- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
سبکبال بودن بر روی موتورسیکلت چیزی است که شاید خیلیها هنوز خواهان آن باشند. بر روی موتورسیکلتی مانند هوندا گروم ۲۰۱۴ با سرعتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میتوان از هوای یک صبح پاییزی نهایت استفاده را برد.
2014 Honda Grom
کوچک و جمع و جور
هوندا با موتورسیکلتهای کوچکی مانند «دریم» و سوپرکاب به بازار امریکا قدم گذاشت. در حال حاضر نیز با شرایط ویژه و دلپذیر در هوندا گروم ۲۰۱۴ قصد دارد تا نظر خریداران جدید را به خود جلب کند. هوندا گروم ۲۰۱۴ (گروم اصطلاحی عامیانه به معنی اوباش) یک موتورسیکلت مینی ۱۲۵ سیسی است که فاصله محوری آن ۱/۲۰۴ متر است. سطح زین آن ۷۵/۴ سانتیمتر از زمین فاصله دارد و وزن آن نیز اندکی بیشتر از ۱۰۲ کیلوگرم است. فاصله بالای باک بنزین ۵/۴۸ لیتری تا زمین به زحمت به ۳ فوت (۹۱/۴ سانتیمتر) میرسد. در همین حال، یک شخص با قد متوسط کاملاً بر روی آن احساس راحتی میکند؛ چرا که دارای جای نشستن بزرگ و نرم و مناسب برای رانندگی است.
2014 Honda Grom
کشیدن نگاهها به سمت خود
در هنگام راندن هوندا گروم در خیابان برای تست، بسیاری از مردم نظرشان به این موتورسیکلت جلب میشد و در مورد سرعت و قیمت آن سؤالهایی میپرسیدند. مخصوصاً در پشت چراغ قرمز سبکبال بودن موتورسیکلت، کاملاً به چشم میآمد. وقتی چراغ سبز میشد، کافی بود دنده اول را زده، اندکی گاز را چرخانیده و به آرامی کلاچ را رها کرد تا «گروم» با آرامش از چهارراه دور شود.
2014 Honda Grom
دور موتور بالا
عقربه دور موتور، خط قرمزی برابر ۸ هزار دور بر دقیقه نشان میداد. ولی در عین حال، نباید توجه چندانی به آن کرد؛ چرا که خط قرمز واقعی ۹۲۰۰ دور بر دقیقه است. سپس با پا، یک تلنگر زده و آن را به دنده دوم میبریم و همینطور دندههای سوم و آخر. در همین حال، به جلو بر روی باک خم شده و آرنجهای را به سمت کنار جمع کردن و سر را پایین نگه میداریم تا به بهترین حالت از لحاظ آئرودینامیک برسیم.
2014 Honda Grom
سرعت محدود
سرعت محدود را وقتی در هوندا گروم متوجه میشویم که خودرویی مانند ایمپالا با سرعتی نزدیک به ۸۰ کیلومتر بر ساعت از کنار ما عبور کند. موتور تکسیلندر انژکتور سوخت با خنککنندگی هوا در گروم تنها ۱۰ اسببخار قدرت و ۱۰/۸۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و به هرشکل، یک وسیله قدرتمند نیست. ولی در همین حال، از بیشتر قدرتی که دارد استفاده میکند و در دنده اول به ۴۱ کیلومتر بر ساعت، به ۶۷/۶ کیلومتر بر ساعت در دنده دوم و ۸۲ کیلومتر برساعت در دنده سوم میرسد. در دنده چهارم هم شرایط چندان مشخص نیست. بهترین حالتی که از آن در تست دیده شد، ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بود که البته زمان زیادی برای رسیدن به این سرعت طول کشید.
2014 Honda Grom
کاراکتر منحصر به فرد
هوندا گروم زیبایی کلاسیک با تندخویی بیپروای مدرن و وزن کم ترکیب نموده است و قدرت کم موتور و تمایل آن برای رسیدن به دور موتورهای بالا، آن را تبدیل به یک موتورسیکلت دوستداشتنی کرده است. با هم مشخصات این موتورسیکلت را مرور میکنیم.
2014 Honda Grom
2014 Honda Grom
2014 Honda Grom
2014 Honda Grom
2014 Honda Grom
هوندا گروم مدل ۲۰۱۴
قیمت مدل پایه: ۳۳۲۴ دلار
قیمت مدل تست: ۳۳۲۴ دلار
پیشرانه: ۰/۱ لیتری، 2 سوپاپ SOHC، قدرت ۱۰ اسببخار در دور موتور ۷۰۰۰ دور بر دقیقه، گشتاور ۱۰/۸۴ نیوتن متر در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه.
گیربکس: ۴ دنده دستی.
