهاند و فنرها نیز نسبت به مدل عادی 20 درصد سفتتر هستند. دامپرها نیز دوباره تنظیم شدهاند؛ اما بخش واقعی تغییرات که در این خودرو معرفی شده سیستم فرمان پذیری هر چهار چرخ است که فراری آن را “فاصلهی محوری کوتاه مجازی” مینامد. در این سیستم چرخهای عقب به منظور افزایش پایداری در همان جهت چرخهای جلو فرمان میگیرند. لاستیکهای پهنتر پیرلی P Zero کورسا نیز جایگزین لاستیکهای استاندارد مدل F12 شدهاند و این مورد به همراه فرمان پذیری چهار چرخ در مجموع هرگونه کم فرمانی را از بین بـرده است.
اما باز میگردیم به پیشرانهی این خودرو. بیهیچ سؤالی این پیشرانه دراماتیکترین و شگفتانگیزترین پیشرانهی نصب شده در هر خودروی جادهای است. این پیشرانه حتی احساسیتر از پیشرانهی 12 سیلندر لامبورگینی آونتادور است. اگر طرفدار پیشرانههای توربوی مدرن نیستید پس قطعاً این مورد را دوست خواهید داشت. حد نهایی دور پیشرانه به 8900 محدود شده است. حتی با وجود سیستم منتینوی واقع در غربیلک فرمان، پاسخ پدال گاز در اکثر حالات وحشیانه است.
برای شروع کار با این خودرو باید لاستیکها را گرم کنید. اشتباه نکنید! فراری F12tdf یک خودروی رعبآور است. اگر بهصورت عادی در پیست رانندگی کنید جایزهی خود را بهطور تمام و کمال دریافت خواهید کرد؛ اما بازهم برای این کار تمرین زیادی لازم دارید.
چگونگی رفتار پیشرانهای با این قدرت عظیم در ترافیکها باورنکردنی است. عملکرد خودرو در سرعتهای پایین نیز بینقص صورت میگیرد.
فراری استاد کابینهای ساده و شیک است. از نظر ارگونومی طراحی کابین برجسته نشان میدهد. تنها با وجود چندین دکمه روی فرمان برای استارت پیشرانه، نشاندهندهها، برفپاککنها و حالتهای منتینو کار راحتتر شده است. یک دکمهی دیگر برای گرافیک دامپرها وجود دارد که به شما اجازه میدهد تا نرمی آنها را تنظیم کنید.
همهی 799 دستگاه F12tdf ها پیش از این فروخته شدهاند و مالکان بهای 339 هزار پوندی را برای آن پرداخت کردهاند. این مبلغ پرداختی قطعاً یک سرمایهگذاری بلندمدت است و F12tdf بیشک یکی از بهترین GT هایی است که تاکنون ساخته شده و البته از پیشرانهای فوقالعاده نیز بهره میبرد.
فراری F12tdf یکی از خودروهای افسانهای فراری است که در کنار مدلهایی چون دیتونا و F40 قرار می گیرد. این خودرو سنتیتر از لافراری است اما به روش خود افراد را تحت تأثیر قرار میدهد. همیشه از سواری این خودرو لـ*ـذت خواهید برد.
مشخصات فراری F12tdf
قیمت: 339 هزار پوند
پیشرانه: 12 سیلندر 6.3 لیتری بنزینی
قدرت: 769 اسب بخار
گیربکس: 7 سرعته دو کلاچه، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 2.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 340 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 15.4 لیتر در هر صد کیلومتر