آرایش: موتورسیکلت RWD
مصرف سوخت ترکیبی (تخمین EPA): ۱/۹۶ تا ۳/۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
۰ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲۹/۲ ثانیه (تخمین).
حداکثر سرعت: ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (مشاهده).
2014 Honda Grom
کوچک و جمع و جور
هوندا با موتورسیکلتهای کوچکی مانند «دریم» و سوپرکاب به بازار امریکا قدم گذاشت. در حال حاضر نیز با شرایط ویژه و دلپذیر در هوندا گروم ۲۰۱۴ قصد دارد تا نظر خریداران جدید را به خود جلب کند. هوندا گروم ۲۰۱۴ (گروم اصطلاحی عامیانه به معنی اوباش) یک موتورسیکلت مینی ۱۲۵ سیسی است که فاصله محوری آن ۱/۲۰۴ متر است. سطح زین آن ۷۵/۴ سانتیمتر از زمین فاصله دارد و وزن آن نیز اندکی بیشتر از ۱۰۲ کیلوگرم است. فاصله بالای باک بنزین ۵/۴۸ لیتری تا زمین به زحمت به ۳ فوت (۹۱/۴ سانتیمتر) میرسد. در همین حال، یک شخص با قد متوسط کاملاً بر روی آن احساس راحتی میکند؛ چرا که دارای جای نشستن بزرگ و نرم و مناسب برای رانندگی است.
2014 Honda Grom
کشیدن نگاهها به سمت خود
در هنگام راندن هوندا گروم در خیابان برای تست، بسیاری از مردم نظرشان به این موتورسیکلت جلب میشد و در مورد سرعت و قیمت آن سؤالهایی میپرسیدند. مخصوصاً در پشت چراغ قرمز سبکبال بودن موتورسیکلت، کاملاً به چشم میآمد. وقتی چراغ سبز میشد، کافی بود دنده اول را زده، اندکی گاز را چرخانیده و به آرامی کلاچ را رها کرد تا «گروم» با آرامش از چهارراه دور شود.
2014 Honda Grom
دور موتور بالا
عقربه دور موتور، خط قرمزی برابر ۸ هزار دور بر دقیقه نشان میداد. ولی در عین حال، نباید توجه چندانی به آن کرد؛ چرا که خط قرمز واقعی ۹۲۰۰ دور بر دقیقه است. سپس با پا، یک تلنگر زده و آن را به دنده دوم میبریم و همینطور دندههای سوم و آخر. در همین حال، به جلو بر روی باک خم شده و آرنجهای را به سمت کنار جمع کردن و سر را پایین نگه میداریم تا به بهترین حالت از لحاظ آئرودینامیک برسیم.
2014 Honda Grom
سرعت محدود
سرعت محدود را وقتی در هوندا گروم متوجه میشویم که خودرویی مانند ایمپالا با سرعتی نزدیک به ۸۰ کیلومتر بر ساعت از کنار ما عبور کند. موتور تکسیلندر انژکتور سوخت با خنککنندگی هوا در گروم تنها ۱۰ اسببخار قدرت و ۱۰/۸۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و به هرشکل، یک وسیله قدرتمند نیست. ولی در همین حال، از بیشتر قدرتی که دارد استفاده میکند و در دنده اول به ۴۱ کیلومتر بر ساعت، به ۶۷/۶ کیلومتر بر ساعت در دنده دوم و ۸۲ کیلومتر برساعت در دنده سوم میرسد. در دنده چهارم هم شرایط چندان مشخص نیست. بهترین حالتی که از آن در تست دیده شد، ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بود که البته زمان زیادی برای رسیدن به این سرعت طول کشید.
2014 Honda Grom
کاراکتر منحصر به فرد
هوندا گروم زیبایی کلاسیک با تندخویی بیپروای مدرن و وزن کم ترکیب نموده است و قدرت کم موتور و تمایل آن برای رسیدن به دور موتورهای بالا، آن را تبدیل به یک موتورسیکلت دوستداشتنی کرده است. با هم مشخصات این موتورسیکلت را مرور میکنیم.
2014 Honda Grom
2014 Honda Grom
2014 Honda Grom
2014 Honda Grom
2014 Honda Grom
هوندا گروم مدل ۲۰۱۴
قیمت مدل پایه: ۳۳۲۴ دلار
قیمت مدل تست: ۳۳۲۴ دلار
پیشرانه: ۰/۱ لیتری، 2 سوپاپ SOHC، قدرت ۱۰ اسببخار در دور موتور ۷۰۰۰ دور بر دقیقه، گشتاور ۱۰/۸۴ نیوتن متر در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه.
گیربکس: ۴ دنده دستی.
آرایش: موتورسیکلت RWD
مصرف سوخت ترکیبی (تخمین EPA): ۱/۹۶ تا ۳/۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
۰ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲۹/۲ ثانیه (تخمین).
حداکثر سرعت: ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (مشاهده).